Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opvang toch minder leuk dan verwacht
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
opvang toch minder leuk dan verwacht
Omdat ik al een hele tijd honden opvang van vrienden en familie dacht ik dit uit te breiden naar ook honden op te vangen voor vreemde mensen
Maar wat slaagt dit tegen seg !
Er bestaan zoveel vervelende honden, heb al zoveel mensen hier gehad met hun honden maar ofwel rijden ze heel de tijd op de mijne, of ze grauwen en blaffen heel de tijd tegen de mijn, sommige hebben het lef om zelf al direct een bal dat er ligt te verdedigen, of ze springen met hun voorpoten op de kasten en rennen heel zenuwachtig over een weer.
Heb er nu ook 1 tje hier voor 2 dagen en deze rijd al heel de dag op mijn berners, moet hem er altijd er af halen, als hij bij me zit en mijn honden willen komen grolt hij naar hen, de oudse zet hem op zen plaats, de jongste durft niet dichter komen
Vind er eigenlijk niks aan eerlijk gezegd, ben gestresst en veel meer moe dan dat ik gewoon heel de dag ga werken.
Van een afgang gesproken
Maar wat slaagt dit tegen seg !
Er bestaan zoveel vervelende honden, heb al zoveel mensen hier gehad met hun honden maar ofwel rijden ze heel de tijd op de mijne, of ze grauwen en blaffen heel de tijd tegen de mijn, sommige hebben het lef om zelf al direct een bal dat er ligt te verdedigen, of ze springen met hun voorpoten op de kasten en rennen heel zenuwachtig over een weer.
Heb er nu ook 1 tje hier voor 2 dagen en deze rijd al heel de dag op mijn berners, moet hem er altijd er af halen, als hij bij me zit en mijn honden willen komen grolt hij naar hen, de oudse zet hem op zen plaats, de jongste durft niet dichter komen
Vind er eigenlijk niks aan eerlijk gezegd, ben gestresst en veel meer moe dan dat ik gewoon heel de dag ga werken.
Van een afgang gesproken
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: opvang toch minder leuk dan verwacht
Maak je dan niet eerst kennis met die mensen en honden?
En verder? Meteen mee stoppen dan
Suzanne
En verder? Meteen mee stoppen dan
Suzanne
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik zou voordat de honden komen een oefenwandeling doen. Weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Lizzie is de eerste dag dat ze ergens is zwaar zenuwachtig. Ik denk dat dat bij Keetje nog erger zou zijn. Zij gaan dus alleen naar bekende adressen.
Lizzie is de eerste dag dat ze ergens is zwaar zenuwachtig. Ik denk dat dat bij Keetje nog erger zou zijn. Zij gaan dus alleen naar bekende adressen.
-
Kimmie
als je het niet geprobeerd hebt ,dan weet je het niet...
je hebt het nu gedaan,en blijkt niet te werken, lekker een punt achter zetten ,en gaan genieten van je eigen honden,en evt bekende honden die al eerde gelogeerd hebben
je hebt het nu gedaan,en blijkt niet te werken, lekker een punt achter zetten ,en gaan genieten van je eigen honden,en evt bekende honden die al eerde gelogeerd hebben
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat was je verwachting?
Dat alles gewoon direct goed gaat?
De vreemde honden zijn op nieuw terrein en zullen dingen uitproberen. Aan jou dan de taak om dit te begeleiden.
Maar als dit x naar x tegenvalt is het voor jezelf en je eigen honden verstandig om te stoppen denk ik.
Ik begrijp wel dat het tegen valt als je denkt leuk op te passen en het gaat zo.
Dat alles gewoon direct goed gaat?
De vreemde honden zijn op nieuw terrein en zullen dingen uitproberen. Aan jou dan de taak om dit te begeleiden.
Maar als dit x naar x tegenvalt is het voor jezelf en je eigen honden verstandig om te stoppen denk ik.
