Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oor aangevallen door moslim O_o

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Oor aangevallen door moslim O_o

Ongelezen bericht door crutz »

Miezemuis schreef:
Pax-Dracona schreef: Vind het altijd zo apart, mijn opa was een gelovige moslim, en die heeft echt nooit moeilijk gedaan over honden. Okee, hij moest even wennen, maar hij was getrouwd met een Nederlandse en toen gezegend met 5 kinderen die honden geweldig vonden :mrgreen: Ze woonden toen in Suriname en de 1 na de andere zwerfhond werd binnen gehaald. Hij voerde stiekem zijn vlees onder de tafel aan ze, en hij heeft 1 van de honden nog samen met de dierenarts geopereerd (hij was chirurg) toen die hond aangereden was.

En later heeft hij bij ons gewoond, en liep altijd met ons witte fluffy hondje op de arm rond, en verwende haar schandalig. Kim lag altijd bij hem op zijn kamer, liefst op zijn voeten :mrgreen: Dus ja, ik ben altijd een beetje verward als iemand zo paniekerig reageert, haha.
Ja ik krijg wel meer reacties van mensen die zeggen "ik ben/iemand die ik ken is ook moslim en die....". De ene moslim is de ander ook niet natuurlijk! Er zijn er hier in de straat die juist geinteresseerd zijn in Oor, maar er zijn ook mensen zoals onze onderburen die na al die jaren nog steeds paniekerig aan de kant gaan. Ook al zouden ze nu toch door moeten hebben dat ik Oor altijd kort aangelijnd houd, goed onder controle heb en altijd ruim voor hen aan de kant ga, zorg dat ze niet met haar in aanraking komen, niet het portiek in ga voordat zij er uit zijn etc. En ik denk dat het ook veel met cultuur te maken heeft, het islamtische gebied strekt zich zo ver uit dat daar best veel verschil in zit natuurlijk. In dit geval denk ik dat het moslim zijn en geen hond 'mogen' aanraken eerder een smoes was en dat die man gewoon doodsbenauwd was voor honden. Want het is bij die moskee vaak enorm druk, dan moet ik me er met hond echt doorheen worstelen. Als je echt de moskee niet meer in zou mogen als je een hond hebt aangeraakt dan waren ze vast wel beter voor Oor aan de kant gegaan :P
Dat niet mogen aanraken kam wel kloppen hoor. Mijn zoon gaf vorig jaar een bbq. Hij had een Syrisch meisje in zijn klas en die zei okok dat de honden wegmoesten omdat ze geen honden mocht aanraken.[/quote]

De thuisverpleging van m’n moeder was ook moslima en had totaal geen probleem met Plato of mijn honden. Ze zei dan dat ze gewoon zich goed moest wassen voor ze naar de moskee ging. Nu was deze man daarnaartoe onderweg maar loop dan ff om
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

crutz schreef:
Miezemuis schreef:
Pax-Dracona schreef: Vind het altijd zo apart, mijn opa was een gelovige moslim, en die heeft echt nooit moeilijk gedaan over honden. Okee, hij moest even wennen, maar hij was getrouwd met een Nederlandse en toen gezegend met 5 kinderen die honden geweldig vonden :mrgreen: Ze woonden toen in Suriname en de 1 na de andere zwerfhond werd binnen gehaald. Hij voerde stiekem zijn vlees onder de tafel aan ze, en hij heeft 1 van de honden nog samen met de dierenarts geopereerd (hij was chirurg) toen die hond aangereden was.

