Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

artikel Volkskrant over ongezonde rashonden en outcross

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

artikel Volkskrant over ongezonde rashonden en outcross

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Re: artikel Volkskrant over ongezonde rashonden en outcross

Ongelezen bericht door truusje »

En ik maar denken dat ourcross een kruising van hetzelfde ras zonder verwantschap is. Toch weer wat geeerd van de Volkskrant.....
Afbeelding

So Sweet :I:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

truusje schreef:En ik maar denken dat ourcross een kruising van hetzelfde ras zonder verwantschap is. Toch weer wat geeerd van de Volkskrant.....
Zo wordt die term ook vaak gebruikt hoor. Maar binnen een gesloten stamboek is er vaak helemaal geen sprak van "geen enkele verwantschap" :wink: Dus voor een echte outcross moet je toch een andere populatie aanspreken.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Goed stukje.
Behalve de zin dat je een hond moet kopen die het meest als wolf eruit ziet.
Gaan mensen straks massaal een saarloos wolfhond kopen :mrgreen:

Ik hoop wel dat fokkers meer outcross gaan fokken.
Zelf vind ik juist de kruisingen het leukst. Dat ze daarna weer terugkruisen, is dan weer leuk voor de rashonden mensen.
Geef mij maar een kruising, of een kruising met een kruising en een kruising :engel:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

In ieder geval een heel wat boeiender onderwerp dan dat van vorige week over mode. :boos:

De Bernersennenhond kwam ook weer voorbij als hond die zelden de zes jaar haalt.
Mijn eerste: 13 jaar en 6 weken. Mijn tweede: 9 jaar en 10 maanden en mijn derde: 11 jaar en zes maanden. :pffff:

Kies een hond die op een wolf lijkt, werd wel verder uitgelegd als "met een snuit, een staart, zonder huidplooien en met een normaal postuur. Dus niet veel te klein of te groot."

Grappig vond ik dat omdat het wel lijkt op wat ik heb omschreven in het topic over welke rassen er bij jou niet inkwamen.
En zo vind ik mijn kleine Yuna dus wel degelijk nog op een wolfje lijken. :pffff:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
kooi schreef:

De Bernersennenhond kwam ook weer voorbij als hond die zelden de zes jaar haalt.
Mijn eerste: 13 jaar en 6 weken. Mijn tweede: 9 jaar en 10 maanden en mijn derde: 11 jaar en zes maanden. :pffff:
Dan trekt de Berner van een kennis die vorig jaar met drie jaar overleed (bloedkanker, what else) de zaak weer recht. Ik zie dat ras nou ook niet echt als schoolvoorbeeld van gezondheid.
Waar.
Gebeurt helaas veel te vaak. Reden voor mij om er niet meer aan te beginnen. Beter worden ze niet meer geboren. Desalniettemin heb ik ook veel veteranen gekend. Maar dat waren waarschijnlijk toch vooral oude lijnen. broer, moeder en oma van mijn eerste werden ook 13 en 14 jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”