en ja ik ga ook weg als ik andere mensen zie met "hele" kleine hondjes, en Nee ik Kan ze niet optillen, dus ik ga maar.... ik weet dat ik niet alleen op de wereld ben...
Moderator: moderatorteam
Nou, mijn honden zijn nog jong en vinden alles leuk en lief, dus die gaan weleens bij anderen honden kijken.blondie schreef:Als je je hond niet kan weerhouden om naar een andere hond te gaan moet je ze zeker niet op stukken waar je andere honden kunt treffen die wel gewoon aangelijnd lopen, daar waar dat verplicht is, je hond niet los laten lopen.Cleva schreef:Ik kan me best voorstellen dat ik een lief hondje los zou laten.
De Zaanstraat is een straat met veel groen, aan de overkant is een treinspoor. Er is zelfs een relatief groot veld/park.
Het is heel erg gebruikelijk om daar loslopende honden tegen te komen.
Als je klotebeest dat niet aan kan zonder slachtoffers te maken dan ga je maar lekker de andere kant langs richting de Houthavens, daar loopt nooit een hond los.
Ja een fokproduct maar dieren in de natuur maken elkaar ook dood.Nanna schreef:Vechten en/of agressie is niet gedragsgestoord. Een andere hond doodbijten alleen maar omdat ie er loopt en het kan heet hier thuis wel gedragsgestoord. En het erge is dat die afwijking er doelbewust ingefokt is.bouvierpoedel schreef:Is het allemaal wel zo gedrag gestoord .?
Hang je er dan niet teveel de menselijke norm en waarden aan.?
Nou we wandelen dagelijks elkaar territorium in en uit.Nanna schreef:Ja, maar niet voor de fun of it. Dat is altijd voedsel- seks-of territoriumgerelateerd.bouvierpoedel schreef:Ja een fokproduct maar dieren in de natuur maken elkaar ook dood.Nanna schreef:Vechten en/of agressie is niet gedragsgestoord. Een andere hond doodbijten alleen maar omdat ie er loopt en het kan heet hier thuis wel gedragsgestoord. En het erge is dat die afwijking er doelbewust ingefokt is.bouvierpoedel schreef:Is het allemaal wel zo gedrag gestoord .?
Een wild dier zal nooit risico lopen om een soortgenoot op niks af te vermoorden. En je kunt wilde dieren niet vergelijken met gedomesticeerde dieren zoals de hond.
Oh? en waar mag de eigenaar zijn hond dan wel uitlaten volgens jou?kooi schreef:Dat je je hr-hond aangelijnd hebt is geen vrijbrief om je met hem op het openbare terrein te begeven. Als het een versnipperaar is, hoort hij daar niet.
Ben je bedonderd... daar gewoon wegblijven daar is t heerlijk lopen zonder andere honden. Die zijn wel t laatste die ik daar tegen wil komenNanna schreef:Die moet zo'n krokodil in de eerste plaats al helemaal niet willen in een overbevolkt land als dit waar je valt over de hondenstoffeltje schreef:Oh? en waar mag de eigenaar zijn hond dan wel uitlaten volgens jou?kooi schreef:Dat je je hr-hond aangelijnd hebt is geen vrijbrief om je met hem op het openbare terrein te begeven. Als het een versnipperaar is, hoort hij daar niet.
Doe je dat toch is dat beest verder jouw probleem. Ga er 's nachts maar mee op het industrieterrein lopen.
Ah,dus het probleem is dat je hier valt over de honden....waarom heb jij er dan meer dan 1?Nanna schreef:Die moet zo'n krokodil in de eerste plaats al helemaal niet willen in een overbevolkt land als dit waar je valt over de hondenstoffeltje schreef:Oh? en waar mag de eigenaar zijn hond dan wel uitlaten volgens jou?kooi schreef:Dat je je hr-hond aangelijnd hebt is geen vrijbrief om je met hem op het openbare terrein te begeven. Als het een versnipperaar is, hoort hij daar niet.
Doe je dat toch is dat beest verder jouw probleem. Ga er 's nachts maar mee op het industrieterrein lopen.