En later heeft hij bij ons gewoond, en liep altijd met ons witte fluffy hondje op de arm rond, en verwende haar schandalig. Kim lag altijd bij hem op zijn kamer, liefst op zijn voeten :mrgreen: Dus ja, ik ben altijd een beetje verward als iemand zo paniekerig reageert, haha.
Ja ik krijg wel meer reacties van mensen die zeggen "ik ben/iemand die ik ken is ook moslim en die....". De ene moslim is de ander ook niet natuurlijk! Er zijn er hier in de straat die juist geinteresseerd zijn in Oor, maar er zijn ook mensen zoals onze onderburen die na al die jaren nog steeds paniekerig aan de kant gaan. Ook al zouden ze nu toch door moeten hebben dat ik Oor altijd kort aangelijnd houd, goed onder controle heb en altijd ruim voor hen aan de kant ga, zorg dat ze niet met haar in aanraking komen, niet het portiek in ga voordat zij er uit zijn etc. En ik denk dat het ook veel met cultuur te maken heeft, het islamtische gebied strekt zich zo ver uit dat daar best veel verschil in zit natuurlijk. In dit geval denk ik dat het moslim zijn en geen hond 'mogen' aanraken eerder een smoes was en dat die man gewoon doodsbenauwd was voor honden. Want het is bij die moskee vaak enorm druk, dan moet ik me er met hond echt doorheen worstelen. Als je echt de moskee niet meer in zou mogen als je een hond hebt aangeraakt dan waren ze vast wel beter voor Oor aan de kant gegaan :P
Dat niet mogen aanraken kam wel kloppen hoor. Mijn zoon gaf vorig jaar een bbq. Hij had een Syrisch meisje in zijn klas en die zei okok dat de honden wegmoesten omdat ze geen honden mocht aanraken.
De thuisverpleging van m’n moeder was ook moslima en had totaal geen probleem met Plato of mijn honden. Ze zei dan dat ze gewoon zich goed moest wassen voor ze naar de moskee ging. Nu was deze man daarnaartoe onderweg maar loop dan ff om[/quote]

Ik zeg verder ook niet dat ik vind dat die gast gelijk heeft hoor. Ik zeg alleen dat ik het vaker gehoord heb.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

dagmar88 schreef:Je bent zwanger ook nog, dat gaat echt voor. Zo'n debiel zal maar uithalen naar je.
Haha ja, dat bedacht ik me eigenlijk achteraf pas, op dat moment stond ik er totaal niet bij stil. Heb gewoon mazzel dat mijn inborst zo braaf is denk ik :LOL:
mijke
Zeer actief

crutz schreef:De thuisverpleging van m’n moeder was ook moslima en had totaal geen probleem met Plato of mijn honden. Ze zei dan dat ze gewoon zich goed moest wassen voor ze naar de moskee ging. Nu was deze man daarnaartoe onderweg maar loop dan ff om
Dat vind ik nog wel het raarste aan dit hele verhaal, waarom moeten die mensen altijd precies het pad dóór dat veld kiezen, terwijl er nog geen 50 meter opzij ook een voetpad loopt dat door een fietspad en twee rijen prikkelbosjes van het veld gescheiden is? Dat snap ik echt niet. Ik zie ook vaak moeders met een schare kinderen aan de rokken over dat veld angstig opzijspringen als er een hond gesignaleerd wordt. En er fietsen ook regelmatig moskeebezoekers over dat pad (wat daar sowieso al niet mag) die een beetje halfslachtig vanaf de fiets naar de honden gaan schoppen als ze hun kant op komen. Dat zet natuurlijk nul zoden aan de dijk, dat ziet er alleen maar heel stom uit en daarom heb ik dat nooit serieus genomen :P Maar echt, hoe moeilijk is het om even om te lopen? :denken:
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Hier woont ook een gezin uit Syrië.
1 van de dochters zit bij Ian in de klas en al vanaf dat Fire pup is, is ze stapel gek op hem.
Afgelopen zaterdag is ze op het kinderfeestje van Ian geweest, en ik heb er gehaald en thuis gebracht
Bij het naar huis brengen had ik Fire bij en waar ik s'middags nog onder uit kwam, lukte mij s'avonds niet meer.
Of ik nog een bakje koffie wilde drinken, ja maar heb Fire bij, is niet erg mag ook binnen komen en moeders vind honden echt eng.
Tja dan zeg je geen nee meer en Fire heeft een uur netjes naast mij op de grond gezeten en liet zich door 3 van de 5 kinderen gewillig aaien.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miezemuis schreef:
mijke schreef:
dagmar88 schreef:
mijke schreef:Niet hard denk ik hoor, gewoon een waarschuwingssnep, maar je zou maar de verkeerde treffen. En dat zou ik nog terecht gevonden hebben ook, ware het niet dat ik er niet aan zou moeten denken om dan in dat hele circus terecht te komen.
:schrik: Ja, bah. Met die trap was ze zelf compleet verbaasd, ze had hem niet eens gezien.
Later heeft ze wel een schreeuwende potloodventer in z'n achterste gebeten.

