Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Ongelezen bericht door Leonie. »

Habibi schreef:Habibi ziet (of hoort) reeën vaak eerder dan ik.
Door haar hele houding weet ik wat er moet zitten.

Ik wil natuurlijk stil blijven, meeste kans om ze te zien.

Habibi kijkt op zo'n moment achterom, maakt oogcontact. (alsof ze vraagt wat ze doen moet)

Ze kent veel commando's op handgebaar.

Meestal krijgt ze dan het gebaar voor "kom"
Dan ga ik op mijn hurken zitten, zij gaat zitten en leunt tegen me aan. Ik kriebel haar zachtjes.
Alles in stilte.

En zo hebben we al heel wat momentjes samen naar reeën zitten kijken. Ook van behoorlijk dichtbij.

Dat zijn van die supermooie momenten samen.
:I: :I: :I:

Als ik ergens zit komt Millie er meestal bij en wanneer ik haar dan aai ontspant ze in 1 klap volledig. Dan ligt ze dus in een willekeurige houding helemaal over mij heen en voelt het of ze 30 kilo weegt. Het is echt gezellig ;)

Hetzelfde gebeurt wanneer ik haar optil en op haar rug hou. Dat vindt ze heerlijk vanaf dat ze een paar weken oud is. Als ze heel druk is kan ik haar zo oppakken en dan is ze direct rustig.

Lou kan lachen, zo met zijn lipjes omhoog. En als hij iemand leuks ziet, gaat hij daar lachend op af. Al kwispelend, zo hard dat zijn lichaam van links naar rechts slingert en hij bijna omvalt. Hij lijkt dan niet helemaal in orde, maar het is zo schattig.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Onze vorige teckel vond donkere mensen stom.
Ze ging altijd in de auto met man Peter mee naar zijn werk en als er bijv bij stoplichten
donkere mensen met fietsen die wat te dicht bij de auto kwamen werden ze op teckelscheldwoorden getracteerd.

Sarah geeft het aan als ze naar bed wil. Ze gaat je aanstaren en als je opstaat loopt zij al naar de deur naar de trap.
Sta je niet op dan gaat ze ons dringend aanstaren en heen en weer lopen.

Sarah mag graag lebbertjes uitdelen behalve aan mijn oudste broer.
Die had een keer zijn snor laten staan en Sarah schrok zich helemaal rot van dat geprik.
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 11 feb 2017 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Als Lily geconcentreerd is, heeft ze de gewoonte om één achterpoot omhoog te houden. Dat deed ze al als kleine pup. Als ze iets heel lekkers aan het eten was stond ze met één opgetrokken achterpoot totdat ze klaar was.
Ook kan ze een vreemde openstaande deur of poort niet weerstaan. Daar moét ze met een rotvaart naar binnen vliegen. Het heeft mij verschillende keren een rode kop opgeleverd :oeps: .
En papieren zakdoekjes of servetjes op de grond. Die moéten kapot gescheurd worden. Het zou wat zijn, een intacte zakdoek op straat... :neenee:

Alfil is gevoelig voor muziek en huilt vaak lekker mee. Vooral bepaalde flamencomuziek is onweerstaanbaar. De telefoon trouwens ook. Dat is wel handig, want als ik beneden ben hoor ik de telefoon niet, en ik hoor dan aan Alfil's gehuil dat hij gaat.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy kan zo heerlijk naast me liggen, hij draait zich op zijn rug en krabt met zijn voorpootjes tot ik hem kriebel, houd ik op dan komt dat voorpootje er weer aan te pas.
Rasta kan ook heel ontspannen op zijn rug liggen en bedekt dan soms zijn kop met zijn voorpoten haha zo'n komisch gezicht.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Dat Bros het heel het proces van verse soep maken volgt.
Vooral het draaien van de gehaktballetjes en het snijden van de kipfilet.
Tot het bord met soep geserveerd wordt.

Want dan eindelijk krijgt hij zijn gehaktballetjes en stukjes kip.
Dat het gewoon ordinair schooien is laat ik maar even buiten beschouwing. :engel:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Bente wil gewoon altijd het laatste woord hebben. Ze waakt, ik zeg rustig, ze kijkt me aan wordt rustig en dan een zachtere "woef". Ik zeg nogmaals rustig en een nog zachtere "woef". Dit kan ik heel vaak herhalen maar is voor jullie saai. Het grappige is dat ze dit met langere tussenpoos doet en ook steeds zachter. Ik weet zij snapt mij en zij weet ik snap haar en toch... ze moet het laatste woord hebben. Natuurlijk heb ik in het begin gewonnen...(dat duurde echt heel lang) en nu merk ik als ik dat accepteer is het gedoe afgelopen. Uiteindelijk is het toch haar taak binnen ons gezin en doet ze het goed. Zij waakt, ik blijf bij haar en geef commando zit tot ze geroken heeft dat het goed is en dan klaar..
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Voor Shibby heb ik een hondenluik in de achterdeur laten zetten zodat hij 's nachts met zijn incontinentie en ouwelullenplasjes zelf naar buiten kan, maar hij snapt het luik alleen maar als ik er naast sta en hem het commando 'door' geef. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heavy schreef:
Maar als de bal te dichtbij haar poep ligt wil ze hem niet pakken :roll: vind ze stinken denk ik :LOL:
Haha herkenbaar. Ook bij andere drollen overigens. Dan mag ik hem pakken.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo is dol op zoekspelletjes, haar staart wiebelt dan bijna van haar kont af.

