Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose, en nu?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Artrose, en nu?

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Na lang aantobben zijn we er gisteren eindelijk achter gekomen wat Cooper mankeerd. Er zijn foto's gemaakt en er was licht artrose vorming te zien in zijn rechter knie.
Hij liep al een paar maanden wat mank, dan weer niet, dan weer wel. Een paar keer naar de dierenarts geweest die niks kon vinden. Twee weken op rimadyl wat hielp, maar na die twee weken kwam het probleem gewoon weer terug. Aangezien Cooper pas 2,5 is hebben we niet gelijk gedacht aan artrose, maar dat is dus wel het geval.
De foto's worden doorgestuurd naar een ortopheed die er ook nog naar kijkt en ons advies kan geven. Daar zal ik binnen een paar dagen reactie op krijgen.
Maargoed en nu? Ik vraag me af hoe jullie dat doen met jullie artrose honden. Cooper is nog jong dus de rest van zijn leven op medicijnen die op termijn meer kapot maken dan nodig en alleen maar korte rondjes wandelen is toch niks voor zo'n beest... is het schadelijk als hij wel af en toe met een andere hond loopt en daarna dus kreupel is? Werken dingen als supplementen en voer goed? De dierenarts zei dat er een voer van Hill's is speciaal voor dit probleem waar honden het heel goed op doen, iemand ervaring mee? Cooper krijgt al een tijdje glucosamine extra van Puur, we merken wel wat verbetering daarmee. Ten slotte, is eem orthopedisch kussen de moeite waard?

Kortom veel vragen, hopelijk kan de ortopheed ons daar ook bij helpen, maar ik ben ook ontzettend benieuwd naar de ervaringen van anderen. Wij balen in iedef geval flink dat zo'n jonge hond artrose moet krijgen, aan de andere kant ook opgelucht dat we nu eindelijk het probeem weten en er wat mee kunnen.
Groetjes Ella & Cooper :D
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Re: Artrose, en nu?

Ongelezen bericht door Domor »

Hier hebben we goede ervaringen met een combinatie van pharmahorse glucopro en omega 3. Zalmolie deed minder dan de omega 3-capsules die hij nu krijgt (ook van pharmahorse overigens. We kregen een keer een proefverpakking en zo zijn we erachter gekomen).

https://www.pharmahorse.nl/glucopro-hond.html
https://www.pharmahorse.nl/omega-3-hond.html
EllaBellaah
Zeer actief

Van glucosamine is het inderdaad niet officieel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, maar ja als eem hond kreupel loopt en er nog niet gevonden kan worden wat het is dan ga je wel wat proberen en we merken wel wat verschil.
Bedankt voor je andere tips waar koop je dat Nanna? Flexilife platinum heb ik inderdaad ook een paar keer langs zien komen hier op het forum, ik zal er eens naar gaan kijken.

Hmm omega 3 nu een paar keer genoemd, ook de moeite waard om op te zoeken!
Laatst gewijzigd door EllaBellaah op 14 mar 2018 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Domor
Zeer actief

Hier zijn we met de pillen ook wel wat aan het proberen geweest. 2 pillen deed wel wat, maar 3 pillen deed meer, 4 pillen maakte geen verschil (hond weegt 42kg). Overigens krijgt die van ons het naast stevige pijnmedicatie (cimalgex voor 60kg hond, nadat metacam voor 60kg hond niet meer werkte) en gaat hij iedere maand naar de fysio.

De fysio hebben we als laatste toegevoegd, toen we van de zomer echt dachten dat het over en sluiten was. Maar direct na de eerste behandeling zagen we verbetering, en sindsdien is het nog een flink stuk verbeterd. Hij loopt nu ook weer min of meer recht op zijn achterpoten (die werden O-vormig als het ware van hoe hij liep). Overigens is/wordt de hond nu 9 (ergens in maart, maar ik weet de exacte dag niet) en speelt het al zo lang we hem hebben (nu 2.5 jaar). Hij heeft op meerdere plaatsen artrose (tenen, knieën en heupen in ieder geval).
EllaBellaah
Zeer actief