Ik begrijp wel dat het tegen valt als je denkt leuk op te passen en het gaat zo.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat ik doe is, eerst buiten met de honden kennismaken, dan zie ik meestal gelijk welk ''vlees'' ik in de kuip heb en hoe ze ook reageren op mijn honden. Gaat dat goed dan mogen ze mee naar binnen, gaat dat ook goed dan spreek ik af dat we eerst aan kijken hoe de eerste keer oppassen gaat. Is het nog steeds leuk dan mogen ze terug komen, loopt het niet lekker en ik irriteer mij aan een hond dan is het einde verhaal. Ik doe het wel voor mijn plezier hoor, dus alles moet kloppen 

- dagmar88
- Zeer actief
Tja, rijden is een normale uiting van spanning en speelgoed zou ik helemaal niet laten liggen, zelfs niet als er een eigen nieuwe hond bij komt.schelsey schreef: Er bestaan zoveel vervelende honden, heb al zoveel mensen hier gehad met hun honden maar ofwel rijden ze heel de tijd op de mijne, of ze grauwen en blaffen heel de tijd tegen de mijn, sommige hebben het lef om zelf al direct een bal dat er ligt te verdedigen, of ze springen met hun voorpoten op de kasten en rennen heel zenuwachtig over een weer.
Dan kun je ze wel vervelend vinden, dat werkt niet echt om de rust er terug in te brengen.
Denk dat je veel te lief bent.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oh, dat had ik even gemist... nee, speelgoed zou ik idd niet laten liggen met vreemde honden erbij.
Suzanne
Suzanne
- schelsey
- Zeer actief
Ik ga ermee stoppen, ben daar niet goed in, ik wil geen verandering brengen in ritme van mijn honden en hun leven, ze zijn gewend dat ze heel de dag speelgoed en knoken/beentjes te kunnen pakken, er zijn 3 hondjes waar het wel goed bij gaat, deze laat ik gewoon als vaste klant komen
Diegene die hier nu is is en mechelaar kruising en ook al is hij lief, tis zo'n pittig ding, laat mijn jongste teef niet met rust, het rijden is van opwinding maar ook hitsig denk ik want hij likt ook veel aan haar geslachtsorgaan
Kweet niet of ik mijn honden er een plezier mee doe deze vreemde honden altijd in hun huis te brengen en heel hun leven om te gooien.
Ik laat ze altijd eerst kennis maken in de tuin en daarna in huis, alles van botten en kauwdingen leg ik dan weg
Huiselijke opvang is niet zo gemakkelijk dan dat ik had verwacht
Diegene die hier nu is is en mechelaar kruising en ook al is hij lief, tis zo'n pittig ding, laat mijn jongste teef niet met rust, het rijden is van opwinding maar ook hitsig denk ik want hij likt ook veel aan haar geslachtsorgaan
Kweet niet of ik mijn honden er een plezier mee doe deze vreemde honden altijd in hun huis te brengen en heel hun leven om te gooien.
Ik laat ze altijd eerst kennis maken in de tuin en daarna in huis, alles van botten en kauwdingen leg ik dan weg
Huiselijke opvang is niet zo gemakkelijk dan dat ik had verwacht
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Goed dat je het inziet toch?
Verstandig om dan te stoppen. Je hebt het geprobeerd, het bleek niet te werken. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.
Ik begrijp dat het teleurstellend is, maar je bent weer een ervaring rijker
Verstandig om dan te stoppen. Je hebt het geprobeerd, het bleek niet te werken. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.
Ik begrijp dat het teleurstellend is, maar je bent weer een ervaring rijker
-
Sandra&co
Tja, je zet nieuwe individuen in een bestaande roedel, dat gaat niet altijd goed. Met Misty was het ook niet vanaf dag 1 dikke mik, dat kostte (zeker voor Izzy) wat tijd. Kitty is weer een ander verhaal, die wordt vakkundig genegeerd. Nee, het is niet allemaal altijd maar leuk, vind het jammer dat het je zó tegenvalt. Ik baal eigenlijk nooit van opvangers, ik heb gewoon altijd de mazzel dat het gewoon gezelligerds zijn
Met de mensen áchter de opvangers heb ik vaak meer gezever 
- schelsey
- Zeer actief
Alhoewel mijn honden braaf zijn en goed opgevoed zal ik toch te weinig overmacht hebben denk ik op de vreemde honden, geen goede roedelleider.
Vind spijtig maar doe mezelf en mijn honden er geen plezier mee.
En hondenopvang moet en denk toch 100 % achterstaan, anders werkt het niet
Vind spijtig maar doe mezelf en mijn honden er geen plezier mee.
En hondenopvang moet en denk toch 100 % achterstaan, anders werkt het niet
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Heel veel honden zijn niet leuk 
Ik heb op een hondenopvang gewerkt en het was geweldig werk. Maar echt zeker de helft van de honden had een of meer heel vervelende eigenschappen. Van rijden, tot altijd eten zoeken (en vuilnisbakken omgooien), tot totaal nerveus zijn, tot continu patsen, tot andere honden drijven, tot ik weet niet wat. Lijkt me heel lastig om dit aan huis te doen en dan met vreemde honden.