Ze kon met een handgebaar op commando blaffen, dat werkte uitstekend bij dat soort gewaaide types.
Die zien dat niet als leuk spelletje.
:80: Afbeelding Nou, dat had ie verdiend die potlootventer, lol!

Deze meneer was ook zéér onder de indruk van Oor haar woeste geblaf. Ze heeft voor haar omvang ook best een indrukwekkende blaf. En dan nog flink borstelen erbij enzo... toch wel een klein maar angstaanjagend monstertje is ze dan Afbeelding1: Helaas werkte dat bij deze meneer averechts, omdat het de angst alleen maar harder aanwakkerde.
Rocco schreef:Heb ik ooit ook eens mee gemaakt die schopte mijn mecheltje ook vanuit het niets die had dat beter niet kunnen doen uit reflex beet die mooi in zijn kuit ... heb ik 5 minuten laten hangen en toen maar eens laten lossen....Echt bizar , goed opgelost trouwens ik ben niet zo diplomatiek ingesteld lopen rare figuren rond ook mensen uit eigen cultuur trouwens ...

Goede test voor het echte burger bijten laat ik maar zeggen.
Oef, nou ben toch blij dat Oor niet direct beet! Ze doet dan wel stoer maar eigenlijk is het vooral angst natuurlijk waardoor ze zo doet. Ik hoop nu vooral dat ze hierdoor niet in de toekomst extra gaat reageren op mensen met takken. Er zou maar een kind met een tak rondlopen in het park. Ik denk dat het wel mee zal vallen maar toch even extra goed opletten de kmoende tijd.
Manuma schreef:Dan schrik je :80:
Manu zou net als Oor gereageerd hebben en Uma zou ik kwijt zijn net als de pup. Manu reageert sowieso wel op mannen die dreigend op ons afkomen, helaas hebben we dat al eens meegemaakt. Die zet al zijn haar overeind en wordt nog eens 10 cm groter daardoor en dan is het ineens een woeste Malamute :schrik: Ik durf te denken dat hij dan zelfs zou durven bijten. Wat een gevaarlijke situatie!
Ja Oor reageert ook op dreigende mannen en (vooral) mannen die 'anders' overkomen (zwervers of mensen die een schroefje los hebben, dronken mensen en lui met een agressieve air). Doorgaans is dat gewoon irritant, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik 's nachts de laatste ronde deed en toch wel blij was met hoe indrukwekkend mijn onderdeurtje over kan komen als ze iets niet vertrouwt. Schrikt toch mensen af en in sommige gevallen is dat wel fijn! Mensen denken ook regelmatig dat ze een politiehond is, haha! Daar is ze helemaal niet dapper genoeg voor, maar weten zij veel Afbeelding Laat ze maar mooi denken ;)
Yara schreef:Wow wat een idioot zeg! Dan sta je ook wel even raar te kijken. Wat heb je er toch rare mensen bij. Dat moeten ze niet bij mijn honden doen, vrees dat dat niet goed afloopt. Misschien inderdaad even een melding van maken omdat hij dat dus vaker doet.
Niet alleen hij doet het vaker, het zijn verschillende mensen die daar met stokken rondlopen. Dus ik denk dat ze elkaar daar onderling vertellen dat het een goede afweermethode is ofzo. Iemand moet dus even naar die moskee om uit te leggen dat dat juist niet zo is.

Dat niet mogen aanraken kam wel kloppen hoor. Mijn zoon gaf vorig jaar een bbq. Hij had een Syrisch meisje in zijn klas en die zei okok dat de honden wegmoesten omdat ze geen honden mocht aanraken.
Nee hoor de Turkse buurman aait Xygan gewoon als hij hem tegenkomt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijke schreef:Haha, ja ik krijg veel van dat soort reacties. "Als het mij was overkomen dan...!!". Ik ben zo vrij om te denken dat als het mensen daadwerkelijk overkomt, ze minder zwart wit en stoer reageren dan als ze er bij een ander over lezen :Q:
Heb t al eens meegemaakt met Xena en Dusty destijds met een oude zak en wandelstok. Xena beet dus in die wandelstok met dat achterlijke gemep en ik was werkelijk woest... als hij een van mn honden geraakt had had ik hem geraakt oude kerel of niet. Kom niet aan mn honden ...gewoon echt niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

:schrik: Ja, bah. Met die trap was ze zelf compleet verbaasd, ze had hem niet eens gezien.
Later heeft ze wel een schreeuwende potloodventer in z'n achterste gebeten.