Het zal inderdaad even puzzelen worden, wat voor de ene hond werkt hoeft niet voor de andere te werken.
Cooper loopt gelukkig niet 24/7 kreupel dus ik hoop dat het voldoende is om hem met voeding en supplementen te ondersteunen. Ik kan rustig een uur met hem lopen zonder dat hij daarna kreupel loopt. Als hij een tijdje met een andere hond speelt is de kans groot dat hij daarnawel kreupel loopt al heb ik op het moment zelf niet het idee dat hij er last van heeft, als hij kreupel loopt is hij wel duidelijk niet happy. Op dit moment loopt hij weer prima dus als ik hem los laat zal hij dus ook gewoon lekker zijn ding doen en af en toe een sprintje trekken of een vogel opjagen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

EllaBellaah schreef:Van glucosamine is het inderdaad niet officieel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, maar ja als eem hond kreupel loopt en er nog niet gevonden kan worden wat het is dan ga je wel wat proberen en we merken wel wat verschil.
Bedankt voor je andere tips waar koop je dat Nanna? Flexilife platinum heb ik inderdaad ook een paar keer langs zien komen hier op het forum, ik zal er eens naar gaan kijken.

Hmm omega 3 nu een paar keer genoemd, ook de moeite waard om op te zoeken!
https://cramahuisarts.praktijkinfo.nl/p ... -praktijk/

Even naar onder scrollen, het is in pdf, onderzoek van mijn huisarts, toen nog met snor :LOL:
De combinatie glucosamine, chondroïtine, msm is belangrijk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik hoop zó dat je iets vind! cooper is veel te jong voor die ongein.

het is gewoon niet fijn dat hij zoveel lol heeft met willem en dat daarna moet bezuren!

Afbeelding
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief

Dagmar bedankt voor je link! In heb het even opgezocht en in glucosamine extra van Puur zit het ook alle drie. Dan zou ik daarmee wel goed zitten toch?

Nou inderdaad Mascha! Er moet toch wel iets te vinden zijn wat goed werkt zodat de jongens toch af en toe nog kunnen spelen. Hij moet natuurlijk wel gewoon jonge hond kunnen zijn ipv oude opa.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Twee van mijn honden hebben al jaren artrose en het valt me tot nu toe reuze mee qua aanpassingen.
Wat beweging betreft ben ik grotendeels gestopt met het gooien van ballen en andere vormen van spel waarbij kort gedraaid of bruusk geremd wordt.
Fysiek belastende actie heeft plaats gemaakt voor speuren en detectie waarbij ze minder snel over hun grenzen heen gaan.
Wandelingen van vier à vijf uur zijn geen optie meer dus nu wandelen ze dagelijks 30' - 60' - 30' , ik merk dat ze het daar goed op doen.
Verder lopen ze los en doen ze maar :wink:

Dat voer van Hills heb ik een paar maanden gegeven maar ik zag nul verschil, behalve dan dat ze er zes keer per dag van gingen poepen.
Ze krijgen KVV en Grizzly zalmolie, verder niets. Medicatie is (nog) niet nodig.

Als ik zie dat ze manken na normale activiteit gaan we richting fysio en meestal zijn ze na een sessie weer maandenlang kreupelvrij.
Ik heb een hele resem aan supplementen gegeven in het verleden maar niets helpt zo goed als een bezoekje Waterhof.
EllaBellaah
Zeer actief

Bedankt voor je bericht. Fijn dat jouw honden het zo goed doen op wat kleine aanpassing! Dat geeft weer hoop. Ik was namelijk al even bang dat het een uitzichtloze ellende zou worden met hoge terug kerende kosten elke maand.

Qua wandelen zitten we nu ongeveer op hetzelfde als jij doet. 1x per dag een uur en daarnaast nog een paar keer een kleine wandeling.
Over dat voer.. Dat heb ik inderdaad ook al gelezen. Heel goed voor de gewrichten maar verder is de samenstelling nou niet echt geweldig te noemen.

Voor nu heb ik de flexi life Platinum besteld, veel goede reacties daar op lees ik. Daarnaast gaat hij binnenkort over op een andere brok met veel meer vlees, zonder granen. Dit stond sowieso op de planning maar een gezondere brok lijkt me nu essentieel voor hem.