En onder het wandelen moet ik tegen stokjes trappen.
Ze staat dan heel verwachtingsvol te wachten en als ik bijna bij het stokje ben, gaat ze rondjes draaien.
Ik moet er altijd om lachen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heavy schreef:Heavy draagt graag een bal tijdens het wandelen . Als ze de struiken induikt om te poepen moet de bal ook mee . Halverwege het poepen laat ze hem uit haar bek vallen . Poepen en een bal vasthouden gaat niet samen bij haar . Als ze zonder bal de struiken uit komt stuur ik haar terug om haar bal te halen .

Maar als de bal te dichtbij haar poep ligt wil ze hem niet pakken :roll: vind ze stinken denk ik :LOL:
Jip kan tapdansen :wink:
Dat heeft Noah ook :LOL: heel voorzichtig met haar voortanden pakt ze uiteindelijk de bal, om hard weg te rennen. En dan hier wel andere drollen staan vreten :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Vandaag twee mooie momenten om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen :)

Malou is vandaag voor het eerst in een maand of 8 10 minuten alleen in huis geweest zonder dat ze in de bench zat. En er is niks gejat :cheer:

En ze is 450 gram afgevallen :cheer: 14,7 kilo woog ze vanmorgen bij de dierenarts :cheer:
Enige jammere is dat ik haar nu niet meer kan uitschelden voor rollade en walvis. :LOL:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri heeft aan 1 achter poot een dubbele hubertus klauw, en een flinke ook denk dat hij aan de andere wel heeft gezeten, maar is afgescheurd of zo
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana gromt [niet op een boze manier] tijdens spel, maar dat schijnt rottweiler eigen te zijn,
en als ze iets van mij wil, dan kan ze je hypnotiseren, totdat ik reageer.
ook kan ze behoorlijk snurken tijdens haar slaap en dromen, ze beleeft dan schijnbaar van alles, gelet op de geluiden en bewegingen.
o ja en zo af en toe kan ze scheten laten die behoorlijk stinken,
gek is ze op paardenkeutels, stokken en ja hoor, daar zijn ze dan, egels, [maar die wonen op ons eigen erf dus daar valt niet zoveel aan te doen, zet ze altijd bij de buren in de tuin, maar een dag later zijn ze terug ] en het liefst brengt ze alles in huis, waar ik niet altijd blij mee ben,

voor de rest is ze vrij normaal hahahhaa
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Yorgos heeft wel een paar rare gewoontes, elke dag haalt hij alles uit zijn ren.
Soms lukt het niet helemaal om zijn mand eruit te slepen die hangt dan half over de ingang, en als hij dan wil slapen gaat hij er inhangen.
Het liefst haalt hij de kussens uit zijn mand en keert dan de mand om en gaat daaronder liggen spelen.

Als hij met een balletje speelt ligt hij op zijn rug in de mand te grommen en brommen.
Als hij in het zwembad staat heeft hij altijd 1 poot omhoog.
Als hij een koekje krijgt wat ik nog klein maak voor hem, dan springt hij tegen mijn buik aan en veert dan terug.

Kleine snacks wil hij alleen door de tralies heen hebben, niet zo als hij bij mij is.
Ik dacht altijd dat Bros een beetje vreemd was maar Yorgos overtreft Bros in alles.
Thuis is hij echt druk en echt aanwezig en neem je hem mee op visite dan is hij een voorbeeldig hondje.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef heeft ook weer 2 nieuwe rare gewoontes. Als Sjaakie de kat klagend door het huis loopt te miauwen en Droef wil slapen dan gaat Droef dus klagend liggen grommen/mopperen. Hij is te lui om er dan wat aan te doen.

Droef zijn vriend Zorro is nog al van het ruw spelen. Vol op elkaar inbeuken en ook Droef bij zijn nekvel pakken zodat hij moet meelopen. Vriend Zorro heeft niet zoveel vel om vast te pakken dus Droef bijt hem nu in zijn piemel :hmmm: als Zorro eenmaal tegen de vlakte ligt en rent dan heel hard weg. Hij probeerde het laatst ook bij Izzy maar die heeft geen piemel. De verbazing :80: op zijn gezicht was gewoon te grappig. :LOL:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Haha grappige dingen om te lezen.

