Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inenten tegen kennelhoest.
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inenten tegen kennelhoest.
Ik heb een klein dilemmaatje.
Toby en ik gaan mee doen aan de Bonzo zomerspelen en ik heb het nagevraagd: ze controleren ook daadwerkelijk op enting tegen kennelhoest.
Nu heb ik eigenlijk zoiets van: jaaah doei, ik ga niet voor 1 dagje plezier maken mijn hond onnodig laten enten. Maar ja, dan zeg ik dus eigenlijk dat ik niet mee doe aan die Zomerspelen.
Maar ik lees steeds vaker dan honden geënt worden tegen kennelhoest.
Is dat nou echt nodig?
Toby en ik gaan mee doen aan de Bonzo zomerspelen en ik heb het nagevraagd: ze controleren ook daadwerkelijk op enting tegen kennelhoest.
Nu heb ik eigenlijk zoiets van: jaaah doei, ik ga niet voor 1 dagje plezier maken mijn hond onnodig laten enten. Maar ja, dan zeg ik dus eigenlijk dat ik niet mee doe aan die Zomerspelen.
Is dat nou echt nodig?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Re: Inenten tegen kennelhoest.
utrecht, moest ook geent worden tegen kennelhoest.Roelfien schreef:Ik heb een klein dilemmaatje.
Is dat nou echt nodig?
aangezien qyan doodziek wordt van die enting en die enting dus nooit meer mag hebben, heb ik met mijn da kunnen
qyan is 10 februari 1 dag opgenomen geweest in utrecht, moest ook geent worden tegen kennelhoest.
aangezien qyan doodziek wordt van die enting en die enting dus nooit meer mag hebben, heb ik met mijn da kunnen regelen dat ik het vaccin heb betaald, stikker in het entboekje en entstof in de prullenbak.
beetje rigoreus misschien en geld betalen voor niets.
maar als ik qyan had laten enten had ik nog duurder uit geweest en had ik met ene zieke hond gezeten.
ik vindt kennelhoest de grootste onzin enting die er is. ze kunnen het toch krijgen

qyan is de enige van de vereniging die afgelopen zomer niet geent was tegen kennelhoest.
de rest van de hondenb wel.
groot deel heeft allemaal kennelhoest gekregen, en qyan niet, en qyan is nu niet bepaald de gezondste hond die daar rondloopt
- Roelfien
- Zeer actief
Nou, dat is mijn probleem ook een beetje, Toby heeft als jong hondje kennelhoest gehad en is daar gewoon goed doorheen gekomen. Daarna heeft ie het nooit meer gehad, terwijl hij 3 dagen per week met 25 honden op een veldje bij de uitlaatservice rondrent.
Om dan iets te gaan enten voor die ene dag.... tja, ziekenhuisopname kan je moeilijk voor kiezen om het niet te doen, maar een spelletjesdag?
Om dan iets te gaan enten voor die ene dag.... tja, ziekenhuisopname kan je moeilijk voor kiezen om het niet te doen, maar een spelletjesdag?

probeer anders iets met je DA te regelen.Roelfien schreef:Nou, dat is mijn probleem ook een beetje, Toby heeft als jong hondje kennelhoest gehad en is daar gewoon goed doorheen gekomen. Daarna heeft ie het nooit meer gehad, terwijl hij 3 dagen per week met 25 honden op een veldje bij de uitlaatservice rondrent.
waarschijnlijk zul je dan wel gewoon de entstof moeten betalen, want de sticker hoort bij het flesje, maar dan heb je op schrift wel je enting?!
mijn da vindt enten tegen kennelhoest 10x niets, maar doet het voor diegene die het zo graag willen of die het doen voor trainingen ed.
maar verder.........

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Hoi RoelfienRoelfien schreef:Ik heb een klein dilemmaatje.
Is dat nou echt nodig?
Ik doe ook mee en laat mn honden nooit enten tegen kennelhoest.
Er word nergens gevraagd om je entboekje mee te nemen , dus die laat ik thuis.

