Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat niet goed met Puchu

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Het gaat niet goed met Puchu

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb nog verder gelezen over de ziekte van Cushing en dit lijkt me een reële mogelijkheid als is het natuurlijk moeilijk, omdat
het ook verward kan worden met de bijwerkingen van prednison.

Puchu heeft al jaren een te hoog ALT gehalte, doen ze niks mee, oorzaak onduidelijk. Gister bij het bloedonderzoek bleek nog een waarde
te hoog te zijn, maar de dierenarts zei 'dat zie je vaker bij prednison gebruik' en daar werd dus ook niet over doorgegaan.

Nu lees ik op een site https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... hing-hond/ dat bij Cushing vaak
de ALT en ALKP waardes verhoogd zijn. Volgens mij was gister ook de ALKP waarde te hoog, maar dat ga ik nog navragen donderdag.

Dus Cushing klinkt mij steeds aannemelijker in de oren en zeker de moeite waard om goed door te spreken.
Alleen dan is dus de vraag: zijn het cushing achtige symptomen door de prednison of is het echt Cushing? Is dat vast te stellen dmv zo'n
urine test of zou beide dezelfde uitslag geven of de eerste negatief? Want dan weet je nog niet veel meer natuurlijk.

Zwakte achterhand
Sloom en lusteloos
wat hangende buik
zijn vacht wordt dunner
de huid van zijn buik is bijna wit geworden
Op kale plekken groeit de vacht niet meer aan (kale plekjes door tuig)
Hij is buiten heel erg gefocust op eten zoeken en vreet ineens ook hondendrollen

Hij drinkt zo'n 1.5 liter per dag, iets wat hij nooit deed, maar dit kan natuurlijk door de prednison komen.
Hij hijgt, maar dat kan weer met de bronchitis te maken hebben.

Echter, al die symptomen staan ook als bijwerking van langdurig prednison gebruik.
Laatst gewijzigd door Caro. op 27 feb 2018 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jits90 schreef:Oh nee toch :ugh:
Kan het geen vorm van epilepsie zijn?
Nee, ik denk het niet. Die nachtelijke onrust heeft hij dus eerder gehad, toen dacht ik ook die kant op, maar toen eenmaal duidelijk werd
dat hij bronchitis had en hiervoor behandeld werd, was de nachtelijke onrust meteen over.
Dus voor mij is het eigenlijk duidelijk dat het hiermee verband houdt.

Blijft dus nog over die instortingen van de achterhand en dat is m.i. echt iets van de spieren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Gebeld nog voor het bloedonderzoek en de ALKP (alkalische fosfaten) zijn dus inderdaad sterk verhoogd: 727 en het hoort <130 te zijn.
DA zei dat je dit vaker ziet bij prednison gebruik, maar wat ik nu lees is dat het ook bij Cushing voorkomt.
ALT is al jaren verhoogd, variërend van licht tot sterk (dus ook zonder gebruik van prednison).

Donderdagmiddag heb ik sowieso al telefonisch overleg met de dierenarts en dan ga ik dit met haar bespreken. Het lijkt mij wijs om
op Cushing te testen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Caro. schreef:Ik lees nog even vluchtig over Cushing (heb er totaal geen verstand van), maar hij krijgt wel een hangbuik en hele dunne vacht.
Ik dacht dat dit door de prednison kwam. Op al kale plekken, groeit het haar niet meer aan.
Vraatzucht? Tja, hij heeft zijn hele leven al honger, maar sinds 2 weken eten hij ineens hondendrollen :schrik: :80: Dit heeft hij nog
nooit gedaan. Bijna iedere drol wil hij opeten.
Hijgen? Ja 's nachts dus, maar dat kan ook van de bronchitis afkomen.
Veel drinken/veel plassen, nee niet overmatig: hij houdt ondanks de prednison zijn plas met gemak een hele nacht op en hoeft dan 's ochtends
niet nodig naar buiten.