Hier lopen er veel fokkers met al hun honden en pups... die zullen er blij mee zijn met dat soort honden.malinois schreef:Ben je bedonderd... daar gewoon wegblijven daar is t heerlijk lopen zonder andere honden. Die zijn wel t laatste die ik daar tegen wil komenNanna schreef:Die moet zo'n krokodil in de eerste plaats al helemaal niet willen in een overbevolkt land als dit waar je valt over de hondenstoffeltje schreef:Oh? en waar mag de eigenaar zijn hond dan wel uitlaten volgens jou?kooi schreef:Dat je je hr-hond aangelijnd hebt is geen vrijbrief om je met hem op het openbare terrein te begeven. Als het een versnipperaar is, hoort hij daar niet.
Maar wel klagen dat je hier struikelt over de hondenNanna schreef:Mijn honden vreten geen andere honden op, maak je niet ongerust. En ik ga het aantal niet verminderen opdat de klapkaakbazen dan wat rustiger lopenstoffeltje schreef:
Ah,dus het probleem is dat je hier valt over de honden....waarom heb jij er dan meer dan 1?![]()
Ik zeg niet dat ik het normaal vind. Haal alleen wat andere punten aan.Nanna schreef:Nou ja, je mág het normaal vinden dat honden elkaar doodbijten op zicht. Ik vind van niet. Je ziet dat gedrag ook maar specifiek bij één type hond. Dus of het nou zo 'normaal honds' is, ik denk van niet. In mijn ogen is het een ingefokte afwijking.bouvierpoedel schreef: Nou we wandelen dagelijks elkaar territorium in en uit.
Zelfs op de gekste plekken zoals winkelcentra worden geurvlaggen gezet. Of het hondenpark wat door iedere hond word geclaimd.
Met je hond/en aan de wandel gaan is al een soort van gebied claimen en een soort van jacht .
Mensen worden al gek van elkaar waarom zou dat bij honden niet net zo zijn.?
Dat is het probleem van die eigenaar, volgens mij.stoffeltje schreef:Oh? en waar mag de eigenaar zijn hond dan wel uitlaten volgens jou?kooi schreef:Dat je je hr-hond aangelijnd hebt is geen vrijbrief om je met hem op het openbare terrein te begeven. Als het een versnipperaar is, hoort hij daar niet.
Er is maar een dier dat voor de lol dood en dat is de mens. Verder doden dieren wel degelijk zonder enig doel ook , dat is niet voor de fun maar gewoon omdat het kan. En heeft het niets met voedsel, voorplanting, of territorium te maken. Gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. De natuur is gewoon hartstikke wreed in onze ogen, al lijken ze soms exact op mensen, zo houden mieren er andere mieren als slaven op na, doen dolfijnen aan groepsverkrachtingen en houden ze er vrouwelijke sexslaven op na die ze verlaten zodra ze een jong hebben en worden er regelmatig jonge dieren gedood door hun eigen soortgenoten.Nanna schreef:Ja, maar niet voor de fun of it. Dat is altijd voedsel- seks-of territoriumgerelateerd.bouvierpoedel schreef:Ja een fokproduct maar dieren in de natuur maken elkaar ook dood.Nanna schreef:Vechten en/of agressie is niet gedragsgestoord. Een andere hond doodbijten alleen maar omdat ie er loopt en het kan heet hier thuis wel gedragsgestoord. En het erge is dat die afwijking er doelbewust ingefokt is.bouvierpoedel schreef:Is het allemaal wel zo gedrag gestoord .?
Een wild dier zal nooit risico lopen om een soortgenoot op niks af te vermoorden. En je kunt wilde dieren niet vergelijken met gedomesticeerde dieren zoals de hond.
Als de wildfok zou worden aangepakt ben je er ook al.bouvierpoedel schreef:Je kunt ze wel allemaal afmaken maar dan moet je bij het begin zijn die ze fokken.
Sinds wanneer is een kat geen roofdier meerNanna schreef:Topsi heeft altijd katten willen doden. Heeft ze nooit gedaan, simpelweg omdat ik dat niet goed vond. En omdat ik wist dat ik met een kattendoder rondliep was ze in de wijk 100% aangelijnd en liep ik niet langs geparkeerde auto of langs hegjes.
Haar een kat uit elkaar laten trekken en dan zeggen "had je dat beest maar bij je moeten houden, mijn hond liep aangelijnd" vind ik een uiterst domme hoerensmoes.