En als ze het vragen zeg je ja

Groetjes Els
- Roelfien
- Zeer actief
- billy
- Erelid
Lees net een mail die ik heb gekregen voor extra kaarten, voor bezoekers.
Daar staat oa dit.
Bij zo'n sportieve strijd horen natuurlijk ook een heleboel toeschouwers. Iedereen is welkom (ook andere honden) om u en uw hond te komen aanmoedigen. Het evenemententerrein kent echter een maximaal aantal van 5000 bezoekers. Vanwege de enorme hoeveelheid reacties, is daarom uit veiligheidsoverwegingen voor mens en dier besloten om te gaan werken met toegangskaarten. Elke bezoeker van de BonzOmerspelen dient in het bezit te zijn van een geldig entreebewijs.
Dus bezoekers mogen ook hun hond meenemen , maar nergens iets over je entboekje meenemen.
Groetjes Els
Daar staat oa dit.
Bij zo'n sportieve strijd horen natuurlijk ook een heleboel toeschouwers. Iedereen is welkom (ook andere honden) om u en uw hond te komen aanmoedigen. Het evenemententerrein kent echter een maximaal aantal van 5000 bezoekers. Vanwege de enorme hoeveelheid reacties, is daarom uit veiligheidsoverwegingen voor mens en dier besloten om te gaan werken met toegangskaarten. Elke bezoeker van de BonzOmerspelen dient in het bezit te zijn van een geldig entreebewijs.
Dus bezoekers mogen ook hun hond meenemen , maar nergens iets over je entboekje meenemen.

Groetjes Els
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, dat staat dus wel voor de deelnemers bij de voorwaarden bij inschrijving. Dat je de inentingspapieren bij je moet hebben.
En in het programma dat ze nu geplaatst hebben staat dat alle deelnemende honden eerst langs de keuringsartsen moeten, ik neem aan met het entingsboekje.

http://www.bonzomerspelen.nl/default.as ... Conditions
http://www.bonzomerspelen.nl/default.aspx?Page=Program2
Maar inderdaad, honden die niet meedoen hoeven dus niet ingeënt te zijn? Of mogen die het terrein niet op?
Wordt dan het tweede probleem, want ik ga mijn andere honden geen hele dag alleen laten.
En in het programma dat ze nu geplaatst hebben staat dat alle deelnemende honden eerst langs de keuringsartsen moeten, ik neem aan met het entingsboekje.

Maar inderdaad, honden die niet meedoen hoeven dus niet ingeënt te zijn? Of mogen die het terrein niet op?

Wordt dan het tweede probleem, want ik ga mijn andere honden geen hele dag alleen laten.

- billy
- Erelid
Ohhhhhhhhhhhh, dat had ik nog niet eerder gelezen. 8ORoelfien schreef:Ja, dat staat dus wel voor de deelnemers bij de voorwaarden bij inschrijving. Dat je de inentingspapieren bij je moet hebben.
En in het programma dat ze nu geplaatst hebben staat dat alle deelnemende honden eerst langs de keuringsartsen moeten, ik neem aan met het entingsboekje.![]()
Maar inderdaad, honden die niet meedoen hoeven dus niet ingeënt te zijn? Of mogen die het terrein niet op?![]()
Nou dan mn DA maar lief aankijken voor een stickertje

Volgens mij wel hoor je gaat toch niet je honden meenemen en hem dan in de auto laten zitten.
Het is dan misschien hartstikke warm weer.
Manager blijft wel thuis, moet dat monster niet meehebben, dat word helemaal niks.
Groetjes Els
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
1 van mijn honden heeft kennelhoest gehad en ik wil dat nooit meer meemaken.... dus ja, mijn honden worden elk jaar ge-ent hiertegen. Daarnaast is het ook verplicht op de vereniging bij ons.Roelfien schreef:Ik heb een klein dilemmaatje.
Is dat nou echt nodig?
Ook een ge-ente hond kan kennelhoest krijgen alleen niet die erge vorm die mijn hond heeft gehad... Die enting doe ik gewoon gelijk met de jaarlijkse, alles ik 1 keer klaar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijne worden inderdaad ook geënt vanwege de ervaring die ik heb met kennelhoest zonder enting.
Danco is daar fiks ziek van geweest, en Nika heeft ondanks de enting wel een aantal keren kennelhoest gehad maar dan een lichte vorm.
Echt nodig....nee. Maar ik neem het risico niet meer.

