Ja, bah. Met die trap was ze zelf compleet verbaasd, ze had hem niet eens gezien.
Later heeft ze wel een schreeuwende potloodventer in z'n achterste gebeten.
Ze kon met een handgebaar op commando blaffen, dat werkte uitstekend bij dat soort gewaaide types.
Die zien dat niet als leuk spelletje.[/quote]

Nou, dat had ie verdiend die potlootventer, lol!
Deze meneer was ook zéér onder de indruk van Oor haar woeste geblaf. Ze heeft voor haar omvang ook best een indrukwekkende blaf. En dan nog flink borstelen erbij enzo... toch wel een klein maar angstaanjagend monstertje is ze dan

1: Helaas werkte dat bij deze meneer averechts, omdat het de angst alleen maar harder aanwakkerde.
Rocco schreef:Heb ik ooit ook eens mee gemaakt die schopte mijn mecheltje ook vanuit het niets die had dat beter niet kunnen doen uit reflex beet die mooi in zijn kuit ... heb ik 5 minuten laten hangen en toen maar eens laten lossen....Echt bizar , goed opgelost trouwens ik ben niet zo diplomatiek ingesteld lopen rare figuren rond ook mensen uit eigen cultuur trouwens ...
Goede test voor het echte burger bijten laat ik maar zeggen.
Oef, nou ben toch blij dat Oor niet direct beet! Ze doet dan wel stoer maar eigenlijk is het vooral angst natuurlijk waardoor ze zo doet. Ik hoop nu vooral dat ze hierdoor niet in de toekomst extra gaat reageren op mensen met takken. Er zou maar een kind met een tak rondlopen in het park. Ik denk dat het wel mee zal vallen maar toch even extra goed opletten de kmoende tijd.
Manuma schreef:Dan schrik je

Manu zou net als Oor gereageerd hebben en Uma zou ik kwijt zijn net als de pup. Manu reageert sowieso wel op mannen die dreigend op ons afkomen, helaas hebben we dat al eens meegemaakt. Die zet al zijn haar overeind en wordt nog eens 10 cm groter daardoor en dan is het ineens een woeste
Yara schreef:Wow wat een idioot zeg! Dan sta je ook wel even raar te kijken. Wat heb je er toch rare mensen bij. Dat moeten ze niet bij mijn honden doen, vrees dat dat niet goed afloopt. Misschien inderdaad even een melding van maken omdat hij dat dus vaker doet.
Niet alleen hij doet het vaker, het zijn verschillende mensen die daar met stokken rondlopen. Dus ik denk dat ze elkaar daar onderling vertellen dat het een goede afweermethode is ofzo. Iemand moet dus even naar die moskee om uit te leggen dat dat juist niet zo is.
Pax-Dracona schreef:
Vind het altijd zo apart, mijn opa was een gelovige moslim, en die heeft echt nooit moeilijk gedaan over honden. Okee, hij moest even wennen, maar hij was getrouwd met een Nederlandse en toen gezegend met 5 kinderen die honden geweldig vonden

Ze woonden toen in Suriname en de 1 na de andere zwerfhond werd binnen gehaald. Hij voerde stiekem zijn vlees onder de tafel aan ze, en hij heeft 1 van de honden nog samen met de dierenarts geopereerd (hij was chirurg) toen die hond aangereden was.
En later heeft hij bij ons gewoond, en liep altijd met ons witte fluffy hondje op de arm rond, en verwende haar schandalig. Kim lag altijd bij hem op zijn kamer, liefst op zijn voeten

Dus ja, ik ben altijd een beetje verward als iemand zo paniekerig reageert, haha.
Ja ik krijg wel meer reacties van mensen die zeggen "ik ben/iemand die ik ken is ook moslim en die....". De ene moslim is de ander ook niet natuurlijk! Er zijn er hier in de straat die juist geinteresseerd zijn in Oor, maar er zijn ook mensen zoals onze onderburen die na al die jaren nog steeds paniekerig aan de kant gaan. Ook al zouden ze nu toch door moeten hebben dat ik Oor altijd kort aangelijnd houd, goed onder controle heb en altijd ruim voor hen aan de kant ga, zorg dat ze niet met haar in aanraking komen, niet het portiek in ga voordat zij er uit zijn etc. En ik denk dat het ook veel met cultuur te maken heeft, het islamtische gebied strekt zich zo ver uit dat daar best veel verschil in zit natuurlijk. In dit geval denk ik dat het moslim zijn en geen hond 'mogen' aanraken eerder een smoes was en dat die man gewoon doodsbenauwd was voor honden. Want het is bij die moskee vaak enorm druk, dan moet ik me er met hond echt doorheen worstelen. Als je echt de moskee niet meer in zou mogen als je een hond hebt aangeraakt dan waren ze vast wel beter voor Oor aan de kant gegaan

Dat niet mogen aanraken kam wel kloppen hoor. Mijn zoon gaf vorig jaar een bbq. Hij had een Syrisch meisje in zijn klas en die zei okok dat de honden wegmoesten omdat ze geen honden mocht aanraken.[/quote]Nee hoor de Turkse buurman aait Xygan gewoon als hij hem tegenkomt[/quote]
Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij alle moslims zo is, maar ik heb het dus ook wel eens gehoord. Er zal dus wel ergens een stroming zijn die alle honden onrein vindt, of ze leren stelselmatig om als ze iets niet willen/ eng vinden te roepen dat het niet mag van het geloof.