Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toots schreef:Als de betreffende hond nooit eerder heeft gebeten kon ze het ook niet weten.
Sommige honden blijken hele kleine hondjes als prooi te zien.
Wat de trigger is geweest weet ik niet.
Maar voorop gesteld kreeg het hondje de kans om zo in de bek van de stafford te lopen.
Natuurlijk had stafford vrouwtje er een muilkorf om kunnen doen. Als ik eerlijk ben zou ik dat niet doen bij een hond die nooit een vorm van agressie heeft getoont ook niet bij een stafford.
En ik denk niemand. Ik vind dus niet dat dat haar kwalijk genomen kan worden tenzij de hond wel eerder agressie getoond heeft. Maar dat weten we niet. Wel liep dat hele kleine hondje die al zo kwetsbaar is los. Het luisterde niet en kreeg de kans om naar een stafford te lopen, ik zou als het om Toots zou gaan mezelf verantwoordelijk stellen. Maar dat is het punt want Toots krijgt die kans niet. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren maar ik zou niet standaard de schuld in de schoenen schuiven van een andere honden eigenaar. Zeker niet als ik zelf mijn hondje los heb laten lopen en hem op een aangelijnd hond heb af laten gaan in een niet losloopgebied. Ik blijf erbij dat je dan vraagt om problemen en er hoeft niet heel veel te gebeuren of zo'n ukkie is er geweest. Ik ga wel naar losloopgebieden en Toots heeft contact met andere honden groot en klein. En er kan zeker wat gebeuren. Ik vind het echter belangrijk dat hij hond kan zijn zou hem dat niet willen ontnemen. Maar niet alles is mogelijk en de straat is niet van ons en ik ga niet bewust het gevaar opzoeken en er wordt gewoon geluisterd. En loslopen kan enkel op veilige plekken voor hem. Niet aan een weg, spoor fietspad en dus ook niet in een woonwijk waar honden aangelijnd moeten blijven dat soort ontmoetingen moet je niet willen. Ik las ergens iets over tokken en stafford. Ik denk dat er minstens net zo veel soortgelijk volk met chihuahuas lopen. Ik vind het twee extremen. En ik vind dat dat ook best eens gezegd mag worden.
Nou, dit was niet het eerste bijtincident met die hond.
O dat had ik nog niet gelezen.
Dan vind ik dat de staff minimaal gemuilkorfd zou moeten worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Vreselijke video van pitbull die een kleine hond aanvalt. Gelukkig wordt de kleine hond gered. Sommigen erom heen raken in paniek. Hoe hebben de mensen het volgens jullie aangepakt?
Iedereen weet toch dat labradors en golden retrievers de meeste bijt incidenten veroorzaken maar zo,n pitbull bekt zo lekkkerrrrr in de media he.....altijd maar weer die pitbulls foeiiii toch....beter soziaaalieseren en hond/dier agressie allemaal flauwekul bestaaat nieh..
Zag laatst een filmpje een kangal at zo 3 pitbulls op in 1 minuut ... Kangals de wreedste je weet toch....
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 mar 2018 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Rocco schreef:Iedereen weet toch dat labradors en golden retrievers de meeste bijt incidenten veroorzaken maar zo,n pitbull bekt zo lekkkerrrrr in de media he.....altijd maar weer die pitbulls foeiiii toch....
Volgens mij weet niemand dat, omdat het niet waar is. Waar heb jij die statistieken vandaan? En zijn ze ook afgezet tegen het aantal honden dat er per ras zijn?
Rocco schreef:Iedereen weet toch dat labradors en golden retrievers de meeste bijt incidenten veroorzaken maar zo,n pitbull bekt zo lekkkerrrrr in de media he.....altijd maar weer die pitbulls foeiiii toch....beter soziaaalieseren en hond/dier agressie allemaal flauwekul bestaaat nieh..
(...)
Ik begrijp echt niet wat mensen als jij bezielt. Het is zo ontzettend idioot tegen de klippen der redelijkheid op.
Rocco is anti-klapkaak, je moet gewoon even lief lachen en instemmend knikken want dit is zijn beste poging tot sarcasme