In ieder geval is dit zeker een dingetje om te opperen richting dierenarts :ok: en in begrijp ook vast te stellen dmv een vrij eenvoudige
3 daagse urinetest? (ik ga er morgen meer over lezen).
Bij Cushing kunnen er ook psychische verschijnselen ontstaan. Bij mensen bijvoorbeeld psychose. Ik weet niet of dat bij honden ook zo is maar omdat je ook zegt dat hij af en toe onverklaarbaar gedrag vertoont wilde ik het toch even zeggen.
Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:Gebeld nog voor het bloedonderzoek en de ALKP (alkalische fosfaten) zijn dus inderdaad sterk verhoogd: 727 en het hoort <130 te zijn.
DA zei dat je dit vaker ziet bij prednison gebruik, maar wat ik nu lees is dat het ook bij Cushing voorkomt.
ALT is al jaren verhoogd, variërend van licht tot sterk (dus ook zonder gebruik van prednison).

Donderdagmiddag heb ik sowieso al telefonisch overleg met de dierenarts en dan ga ik dit met haar bespreken. Het lijkt mij wijs om
op Cushing te testen.
Ja die waarden zijn ook een aanwijzing voor cushing inderdaad
Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:Ik heb nog verder gelezen over de ziekte van Cushing en dit lijkt me een reële mogelijkheid als is het natuurlijk moeilijk, omdat

Puchu heeft al jaren een te hoog ALT gehalte, doen ze niks mee, oorzaak onduidelijk. Gister bij het bloedonderzoek bleek nog een waarde
te hoog te zijn, maar de dierenarts zei 'dat zie je vaker bij prednison gebruik' en daar werd dus ook niet over doorgegaan.

Nu lees ik op een site https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... hing-hond/ dat bij Cushing vaak
de ALT en ALKP waardes verhoogd zijn. Volgens mij was gister ook de ALKP waarde te hoog, maar dat ga ik nog navragen donderdag.

Dus Cushing klinkt mij steeds aannemelijker in de oren en zeker de moeite waard om goed door te spreken.
Alleen dan is dus de vraag: zijn het cushing achtige symptomen door de prednison of is het echt Cushing? Is dat vast te stellen dmv zo'n
urine test of zou beide dezelfde uitslag geven of de eerste negatief? Want dan weet je nog niet veel meer natuurlijk.

Zwakte achterhand
Sloom en lusteloos
wat hangende buik
zijn vacht wordt dunner
Hij is buiten heel erg gefocust op eten zoeken en vreet ineens ook hondendrollen

Hij drinkt zo'n 1.5 liter per dag, iets wat hij nooit deed, maar dit kan natuurlijk door de prednison komen.

Echter, al die symptomen staan ook als bijwerking van langdurig prednison gebruik.
Ja maar door prednison kan het syndroom van cushing ontstaan. Cushing ontstaat door een tumor (meestal goedaardig) aan de hypofyse. maar het syndroom van cushing geeft hetzelfde beeld alleen door andere oorzaak.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat een zorgen Caro :ugh: Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Caro. schreef:Ik heb nog verder gelezen over de ziekte van Cushing en dit lijkt me een reële mogelijkheid als is het natuurlijk moeilijk, omdat

Zwakte achterhand
Sloom en lusteloos
wat hangende buik
zijn vacht wordt dunner

Ja maar door prednison kan het syndroom van cushing ontstaan. Cushing ontstaat door een tumor (meestal goedaardig) aan de hypofyse. maar het syndroom van cushing geeft hetzelfde beeld alleen door andere oorzaak.
Ja dat verschil snap ik, alleen waar ik niet achter kan komen of dit verschil ook aan te tonen is met bv die urine test? Is die test negatief als
het het syndroom van Cushing is en alleen positief als het de ziekte van Cushing is? Is er op één of andere manier vast te stellen of het dit
üperhaupt is als hij prednison slikt of is het een kwestie van 'dan zal het dat wel zijn'?
Er staat wel overal 'langdurig hoge dosis prednison' en een half jaar vind ik niet echt langdurig (er zijn honden die het jaren krijgen) en een hoge
dosering krijgt hij ook niet; 15 mg (gewicht 31 kg).