En dan is een kat nog een prooidier. Als ze het op voorbij trippelende honden had voorzien was er een spuit ingegaan. Zo simpel is het. Ik wens niet met een dermate gedragsgestoorde hond samen te leven. En ik had ook graag dat dat type hond uit onze samenleving verwijderd zou worden. Er blijft zat 'stoers' over waarmee je je kunt profileren.
Als je een Whippert hebtHippo schreef:Sinds wanneer is een kat geen roofdier meerNanna schreef:Topsi heeft altijd katten willen doden. Heeft ze nooit gedaan, simpelweg omdat ik dat niet goed vond. En omdat ik wist dat ik met een kattendoder rondliep was ze in de wijk 100% aangelijnd en liep ik niet langs geparkeerde auto of langs hegjes.
Haar een kat uit elkaar laten trekken en dan zeggen "had je dat beest maar bij je moeten houden, mijn hond liep aangelijnd" vind ik een uiterst domme hoerensmoes.
En dan is een kat nog een prooidier. Als ze het op voorbij trippelende honden had voorzien was er een spuit ingegaan. Zo simpel is het. Ik wens niet met een dermate gedragsgestoorde hond samen te leven. En ik had ook graag dat dat type hond uit onze samenleving verwijderd zou worden. Er blijft zat 'stoers' over waarmee je je kunt profileren.
Die je een rotschop moet verkopen omdat ze een kat in de bek heeft, en dan ligt uiteraard de schuld niet bij jou want katten zijn zeldzaam in Nederland immers om tegen te komen , daar ben je nooit op voorbereid.Sandra&co schreef:Als je een Whippert hebtHippo schreef:Sinds wanneer is een kat geen roofdier meerNanna schreef:Topsi heeft altijd katten willen doden. Heeft ze nooit gedaan, simpelweg omdat ik dat niet goed vond. En omdat ik wist dat ik met een kattendoder rondliep was ze in de wijk 100% aangelijnd en liep ik niet langs geparkeerde auto of langs hegjes.
Onze honden maken geen slachtoffers en daar ben ik reuze blij om. Enige tijd geleden had iemand kippen losgelaten op een plek waar wij wandelen en die kip viel letterlijk dood bij het zien van Abra. Daar was ik al beroerd van. Als ze andere dieren zouden doden of slopen zou ik ze vasthouden. Ik zie geen verschil in een totaal zinloos gedood konijn, haas, ree of vogel dan wel een kat of hond.Manuma schreef:Manu heeft ook ooit een kat in zijn bek gehad. Die kat zat in een boom en viel eruit en hij ving hem er zo uitIk had dat hele beest niet eens gezien. Gelukkig schrok hij er zelf ook van en liet dus meteen los. Ik schrok me dood.
Helaas heeft Manu wel slachtoffers gemaakt. Eerlijk gezegd had ik geen idee wat voor hond we hadden. Nu weet ik dat wel en draagt hij in veel gebieden een muilkorf. Hij eet dan geen honden of mensen op maar de rest ongeveer wel.
Nee dat geloof ik ook niet, je bent zeer zorgvuldig met hem en ik ben er ook van overtuigd dat je hem niet zomaar ergens achteraan zou laten jakkerenManuma schreef:Ik vind het doden überhaupt onwenselijk gedrag. Ik houd hem dan ook in veel gebieden aangelijnd. Ik ben er heel voorzichtig meeGebieden waar ik soms dieren zou verwachten wordt hij gemuilkorfd. Dat betekent niet dat ik hem overal achteraan laat gaan natuurlijk.
toots schreef:Als de betreffende hond nooit eerder heeft gebeten kon ze het ook niet weten.
Sommige honden blijken hele kleine hondjes als prooi te zien.
Wat de trigger is geweest weet ik niet.
Maar voorop gesteld kreeg het hondje de kans om zo in de bek van de stafford te lopen.
Natuurlijk had stafford vrouwtje er een muilkorf om kunnen doen. Als ik eerlijk ben zou ik dat niet doen bij een hond die nooit een vorm van agressie heeft getoont ook niet bij een stafford.