Ik kan me wel voorstellen dat je het opvangen voor familie en vrienden iets uitbreidt met honden die je daarbuiten leert kennen. Wij lieten honden trouwens altijd langskomen met de baas, zodat we rustig konden bekijken hoe het in de groep ging.
Ik heb op een hondenopvang gewerkt en het was geweldig werk. Maar echt zeker de helft van de honden had een of meer heel vervelende eigenschappen. Van rijden, tot altijd eten zoeken (en vuilnisbakken omgooien), tot totaal nerveus zijn, tot continu patsen, tot andere honden drijven, tot ik weet niet wat. Lijkt me heel lastig om dit aan huis te doen en dan met vreemde honden.
Ik kan me wel voorstellen dat je het opvangen voor familie en vrienden iets uitbreidt met honden die je daarbuiten leert kennen. Wij lieten honden trouwens altijd langskomen met de baas, zodat we rustig konden bekijken hoe het in de groep ging.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik kan het me ook wel voorstellen. Ik vind op honden passen heel erg leuk en ik heb niet veel regels. Maar na het eerste dagdeel moeten ze toch een beetje normaal mee kunnen draaien anders is de lol er voor mij wel af. Ik heb gelukkig altijd hulp van Manu, die houdt net als ik niet van drukte in huis
Ik ben ook niet zo streng hoor en al helemaal niet met andermans hond, maar je moet je wel een beetje gedragen in mijn huis. Ik heb een bloedhekel aan continu geblaf, ik heb een keer honden in huis gehad die de hele tijd maar doorgingen en we zaten met zijn vieren echt te balen van hen. Die komen dan ook niet meer terug.
Ik zou voortaan toch een kennismaking doen of inderdaad alleen de bekende honden nog opvangen. Het moet wel leuk blijven.
Ik zou voortaan toch een kennismaking doen of inderdaad alleen de bekende honden nog opvangen. Het moet wel leuk blijven.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind oppassen op honden die mjin hond al goed kent en leuk vindt al gedoe
Hoe leuk honden elkaar ook vinden, echt voor een langere tijd samen in huis zijn is gewoon iets anders. Dat brengt volgens mij per definitie wat spanning met zich mee, en die is in het begin het grootst natuurlijk. En laten dat bij oppassen net de enige dagen zijn dat je zo'n hond hebt. Daarnaast is andermans hond ook per definitie niet jouw hond, wat inhoudt dat ze anders of minder goed luisteren of je de juiste commando's niet weet, je weet niet welk gedrag je kunt verwachten en hoe je het kunt zien aankomen en voorkomen. Zelfs als het brave sullen zijn is het anders dan met je eigen honden en dat kost gewoon energie. Ik vind het dus niet zo gek dat het opvangen voor vreemde honden tegenvalt. Hoe leuk ik het ook vindt om leukehondjesvisite te krijgen, ik weet daarna altijd Oor extra goed te waarderen. Omdat we zo perfect op elkaar ingespeeld zijn. Dat mis ik gewoon bij elke andere hond die niet de mijne is.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind het altijd heel gezellig en ook verfrissend want ik leer elke keer weer bij. Zo pas ik best regelmatig op de honden van Sulluna en de laatste keer was de oudste teef er niet bij. Dan ontstaat er meteen een nieuwe dynamiek waarbij de andere teef en Manu toch een paar keer (rustig en zonder schelden) afstemden wie hier nou het meest te zeggen had.
Of een onzekere hond die zich veel optrekt aan hen of een wat drukkere hond waarmee ik lekker kan apporteren (yay!).
Ik leer dan ook veel over mezelf bij, ik denk soms dat ik een goede aanpak heb omdat het bij mijn honden goed werkt en dan blijkt het bij een opvanghond heel anders te werken. Of ik krijg gedrag te zien wat ik helemaal niet ken en dan kan ik weer leren hoe ik daar dan weer mee om moet gaan.
Maar hier komen wel alleen sociale honden. Angstig vind ik geen probleem, maar ze moeten wel de hondentaal een beetje begrijpen en niet de aanval als beste manier hebben want daar worden we zenuwachtig van.