Dus hoe kan ik er nu achter komen - terwijl hij dus prednison gebruikt - of hij het syndroom van Cushing heeft of de ziekte van Cushing (of geen van beiden). Weet jij dat misschien?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Caro. schreef:Ik lees nog even vluchtig over Cushing (heb er totaal geen verstand van), maar hij krijgt wel een hangbuik en hele dunne vacht.
Ik dacht dat dit door de prednison kwam. Op al kale plekken, groeit het haar niet meer aan.
Vraatzucht? Tja, hij heeft zijn hele leven al honger, maar sinds 2 weken eten hij ineens hondendrollen :schrik: :80: Dit heeft hij nog
Veel drinken/veel plassen, nee niet overmatig: hij houdt ondanks de prednison zijn plas met gemak een hele nacht op en hoeft dan 's ochtends
niet nodig naar buiten.

In ieder geval is dit zeker een dingetje om te opperen richting dierenarts :ok: en in begrijp ook vast te stellen dmv een vrij eenvoudige
Bij Cushing kunnen er ook psychische verschijnselen ontstaan. Bij mensen bijvoorbeeld psychose. Ik weet niet of dat bij honden ook zo is maar omdat je ook zegt dat hij af en toe onverklaarbaar gedrag vertoont wilde ik het toch even zeggen.
Ja ik snap het.
Hij had dat gedrag een tijd lang, maar alleen 's nachts dus, en dit ging direct over toen de bronchitis werd behandeld met prednison.
Dat is al die tijd ook weggeweest tot de vorst kwam vorige week. Ik koppel het dus aan de bronchitis omdat ik het teveel toeval vind dat het
bij behandeling daarvan compleet verdween.
Maar wie weet zijn er toch ook nog andere dingen dus aan de hand. Ik weet het niet.
Puchu is nog steeds patiënt bij het MCD A'dam, die kon ik ook altijd bellen als er verslechtering optrad en ik neem aan ook voor zaken die ermee
te maken hebben.
Ik ga eerst nog met mijn DA in gesprek hierover en dan eens zien of we verder kunnen komen en anders bel ik het MCD.
Alleen ik wil altijd wat 'beslagen ten ijs' komen, dus vandaar ook mijn vragen hierover, dan weet ik een beetje waarover ik praat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:
Ri@ schreef:
niet nodig naar buiten.

Ja ik snap het.
Hij had dat gedrag een tijd lang, maar alleen 's nachts dus, en dit ging direct over toen de bronchitis werd behandeld met prednison.
Dat is al die tijd ook weggeweest tot de vorst kwam vorige week. Ik koppel het dus aan de bronchitis omdat ik het teveel toeval vind dat het
bij behandeling daarvan compleet verdween.
Maar wie weet zijn er toch ook nog andere dingen dus aan de hand. Ik weet het niet.
Puchu is nog steeds patiënt bij het MCD A'dam, die kon ik ook altijd bellen als er verslechtering optrad en ik neem aan ook voor zaken die ermee
te maken hebben.
Ik ga eerst nog met mijn DA in gesprek hierover en dan eens zien of we verder kunnen komen en anders bel ik het MCD.
Alleen ik wil altijd wat 'beslagen ten ijs' komen, dus vandaar ook mijn vragen hierover, dan weet ik een beetje waarover ik praat.
Bij mensen wordt er inderdaad drie dagen urine opgevangen en er kan een dexametason test worden gedaan en ook cortisol bepaling en ACTH. Ook kan om te bepalen of het Cushing is of syndroom van Cushing een sinus petrosus sampling worden gedaan. Dan gaan ze via een bloedvat in de lies met een katheter naar de hypofyse en doen ze op bepaalde plaatsen metingen. Maar ik weet niet of dat bij honden ook kan.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Bij mensen wordt er inderdaad drie dagen urine opgevangen en er kan een dexametason test worden gedaan en ook cortisol bepaling en ACTH. Ook kan om te bepalen of het Cushing is of syndroom van Cushing een sinus petrosus sampling worden gedaan. Dan gaan ze via een bloedvat in de lies met een katheter naar de hypofyse en doen ze op bepaalde plaatsen metingen. Maar ik weet niet of dat bij honden ook kan.
Maar weet jij dan hoe het zit met die urine test? Ik bedoel dat stel dan het door de prednison komt, geeft de urine dan toch ook afwijkingen aan?
en zo ja, hoe weten we dan of het door de prednison komt of dat het echt de ziekte van Cushing is.
Onder narcose wil ik zoveel mogelijk zien te vermijden, dus even urine en eventueel bloedonderzoek.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:
Ri@ schreef:
Maar weet jij dan hoe het zit met die urine test? Ik bedoel dat stel dan het door de prednison komt, geeft de urine dan toch ook afwijkingen aan?
en zo ja, hoe weten we dan of het door de prednison komt of dat het echt de ziekte van Cushing is.
Onder narcose wil ik zoveel mogelijk zien te vermijden, dus even urine en eventueel bloedonderzoek.
Ze kunnen uit de urine dacht ik niet zien of het Cushing of syndroom van Cushing is. Cushng komt door een tumor aan de hypofyse dus dat is met de sinus petrosus aan te tonen. Ik weet niet hoe het aangetoont kan worden of het door prednison komt.