Skye gaat altijd met zijn achterpoten vegen als Nova poept. Hij doet het ook als hij zelf poept en dat ken ik ook van andere honden. Nova doet het niet, ik denk dat hij het dus maar voor haar doet ofzo.
Shibby
Zeer actief

Niet over Maloutje, maar over Willem van M@scha. Ik kon het niet laten om te delen en M@scha doet het waarschijnlijk niet want die schaamde zich best wel kapot terwijl ik keihard aan het lachen was :mrgreen:

Wisten jullie al dat Willem geen schattige puppie meer is, maar een hele stoere watjes puber die zeer onopvallend over broeken van mensen kan piesen? :LOL:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Shibby schreef:Niet over Maloutje, maar over Willem van M@scha. Ik kon het niet laten om te delen en M@scha doet het waarschijnlijk niet want die schaamde zich best wel kapot terwijl ik keihard aan het lachen was :mrgreen:

Wisten jullie al dat Willem geen schattige puppie meer is, maar een hele stoere watjes puber die zeer onopvallend over broeken van mensen kan piesen? :LOL:
Whahaha :LOL: :LOL:

Nu het weer warm is gaat Droef graag het water in. Het liefst vlak voor we binnen zijn. :hmmm: Kan hem wel 5 x zeggen dat hij even moet gaan zwemmen maar nee zodra je naar huis loopt en je kijkt even niet naar hem trekt hij een sprint snel de sloot in. Of als je te laat roept dat hij niet mag zwemmen. Dan stopt hij wel even, steekt een middelvinger op en rent vrolijk door de sloot in.
Van de week had hij zijn frisbee mee. Op de heen weg gooi ik verkeerd waardoor dat ding in de sloot viel. Was erg stijl dus koste aardig moeite om Droef dat ding even op te laten vissen. Terug weg gooi ik dat ding weer verkeerd en hij rolt zo naar de sloot, maar lag nog op de kant. Droef pakt heel voorzichtig zijn frisbee. Kijkt even om en doet zo een bommetje in de sloot de etter.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Kiara2013
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kiara2013 »

Gapen met geluid, extra overdreven natuurlijk :tongue:

En we gaan altijd samen vliegen vangen, ik probeer ze te meppen en kiekeboe jaagt ze telkens weg...

Ook komt ze soms als een baby bij me liggen, dan wil ze even de volle kriebel aandacht.

Soms daagt ze je uit om te spelen, ze is dan eerder lachwekkend en schattig :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb in het verleden Elco geleerd m'n schoenen te pakken en aan mij te geven. Wat nooit gelukt is, is hem duidelijk maken dat ik altijd 2 schoenen nodig heb. Gait heeft het kunstje van Elco afgekeken en brengt nu ook op commando m'n schoenen, maar bij hem lijkt het kwartje wel gevallen te zijn dat ik er echt 2 nodig heb. Je ziet hem dan echt naar m'n voeten kijken en dan naar waar de eerste schoen stond, ziet de tweede erop gelijkende schoen en pakt die vastberaden vast. Hij doet dat ook op het moment dat Elco de eerste schoen aan mij gegeven heeft :I:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oor blaft zichzelf soms wakker uit haar slaap. En dan heeft ze echt niet door dat die blaf, die zo vreselijk dichtbij klonk, uit haar eigen bekje kwam. Dan zit ze heel stom om zich heen te kijken van huwat? waar?!? :LOL:

Verder kijkt ze scheel als ze iets lekkers aanneemt, echt behoorlijk scheel :mrgreen:

Eens in de zoveel tijd brengt ze al haar speeltjes naar Marinus (die dan achter zijn computer zit) en gaat heel lief naast hem zitten wachten tot hij tijd heeft om al haar speeltjes te bewoneren en haar te prijzen voor haar prachtige verzameling :I:

In de ochtend mag ze altijd even bij ons op bed terwijl we koffie drinken, en als Marinus dan gaapt steekt ze haar neus er in :F: We hebben daar nu het commando tandarts aan gekoppeld. Soms likt ze hem dan ook nog héél snel achter in zijn huig (dat vind ie niet zo geslaagd :P ) en dan zeggen we dat de tandarts vandaag een holle kies heeft gevuld. Bij mij doet ze het trouwens niet, alleen heel soms op commando maar dat is zonder de overgave die ze bij Marinus toont.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Kenji begroet mij 's ochtends altijd door eerst tegen mijn benen aan te gaan staan (zijwaarts) en zich dan om te laten vallen en al knorrend op z'n rug een high-five te geven :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Ongelezen bericht door PitBullit »

Bullit maakt als ze het in der bol heeft een speelbuiging naar mij en blaft dan tot ik reageer. Tot het irritante af.

