Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine hond die geschikt is voor iemand met allergie
Moderator: moderatorteam
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Kleine hond die geschikt is voor iemand met allergie
Een maltezer? Een poedel, een puli etc. Als het voor de gezelligheid is ging ik voor een maltezer zelf.
-
- Zeer actief
Astma is trouwens niet hetzelfde als allergie. Dus die "hypoalergene" honden kunnen net zo goed niet werken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hangt er helemaal van af waar z'n longen op reageren. Mijn man heeft ook astma, en best flink ook. Maar geen hondenallergie. Wel hooikoorts en huisstofmijtallergie. Als die vriend van je een hondenallergie heeft, zou ik hem eerst eens een paar weken op een poedel laten passen. Geen probleem voor de longen? Dan lekker voor een eigen poedeltje gaan. Bij een -doodle is het altijd maar afwachten of er inderdaad een hypo-allergene vacht op zit
-
- Zeer actief
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Kan ie is een Poedeltje van iemand 'lenen' voor een paar dagen? Lijkt me zo'n groot risico om een hond aan te schaffen zonder dat je weet of het gaat werken met je astma.
Overigens, mijn neef heeft zware astma en helemaal geen last van mijn honden, dus misschien heeft je vriend wel veel meer keuze dan hij denkt!
Overigens, mijn neef heeft zware astma en helemaal geen last van mijn honden, dus misschien heeft je vriend wel veel meer keuze dan hij denkt!
-
- Zeer actief
Ruwhaar teckel.
De kleinste uitvoering(kaninchen) kan geleerd worden behoefte te doen op een "kattenbak".
Het is een grote hond in een klein lijf en vindt zichzelf meestal ook heel wat.
Maakt voor zo'n kleine opdonder een hoop lawaai als hij zijn bek opentrekt.
Vindt een klein blokje om niet erg maar een stevige wandeling wordt ook gewaardeerd.
Verhaart nauwelijks maar moet wel regelmatig geplukt worden.
Is vreselijk slim. Die hersenen moeten wel iets te doen hebben. (speurspelletjes, puzzels enz)
De kleinste uitvoering(kaninchen) kan geleerd worden behoefte te doen op een "kattenbak".
Het is een grote hond in een klein lijf en vindt zichzelf meestal ook heel wat.
Maakt voor zo'n kleine opdonder een hoop lawaai als hij zijn bek opentrekt.
Vindt een klein blokje om niet erg maar een stevige wandeling wordt ook gewaardeerd.
Verhaart nauwelijks maar moet wel regelmatig geplukt worden.
Is vreselijk slim. Die hersenen moeten wel iets te doen hebben. (speurspelletjes, puzzels enz)
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
S@ndr@ schreef:naakthondje
Mwah op een boot?
Zeker in de zomer prima te doen maar in de winter en herfst wel een gedoe.
Met de kou en het gehannes met pakjes en jasjes.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
De schoonmoeder van mn zus heeft ook iets aan de longen. Die hebben bichon frise, dat gaat heel goed
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Het is natuurlijk maar hoe een allergie op honden reageert,
Maar trimrassen, daar heb je niet zo veel losse haren van.
Een dwergschnauzer bijvoorbeeld.
Een yorkshire terriër zou ook kunnen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Verzuipt een puli niet vrij gemakkelijk als hij overboord valt en je het niet direct merkt?Nanna schreef:Puli.
Loopt niet weg al had je het graag. Dat is handig als je ergens aanmeert, dan moet je niet een joekel hebben die hem meteen via de loopplank smeert.
Zal wel bij ieder bezoek op de boot aanslaan maar dat was geloof ik ook de bedoeling.
Nooit borstelen, nooit kammen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Mwah, er staat dat de meneer voorlopig op een boot woont. Grote kans dat dat een boot met vaste ligplaats is.Nanna schreef:Ja maar dan moet je weer ergens aanmeren en een trimsalon opsneupen. Só geen sín in.Emma schreef:Het is natuurlijk maar hoe een allergie op honden reageert,
Maar dat weet ik ook niet

- Gimmick
- Zeer actief
Emma schreef:Mwah, er staat dat de meneer voorlopig op een boot woont. Grote kans dat dat een boot met vaste ligplaats is.Nanna schreef:Ja maar dan moet je weer ergens aanmeren en een trimsalon opsneupen. Só geen sín in.Emma schreef:Het is natuurlijk maar hoe een allergie op honden reageert,
Maar dat weet ik ook niet
Dat is nou niet echt een vaste ligplaatsVeel onderweg, in een half jaar deel van Europa door.

Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een schipperke natuurlijk!
Qua astma is het wel handig om te weten waar hij dan last van heeft. Wanneer krijgt hij aanvallen?
Ik had vroeger veel meer last van huisstof en pollen dan van andere dingen. Daarom heb ik voor naakthonden gekozen. Kan je ras nog zo "hypoallergeen" zijn (wat eigenlijk helemaal niet bestaat), in een vacht blijven huisstof en pollen hangen ook (juist?) als hij niet verhaart.
Maar misschien is het wel zo mild dat het qua hond niks uitmaakt.
Qua astma is het wel handig om te weten waar hij dan last van heeft. Wanneer krijgt hij aanvallen?
Ik had vroeger veel meer last van huisstof en pollen dan van andere dingen. Daarom heb ik voor naakthonden gekozen. Kan je ras nog zo "hypoallergeen" zijn (wat eigenlijk helemaal niet bestaat), in een vacht blijven huisstof en pollen hangen ook (juist?) als hij niet verhaart.
Maar misschien is het wel zo mild dat het qua hond niks uitmaakt.
-
- Zeer actief
Astma en allergie zijn twee totaal los van elkaar staande zaken. Je hebt of astma of je bent allergisch of je hebt het allebei. Een vriend van mij heeft echt astma. En dat is hele andere koek dan een allergie. Dat is nl weken lang puffen en geen adem hebben. En ik ken iemand met allergie. Die gaat niesen en wordt benauwd van honden en katten.Pendrag schreef:Dank jullie wel allemaal. Boot heeft inderdaad geen vaste ligplek. Meneer is allergisch/heeft astma wat in verleden met bv golden retrievers voor problemen heeft gezorgd. Onduidelijk hoe dat nu is. Ik geef jullie tips door.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En sommige mensen hebben astma die ook verergert door pollen, huisdieren, huisstofmijt etc. Waarbij naast het gesnotter en genies ook nog een astma-aanval komt. Allergie niet onder controle = astma niet onder controle, maar het omgekeerde is niet per definitie zolaeken schreef:Astma en allergie zijn twee totaal los van elkaar staande zaken. Je hebt of astma of je bent allergisch of je hebt het allebei. Een vriend van mij heeft echt astma. En dat is hele andere koek dan een allergie. Dat is nl weken lang puffen en geen adem hebben. En ik ken iemand met allergie. Die gaat niesen en wordt benauwd van honden en katten.Pendrag schreef:Dank jullie wel allemaal. Boot heeft inderdaad geen vaste ligplek. Meneer is allergisch/heeft astma wat in verleden met bv golden retrievers voor problemen heeft gezorgd. Onduidelijk hoe dat nu is. Ik geef jullie tips door.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
en we noemen hem zwabberNanna schreef:Recht zo die gaat!Tara schreef:Je eigenste dweil aan boord als je het ruime sop kiest.Nanna schreef:Puli.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik zou dus niet voor een poedel kiezen. Moet je telkens aanmeren om weer een nieuwe trimmer te zoeken.

- Hilde
- Zeer actief
Aan wal is één, maar niet iedere aanlegplaats heeft een trimster die poedels kan op de hoek, denk ik zo. Eens in de twee maanden een trimster zoeken ‘ergens in Europa’ die een beetje aan je wensen voldoet lijkt me niet simpel.Cleva schreef:Hilde schreef:Ik zou dus niet voor een poedel kiezen. Moet je telkens aanmeren om weer een nieuwe trimmer te zoeken.
Ik zou sowieso niet voor een poedel kiezen want waarom is godsnaam wel maar die paar keer per jaar kom je nog wel aan wal, hoor.

- Hilde
- Zeer actief
Ik lees ‘in een half jaar een deel van Europa door’. Dus dan denk ik aan iemand die in een half jaar een deel van Europa doorgaat. Maar wellicht valt het mee. Als het trimmen geen probleem is, kan een poedel best passen.Cleva schreef: Ik weet niet wat voor nomadenleven jij in gedachten hebt maar de realiteit is dat het best te doen valt. Het zijn vooral ritjes heen en weer. Zelfs de Rijn op en neer is in twee weken een feit.

- Hilde
- Zeer actief
Succes met de klittenCleva schreef:Nou, aan het begin van dat halve jaar kort zetten en daarna weer.
Doe niet zo ingewikkeld. Het is een poedel en geen nierpatient.

- Domor
- Zeer actief
Maar eens in de 2 maanden wel, en eens in de 3 maanden lukt ook als je er tussendoor nog wat aan borstelt. Dat komt neer op 1 a 2x een trimmer zoeken.
- Domor
- Zeer actief
Poedels beginnen gelukkig bij maatje chihuahua. De toypoedel gaat van 23-28cm, de dwergpoedel va 28-35cm. Groter dan dwerg zou ik niet gaan op een boot.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Gelukkig? Ik vind die mini poedels verschrikkelijk. Maar ik ken ook alleen maar eigenaren die niets van honden weten en waarvan de hondjes ook totaal niet luisteren.
Lou is overigens 38cm en dat lijkt me een prima formaat voor op een boot, iets groter moet ook wel kunnen.
Lou is overigens 38cm en dat lijkt me een prima formaat voor op een boot, iets groter moet ook wel kunnen.
- Domor
- Zeer actief
Ja, gelukkig. Aangezien aangegeven wordt dat een grote poedel te groot is. Noa is 40cm en vind ik zelf voor op de gemiddelde kleine zeilboot al te groot. Zelfs Ninthe of kleine Boris (35cm) is voor mij echt het matje op zo'n ruimte. Daarnaast is er dus voor ieder wat wils, alleen de maat 40 tot 55cm wordt nauwelijks gefokt. Middenslagjes zijn vaak tot 40cm en grote poedels beginnen vaak bij 55 cm, terwijl de tussenliggende maat op zich wel toegestaan is.Leonie. schreef:Gelukkig? Ik vind die mini poedels verschrikkelijk. Maar ik ken ook alleen maar eigenaren die niets van honden weten en waarvan de hondjes ook totaal niet luisteren.
-
- Zeer actief
Ja, net overheen gelezen inderdaad. Maar goed een halfjaar is niet lang. Dan heb je tussendoor misschien eenmaal een trimmer nodig. Als je de hond elke drie maanden zou trimmen.Gimmick schreef:Emma schreef:Mwah, er staat dat de meneer voorlopig op een boot woont. Grote kans dat dat een boot met vaste ligplaats is.Nanna schreef:Ja maar dan moet je weer ergens aanmeren en een trimsalon opsneupen. Só geen sín in.Emma schreef:Het is natuurlijk maar hoe een allergie op honden reageert,
Maar dat weet ik ook nietDat is nou niet echt een vaste ligplaatsVeel onderweg, in een half jaar deel van Europa door.
Maar goed, misschien loopt het uit, en wordt het langer dan een halfjaar.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Dwerg doodle of een kleine poedel. Ze ruien niet
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch