Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenlosloopveldjes.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Hondenlosloopveldjes.

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoeraaaaaah onze gemeente heeft in al haar genadige goedheid na jaren van smeken 3 hondenlosloopveldjes aangelegd :cheer: :balon: .
En joepie de poepie ook eentje vlak achter waar ik woon dus bljj blij blij.
Welke zou het zijn, het eerste veldje of het tweede ?
Ok het eerste veldje is maar klein maar hey je moet blij zijn met wat je krijgt niet waar?
Het zou helemaal omheind worden :cheer:
Dus vanmorgen vol goede moed naar het eerste veldje, geen omheining.
Ooh dus toch het tweede veldje dan toch.......tóch?
Dit trof ik aan op het einde van het eerste veldje.
Hé schoot het uploaden wil niet maar ik dacht werkelijk iets van sériéussss?! :goeie: :ugh:
Ik heb met mijn kleine dwergpootje ff met "forse" stappen de afstanden gemeten, 43 bij 17 wowwww.
Jullie begrijpen natuurlijk dat de honden nu helemaal munt op apegapen liggen :roll: .
Er zijn nog 2 veldjes maar gezien de omgeving zullen die niet echt veel groter zijn, zucht
Edith nu lukte het wel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ptje op 26 feb 2018 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Re: Hondenlosloopveldjes.

Ongelezen bericht door Ptje »

Nee mij ook niet gezien hoor, als er 3 honden lopen kan het hek niet meer dicht :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is niet overal zo erg hoor. Toen ik in de binnenstad woonde, ging ik er regelmatig even langs om een balletje te gooien of mn honden er te laten spelen. Er kwamen hoofdzakelijk gewoon heel sociale vrolijke probleemloze honden. En ziek zijn ze ook nooit geworden.
Het was er wel een stuk groter en de omheining was maar kniehoog, maar daar had ik geen last van.
Laatst gewijzigd door Paisley op 26 feb 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Al onze veldjes zijn van dat soort afmetingen of kleiner, bij voorkeur direct langs veelgebruikte wegen. Ik maak er dus ook geen gebruik van, dan maar illegaal los.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou er hier wel eentje willen. Niet voor de hondcontacten, maar om ze even (veilig) los te kunnen laten als ik geen tijd heb lang te wandelen of om wat te kunnen trainen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Bij mijn ouders is er ook een, lopen mijn honden altijd wel ff als we daar zijn. Nooit last van lastige andere klanten
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk toch? :ok:
Een paar autobanden en andere obstakels erin en de honden kunnen zich lekker een poosje vermaken :jump1:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Er is hier wel een leuk stuk bos waar honden los kunnen, echter het is niet afgesloten en er loopt een drukke weg richting doorgaande wegen (A2, vliegveld) langs. Het losloopstuk hier in Acht is ongeveer 50 meter lang bij 3 meter breed ook niet afgesloten, langs diepe sloot en 50 meter verderop is een 70 km weg.....
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Nanna schreef:We hebben verderop op de Urkhovenseweg een vrij groot omheind hondenspeelveld. Voetbalveldachtige afmeting.
Kom ik nooit, waarom zou ik.
Ik stel voor dat we dat alleen openstellen voor mensen met agressieve honden. Kunnen die beesten de poten ook nog eens strekken en de gewone honden hebben er dan geen last van.
Mijn hond is niet agressief, maar net als Veertje zou ik dolgraag zo'n veldje hier in de buurt willen zodat mijn blonde monster eens veilig en lekker zonder lijn zou kunnen rennen en spelen. Als ik dat nu doe, gaat meneer op zoek naar 'eten', dus een afgesloten veld zou ideaal zijn! Maar als ik jouw post zo lees, mag dat niet. Alleen agressieve honden zouden op zo'n veld mogen?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Als hier zo'n hondenveldje kwam (we hebben hier wel niet- omheinde losloopstrookjes) dan is dat binnen no- time volgescheten, en kan je er niet meer op lopen zonder 6 maal in de poep te staan :schrik:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

hier hebben we ook zo'n veldje. Er lijkt een ongeschreven regel te zijn dat als het veld al in gebruik is, je gewoon wacht tot de ander klaar is. Ook de diensthonden worden hier losgelaten en kunnen hun poten strekken. Op deze manier is het ideaal als je hond niet luistert, andere honden op eet of wat dan ook.
Zou het een veldje zijn waarbij de buurt gezellig gaat theekransen dan is het wel een ander verhaal.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