Ze kon met een handgebaar op commando blaffen, dat werkte uitstekend bij dat soort gewaaide types.
Die zien dat niet als leuk spelletje.[/quote] :80: Afbeelding Nou, dat had ie verdiend die potlootventer, lol!

Deze meneer was ook zéér onder de indruk van Oor haar woeste geblaf. Ze heeft voor haar omvang ook best een indrukwekkende blaf. En dan nog flink borstelen erbij enzo... toch wel een klein maar angstaanjagend monstertje is ze dan Afbeelding1: Helaas werkte dat bij deze meneer averechts, omdat het de angst alleen maar harder aanwakkerde.
Rocco schreef:Heb ik ooit ook eens mee gemaakt die schopte mijn mecheltje ook vanuit het niets die had dat beter niet kunnen doen uit reflex beet die mooi in zijn kuit ... heb ik 5 minuten laten hangen en toen maar eens laten lossen....Echt bizar , goed opgelost trouwens ik ben niet zo diplomatiek ingesteld lopen rare figuren rond ook mensen uit eigen cultuur trouwens ...

Goede test voor het echte burger bijten laat ik maar zeggen.
Oef, nou ben toch blij dat Oor niet direct beet! Ze doet dan wel stoer maar eigenlijk is het vooral angst natuurlijk waardoor ze zo doet. Ik hoop nu vooral dat ze hierdoor niet in de toekomst extra gaat reageren op mensen met takken. Er zou maar een kind met een tak rondlopen in het park. Ik denk dat het wel mee zal vallen maar toch even extra goed opletten de kmoende tijd.
Manuma schreef:Dan schrik je :80:
Manu zou net als Oor gereageerd hebben en Uma zou ik kwijt zijn net als de pup. Manu reageert sowieso wel op mannen die dreigend op ons afkomen, helaas hebben we dat al eens meegemaakt. Die zet al zijn haar overeind en wordt nog eens 10 cm groter daardoor en dan is het ineens een woeste
Yara schreef:Wow wat een idioot zeg! Dan sta je ook wel even raar te kijken. Wat heb je er toch rare mensen bij. Dat moeten ze niet bij mijn honden doen, vrees dat dat niet goed afloopt. Misschien inderdaad even een melding van maken omdat hij dat dus vaker doet.
Niet alleen hij doet het vaker, het zijn verschillende mensen die daar met stokken rondlopen. Dus ik denk dat ze elkaar daar onderling vertellen dat het een goede afweermethode is ofzo. Iemand moet dus even naar die moskee om uit te leggen dat dat juist niet zo is.

Dat niet mogen aanraken kam wel kloppen hoor. Mijn zoon gaf vorig jaar een bbq. Hij had een Syrisch meisje in zijn klas en die zei okok dat de honden wegmoesten omdat ze geen honden mocht aanraken.[/quote]Nee hoor de Turkse buurman aait Xygan gewoon als hij hem tegenkomt[/quote]

Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij alle moslims zo is, maar ik heb het dus ook wel eens gehoord. Er zal dus wel ergens een stroming zijn die alle honden onrein vindt, of ze leren stelselmatig om als ze iets niet willen/ eng vinden te roepen dat het niet mag van het geloof.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Nee hoor de Turkse buurman aait Xygan gewoon als hij hem tegenkomt

Volgens mij is het een rotsmoes voor hun eigen gestoorde gedrag.
Had vroeger twee buurmeisjes die onze honden niet mochten aaien, maar ook hun handjes niet mochten wassen wanneer ze bij ons waren.
De vader rook bij thuiskomst aan hun handen (het waren niet ruikende plukhonden, maar goed) en deelde rake klappen uit wanneer ze volgens hem een hond hadden geaaid :piew:

Z'n eeneiige tweelingbroer was totaal anders :U:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Nee hoor de Turkse buurman aait Xygan gewoon als hij hem tegenkomt