Op het forum zie ik ook weleens oproepjes voor opvang en dan krijg ik er al helemaal zin in
Helaas is opvang op dit moment niet mogelijk, behalve in weekenden. Maar ik zie er de lol wel van in 
Met mijn eigen honden ben ik er niet zo heel makkelijk in trouwens. Ik ben toch bang dat Uma niet op haar gemak raakt en het haar teveel stress oplevert en omdat Manu zo'n makke beer is onderschat men vaak dat hij ook heel explosief en heftig kan zijn. Hij kan een half uur rustig bij je konijnenhok liggen en er binnen een seconde één in zijn bek hebben zeg maar.
Toch zou ik het wel interessant vinden hoe hij zich bij een ander hondenmens gedraagt. Of hij dan beter luistert of niet. Hij is eigenlijk heel makkelijk als je bepaalde situaties vermijdt. Maarja, die moet je dan wel kennen.
Of een onzekere hond die zich veel optrekt aan hen of een wat drukkere hond waarmee ik lekker kan apporteren (yay!).
Ik leer dan ook veel over mezelf bij, ik denk soms dat ik een goede aanpak heb omdat het bij mijn honden goed werkt en dan blijkt het bij een opvanghond heel anders te werken. Of ik krijg gedrag te zien wat ik helemaal niet ken en dan kan ik weer leren hoe ik daar dan weer mee om moet gaan.
Maar hier komen wel alleen sociale honden. Angstig vind ik geen probleem, maar ze moeten wel de hondentaal een beetje begrijpen en niet de aanval als beste manier hebben want daar worden we zenuwachtig van.
Op het forum zie ik ook weleens oproepjes voor opvang en dan krijg ik er al helemaal zin in
Met mijn eigen honden ben ik er niet zo heel makkelijk in trouwens. Ik ben toch bang dat Uma niet op haar gemak raakt en het haar teveel stress oplevert en omdat Manu zo'n makke beer is onderschat men vaak dat hij ook heel explosief en heftig kan zijn. Hij kan een half uur rustig bij je konijnenhok liggen en er binnen een seconde één in zijn bek hebben zeg maar.
Toch zou ik het wel interessant vinden hoe hij zich bij een ander hondenmens gedraagt. Of hij dan beter luistert of niet. Hij is eigenlijk heel makkelijk als je bepaalde situaties vermijdt. Maarja, die moet je dan wel kennen.
- Tineke
- Zeer actief
In het verleden heb ik veel opgevangen , van alles wat. Soms wist ik het niet van te voren en kwam het onverwachts en schoof ik het zo naar binnen. Ook weleens een hond uit Spanje opgevangen die midden in de nacht aankwam en dan had ik ook geen zin om buiten eerst uitgebreid kennis te maken en schoof zo'n hond naar binnen.
Wel denk ik doordat het zo veel gebeurde onze toenmalige honden het zo gewend waren dat ze er ook niet echt meer van opkeken als er weer eens een hond bijkwam.
Ook de katten niet trouwens die we toen nog hadden.
Ik heb het altijd wel met veel plezier gedaan moet ik zeggen maar als je dat er niet aan beleefd moet je het gewoon niet doen.
Onze honden waren zelf altijd heel duidelijk in wat wel en niet mocht en gaven prima hun grenzen aan ,indien nodig.
De enige hond waar ik echt blij was dat die geplaats werd was een jonge labrador , daar werd ik echt gek van.
Zelf hebben we er overigens een paar fijne honden aan overgehouden , Orson en Beau.
Sowieso heb ik sommige met pijn in mijn hart zien vertrekken, maar alles houden was uiteraard geen optie.
Wel denk ik doordat het zo veel gebeurde onze toenmalige honden het zo gewend waren dat ze er ook niet echt meer van opkeken als er weer eens een hond bijkwam.
Ook de katten niet trouwens die we toen nog hadden.
Ik heb het altijd wel met veel plezier gedaan moet ik zeggen maar als je dat er niet aan beleefd moet je het gewoon niet doen.
Onze honden waren zelf altijd heel duidelijk in wat wel en niet mocht en gaven prima hun grenzen aan ,indien nodig.
De enige hond waar ik echt blij was dat die geplaats werd was een jonge labrador , daar werd ik echt gek van.
Zelf hebben we er overigens een paar fijne honden aan overgehouden , Orson en Beau.
Sowieso heb ik sommige met pijn in mijn hart zien vertrekken, maar alles houden was uiteraard geen optie.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat hier al gezegd wordt: wees selectiever in welke honden je in huis haalt en laat ze een dag proeflogeren, dat scheelt echt een heleboel.
Wij hebben jarenlang opgevangen en wangedrag is vaak niet meer dan een uiting van spanning. Net zo onprettig voor de hond als voor de opvanger.