De veldjes waar ik vroeger kwam waren helemaal niet volgescheten. Er stond en prullenbak die op tijd geleegd werd en iedereen ruimte de stront gewoon op. Daarbij lag het achter een park en de meeste honden waren hun ontlasting toch al kwijt als ze eenmaal bij het omheinde deel waren.
Hier op het platteland kom ik meer hondenstront tegen, maar dat komt omdat niemand zin heeft om een uur lang met een drol op zak te lopen.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik kan het malieveld aanraden als losloopveld. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die veldjes die ik ken lagen binnen korte tijd helemaal vol met stront waar de meeste honden al geen poot op wilde zetten..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat is al meer dan we hier hebben. Lees, helemaal niks :LOL:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier is er eentje in het dorp. Kwam er nooit want Ziva houdt niet van andere honden en Jip speelt alleen met bekende honden. Maar nu met Vik leek het me wel eens leuk.

Nou hartstikke prima. Iedereen ruimt de kak op, er liggen wat balletjes enzo en Vik heeft hartstikke leuk gespeeld. Ga ik vaker doen!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier hebben we ook een flink veld. Maar is aan 1 kant niet dicht, daar loopt een sloot en op het weilandje aan de andere kant van de sloot lopen geregeld schapen.
Voor sommige honden is dit dus echt te veel gevraagd, er zijn er al meer naar de schapen gegaan. Overigens altijd zonder schade bij de schapen maar de stress voor die beestjes lijkt me ook niet handig. Gelukkig hebben Droef en Izzy niks met de schapen dus die talen er niet eens naar, zelfs als Droef eens in het water ligt en er komt toch een nieuwsgierige schaap kijken vind Droef het een dikke prima maar hij laat ze met rust.
Ik ben wel blij met ons veld, op een enkeling na altijd leuke honden en als het een keer niet klikt dan ga je weer weg en de de volgende keer sla je over als die hond er wel is of je overlegd even of ze toevallig op het punt staan om te vertrekken. Ik zie het probleem niet, het veld ligt niet vol met stront want wordt keurig door vrijwel iedereen opgeruimd. Zo kunnen Droef en Izzy ook spelen met honden die ander niet los kunnen omdat ze weglopen bijvoorbeeld. En het veld voorbij lopen als er vriendjes zijn is ook geen optie :mrgreen: dan heb ik niet zo veel meer te vertellen over ze.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het is net iets kleiner dan ons veldje

Afbeelding

:engel:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hebben midden in ons dorp een groot afgezet hondenbos Groenendaal echt ideaal. Ook nog eens op loopafstand van ons huis.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Hier ook zo'n klein veldje. Lagere omheining maar wel degelijk ijzerwerk. Hier lopen er regelmatig honden op die ik ontwijk, er komen groepjes mensen bij elkaar (met mooi weer) waar ik ook bij weg blijf en er is een vrouw die er een uur kan staan beetje balletjes gooien en niks doen met haar hond. Maar het veld is ook vaak genoeg leeg en ik vind het heerlijk. Er ligt hier nauwelijks poep of zooi en bijna alle mensen vragen netjes of de hond(en) erbij mogen als ik er al ben. Het was een ideale plek voor Faye om te scharrelen zonder het risico dat ze een weg op liep of in het water belandde. Want ik kon roepen maar dat hoorde ze niet meer en ze zag ook niet goed meer. En ik vind het de ideale plek met opvanghonden.

Gisteren ben ik nog op een van die veldjes geweest. Kon Suze los haar gang gaan en kersverse opvanger Chika aan de lijn lekker scharrelen. Veel opvangers lopen daar ook voor het eerst los. Ik vind het in sommige situaties echt ideaal, zo'n kleine overzichtelijke plek die omheind is.

