Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wennen aan weer buiten zijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Afgelopen dagen is het best lekker weer, dus laat ik de honden geregeld even lekker in de tuin.
Daar is duidelijk te merken dat ze weer even moeten wennen aan alle mensen die voorbij lopen.
Onze voortuin is onze achtertuin en ligt dus aan de straat.

Ze zijn weer wat snel waaks en blaffen wat sneller naar voorbij gangers.
Weer even een paar keer duidelijk maken dat dat Niet de bedoeling is en als je blaft dat je dan naar binnen moet.

Even voor het idee hoe onze tuin eruit ziet.
Afbeelding
Afbeelding
Kimmie

Re: Wennen aan weer buiten zijn

Ongelezen bericht door Kimmie »

ben je niet bang dat ze over dat hekje heen springen??
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wat een braverds dat ze achter dat hekje blijven ;)
Judith
Zeer actief

Nee, daar zijn ze echt te braaf voor. Zelfs Dux heeft geen moment gedacht om daar overheen te willen springen.
Het zijn geen woeste wakers, ze blaffen een paar keer en thats it.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nou ja het hoeft niet alleen waken te zijn,maar iets zien waar ze heen willen ( bv andere hond of fietser,zeg maar wat) en ze jumpen er zo overheen..

ik ken iemand met zo'n zelfde hoogte hek daar zei ik het toen ook tegen,nee hoor...die hond was ook zo braaf,ging er absoluut niet overheen..

dacht ie :ugh:

de vrachtwagen was de hond fataal...

vandaar dat ik echt nogal "hoog zat" hek ben
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou er ook een hoger hek van maken. Er zal ook maar een gek voorbij komen die een hond meegrist.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik merk het bij willem ook. "ineens" zorgt de keukendeur van de buurvrouw die open gaat weer voor een heeeeele lange nek en een binnensmondse wraf.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Vinden jullie dat hek laag?

Hek is hier gewoon hek, of dat het nu 20 cm is of 2 meter, daar blijf je gewoon achter. :19:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier zijn ze in het voorjaar ook altijd even wat waakser, weer even wennen aan alle geluiden.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

mirriejj schreef:Vinden jullie dat hek laag?

Hek is hier gewoon hek, of dat het nu 20 cm is of 2 meter, daar blijf je gewoon achter. :19:
hier tot datgene wat achter het hek is belangrijker is, dan springt Layla 1,50 alsof het niks is.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

alinelaila schreef:
Neeltje schreef:Ik zou er ook een hoger hek van maken. Er zal ook maar een gek voorbij komen die een hond meegrist.
Nu ben ik echt geen slapjanus, maar een koningspoedel zo over een hek heen grissen? Kweeniehoor :denken:
Met een knakworst aan een hengel :idea:

Mijn honden zitten achter een lager hek. En aan de sloot. En Manu springt met dog survivals zo van steigers af en zwemt alle sloten in het wild, maar hij blijft in de tuin. Al zitten er drie katten naar hem te loeren, hij staat niet eens op. Ik hoef het niet eens te leren, hij blijft thuis.
Miezemuis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn honden gaan niet eens van de oprit af als ik niet thuis ben zonder hek. Voor sommige honden is dit gewoon genoeg
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier ook geen hek overigens, maar als er een hert voorbij wandelt is Layla weg, hek of geen hek. Ze komt ook weer terug overigens Layla loopt dus aan een lange lijn
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dit hek vind ik helemaal niet zo laag hoor. Wij hebben een hek van 60 cm bij de tuin van ons weekendhuisje en daar blijven onze honden altijd netjes achter. Ook als er iemand langsloopt, al dan niet met een hond.
Judith
Zeer actief

Het hek is in eerste instantie ook gemaakt voor Dux, dit omdat hij wel gevoellig was voor honden en katten buiten de deur.
Bij Dana en Dino is het hek dicht, meer uit gemakzucht (minder opletten).
Ik kan het hek ook open laten staan en incidenteel zouden ze misschien naar buiten lopen. Als ik bijv een vuilniszak weggooi dan laat ik het hek open en blijven ze gewoon gezellig in de tuin liggen.

Als Dino zijn hoofd uitsteekt komt zijn neus tot de bovenkant, misschien vertekent het ook wel.
De weg is overigens een woonwijk waar gemiddels 1 auto per uur voorbij komt ofzo
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hier ook. Al vind ik dat zoiets wat je nooit 100% zeker weet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tja... ik zou er ook niet over piekeren zo'n laag hekje. Hier is alles 1.80 tot 2.00 mtr.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wij hebben voor ook een laag stenen muurtje en een hekje. En het is langs de stoep. Ze blijven er gewoon achter, al moet ik zeggen dat ik de honden niet alleen voor laat, gewoon voor de zekerheid.
Maar straks zullen we wel denk ik weer een paar keer moeten zeggen dat ze stil moeten blijven, of wellicht 1 of 2x naar binnen sturen als er wel geblaft wordt. Maar daarna weten ze het ook wel weer, ga ik van uit.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Waar is het credo "Het zijn geen robotjes" gebleven? Elke hond zou er overheen springen als de motivatie groot genoeg is ;) Maar ik geloof dat dat niet het doel is van het topic :mrgreen: Ik hoop dat je het ze snel afgeleerd krijgt om te blaffen, geeft lekker rust ;)
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar meer tips om dat blaffen naar voorbijgangers af te leren. We lopen er hier ook tegenaan en vorig voorjaar zomer heb ik nog niet bereikt wat ik wil ...
Nu krijgt ie een flinke reprimande en dat lijkt wel te helpen maar ik moet heel alert zijn om zelf de voorbijgangers eerder in de smiezen te hebben als ik het geblaf voor wil zijn.
Naar binnen sturen is lastig omdat hij langs de schutting rent om mensen ‘na’ te blaffen en dan loop ik dus ‘grijp-de-hond’ te spelen wat ik niet erg wenselijk vind.
Ik vraag me af of jet effect van naar binnen sturen nog werkt als ik dus eigenlijk ‘te laat’ ben?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier werkt het prima, het naar binnen sturen. Heb daar nooit voor achter mijn hond aan hoeven rennen om deze te "vangen".
Mijn honden zijn hierin zo goed geconditioneerd, dat ze ook naar binnen gaan op het moment dat de buurhond begint te blaffen... :F:
Judith
Zeer actief

Hier het zelfde, blaffen is naar binnen. Dat is op een duidelijke strenge toon met het vingertje wijzen naar de deur en met mijn lichaamshouding de hond richting de deur dirigeren.
Dana staat inmiddels op als ze lekker ligt te chillen en ze perst er een blafje uit. Ze weet al dat ze dan naar binnen moet. Soms moet ik haar er aan herinneren.
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Hmmm ik moet dat toch eens beter gaan doen dan denk ik. Naar binnen gaan is hier nog niet zo evident; buiten is het veeeeeel leuker en onze tuin is vrij groot dus alle kans om buiten mijn bereik te blijven. Nu heb ik met mijn stem tegenwoordig ook best veel invloed :mrgreen: dus toch meer inzetten dan
Judith
Zeer actief

lapinkoira schreef:Hmmm ik moet dat toch eens beter gaan doen dan denk ik. Naar binnen gaan is hier nog niet zo evident; buiten is het veeeeeel leuker en onze tuin is vrij groot dus alle kans om buiten mijn bereik te blijven. Nu heb ik met mijn stem tegenwoordig ook best veel invloed :mrgreen: dus toch meer inzetten dan
En heel consequent zijn, blaffen is naar binnen punt.
Ook als je binnen staat en er geblaft wordt of als het wat langer duurt met naar binnen gaan.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Judith schreef:
lapinkoira schreef:Hmmm ik moet dat toch eens beter gaan doen dan denk ik. Naar binnen gaan is hier nog niet zo evident; buiten is het veeeeeel leuker en onze tuin is vrij groot dus alle kans om buiten mijn bereik te blijven. Nu heb ik met mijn stem tegenwoordig ook best veel invloed :mrgreen: dus toch meer inzetten dan
En heel consequent zijn, blaffen is naar binnen punt.
Ook als je binnen staat en er geblaft wordt of als het wat langer duurt met naar binnen gaan.
Ik doe dat ook hier zo. In het voorjaar moet ik ze inderdaad net als jij er weer wat vaker aan herinneren.
Doña vindt niet blaffen het lastigst. Die blaft en loopt nu tegelijkertijd zelf naar binnen (al voor dat ik iets heb gezegd :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn honden zouden ook echt niet over dat hek gaan. Nou denk ik dat Pom het ook niet kan springen moet ik eerlijk zeggen, maar Karel zou het theoretisch makkelijk moeten kunnen, maar doet ie niet. Alles hoger dan borsthoogte blijft ie gewoon netjes achter. Maar mijn honden zijn sowieso niet van die springers
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat riepen die mensen met Amerikaanse bull hier in de wijk ook
Het hondje wat hij te pakken had kan t niet meer navertellen :(:
En mijn 2 honden waarmee ik langs liep ( aan de overkant vd straat ) heeft hij in het begin ook gehad toen ik nog niet wist dat die hond daar zat
Gelukkig is het bij mijn honden gebleven bij een wondje in de nek met op de luchtpijp en de ander een zere poot

Ik heb er jaren niet meer langs gedurft want hij deed t ook als je zonder hond liep
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

malinois schreef:

Tja... ik zou er ook niet over piekeren zo'n laag hekje. Hier is alles 1.80 tot 2.00 mtr.

Hier ook ondanks dat er bijna niemand door de brandgang hier komt
Better safe than sorry
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef:
malinois schreef:

Better safe than sorry
Buitenomheining is hier ook 2m. Op het terrein om bv de kennels af te scheiden vd terreinhonden is 50cm hoog stroomdraad voldoende Afbeelding

Blaffen doen ze hier ondanks geen verdere restricties enkel op volk dat stilstaat voor het hek en niet op langsrijdend of lopend volk.
Muv op de meneer die op zondagochtend 10u met z’n Ridgeback en Rottweiler langs loopt, maar gok zomaar dat daar iets mee gebeurd is
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
** Angela ** schreef:
malinois schreef:

Better safe than sorry
Buitenomheining is hier ook 2m. Op het terrein om bv de kennels af te scheiden vd terreinhonden is 50cm hoog stroomdraad voldoende Afbeelding

Blaffen doen ze hier ondanks geen verdere restricties enkel op volk dat stilstaat voor het hek en niet op langsrijdend of lopend volk.
Muv op de meneer die op zondagochtend 10u met z’n Ridgeback en Rottweiler langs loopt, maar gok zomaar dat daar iets mee gebeurd is
Blaffen doen ze hier ook niet ondanks de parkeerplaats achter de poort (waar zo ook onderdoor kunnen kijken).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”