Fysio is een goed idee! Moet je thuis ook oefeningen met ze doen?
Domor
Zeer actief

Bij ons wordt het wel aangeraden. Hij moet plat liggen en dan moeten wij zijn achterbeen een aantal keer strekken/buigen (beide zijden, uiteraard wisselen van kant met plat liggen). Daarnaast moet hij een aantal keer per dag 5x netjes zitten (dus rechtop in plaats van op één heup. Niet opzitten/met de voorpoten van de grond).
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Wat balen zeg, hij is nog zo jong. De oude hond met artrose van mijn ouders had altijd veel baat bij dit spul van Luposan. :ok:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

tot nog toe geef ik aan mijn honden als deze artrose hebben deze glucosamine https://www.glucosamine.com/nl/arthro-5-22

ik ken iemand die heeft bij een jonge hond met artrose in de knieen een goudkorrel laten implanteren,en alhoewel je er verschillende ervaringen en meningen over leest, is deze hond weer geheel pijnvrij, kan alles weer doen,is ook van de pijnstillers af...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb ook goede ervaringen met de Flexilife Platinum bij Izzy :) Als ik eens veel geld heb, laat ik goudacupunctuur bij haar doen, daar hoor ik ook niks dan positiefs over.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

EllaBellaah schreef:Fysio is een goed idee! Moet je thuis ook oefeningen met ze doen?
Dat kan, in samenspraak met je fysio kan deze je bepaalde oefeningen meegeven dus dat zou ik zeker eens navragen :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier ook flexi life platinum, nog steeds het enige wat mijn oude hond krijgt qua ondersteuning.

De andere honden krijgen het ook. Onlangs mijn oudste sport hond volledig op RX laten zetten en alles was nog puntgaaf, ondanks toch vrij ernstige kwetsuren gehad te hebben.
EllaBellaah
Zeer actief

Cooper eet tot nu toe elk poedertje of pilletje of wat we dan ook maar door zijn eten gooien met liefde op :') Het poeder van Puur vinden een hele hoop honden niet lekker, Cooper likt het zo uit zijn bak :hmmm:

Nog meer goede verhalen over Flexi Life Platinum! Mijn pot is vandaag verzonden dus ik hoop er snel aan te kunnen beginnen. De pot Glucosamine Extra van Puur is bijna op dus dan kunnen we mooi overstappen.

Een goudkorrel, kan dat tegenwoordig ook al?! Ze kunnen ook echt bijna alles he... Ik ga eerst even wat andere dingen proberen voordat ik goud in mijn hond plaats :lol1:

Inderdaad echt verschrikkelijk balen dat zo'n jonge hond nu al artrose heeft, ik moest ook wel even slikken toen ik het hoorde. Maar aan de andere kant weten we nu eindelijk wat het probleem is dus nu kunnen we er tenminste wat mee. Dat spul van Luposan ziet er ook wel goed uit, die ga ik in ieder geval onthouden voor het geval de Flexi Life Platinum niks doet.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een vervelend nieuws en dat op deze leeftijd al.
Hebben ze een idee waardoor het komt? Misschien dat dat voor zo'n jonge hond nog wel de moeite is om uit te zoeken.
Advies van mijn DA voor artrose was hills voer voor senioren of J/D.
Dat eerste lijkt al wel wat effect te hebben.
Verder zou ik zorgen dat je altijd wat pijnstilling in huis hebt mocht het erger worden.
Mijn hond is 7 en staat nu ongeveer een jaar standaard op 75% van maximum dosis pijnstilling, ze heeft daarmee een goede constante spiegel waardoor ze geen klachten laat zien en een blije hond is met plezier in het leven. Nu is de mate van artrose bij mijn hond overigens wel vrij ernstig te noemen in knieën, hakken en pootjes. Dus hopelijk kan jouw hond nog even zonder!
Je hebt ook nog altijd de artrose poli bij mcd waar je terecht zou kunnen trouwens.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Brindlecardi schreef: Je hebt ook nog altijd de artrose poli bij mcd waar je terecht zou kunnen trouwens.
Bedankt voor deze tip! Op de website staat echt ontzettend veel informatie over artrose (ook over de werking van supplementen).
EllaBellaah
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Wat een vervelend nieuws en dat op deze leeftijd al.
Hebben ze een idee waardoor het komt? Misschien dat dat voor zo'n jonge hond nog wel de moeite is om uit te zoeken.
Advies van mijn DA voor artrose was hills voer voor senioren of J/D.
Dat eerste lijkt al wel wat effect te hebben.
Verder zou ik zorgen dat je altijd wat pijnstilling in huis hebt mocht het erger worden.
Mijn hond is 7 en staat nu ongeveer een jaar standaard op 75% van maximum dosis pijnstilling, ze heeft daarmee een goede constante spiegel waardoor ze geen klachten laat zien en een blije hond is met plezier in het leven. Nu is de mate van artrose bij mijn hond overigens wel vrij ernstig te noemen in knieën, hakken en pootjes. Dus hopelijk kan jouw hond nog even zonder!
Je hebt ook nog altijd de artrose poli bij mcd waar je terecht zou kunnen trouwens.
Waar het door komt is tot nu toe een vraag, misschien dat de ortopheed ons daar meer over kan vertellen. Aangezien hij uit Bulgarije komt en daar een behoorlijk slechte start heeft gemaakt zou dat volgens de dierenarts een reden kunnen zijn voor een slechte ontwikkeling van zijn bewegingsapparaat. Het zou kunnen dat hij een keer iets stoms heeft gedaan waardoor er trauma is ontstaan. Het kan zijn dat hij gewoon pech heeft.
Het voer is idd een goede mogelijkheid, maar ik vraag me af hoe 'gezond' het verder is naast dat het goed is voor de gewrichten. Daarom voor nu even gekozen voor een goede kwaliteit voer en daarnaast supplementen. Nog even uitvogelen wat dan het beste is. Voor nu de Flexi Life Platinum en dan maar kijken wat het doet.
De site van het MCD had ik inderdaad al gevonden, staat enorm veel informatie op!