Volgens mij is het een rotsmoes voor hun eigen gestoorde gedrag.
Had vroeger twee buurmeisjes die onze honden niet mochten aaien, maar ook hun handjes niet mochten wassen wanneer ze bij ons waren.
De vader rook bij thuiskomst aan hun handen (het waren niet ruikende plukhonden, maar goed) en deelde rake klappen uit wanneer ze volgens hem een hond hadden geaaid :piew:

Z'n eeneiige tweelingbroer was totaal anders :U:
Dat is het ook. In de koran staan juist verzen die gaan over goed zijn voor dieren, als je een dorstige hond water geeft kom je in de hemel, ook al heb je misschien andere zonden begaan. Je moet alleen wel rein zijn voor het bidden, vaak bidden mensen in huis en willen ze daarom geen hond in huis hebben. Mijn broertje is moslim en wast gewoon zijn handen en voeten voor hij gaat bidden, hier bid hij dan in de muziekkamer (zonder honden) op zijn meegebrachte kleedje. Ik hoef niet eens extra te stofzuigen :mrgreen:
mijke
Zeer actief

Miezemuis schreef:Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij alle moslims zo is, maar ik heb het dus ook wel eens gehoord. Er zal dus wel ergens een stroming zijn die alle honden onrein vindt, of ze leren stelselmatig om als ze iets niet willen/ eng vinden te roepen dat het niet mag van het geloof.
Dat moslims bovengemiddeld vaak bang zijn voor honden is inderdaad wel een feit. Ik denk zowel een combinatie van geloof als van cultuur. Dat houden van een hond als huisdier zoals wij doen is in de meeste islamitische landen natuurlijk totaal niet aan de orde. Het verschilt van persoon tot persoon hoe je daar in Nederland mee omgaat. Een islamitische buurvrouw die ik ken van de buurttuin houdt voorzichtig afstand maar is wel nieuwsgierig. Ze wilde bijvoorbeeld weten of de hond binnen een luier droeg of op de kattenbak ging :P Ze had gewoon echt geen idee.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

mijke schreef:
Miezemuis schreef:Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij alle moslims zo is, maar ik heb het dus ook wel eens gehoord. Er zal dus wel ergens een stroming zijn die alle honden onrein vindt, of ze leren stelselmatig om als ze iets niet willen/ eng vinden te roepen dat het niet mag van het geloof.
Dat moslims bovengemiddeld vaak bang zijn voor honden is inderdaad wel een feit. Ik denk zowel een combinatie van geloof als van cultuur. Dat houden van een hond als huisdier zoals wij doen is in de meeste islamitische landen natuurlijk totaal niet aan de orde. Het verschilt van persoon tot persoon hoe je daar in Nederland mee omgaat. Een islamitische buurvrouw die ik ken van de buurttuin houdt voorzichtig afstand maar is wel nieuwsgierig. Ze wilde bijvoorbeeld weten of de hond binnen een luier droeg of op de kattenbak ging :P Ze had gewoon echt geen idee.
Het hangt er een beetje vanaf waar ze zijn opgegroeid. Mijn stiefvader is in de bergen opgegroeid en daar had je honden nodig om het vee en de mensen te beschermen tegen wolven en beren. De honden wonen buiten en slapen onder het zelfgebouwde houten huis, ze lopen gewoon vrij rond.
In de steden is het vaak een stuk moderner en daar zie je ook gewoon vrouwen met een chihuahua in hun tas.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het gesprek kwam toevallig op honden vandaag met wat collega's waaronder een vrij recht in de leer moslim van Marokkaanse afkomst.
Hij melde uit zichzelf dat het kwijl van een hond onrein is en als je de moskee wilt bezoeken. Ze dienen zich dan eerst weer te wassen en andere kleren aan te trekken.
Hij zei dus ook dat als zijn buurman net naar buiten wil stappen met de hond, dat hij ook altijd even wacht omdat hij geen zin heeft om zich weer om te moeten gaan schoeien :mrgreen:
Zelf zou hij o.a. om die reden dus nooit een hond in huis nemen, daarbij is hij ook wel eens gebeten door een herder waar ze als kinderen altijd mee speelden, dus hij vertrouwt geen hond meer :wink:
Zijn opa in Marokko had/heeft wel honden op het erf, en die zijn ook goed met familie en worden verder wel aangehaald en wordt mee gespeeld door "eigen" mensen. Maar niet dus als ze naar de moskee gaan, en de honden zijn er voornamelijk om het erf te bewaken.