Mijn dochter had ectopische cushing. Dat kwam door een kwaadaardige neuroendocriene tumor in de long. Die maakte ACTH aan. Bij haar is d.m.v. een sinus petrosus aangetoond dat het geen cushing was en daarna was het zoeken wat de oorzaak was en kwamen ze uit bij een tumor in de long.Ik heb dus geen ervaring met cushing door prednisongebruik.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Caro. schreef:
Ri@ schreef:
Ze kunnen uit de urine dacht ik niet zien of het Cushing of syndroom van Cushing is. Cushng komt door een tumor aan de hypofyse dus dat is met de sinus petrosus aan te tonen. Ik weet niet hoe het aangetoont kan worden of het door prednison komt.

Mijn dochter had ectopische cushing. Dat kwam door een kwaadaardige neuroendocriene tumor in de long. Die maakte ACTH aan. Bij haar is d.m.v. een sinus petrosus aangetoond dat het geen cushing was en daarna was het zoeken wat de oorzaak was en kwamen ze uit bij een tumor in de long.Ik heb dus geen ervaring met cushing door prednisongebruik.
Och jeetje :(:

Bedankt voor je hulp Ria :flower: in ieder geval heb je me op dit idee gebracht en vooralsnog lijkt me dit nu de meest logische verklaring,
dus dat ga ik verder bespreken.
Afbeelding
A good dog never dies...

ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

cushing veroorzaakt door prednison gebruik heet iatrogene cushing
het is dus geen primaire cushing, maar secundair.
cushingtesten doen terwijl de hond op prednison zit heeft geen enkel nut, want het zal dan een vals positieve uitslag geven.
die prednison verhoging zou je nu niet moeten willen terwijl hij al verschijnselen toont.
ik heb 2 honden met primaire cushing gehad de laatste 5 jaar helaas.
jouw genoemde symptomen passen hier zeker bij.
secundaire cushing zou pas weer verbeteren zonder prednison gebruik. dit gaat best langzaam want je moet afbouwen. in het geval van iatrogene cushing vererger je dit door het gebruik/verhogen van de prednison.
het vergt dus een andere aanpak dan de behandeling van primaire cushing die veroorzaakt wordt door een tumor op de hypofyse of bijnier.
nachtelijke onrust/hijgen hoort hier ook bij.
ook lees je veel over benauwde honden omdat het kraakbeen van de ringen van de luchtpijp verslapt. [collapsing trachea noemen ze dat in het engels]
door de veranderde vetopslag in het lichaam kunnen bepaalde organen ook in de knel komen te zitten.
de overmaat aan cortisol in het bloed veroorzaakt dit.
dit veroorzaakt ook de algemene spierzwakte, vooral idd. in de achterhand. hier komt ook het trillen van de spieren van.
afbouwen van de prednison zou nu de eerste optie zijn.
blijven de symptomen dan bestaan dan zou je als alle pred uit het lijf verdwenen is aan testen op cushing kunnen beginnen.
nu heeft dat dus geen zin, het pred gebruik zorgt dus voor een vals-positieve uitslag.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ruygemoor schreef:cushing veroorzaakt door prednison gebruik heet iatrogene cushing
het is dus geen primaire cushing, maar secundair.
cushingtesten doen terwijl de hond op prednison zit heeft geen enkel nut, want het zal dan een vals positieve uitslag geven.
die prednison verhoging zou je nu niet moeten willen terwijl hij al verschijnselen toont.
ik heb 2 honden met primaire cushing gehad de laatste 5 jaar helaas.
jouw genoemde symptomen passen hier zeker bij.
secundaire cushing zou pas weer verbeteren zonder prednison gebruik. dit gaat best langzaam want je moet afbouwen. in het geval van iatrogene cushing vererger je dit door het gebruik/verhogen van de prednison.
het vergt dus een andere aanpak dan de behandeling van primaire cushing die veroorzaakt wordt door een tumor op de hypofyse of bijnier.
nachtelijke onrust/hijgen hoort hier ook bij.
ook lees je veel over benauwde honden omdat het kraakbeen van de ringen van de luchtpijp verslapt. [collapsing trachea noemen ze dat in het engels]
door de veranderde vetopslag in het lichaam kunnen bepaalde organen ook in de knel komen te zitten.
de overmaat aan cortisol in het bloed veroorzaakt dit.
dit veroorzaakt ook de algemene spierzwakte, vooral idd. in de achterhand. hier komt ook het trillen van de spieren van.
afbouwen van de prednison zou nu de eerste optie zijn.
blijven de symptomen dan bestaan dan zou je als alle pred uit het lijf verdwenen is aan testen op cushing kunnen beginnen.
nu heeft dat dus geen zin, het pred gebruik zorgt dus voor een vals-positieve uitslag.

Hmm ja daar was ik al bang voor :ugh:

Alleen wat nu als afbouwen geen optie is? Het is nu niet wenselijk om op te hogen, dat snap ik, maar hij is nu wel afgelopen nacht voor
het eerst rustig geweest, dus de onrust kwam weer van de bronchitis/benauwdheid af. Ik kan m'n hond toch moeilijk zwaar benauwd en in
paniek laten zijn.
De trachea collaps heeft hij al, maar door de bronchitis en het hoesten dus (is vastgesteld voordat hij prednison kreeg).
De bronchitis is zeer waarschijnlijk ontstaan omdat hij diverse allergieën heeft (wordt hij al zijn hele leven voor behandeld met immuno therapie),
het is dus echt chronische bronchitis.
De nachtelijke onrust had hij juist voor het prednison gebruik, door de benauwdheid dus. Dat is al die tijd weggeweest sinds hij prednison
kreeg, maar vorige week met de vorst is het weer begonnen. Sinds maandag krijgt hij ipv 15 nu 30 mg prednison en nu is hij dus weer
rustig geweest. De onrust komt dus niet door de prednison, maar door de benauwdheid.
Alleen de zwakte in de achterhand e.d. komt dus zeer waarschijnlijk wel door de prednison.

Dus eigenlijk moet ik kiezen tussen een zwaar benauwde hond of een hond die ziek en zwak is door de prednison :jank:

Ik ga iom met mijn dierenarts en de specialist in het MCD wat nu te doen.

Dank je wel voor je informatie :ok:
Laatst gewijzigd door Caro. op 28 feb 2018 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een zorgen Caro, sterkte.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Sterkte, ik hoop dat er een goede oplossing is.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