Het goed me goed om te horen dat er zoveel honden zijn die het goed doen op kleine aanpassingen. Dat geeft me hoop!
Brindlecardi
Zeer actief

Ach ja, wat is slecht voer. De hele hype omtrent 100% vlees etc voeren zal ook heus wel weer overwaaien. Ik heb in ieder geval op wat voor vlees of brok dan ook mijn hond nog nooit zo mooi in vacht gezien als met deze brokken.

Wie weet inderdaad dat de orthopeed nog eea kan ook hiermee. Naar welke ga je?
EllaBellaah
Zeer actief

Ja dat is zo, alleen vlees voeren doe ik ook niet hoor. Ik vind brokken toch wel heel gemakkelijk. Sinds Cooper bij ons is krijgt hij Cavom, daar doet hij het opzich prima op, maar we vinden hem niet lekker in zijn vacht zitten. De planning was dus al dat hij over zou gaan naar een voer met meer vlees, zonder granen. De zak staat al een tijdje op hem te wachten in de gang tot zijn oude voer bijna op is.
De foto's zijn doorgestuurd naar een orthopeed waar de dierenarts vaker mee samenwerkt, wie dat precies is weet ik ook niet.

Cleva ik heb begrepen dat het vooral om de combinatie glucosamine, chondroitine, msm gaat? Dan is iets waar dat alle drie in zit dus wel de moeite waard om alles een beetje stabiel te houden?
Hij heeft inderdaad al wat spierverlies in zijn rechter poot omdat hij die een klein beetje ontlast. Niet heel erg, maar net genoeg waardoor hij zijn spieren niet optimaal gebruikt. Zou een fysio daar ook mee kunnen helpen?
Naar een goede slaapplaats zijn we inderdaad opzoek, maar de prijzen voor orthopedische bedden lopen nogal uiteen. Van 50 euro tot 170 euro. We hebben nu iets gevonden van 90 euro wat er ook goed uit ziet en voor die prijs ook op maat gemaakt in allerlei stoffen.
We laten hem inderdaad gewoon lekker zijn ding doen. Elke dag nog zijn rondje van een uur en daarnaast nog een paar keer een korter rondje. En ik moet zeggen dat hij dat uur prima vol houdt en daarna nog steeds goed loopt. Hij gaat wel regelmatig kreupel lopen als ik veel langer gelopen heb of met een andere hond gewandeld heb. Grote groepen honden vermijden we dus, maar hij moet wel gewoon jong zijn en ook eens en rondje met een andere hond kunnen wandelen en spelen. Hoe slecht is het voor zijn artrose als hij daarna wel slecht loopt? Anders zou ik natuurlijk voor het wandelen vast wat pijnstillers kunnen geven zodat hij na het wandelen minder pijn heeft.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