Ik vond het ontzettend leuk verschillende karakters mee te maken maar ik mis het niet zo. Het vraagt bij veel honden best wat energie en die steek ik liever in mijn eigen roedel.
Hoe leuk een hond is hangt ook maar net af van de situatie waarin hij zich bevindt. Fantastische honden zijn dat meestal niet zomaar.
Mijn drie honden zijn een geschenk om te hebben, zó vreselijk gemakkelijk. Met mij als baas. In hun eigen omgeving.
Nanuq verandert in een regelneverig klootzakje zodra hij voelt dat die mogelijkheid er is. Als je van nature onvoldoende overwicht hebt is het echt gewoon een minder leuke hond.
Frank uit spanning dan weer op een manier waarop je hem na een minuut het liefst aan de radiator wil tapen
Wij hebben jarenlang opgevangen en wangedrag is vaak niet meer dan een uiting van spanning. Net zo onprettig voor de hond als voor de opvanger.
Ik vond het ontzettend leuk verschillende karakters mee te maken maar ik mis het niet zo. Het vraagt bij veel honden best wat energie en die steek ik liever in mijn eigen roedel.
Hoe leuk een hond is hangt ook maar net af van de situatie waarin hij zich bevindt. Fantastische honden zijn dat meestal niet zomaar.
Mijn drie honden zijn een geschenk om te hebben, zó vreselijk gemakkelijk. Met mij als baas. In hun eigen omgeving.
Nanuq verandert in een regelneverig klootzakje zodra hij voelt dat die mogelijkheid er is. Als je van nature onvoldoende overwicht hebt is het echt gewoon een minder leuke hond.
Frank uit spanning dan weer op een manier waarop je hem na een minuut het liefst aan de radiator wil tapen
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Zeer herkenbaar, een vriendin van mij riep vaak dat ze Mika zo leuk vond en wel wilde hebben. Totdat ze hier eens een avondje had opgepast-Saskia- schreef:Wat hier al gezegd wordt: wees selectiever in welke honden je in huis haalt en laat ze een dag proeflogeren, dat scheelt echt een heleboel.
Hetzelfde met mijn schoonouders trouwens, een avondje oppassen gaat nog wel maar worden het meer nachtjes dan gaan ze zich ergeren. Zelfs mijn ultrabrave Lab haalt streken uit bij een ander, dingen die ze bij mij al vanaf de puppentijd niet meer deed
De enige hond die hier naadloos bij de roedel aansluit is de Labrador van dezelfde vriendin die hier wel eens heeft opgepast. Hij heeft hier wel eens een maand gelogeerd en ik merkte zowat niet eens dat ik er een vierde hond bij had. Nah ja en Rani sloot ook zo goed aan dat we haar hebben gehouden. Maar dat geld niet voor elke hond, ik heb er ook wat gehad waarbij ik ze lachend weer stond uit te zwaaien
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Jammer dat het tegenvalt, maar ik begrijp het heel goed.
Ik vind het zelf ook altijd de eerste paar dagen best een gedoe. Ook al past de hond hier goed; ik moet zelf wennen, de oppashond moet wennen, mijn andere honden moeten wennen... Ik heb geregeld logés en opvangers, dus op zich zijn mijn honden het wel gewend dat er af en toe een andere hond is, maar net niet vaak genoeg dat het de gewoonste zaak van de wereld voor ze is. Ik moet dan toch wat meer sturen en de boel in de gaten houden en het gaat niet altijd helemaal vanzelf, soms duurt het even voordat alles weer in harmonie is. Meestal vind ik het pas na een dag of drie echt leuk, de dagen daarvoor kost het vooral veel energie.
Ik kan hier overigens ook echt niet zomaar elke willekeurige hond tussen zetten, dus ik kijk altijd van tevoren of het wel matcht met mijn honden. Ik wil niet dat mijn eigen honden eronder lijden natuurlijk.
Ik vind het zelf ook altijd de eerste paar dagen best een gedoe. Ook al past de hond hier goed; ik moet zelf wennen, de oppashond moet wennen, mijn andere honden moeten wennen... Ik heb geregeld logés en opvangers, dus op zich zijn mijn honden het wel gewend dat er af en toe een andere hond is, maar net niet vaak genoeg dat het de gewoonste zaak van de wereld voor ze is. Ik moet dan toch wat meer sturen en de boel in de gaten houden en het gaat niet altijd helemaal vanzelf, soms duurt het even voordat alles weer in harmonie is. Meestal vind ik het pas na een dag of drie echt leuk, de dagen daarvoor kost het vooral veel energie.