Op mijn vraag/opmerking dat best veel turken bijvoorbeeld een hond hebben, of dat regelmatig mijn honden door Moslims worden aangehaald, dat zijn dan geen moslims :pffff:
En een beetje de nuance eruit halend.. of ze waren niet op weg naar de moskee :mrgreen:
Zijn verklaring is dat de in de leer, strengere moslims, niet snel honden zullen aanhalen en ze ook niet als huisdier zullen hebben zoals wij honden houden.
mijke
Zeer actief

Ik denk idd ook dat het veel te maken heeft met hoe streng in de leer ze zijn of welke stroming ze volgen.

Ik vroeg me trouwens af waarom ik nog geen reactie van de wijkagent had gekregen. Lees ik gister op de wijkpagina op facebook dat hij is overleden :80: De hele wijk is geschockt.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Het is niet altijd zozeer een kwestie van reinheid, maar vaak ook van onwetendheid. In Arabische landen heb je niet zo'n levendige hondencultuur als we hier hebben. Bejaarden met van die k*tkeffers zul je daar niet tegenkomen. Dus hoe honden zijn, hoe ze reageren, hoe ze zich gedragen, ze weten simpelweg vaak niet wat ze aan honden hebben of hoe ze hondengedrag moeten lezen. En dan heb ik het over eenvoudig gedrag zoals kwispelen, snuffelen of een poot optillen als ze piesen. Dus ik kan me levendig voorstellen dat iemand zich wezenloos schrikt als hij er twee spelend met elkaar zijn kant op ziet komen.

Wat voor stokken waren dat trouwens, stokken ter ondersteuning bij het lopen of korte stokken om mee te slaan?

Mijn Syrische buurmeisje vertelde me dat ze eens in een stukje bos liep en op de loop ging voor een hond die haar kant op kwam. Die kwam haar achterna, die zag daar misschien een pakmedanspelletje in, dus daar heeft ze ook wel even wat angstige momenten van gehad. Het is goed afgelopen, maar toch. En een van haar broers durfde zelfs mijn halfblinde toypoedeltje Fleur over haar bolletje te aaien. Het ging heel onbeholpen, omdat hij bang was dat ze zou bijten (met dat tandeloze bekkie van d'r), maar onwetendheid kun je niemand kwalijk nemen. Dan kun je beter uitleggen dat je een hond even moet laten snuffelen, omdat honden al snuffelend de wereld verkennen, en dat het dan oké is, of zoals in Otto's geval: 'de vrienden van mijn vrienden zijn mijn vrienden, dus die krijgen ook een enorme beuk en een lebber aan het ene oor en een lebber aan het andere oor'. Ik ben met hem dan ook terughoudend naar mijn Syrische buren :mrgreen:

'Hond' in het Arabisch is trouwens 'kalb'. Dat u het maar even weet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier werd Zuri geslagen door den gewone Hollands boom van een kerel ( zeker 2 meter hoog) , gewoon met de argumentatie van t zal niet de eerste hond zijn die aanvalt :eek: ... en ze ging hem alleen maar vrolijk begroeten/ angst doet rare dingen met een mens, en sinds die tijd loopt ze gewoon weer aan de lange lijn, - geen mepmensjes de kant geven :oohja:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ooit eens jaren geleden toen wij ergens op bezoek gingen bij vrienden en een van onze , toenmalige, honden bij hadden kwam er een moslim aanlopen in traditionele kledij die niet met ons in de lift daarom wilde.
Wij stonden daar toen op te wachten toen hij aankwam.
Hij gaf toen aan dat dit met deze kleding niet mocht omdat die om te bidden was.
Wij zijn ingestapt en hij heeft gewoon weer gedrukt voor de volgende ronde.
Kwam geen gekrijs of gemep aan te pas.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Rituele wassingen heb je ook in het christendom, hoor.

Volgens Islam pleeg je wudu. Je maakt jezelf rein voor je je huis verlaat en zorgt dat je schoon aankomt. Eenmaal aangekomen was je nogmaals de voeten, de handen en het hoofd.
Op zich is dat wel heel basaal voor moslims. Je hoeft geen doorgeslagen vrome moslim te zijn om het belangrijk te vinden dat je niet onder de hondenkwat aankomt.