EllaBellaah schreef:Ja dat is zo, alleen vlees voeren doe ik ook niet hoor. Ik vind brokken toch wel heel gemakkelijk. Sinds Cooper bij ons is krijgt hij Cavom, daar doet hij het opzich prima op, maar we vinden hem niet lekker in zijn vacht zitten. De planning was dus al dat hij over zou gaan naar een voer met meer vlees, zonder granen. De zak staat al een tijdje op hem te wachten in de gang tot zijn oude voer bijna op is.
De foto's zijn doorgestuurd naar een orthopeed waar de dierenarts vaker mee samenwerkt, wie dat precies is weet ik ook niet.

Cleva ik heb begrepen dat het vooral om de combinatie glucosamine, chondroitine, msm gaat? Dan is iets waar dat alle drie in zit dus wel de moeite waard om alles een beetje stabiel te houden?
Hij heeft inderdaad al wat spierverlies in zijn rechter poot omdat hij die een klein beetje ontlast. Niet heel erg, maar net genoeg waardoor hij zijn spieren niet optimaal gebruikt. Zou een fysio daar ook mee kunnen helpen?
Naar een goede slaapplaats zijn we inderdaad opzoek, maar de prijzen voor orthopedische bedden lopen nogal uiteen. Van 50 euro tot 170 euro. We hebben nu iets gevonden van 90 euro wat er ook goed uit ziet en voor die prijs ook op maat gemaakt in allerlei stoffen.
We laten hem inderdaad gewoon lekker zijn ding doen. Elke dag nog zijn rondje van een uur en daarnaast nog een paar keer een korter rondje. En ik moet zeggen dat hij dat uur prima vol houdt en daarna nog steeds goed loopt. Hij gaat wel regelmatig kreupel lopen als ik veel langer gelopen heb of met een andere hond gewandeld heb. Grote groepen honden vermijden we dus, maar hij moet wel gewoon jong zijn en ook eens en rondje met een andere hond kunnen wandelen en spelen. Hoe slecht is het voor zijn artrose als hij daarna wel slecht loopt? Anders zou ik natuurlijk voor het wandelen vast wat pijnstillers kunnen geven zodat hij na het wandelen minder pijn heeft.
Een fysio kan zeker helpen :ok:
Waarschijnlijk krijg je ook oefeningen mee waardoor je zelf ook kunt stimuleren dat de poten beter in balans gebruikt worden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

Met pijnstilling moet je een spiegel opbouwen, af en toe een pil heeft veelal weinig effect.
Ik vermoed trouwens dat bij een combinatie van blijven bewegen (dus spieropbouw), slank houden en even een tijdje consequent pijnstilling geven je uiteindelijk wel weer in een fase kan komen waarbij je de beweging prima kunt opbouwen zonder dat dat meteen een terugval betekend.
Mijn hond heeft een enorme terugval gehad net voor de diagnose, vervolgens wel beterschap na start pijnstilling maar bij net wat meer belasting toch snel weer mank.
Nu enkele maanden later is ze veel stabieler en kan ze een uitschieter ook prima hebben, sterker nog, afgelopen najaar hebben we dagtochten gemaakt in Duitsland en ook dat ging wonderbaarlijk prima.
EllaBellaah
Zeer actief

Toch goed om te horen dat toen de artrose onder controle is je gewoon lekker dagtochten hebt kunnen maken! Gelukkig is Cooper niet dagelijks kreupel, gisteren een flink uur samen gewandeld, hij heeft de hele tijd als een zonnetje gelopen en was ook na het wandelen niet mank.
Hopelijk reageert de orthopeed snel, ik heb nog steeds geen reactie...
EllaBellaah
Zeer actief

Dachten we eindelijk duidelijkheid te hebben over Cooper... Niet dus.