Ik kan hier overigens ook echt niet zomaar elke willekeurige hond tussen zetten, dus ik kijk altijd van tevoren of het wel matcht met mijn honden. Ik wil niet dat mijn eigen honden eronder lijden natuurlijk.
- Tineke
- Zeer actief
Ja sommige honden hebben daar last van , ik herken dat wel bij een kennis van mij die aan huiskameropvang deed._Tiny_ schreef: Om eerlijk te zijn gaf het komen en gaan van vreemde honden bij mijn honden ook stress. Dus ik ben er ook mee gestopt. Alleen honden van vrienden die omhoog zitten kunnen hier nog terecht.
Je eigen honden moeten uiteraard voor gaan en als die het niets vinden en jijzelf ook niet zou ik het niet doen.

-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik sta aan de andere kant (met een hond die oppas zoekt) maar ben net zo kritisch op waar ik mijn honden onderbreng. Zo had ik een opvangplek nodig voor over een paar weken. Mijn teef kon terecht bij haar vaste oppas, is ze helemaal gewend. Alleen heeft die nu een jonge hond van 1 jaar. Even getest maar die jonge hond bleef mijn hond lastigvallen, die telkens snauwde. De oppas wilde het toch doen, om mij te helpen, maar ik heb het ter plekke afgezegd. Constant de honden in de gaten houden, misschien zelfs de jonge hond weg moeten sluiten, daar wordt niemand gelukkig van.
Jammer want dat was op dat moment de enige die haar in huis kon nemen. Toen ben ik gaan zoeken op oppassites maar ook dan ga ik in mijn hoofd alle scenario's af die problemen kunnen geven en stel ik veel vragen. Ik zou haar ook niet snel bij een andere hond in huis zetten, sowieso niet, of ik moet de hond kennen. Bij iemand als Schelsey zou ik het nooit doen, ik proef toch een onervarenheid op dit gebied en zo zou ik niet rustig weg kunnen. Ook al betaal ik, ik wil dat het niet alleen voor mijn hond maar ook voor de opvanger een goede ervaring is. Ik merk wel dat mensen die zich op die sites aanbieden ook echt niet allemaal even goed weten waar ze aan beginnen.
Jammer want dat was op dat moment de enige die haar in huis kon nemen. Toen ben ik gaan zoeken op oppassites maar ook dan ga ik in mijn hoofd alle scenario's af die problemen kunnen geven en stel ik veel vragen. Ik zou haar ook niet snel bij een andere hond in huis zetten, sowieso niet, of ik moet de hond kennen. Bij iemand als Schelsey zou ik het nooit doen, ik proef toch een onervarenheid op dit gebied en zo zou ik niet rustig weg kunnen. Ook al betaal ik, ik wil dat het niet alleen voor mijn hond maar ook voor de opvanger een goede ervaring is. Ik merk wel dat mensen die zich op die sites aanbieden ook echt niet allemaal even goed weten waar ze aan beginnen.
- Tineke
- Zeer actief
*Wolf* schreef:Ik sta aan de andere kant (met een hond die oppas zoekt) maar ben net zo kritisch op waar ik mijn honden onderbreng. Zo had ik een opvangplek nodig voor over een paar weken. Mijn teef kon terecht bij haar vaste oppas, is ze helemaal gewend. Alleen heeft die nu een jonge hond van 1 jaar. Even getest maar die jonge hond bleef mijn hond lastigvallen, die telkens snauwde. De oppas wilde het toch doen, om mij te helpen, maar ik heb het ter plekke afgezegd. Constant de honden in de gaten houden, misschien zelfs de jonge hond weg moeten sluiten, daar wordt niemand gelukkig van.
Je moet inderdaad ook goed kijken waar je je hond brengt want huiskameropvang is ook niet alles. Vaak is het beunhazerij en worden er net zo makkelijk 8 honden in een My little pony huisje gestopt buiten de eigen honden. Een vriendin van mij maakte er ook gebruik van met haar Bearded collie en die werd half dood gebeten terwijl de oppas in het theater zat en haar hond in een samengesteld vreemd roedel van 7 honden buiten de eigen 2 honden.
Ondanks dat de oppas er zelf niet bij was geweest wees ze een dader aan en mochten de eigenaars van die hond na hun vakantie hun hond in het asiel ophalen waar ze gedumpt was en mochten ze een vette da rekening betalen voor de kosten van de Bearded.