Echt nodig....nee. Maar ik neem het risico niet meer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
Ik doe ook mee met Tank en hier worden ze standaard tegen kennelhoest geent omdat ik het verplicht ben ivm met mijn werk en ivm het lopen van shows e.d. Tank is ook een keer heel erg ziek geweest toen hij niet geent was en heeft nog weleens na kennelhoest tekenen gehad toen hij wel geent was maar die waren met een kort kuurtje zo weer voorbij en niet zo erg als in het begin.
- Liesbeth
- Zeer actief
Kennelhoest??? Wat is dat???? :U
Nee hoor ben niet echt zo dom, maar in antwoord op jouw vraag ......................... nee ik laat Kevin daar niet tegen enten. Ik laat mij of mijn gezin ook niet enten tegen griep, waarom mijn hond dan wel enten tegen kennelhoest?
Nee hoor ben niet echt zo dom, maar in antwoord op jouw vraag ......................... nee ik laat Kevin daar niet tegen enten. Ik laat mij of mijn gezin ook niet enten tegen griep, waarom mijn hond dan wel enten tegen kennelhoest?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry hoor maar een griepje is wel iets anders dan kennelhoest, wat ik al zei, mijn hond heeft het gehad en dat wil ik nooit meer meemaken, wat een ellende voor dat beestje zeg... geen minuut kunnen slapen omdat ie constant moest hoesten (de hond), had geen 'blaf' meer over, alleen maar piepen van de pijn en doodmoe van het kuchen en hoesten...Liesbeth schreef:Kennelhoest??? Wat is dat???? :U
wij gaan wel even naar bed met een griepje, nemen een asperientje en na een dag of 3 is het wel weer over... dat is dus niet het geval bij kennelhoest, dat heeft bijna 3 weken geduurt... daarnaast kun je het een hond niet uitleggen dat ie rustig moet blijven, dat hij nergens heen mag omdat anderen hem op dat moment als het grootste uitschot zien wat er rondloopt...etc. etc. etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- billy
- Erelid
dit heeft qyan ook in die mate gehad, en die was toen wel geent, duurde ook 3 weken en was doodziek :Umalinois schreef:sorry hoor maar een griepje is wel iets anders dan kennelhoest, wat ik al zei, mijn hond heeft het gehad en dat wil ik nooit meer meemaken, wat een ellende voor dat beestje zeg... geen minuut kunnen slapen omdat ie constant moest hoesten (de hond), had geen 'blaf' meer over, alleen maar piepen van de pijn en doodmoe van het kuchen en hoesten...Liesbeth schreef:Kennelhoest??? Wat is dat???? :U
wij gaan wel even naar bed met een griepje, nemen een asperientje en na een dag of 3 is het wel weer over... dat is dus niet het geval bij kennelhoest, dat heeft bijna 3 weken geduurt... daarnaast kun je het een hond niet uitleggen dat ie rustig moet blijven, dat hij nergens heen mag omdat anderen hem op dat moment als het grootste uitschot zien wat er rondloopt...etc. etc. etc.
- Roelfien
- Zeer actief
Tja, zoals ik al schreef heeft Toby ook kennelhoest gehad en ook hij had het flink te pakken een week, terwijl hij nog een jong hondje was.
En dat was ook niet leuk, absoluut niet, maar in zijn geval was het ook niet dodelijk en dan twijfel ik toch aan enten voor iets wat maar een dagje duurt.
Ja, ik kan me voorstellen dat als je veel naar wedstrijden gaat en of shows, dat het dan het overwegen waard is, want dan heb je echt heel veel contact met vreemde honden in relatief kleine ruimten (alhoewel de sporten met honden meestal buiten zijn).
Maar ik weet het nog niet hoor.
En dat was ook niet leuk, absoluut niet, maar in zijn geval was het ook niet dodelijk en dan twijfel ik toch aan enten voor iets wat maar een dagje duurt.
Ja, ik kan me voorstellen dat als je veel naar wedstrijden gaat en of shows, dat het dan het overwegen waard is, want dan heb je echt heel veel contact met vreemde honden in relatief kleine ruimten (alhoewel de sporten met honden meestal buiten zijn).
Maar ik weet het nog niet hoor.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat vooral met de africhting de reden is dat de kennelhoestenting verplicht is, is dat alle honden op dezelfde mouw bijten...dus 1 hond met kennelhoest en je hebt bijna alle honden ziek...Roelfien schreef:(alhoewel de sporten met honden meestal buiten zijn).