Ook komt ze elke ochtend uit de bench. Gaat op de stoel liggen. Wacht tot ik aangekleed ben en zodra ik mijn schoenen aan doe dan hoor je der van de stoel af springen en ineens stiert ze door de gang heen draait rondjes gaat zitten , liggen . Maar blijft opstaan en springt op . Reageert totaal niet op de commando zit tot je strenger word " Bullit zitten nu." . Kijkt ze je geïrriteerd aan .. krijg nog net geen middelvinger.
Uirteindelijk heb je de tuig om en klik ik de riem eraan, en dan trekt ze (ja dan wel) je naar het grasveld en loopt daar pas rustig mee.

Dit ritueeltje vanaf de schoenen doet ze
Met elke uitlaat beurt.. ze snapt gewoon niet dat meteen op je billen zitten voor de tuig sneller werkt.
En ze trekt tijdens het wandelen nooit alleen trekt ze naar het grasveld standaard.

En Bullit loopt altijd Op het randje van de stoep. Zo een verhoging. Of dit nou langs de slootkant is of op een normale stoep altijd Op het randje. Ga je over een fietspad loopt ze precies op het randje van het fietspad en gras.
AfbeeldingAfbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als Izzy heel blij is en in spelboog voor je staat, moet je d'r kéihard over d'r rug en tussen de schouderbladen krabben. Hoe harder, hoe beter. Ze zet zich helemaal schrap en kreunt dan als een volleerd straathoertje.

Als je met Sofi'tje speelt (wat heen en weer geduw), gaat ze op haar achterpootjes staan om je met de voorpoten maaiend eens flink te grazen te komen nemen. En dan steekt het puntje van haar tong net naar buiten :I:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk is heel fysiek ingesteld. Hij gebruikt zijn lichaam om zijn punt duidelijk te maken. Als hij aandacht of een bepaald plekje wil dan douwt hij degene die in de weg zit (meestal Tessa) met zijn kont opzij. Een kleine hond/pup die vervelend doet, duwt hij om en gaat er bovenop zitten totdat die zich weer kan gedragen. Daar komt geen grom of grauw aan te pas.
Daarnaast is hij een meester in 'het in de weg lopen'.
Hij loopt het liefst voor je uit en dan vlak voor je voeten, waarbij hij steeds omkijkt of hij wel precies voor je voeten loopt. Zet je een pas naar rechts dan doet hij dat ook :roll: . Loop je gewoon door en raak je hem dan gaat hij wel opzij, maar 8 van de 10 keer loopt hij een paar honderd meter verder weer net zo voor je voeten :piew: .
Oh ja, hij is ook een knuffelsopper. Hij heeft een beer waar hij regelmatig op ligt te soppen om te relaxen. Af en toe moet die beer het ontgelden en wordt beer hard door elkaar geschud om frustratie kwijt te raken. Multifunctioneel dus en ook voor Tessa.

Diezelfde beer is voor Tessa namelijk hét item om je mee te begroeten. Zo gauw je binnenkomt gaat ze op zoek naar die beer van Luuk om je te begroeten. Luuk vindt dat prima, het is zijn beer, maar zij mag hem ook gebruiken.

Ander dingetje van Tessa (bij mij) is het bankhangen!!
Als ik thuis kom dan word ik in eerste instantie begroet met de beer, maar daarna wil ze bankhangen. Dan loopt ze te dralen totdat ik op de bank ga zitten en zij over mijn schoot heen kan hangen. Dat duurt een paar minuten en dan is het weer genoeg voor haar. Ik vind het wel gezellig :mrgreen: .
En als ze onrustig is en ik haar vraag of ze even wil bankhangen dan gaat ze voor de bank staan en wacht totdat ik ga zitten, om daarna haar positie op mijn schoot in te nemen, met nageltjes in mijn arm en een diepe zucht als extraatje :love: . Ze kan zich dan ook helemaal tegen mij aanvlijen en me voorzichtige likjes geven.
Schnauzers zijn soms net katten :mrgreen: .
Wij zijn de kruising tussen baas en bediende voor hun :F: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca ligt soms opeens zo en dan blijft ze ook een tijdje zo liggen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ze ligt te denken!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dirk heeft een kickstarter :LOL: als hij bij je komt staan tijdens de wandeling en je slaat hem op zijn kont gaat hij keihard rondjes rennen :mrgreen:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Als Lucca nat is van de regen of het zwemmen komt Dalí haar altijd likken, vooral haar kop. Ze ondergaat dat altijd maar gelaten.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Mijn hond schudt zich droog voordat ze het water in springt :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”