Zij zat in een koopwoning en dat maakt het wat lastiger om er iets tegen te doen , in een huurhuis maken ze er vaak sneller korte metten mee als mensen het grootschaliger gaan doen en overlast bezorgen.

- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef: Je moet inderdaad ook goed kijken waar je je hond brengt want huiskameropvang is ook niet alles. Vaak is het beunhazerij en worden er net zo makkelijk 8 honden in een My little pony huisje gestopt buiten de eigen honden. Een vriendin van mij maakte er ook gebruik van met haar Bearded collie en die werd half dood gebeten terwijl de oppas in het theater zat en haar hond in een samengesteld vreemd roedel van 7 honden buiten de eigen 2 honden.
Ondanks dat de oppas er zelf niet bij was geweest wees ze een dader aan en mochten de eigenaars van die hond na hun vakantie hun hond in het asiel ophalen waar ze gedumpt was en mochten ze een vette da rekening betalen voor de kosten van de Bearded.
Zij zat in een koopwoning en dat maakt het wat lastiger om er iets tegen te doen , in een huurhuis maken ze er vaak sneller korte metten mee als mensen het grootschaliger gaan doen en overlast bezorgen.
Een of twee hondjes af en toe zou ik ook niet opgeven hoor. Maar meer dan dat lijkt me voor een huiskameropvang niet geschikt en helemaal niet de bedoeling. Dan heb je gewoon een klandestien pension.
Kan me ook niet voorstellen dat ze er dan nog iets mee kunnen doen. En als je al in staat bent in je eentje 9 honden 3 x daags uit te laten, kun je beter een hus beginnen.
-
Sanner
- Zeer actief
Kan het me goed voorstellen hoor. Het lijkt zo leuk en gezellig maar vaak kost het toch wel heel veel tijd, energie en aanpassingsvermogen. Ik ben uiteindelijk ook altijd blij als mijn oppashonden weer naar huis zijn. De chihuahua's waar ik wel eens op pas zijn niet helemaal zindelijk en keffen veel.. de labrador is lomp, luistert slecht en trekt aan de riem. De teckel loopt traag en blaft naar alles en iedereen.
Allemaal dingen waar ik me dan vreselijk aan erger en mijn eigen honden weer extra waardeer.
Ach ja, weer een ervaring rijker.
Ach ja, weer een ervaring rijker.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik pas ook niet zo snel op andermans honden. Al pasten de 3 verschillende Markiesjes die we hier gehad hebben al snel naadloos in de roedel erbij. Tuurlijk, ze hebben allemaal hun eigenaardigheden, maar Elco is nog altijd lastiger dan die drie waren. Paco, die hier het vaakst logeert, is een stuk lastiger: trekt, markeert gruwelijk veel, luistert slecht, neemt heel veel afstand, zal een patsende reu niet accepteren... Bij Isa was het vooral opletten als er paarden aan kwamen (dan moest zij als eerste aangelijnd worden) en ze wilde nog weleens achter fietsers aan jagen. Zulla deed gewoon niets verkeerd, maar ik vind een hond die zelf wat meer initiatief neemt toch wat leuker. En Nora heeft in het begin heel erg moeten wennen hier en kon niet te dicht bij huis los omdat ze anders naar het huis van haar eigen baasjes rende. Nora zou ik in principe alleen hoeven uitlaten tussen de middag, maar de proef om haar mee naar huis te nemen ging goed. Isa heeft hier eerst een keer met ons gewandeld en daarna een keer een nachtje hier geslapen voordat ze hier voor langere tijd kwam logeren. Zulla had ik nog nooit ontmoet voor hij hier twee weken kwam, maar ik schatte op basis van z'n baas in dat hij niet al te moeilijk zou zijn. Dat zijn alle hondenloge's die we gehad hebben. Ik zou niet snel andere loge's aannemen
- Tineke
- Zeer actief
Meestal is het niet het hele jaar zo druk , dat kent echt pieken met de vakanties als uitschieter.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Je moet inderdaad ook goed kijken waar je je hond brengt want huiskameropvang is ook niet alles. Vaak is het beunhazerij en worden er net zo makkelijk 8 honden in een My little pony huisje gestopt buiten de eigen honden. Een vriendin van mij maakte er ook gebruik van met haar Bearded collie en die werd half dood gebeten terwijl de oppas in het theater zat en haar hond in een samengesteld vreemd roedel van 7 honden buiten de eigen 2 honden.