Dus eigenlijk moet ik kiezen tussen een zwaar benauwde hond of een hond die ziek en zwak is door de prednison :jank:

daar komt het wel op neer.
die cushingachtige verschijnselen zullen nu wss alleen maar toenemen, maar een stikkende hond is ook zowat.
op het amerikaanse cushingforum geven ze adequan injecties om de luchtpijp te versterken. schijnt wel te helpen.
op dat forum zijn er ook cushinghonden met collapsing trachea/benauwdheid die het beter doen op een lage dosis dexamethason.
dit is sterker spul als pred., maar met minder bijwerkingen.
ter ondersteuning van de lever geef ik mariadistel- en omega 3 capsules.
pred en cushing geeft wel orgaanschade [lever, nieren en ook de alvleesklier plus galblaas zijn berucht], dus regelmatig bloedprikken/echo is wel nodig.
ook zijn deze honden gevoeliger voor pancreatitis doordat de lever overuren maakt.
kijk dus uit met vet voedsel.
rot situatie, ik weet er alles van.
sterkte voor jullie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad met je dierenarts?
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Zou het geven van een aerosol geen oplossing kunnen zijn voor hem? Dus werken met pufjes d.m.v. een speciale inhaler voor honden?

Dan hoeft hij de Prednisontabletten waarschijnlijk niet meer in te nemen?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad met je dierenarts?
Nee dat is niet gelukt vanmiddag helaas, ik hoop dat ze morgen ook werkt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Femmel schreef:Zou het geven van een aerosol geen oplossing kunnen zijn voor hem? Dus werken met pufjes d.m.v. een speciale inhaler voor honden?

Dan hoeft hij de Prednisontabletten waarschijnlijk niet meer in te nemen?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Dat heeft hij in het begin gehad 8 weken lang, maar dat hielp helemaal niks. Soms lokte het juist een aanval uit, omdat hij toch anders
ging ademen met het kapje en we moeten zoveel mogelijk zien te voorkomen dat hij kokhalst, omdat dit de luchtpijp verder beschadigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag om 13.30 uur weer naar de dierenarts.
Hij is 2 nachten rustig geweest, dus wij dachten dat het inderdaad de benauwdheid was, maar hij werd nu gister overdag ook onrustig
en vannacht weer. Ik kan nu niet eens naar boven of hij begint te janken. Compleet van slag.
En Puchu is dus in wezen een hele relaxte rustige hond die zich totaal niet snel druk maakt. Hij vindt alles al snel best. Van dat naar
standje totaal over de rooie, en waarom? en waarom de ene keer wel en de andere keer niet?

We wisten het al niet, maar nu helemaal niet. Ze gooien er maar onderzoeken tegenaan hoor, desnoods onder de mri, dit gaat zo niet,
niemand slaapt meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sterkte Caroline, zo moeilijk als ze niet kunnen vinden wat het is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sterkte... wat een ellende is dit zeg
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een narigheid! Ik hoop dat jullie gauw achter de oorzaak komen en dat het verholpen kan. Sterkte!
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een zorgen.
Ik hoop dat de dierenarts een oplossing heeft.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat een ellende :ugh:
Ik hoop dat de DA met een oplossing komt of anders snel doorverwijst naar een specialistische kliniek.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

EstherK schreef:Wat een ellende :ugh:
Ik hoop dat de DA met een oplossing komt of anders snel doorverwijst naar een specialistische kliniek.
Ik kan ook zo bij het MCD terecht, daar is hij tot afgelopen najaar behandeld en ik kon contact opnemen bij problemen.
Aangezien ik eerst dacht dat het doorzakken van de achterhand een apart probleem was (en wellicht is dat alsnog zo) ging ik dus naar
mijn eigen dierenarts.
Vanmiddag eerst even zien hoe het loopt en anders ga ik richting MCD maandag.

Het is ook moeilijk, want als je hem zo buiten ziet lopen, zie je gewoon een fitte hond. Oké, hij is wat slomig en heeft niet veel interesse in alles,
maar hij loopt er voor een 11-jarige hond echt uitstekend bij.
En dan het andere moment is hij gewoon min of meer verlamd een paar minuten of helemaal benauwd/in paniek (welke van de twee het ook is).
Dus ook ik denk het ene moment 'och, het gaat wel' en het andere moment 'het gaat niet goed, er is echt meer aan de hand'. En ik weet dat het
het laatste is als ik zie hoe hij verandert. Ik maak het alleen elke dag mee en dan zie je het soms niet omdat je meegroeit in die verandering.
Afbeelding
A good dog never dies...

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jeetje, wat een zorgen. Heel veel sterkte.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”