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat voor jou een reden is om niet te enten is voor mij een reden om juist wel te enten ... beide willen we hetzelfde niet meer meemakenqyan schreef:dit heeft qyan ook in die mate gehad, en die was toen wel geent, duurde ook 3 weken en was doodziek :Umalinois schreef:sorry hoor maar een griepje is wel iets anders dan kennelhoest, wat ik al zei, mijn hond heeft het gehad en dat wil ik nooit meer meemaken, wat een ellende voor dat beestje zeg... geen minuut kunnen slapen omdat ie constant moest hoesten (de hond), had geen 'blaf' meer over, alleen maar piepen van de pijn en doodmoe van het kuchen en hoesten...Liesbeth schreef:Kennelhoest??? Wat is dat???? :U

is ook geen aanval of verwijtmalinois schreef:wat voor jou een reden is om niet te enten is voor mij een reden om juist wel te enten ... beide willen we hetzelfde niet meer meemakenqyan schreef:dit heeft qyan ook in die mate gehad, en die was toen wel geent, duurde ook 3 weken en was doodziek :Umalinois schreef:sorry hoor maar een griepje is wel iets anders dan kennelhoest, wat ik al zei, mijn hond heeft het gehad en dat wil ik nooit meer meemaken, wat een ellende voor dat beestje zeg... geen minuut kunnen slapen omdat ie constant moest hoesten (de hond), had geen 'blaf' meer over, alleen maar piepen van de pijn en doodmoe van het kuchen en hoesten...Liesbeth schreef:Kennelhoest??? Wat is dat???? :U

als het voor beide maar het gewenste effect heeft idd
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, dat kan ik me dan voorstellen.malinois schreef:wat vooral met de africhting de reden is dat de kennelhoestenting verplicht is, is dat alle honden op dezelfde mouw bijten...dus 1 hond met kennelhoest en je hebt bijna alle honden ziek...Roelfien schreef:(alhoewel de sporten met honden meestal buiten zijn).

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
weet ikqyan schreef:is ook geen aanval of verwijt![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
ik niet, zoals hierboven verteld was qyan de enige niet ingeente hond, en geen kennelhoest. de rest allemaal welRoelfien schreef:Ja, dat kan ik me dan voorstellen.malinois schreef:wat vooral met de africhting de reden is dat de kennelhoestenting verplicht is, is dat alle honden op dezelfde mouw bijten...dus 1 hond met kennelhoest en je hebt bijna alle honden ziek...Roelfien schreef:(alhoewel de sporten met honden meestal buiten zijn).

- marjolijn
- Erelid
Hier wordt niet meer geent tegen kennelhoest. Volgens mijn homeopatische DA is alleen de neusspray van enig nut, de enting is te zwak. Omdat wij vrijwel altijd opvanghonden hebben die vaak kennelhoest krijgen wanneer ze in Nederland zijn, zijn mijn honden behoorlijk resistent. Ze gaan een dagje meekuchen of wat kotsbewegingen maken en/of krijgen een paar dagen snotogen.
Ik denk dat wanneer je honden het gehad hebben je je echt niet zoveel zorgen hoeft te maken. Ik zou in ieder geval niet laten sprayen voor een dagje pret.
Ik denk dat wanneer je honden het gehad hebben je je echt niet zoveel zorgen hoeft te maken. Ik zou in ieder geval niet laten sprayen voor een dagje pret.
Marjolijn

- Roelfien
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb het hier dus niet over een griepje, Wat jij griepje noemt is in mijn ogen een flinke verkoudheid.malinois schreef:sorry hoor maar een griepje is wel iets anders dan kennelhoest, wat ik al zei, mijn hond heeft het gehad en dat wil ik nooit meer meemaken, wat een ellende voor dat beestje zeg... geen minuut kunnen slapen omdat ie constant moest hoesten (de hond), had geen 'blaf' meer over, alleen maar piepen van de pijn en doodmoe van het kuchen en hoesten...Liesbeth schreef:Kennelhoest??? Wat is dat???? :U
De griep waar ik het over heb en waar veel mensen wel een prik voor halen heeft heel wat meer inpact dan 3 dagen in bed met een paracetamolletje............................
Maar dan nog, als je besmet wordt met een ander virus of een andere bacterie dan doe je er nog niks tegen.
Omdat er meerdere virussen en bacteriën zijn die "griep"/kennelhoest veroorzaken, vind ik het niet erg logisch om tegen één bepaald virus te enten.
Wordt mijn hond ziek dan zij het zo en dan doen we er alles aan om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken. Maar normaal gesproken komt een hond hier ook wel doorheen.
Waarom zou jij wel 2 weken ziek op bed mogen liggen en je hond niet????
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- memo
- Actief
Huh, kep ook met Mees in Amsterdam gewoond, maar mijn dierenarts heeft het nimmer nooit niet aangeboden...Femia schreef:Harrie krijgt ieder jaar gelijk met de andere entingen zijn kennelhoestprik.
De DA heeft het zelf aangeraden. Dit misschien omdat wij in een drukke stad wonen, waar veel honden zijn die wel eens iets over kunnen dragen.
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!