Zij zat in een koopwoning en dat maakt het wat lastiger om er iets tegen te doen , in een huurhuis maken ze er vaak sneller korte metten mee als mensen het grootschaliger gaan doen en overlast bezorgen.Jezus. En ik maar denken hoe naar ik het zou vinden voor mijn hond wanneer die bij de opvang zo gestrest zou zijn en als rothond wordt ervaren.
Een of twee hondjes af en toe zou ik ook niet opgeven hoor. Maar meer dan dat lijkt me voor een huiskameropvang niet geschikt en helemaal niet de bedoeling. Dan heb je gewoon een klandestien pension.
Kan me ook niet voorstellen dat ze er dan nog iets mee kunnen doen. En als je al in staat bent in je eentje 9 honden 3 x daags uit te laten, kun je beter een hus beginnen.
Dat het daar mis ging had alles te maken dat het teveel honden waren en ze alleen waren zodat er niet ingegrepen kon worden.
Ze wilde ook geen honden boven dus alles zat in een kamer beneden en dan alleen.
Er kan een hele andere roedeldynamiek ontstaan als je weg bent en dat is dus gebeurd en mis gegaan.
Ik snap het lange alleen laten ook niet eerlijk gezegd, als ik op vakantie was met Rens en haar honden lieten wij de honden nooit onbeheerd samen achter, we zetten roedel met eigen roedel altijd apart hoe goed het ook ging als wij erbij waren.
De buurt was het ook al zat maar gezien een koopwoning was er weinig aan te doen.
Ik weet nog wel een gepensioneerde heer die het kleinschalig thuis deden en die moest verdikkeme stoppen van de wbv en die deden het juist zo netjes. Kleinschalig , met niet meer dan twee honden en zelf ook in het bezit van twee honden en ze gingen tweemaal daags naar een uitlaatgebied met de auto en werden tweemaal daags in de wijk uitgelaten.
Maar als je meer dan twee honden hebt en je woont in een hondrijke wijk dan is uiteraard iedere drol uit jouw honden komen vallen en ieder blafje komt van jouw honden af.
Sowieso zeiken mensen als je meerdere honden hebt, maar dat doen ze in de regel achter je rug tegen de andere buren en heb je daar geen last van
Maar met meerdere honden ben je degene met die wandelende schijtmachines of je nu wel of niet opruimt.
Hij had de pech dat zijn zeikbuur bij de wbv ging zeiken en ondanks dat er verder totaal geen klachten waren gaven ze ana dat ze deze vorm van bedrijfsvoering niet vanuit een huurhuis wilde.
Of dat wettelijk stand houd weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar mensen vergissen zich vaak in opvangen , een hond kan heel ander gedrag vertonen onder andere omstandigheden.
Verlatingsangst kan er een van zijn en voor je het weet zit je met een krijser in huis als je je even omdraait.
Micron die prima thuis kan blijven kan als hij ergens anders is ook slecht alleen zijn dan.
Maar goed voor ons speelt het sowieso niet al vind ik dat het enige jammere aan onze honden. In het verleden gingen Orson en Rio bij mijn expartner waar ze uiteraard heel vertrouwd mee waren.

- Crescent
- Zeer actief
Yap. Ik speelde een tijdje met het idee om wat honden mee te nemen op uitlaat maar daar ben ik snel vanaf gestapt. We vinden het superleuk als er logeetjes komen van vrienden maar daar houdt het mee op.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij passen ook geregeld op honden en hebben als voordeel dat we zelf geen hond hebben.
Regel is bij ons dat we geen roedels gaan samenstellen, dus 2 honden uit 1 huishouden zijn welkom maar ik ga niet 2 vreemde honden bij elkaar zetten en zorgen dat het werkt.
Wij passen alleen op honden die we zelf leuk vinden en wanneer het ons past.
Inmiddels hebben we zo'n 10 vaste oppashonden en dat vinden we ook genoeg. Op deze manier kunnen we toch het hebben van een hond ervaren, zonder er zelf 1 te hebben. Voor ons een ideale tussenoplossing.
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Regel is bij ons dat we geen roedels gaan samenstellen, dus 2 honden uit 1 huishouden zijn welkom maar ik ga niet 2 vreemde honden bij elkaar zetten en zorgen dat het werkt.
Wij passen alleen op honden die we zelf leuk vinden en wanneer het ons past.
Inmiddels hebben we zo'n 10 vaste oppashonden en dat vinden we ook genoeg. Op deze manier kunnen we toch het hebben van een hond ervaren, zonder er zelf 1 te hebben. Voor ons een ideale tussenoplossing.
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)