Vandaag werd ik gebeld door de dierenkliniek dat de orthopeed naar de foto's heeft gekeken en het verslag van het onderzoek heeft doorgelezen. Ze zag inderdaad in zijn rechter knie wat artrose, maar ze heeft ook het vermoeden dat er iets van artrose in zijn linker knie aan het ontwikkelen is. Daarnaast is zijn rechter knie dik en ze wil graag een punctie doen om te kijken wat voor vocht er in zit zodat dat gericht aangepakt kan worden met de juiste antibiotica. Ze heeft echter ook het vermoeden dat zijn voorste kruisband niet goed is. Hij is niet volledig afgescheurd want dan zou hij hoogst waarschijnlijk altijd kreupel lopen en niet maar af en toe. Mij is daar dinsdag niks over verteld, de dierenarts heeft letterlijk gezegd dat zijn banden er allemaal goed uit zien en dat de schuifladetest niks bijzonders opleverde, bij een gescheurde knieband zou er beweging moeten zitten bij die test.
We moeten dus binnenkort op en neer naar Gorinchem voor weer allerlei testjes en een punctie. Nou maar hopen dat er niks met zijn knieband is want de kosten voor zo'n operatie zijn volgens mij niet mis..
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

EllaBellaah schreef:Dachten we eindelijk duidelijkheid te hebben over Cooper... Niet dus.

Vandaag werd ik gebeld door de dierenkliniek dat de orthopeed naar de foto's heeft gekeken en het verslag van het onderzoek heeft doorgelezen. Ze zag inderdaad in zijn rechter knie wat artrose, maar ze heeft ook het vermoeden dat er iets van artrose in zijn linker knie aan het ontwikkelen is. Daarnaast is zijn rechter knie dik en ze wil graag een punctie doen om te kijken wat voor vocht er in zit zodat dat gericht aangepakt kan worden met de juiste antibiotica. Ze heeft echter ook het vermoeden dat zijn voorste kruisband niet goed is. Hij is niet volledig afgescheurd want dan zou hij hoogst waarschijnlijk altijd kreupel lopen en niet maar af en toe. Mij is daar dinsdag niks over verteld, de dierenarts heeft letterlijk gezegd dat zijn banden er allemaal goed uit zien en dat de schuifladetest niks bijzonders opleverde, bij een gescheurde knieband zou er beweging moeten zitten bij die test.
We moeten dus binnenkort op en neer naar Gorinchem voor weer allerlei testjes en een punctie. Nou maar hopen dat er niks met zijn knieband is want de kosten voor zo'n operatie zijn volgens mij niet mis..
Wat lastig zeg dat je geen duidelijkheid hebt...
Dat een band nog niet helemaal door is, dan kan het wel zo zijn dat het metdetijd verder scheurt. Onze hond had een deels gescheurde kruisband, zou er aan geopereerd worden maar tijdens de operatie besloot die d.a. dat het nog 'te goed' was. En toen konden we een paar maand later nog eens... :(
Het zijn inderdaad dure ingrepen, onze hond (30 kilo) kreeg een TTA2 ingreep uiteindelijk was ongeveer 1600 euro.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

mijn honden met artrose krijgen de brokken van kennels favorit en dan de M5.
Van bijna niet kunnen lopen ging het naar soepel lopen en weer op de bank springen.
Ze krijgen ook deze olie: Farmox hond en Kat Glucosamine, chondroÏtine en msm.

Bij veel bewegen krijgt Laika ook nog pijnstilling. (in de vakantie lopen we meer dan normaal)

hier erg tevreden met deze combi
Afbeelding
gevni havanezers
EllaBellaah
Zeer actief

Vandaag bij de orthopeed geweest, opnieuw foto's gemaakt en het blijkt toch te komen door de voorste kruisband, hij is nog niet helemaal doorgescheurd, vandaar de vage klachten. Binnenkort zal hij dus geopereerd moeten worden zodat hij daarna hopelijk weer gewoon jonge hond kan zijn. De beginnende artrose komt door de ingescheurde kruisband dus hopelijk kunnen we dat na de operatie goed onder controle houden.
Laatst gewijzigd door EllaBellaah op 31 mar 2018 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Domor schreef:Bij ons wordt het wel aangeraden. Hij moet plat liggen en dan moeten wij zijn achterbeen een aantal keer strekken/buigen (beide zijden, uiteraard wisselen van kant met plat liggen). Daarnaast moet hij een aantal keer per dag 5x netjes zitten (dus rechtop in plaats van op één heup. Niet opzitten/met de voorpoten van de grond).
Ehhhh manueel stretchen van koude spieren? Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”