Oh kijk, obesitas opvanger Sion met Kiwi op het veldje
Afbeelding
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hier kan ons losloopveldje serieus 3x in.
Ik kom er nooit, het ligt vol poep en het stinkt. Meestal lopen de 4 St. Bernards van een man uit de buurt er, ze zijn niet heel erg sociaal, en als de reu tegen het hek gaat duwen vraag ik me af hoe lang het blijft staan.. wij lopen dus vaak maar een andere kant op..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier alleen kleine onomheinde veldjes naast een speeltuin, heel handig...
Maar gelukkig is op nog geen 10 minuten rijden in het bos twee loslooproutes
Paisley
Zeer actief

hakunamatata schreef: Oh kijk, obesitas opvanger Sion met Kiwi op het veldje
:LOL: Voordat ik dit las, zag ik je foto al en dacht heel even "Dat lijkt wel een kelpie!"
Is t mn eigenste Kiwi :LOL:

Heb je al fotos van je nieuwe opvangertje? :D
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

_Leonie schreef:Hier alleen kleine onomheinde veldjes naast een speeltuin, heel handig...
Je bedoelt waarschijnlijk dat je het onhandig vindt? Waarom onhandig?
Lijkt me leuk, kun je de kinderen en de hond in 1 keer uitlaten. Dat in veel speeltuinen geen honden welkom zijn betekent dat de hond des huizes thuis zit als t hele gezin buiten is, lijkt mij jammer als je als gezin een hond hebt.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Paisley schreef:
hakunamatata schreef: Oh kijk, obesitas opvanger Sion met Kiwi op het veldje
:LOL: Voordat ik dit las, zag ik je foto al en dacht heel even "Dat lijkt wel een kelpie!"
Is t mn eigenste Kiwi :LOL:

Heb je al fotos van je nieuwe opvangertje? :D
Dat is Kiwi inderdaad :mrgreen:
En zeker heb ik foto's, kijk maar: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=323344
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Paisley schreef:
_Leonie schreef:Hier alleen kleine onomheinde veldjes naast een speeltuin, heel handig...
Je bedoelt waarschijnlijk dat je het onhandig vindt? Waarom onhandig?
Lijkt me leuk, kun je de kinderen en de hond in 1 keer uitlaten. Dat in veel speeltuinen geen honden welkom zijn betekent dat de hond des huizes thuis zit als t hele gezin buiten is, lijkt mij jammer als je als gezin een hond hebt.
Hier ligt er een speeltuin naast het hondenbos en daar zijn honden wel welkom , enkel moet je ze aangelijnd houden maar daar zie ik toch best vaak gezinnen na een wandeling in het bos met hond en kinderen heengaan..
Ik kom er ook wel met de kleinkinderen maar wel altijd zonder honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lijkt me heel fijn zo’n veldje, maar dan wil ik het wel voor mezelf hebben zodat het schoon en gezellig blijft ;)

Kan me voorstellen dat het voor honden die eigenlijk niet los kunnen wel een verademing is.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wij hebben hier ook zo’n veldje, vroeger kwam ik er nooit maar nu Cas stokdoof is, is dat een plek waar hij toch lekker los kan. Er staan ook best wat struiken en bomen dus dan kan hij heerlijk daartussen rondscharrelen en Spetter en Joep rennen dan vol plezier achter elkaar aan, het “ bosje” in en uit en over het veld. Als je er bent wordt er inderdaad gevraagd of het een bezwaar is als iemand anders ook binnen komt.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

knijp mijn handen ineen, en voel me een zeer bevoorrecht mens, dat ik thuis gewoon zulke ,,losloopveldjes,, heb, geen last van anderen, en anderen niet van ons.
en voor wandelingen het grote veld, met natuur gebied, buiten de bebouwde kom op 5 min lopen afstand, waar bijna nooit iemand met een hond loopt, en dan nog, heb je ruimte zat om elkaar te ontwijken.
maar goed als ik dat niet had, had ik waarschijnlijk ook niet voor dit ras gekozen.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Nanna schreef:We hebben verderop op de Urkhovenseweg een vrij groot omheind hondenspeelveld. Voetbalveldachtige afmeting.
Kom ik nooit, waarom zou ik.
Ik stel voor dat we dat alleen openstellen voor mensen met agressieve honden. Kunnen die beesten de poten ook nog eens strekken en de gewone honden hebben er dan geen last van.
Ik kom daar vaker. Ik vind het een fijn veldje. Komen ook veel `gewone honden` , de uitlaatservice is er iedere ochtend en die houdt het goed 2 uur bezet. En smiddags is thee kransje. Wat me wel altijd verwonderd is dat er nooit gecommuniceerd wordt door iemand van te voren even of het goed gaat, of gunnen je de tijd om er af te gaan. Ik zou dat toch altijd even vragen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”