De vraag is alleen of je je hobby op anderen kunt afwentelen. Ga gewoon lekker naar huis en sla een keertje over of begin overnieuw.
Als een debiel van je af gaan staan slaan maakt je niet reiner hoor.
Zoals mijn collega zelf al aangaf, hij kijkt zelf uit dat hij op die momenten niet in aanraking met honden komt en schudde ook zijn hoofd toen ik het voorbeeld van Oor noemde dat de man ipv het pad om een hondenveld heen, dwars door een hondenveld ging lopen.
(moet zeggen dat ik altijd prettige gesprekken met hem heb overigens, over van alles en nog wat en zeker als het over het geloof gaat kan ik alles vragen en krijg ik antwoord en zetten we elkaar wel eens aan het denken.)

En daarbij kwamen we weer op een ander onderwerp dat ik het soms raar vind als mensen zeggen "mijn hond heeft een hekel aan buitenlanders". Heel ongenuanceerd denk ik dat dat voor een groot deel aan de eigenaar zelf ligt :engel:
Maar het is ook vaak de angstige reacties die een reactie uitlokken van honden.

Gaat hier een kind krijsen en met de armen wapperen, of een volwassen mens in de directe omgeving van bijvoorbeeld onze herder dan zal deze ook reageren door er juist heen te gaan. Jol loopt er dan wel van weg, die zit anders in elkaar :mrgreen:
mijke
Zeer actief

Ik zag vanmiddag diezelfde gast weer lopen, weer dwars over het losloopveld en met een nog veel langere tak dit keer, hij liep er preventief al flink mee te zwaaien terwijl er in de verste verte geen hond te bekennen was. Geen dikke tak maar wel zo'n hele lange, taaie die je als zweep flink kunt laten striemen. Hij heeft er niks van geleerd dus. Echt, wat een lul ben je dan. Misschien toch maar es kijken of ik aangifte kan doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:Ik zag vanmiddag diezelfde gast weer lopen, weer dwars over het losloopveld en met een nog veel langere tak dit keer, hij liep er preventief al flink mee te zwaaien terwijl er in de verste verte geen hond te bekennen was. Geen dikke tak maar wel zo'n hele lange, taaie die je als zweep flink kunt laten striemen. Hij heeft er niks van geleerd dus. Echt, wat een lul ben je dan. Misschien toch maar es kijken of ik aangifte kan doen.
Lekker ventje :roll: Zou toch zeker melding doen en het bureau bellen wanneer je hem weer zo ziet.
mijke
Zeer actief

Ik ga maandag ff bellen en vragen of ik alsnog aangifte kan doen. Ik kan hem zo aanwijzen, hij loopt daar supervaak. Als ze even een AOL in de computer zetten hebben ze hem de volgende keer dat ik em zie.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Tara schreef:Ik acht de kans dat deze meneer hier meeleest niet zo heel groot, maar hou je er even rekening mee dat je in een openbaar forumonderdeel schrijft? :wink:
ze zegt toch niets geks?
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Pfff zou er zeker melding van maken, vooral nu hij alweer rond liep te zwaaien met een stok/zweep.
Wel lastig soms die cultuurverschillen. Toen ik met Shep in Marokko was, werd er steeds geroepen "politiehond". Terwijl Shep een tervuerense herder is en direct afgekeurd zou worden voor politiehond omdat ze veel te zachtaardig is. In een drukke stad daar, kreeg ze ook een trap van een Marokkaan, terwijl ze kort aangelijnd netjes naast me liep. Shep kijkt dan heel verbaasd maar reageert verder niet. Ik heb hem wel een fikse duw gegeven. Later ook nog 2 zwerfhonden bij haar weg moeten slaan, met jawel mijn handtasje haha. Ik was direct veranderd in een toeristische attractie maar ik krijg een rood waas voor mijn ogen als iemand aan Shep komt.
Het was wel handig met de opdringerige schooiende kinderen die direct op je auto komen afgerend. Ik hoefde alleen Shep maar even uit de auto te laten springen en ze wisten niet hoe snel ze weg moesten rennen, haha.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Tara schreef:Ik acht de kans dat deze meneer hier meeleest niet zo heel groot, maar hou je er even rekening mee dat je in een openbaar forumonderdeel schrijft? :wink:
Huh in welke zin?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”