En ik denk niemand. Ik vind dus niet dat dat haar kwalijk genomen kan worden tenzij de hond wel eerder agressie getoond heeft. Maar dat weten we niet. Wel liep dat hele kleine hondje die al zo kwetsbaar is los. Het luisterde niet en kreeg de kans om naar een stafford te lopen, ik zou als het om Toots zou gaan mezelf verantwoordelijk stellen. Maar dat is het punt want Toots krijgt die kans niet. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren maar ik zou niet standaard de schuld in de schoenen schuiven van een andere honden eigenaar. Zeker niet als ik zelf mijn hondje los heb laten lopen en hem op een aangelijnd hond heb af laten gaan in een niet losloopgebied. Ik blijf erbij dat je dan vraagt om problemen en er hoeft niet heel veel te gebeuren of zo'n ukkie is er geweest. Ik ga wel naar losloopgebieden en Toots heeft contact met andere honden groot en klein. En er kan zeker wat gebeuren. Ik vind het echter belangrijk dat hij hond kan zijn zou hem dat niet willen ontnemen. Maar niet alles is mogelijk en de straat is niet van ons en ik ga niet bewust het gevaar opzoeken en er wordt gewoon geluisterd. En loslopen kan enkel op veilige plekken voor hem. Niet aan een weg, spoor fietspad en dus ook niet in een woonwijk waar honden aangelijnd moeten blijven dat soort ontmoetingen moet je niet willen. Ik las ergens iets over tokken en stafford. Ik denk dat er minstens net zo veel soortgelijk volk met chihuahuas lopen. Ik vind het twee extremen. En ik vind dat dat ook best eens gezegd mag worden.
Volgens mij, zoals ik het begrijp, bedoelt domoor daar de dame mee commentaar gaf dat ze zelfs aangelijnd nog de klos zijn. Dat diens hond meerdere incidenten op zijn naam had.gonnie schreef:toots schreef:Als de betreffende hond nooit eerder heeft gebeten kon ze het ook niet weten.
Sommige honden blijken hele kleine hondjes als prooi te zien.
Wat de trigger is geweest weet ik niet.
Maar voorop gesteld kreeg het hondje de kans om zo in de bek van de stafford te lopen.
Natuurlijk had stafford vrouwtje er een muilkorf om kunnen doen. Als ik eerlijk ben zou ik dat niet doen bij een hond die nooit een vorm van agressie heeft getoont ook niet bij een stafford.
En ik denk niemand. Ik vind dus niet dat dat haar kwalijk genomen kan worden tenzij de hond wel eerder agressie getoond heeft. Maar dat weten we niet. Wel liep dat hele kleine hondje die al zo kwetsbaar is los. Het luisterde niet en kreeg de kans om naar een stafford te lopen, ik zou als het om Toots zou gaan mezelf verantwoordelijk stellen. Maar dat is het punt want Toots krijgt die kans niet. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren maar ik zou niet standaard de schuld in de schoenen schuiven van een andere honden eigenaar. Zeker niet als ik zelf mijn hondje los heb laten lopen en hem op een aangelijnd hond heb af laten gaan in een niet losloopgebied. Ik blijf erbij dat je dan vraagt om problemen en er hoeft niet heel veel te gebeuren of zo'n ukkie is er geweest. Ik ga wel naar losloopgebieden en Toots heeft contact met andere honden groot en klein. En er kan zeker wat gebeuren. Ik vind het echter belangrijk dat hij hond kan zijn zou hem dat niet willen ontnemen. Maar niet alles is mogelijk en de straat is niet van ons en ik ga niet bewust het gevaar opzoeken en er wordt gewoon geluisterd. En loslopen kan enkel op veilige plekken voor hem. Niet aan een weg, spoor fietspad en dus ook niet in een woonwijk waar honden aangelijnd moeten blijven dat soort ontmoetingen moet je niet willen. Ik las ergens iets over tokken en stafford. Ik denk dat er minstens net zo veel soortgelijk volk met chihuahuas lopen. Ik vind het twee extremen. En ik vind dat dat ook best eens gezegd mag worden.
Nou, dit was niet het eerste bijtincident met die hond.
Ik ben niet de enige die het als Domoor leest dusTineke schreef: Volgens mij, zoals ik het begrijp, bedoelt domoor daar de dame mee commentaar gaf dat ze zelfs aangelijnd nog de klos zijn. Dat diens hond meerdere incidenten op zijn naam had.
Nee dat is mijn telefoon die dat ervan maaktSandra&co schreef:Ik ben niet de enige die het als Domoor leest dusTineke schreef: Volgens mij, zoals ik het begrijp, bedoelt domoor daar de dame mee commentaar gaf dat ze zelfs aangelijnd nog de klos zijn. Dat diens hond meerdere incidenten op zijn naam had.