Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waaróm?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Waaróm?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:piew: :boos: :mep:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Met behulp van de DA nog wel :kotz: ..... zegt hij :ugh:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Het lijkt wel met verf gespoten(paintbrush) ipv tatoeages. Niet dat dat zo leuk is voor je hond. Sowieso een zieke geest...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wéér een tattoo-sul met een getattooeerde hond? Oh nee, het artikel is al bijna 1,5 jaar oud ;) Ja, het is knurftig. Ik meen dat hij de hond onder narcose bracht als hij hem tatooeerde, daar heb je (als je een béétje verstand in je brein hebt) een dierenarts voor nodig. Zo'n hond blijft anders echt niet stil zat liggen om die gevoelige plekken te laten tattooeren. Verder is het gewoon natuurlijk hondslelijk.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hippo schreef:Het lijkt wel met verf gespoten(paintbrush) ipv tatoeages. Niet dat dat zo leuk is voor je hond. Sowieso een zieke geest...
Wie weet, laten we 't hopen :) Er is voor zover ik kan vinden sowieso maar één foto van de hond met tatooages en die wordt 1000x gebruikt op andere sites.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

...gedateerd op 2016
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb ook een getatoeerde hond, zonder verdoving gezet.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Tja, ik snap ook niet hoe mensen afgeknipte oren of staarten mooi kunnen vinden en toch wordt dat helaas een stuk normaler gevonden.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik vind het stom en behoorlijk achterlijk en lelijk, maar om het dierenmishandeling noemen vind ik ook weer wat overdreven.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

maart schreef:Ik heb ook een getatoeerde hond, zonder verdoving gezet.
Hondjes hadden vroeger vaak getatoeëerde oren hè, voor in het paspoort.
Werd gedaan door d.a.'s.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb voor de grap een keer Mayke dr witte pluimstaart door de haarverf heen gehaald. Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik daarmee heb gehad :LOL:
Een tijdje terug postte ik hier een foto van Kiwi waarbij mn nichtjes dr nagels hadden gelakt. Ook daar werd door sommigen vol verontwaardiging op gereageerd.

Mensen kunnen soms zo verontwaardigd reageren op een beetje antropomorfisme, zelfs als het op geen enkele manier vervelend is voor de hond. Ik vind het tatoeëren van een hond ook niet chique, maar een stuk minder erg dan het amputeren van een staart, ook al wordt dàt heel normaal gevonden door sommigen.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik? :LOL: Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan. :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Soooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik? :LOL: Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan. :mrgreen:
Gewoon bietensap :engel: Kan niemand wat van zeggen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Paisley schreef:Ik heb voor de grap een keer Mayke dr witte pluimstaart door de haarverf heen gehaald. Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik daarmee heb gehad :LOL:
Een tijdje terug postte ik hier een foto van Kiwi waarbij mn nichtjes dr nagels hadden gelakt. Ook daar werd door sommigen vol verontwaardiging op gereageerd.

Mensen kunnen soms zo verontwaardigd reageren op een beetje antropomorfisme, zelfs als het op geen enkele manier vervelend is voor de hond. Ik vind het tatoeëren van een hond ook niet chique, maar een stuk minder erg dan het amputeren van een staart, ook al wordt dàt heel normaal gevonden door sommigen.
Heb je op zich wel gelijk in.
Maar de laatste tijd lijkt het van kwaad tot erger te worden: de fratsen die mensen uithalen op hun dier maar een mensenrolletje te kunnen toebedelen. Vooral om daarmee de lachers op de hand te krijgen op facebook, forums en youtube.

vooral 'pugs', mopsjes of bulletjes zijn hiervan het slachtoffer. :neenee:
Soooof
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Soooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik? :LOL: Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan. :mrgreen:
Briljant! Hartstikke gezond! :pffff:
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef: vooral 'pugs', mopsjes of bulletjes zijn hiervan het slachtoffer. :neenee:
Ach ja, sommige honden zijn gewillige slachtoffers. Charlie heeft truien, zonnebrillen, luiers en een vuilniszak aangehad.
Vond ze alleen maar tof.
Paisley
Zeer actief

Ik vond die bruine pluk al weinig succes, ik denk dat je met een roze hond gewoon vroeg of laat wordt neergehoekt met een honkbalknuppel :LOL: Nouja, Rex is gelukkig wel stevig genoeg om zn baas daartegen te beschermen, roze of niet!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

kooi schreef: :neenee:
Dat wijzende vingertje ook..... En wat dan nog? Honden hebben al een mensenrol, daarom zijn ze huisdier.
Wil je hem alléén maar beest laten zijn, dan moet je hem leren hoe hij konijnen vangt, weer uitzetten in het wild en er het beste van hopen.

Het is mij een raadsel waarom je met je vingertje zou moeten zwaaien als iemand anders een hond een mensenrol toebedeelt die net iets anders uitpakt dan de vermenselijking die jij allemaal op je hond loslaat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Soooof schreef:
dagmar88 schreef:
Soooof
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Soooof schreef:
dagmar88 schreef:
Och hemel, dat moet Rex zien, dan is ie genezen van welk wangedrag dan ook denk ik. :goeie: :goeie:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Haha, ik vind dit eigenlijk wel lachwekkend. Het ziet er niet uit natuurlijk en ik zou het zelf nooit doen. Onnodige narcose en achteraf pijn of iig jeuk op je snuit lijkt mij ook niet per se een goed plan voor je hond. Maar verder is de ophef natuurlijk wel weer lekker overdreven. Vanwege alles wat Paisley zegt dus.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

-Saskia- schreef:Tja, ik snap ook niet hoe mensen afgeknipte oren of staarten mooi kunnen vinden en toch wordt dat helaas een stuk normaler gevonden.
Dat ook! Elke cosmetische ingreep bij je huisdier is natuurlijk knettergestoord gedrag. En amputatie van oren of staarten gaat dan voor mijn gevoel nog wel wat verder dan tatoeages. Als je enig besef hebt van respect voor een dier, dan blijf je er met je klauwen vanaf.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kooi schreef:
Werd gedaan door d.a.'s.
Nee hoor, hoef je geen 6 jaar voor naar school te gaan.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

kooi schreef:
Werd gedaan door d.a.'s.
Door de Raad v Beheer waarvan de medewerkers net als nu chippen. Bastaarden werden helemaal niet gemerkt dus ook niet door DA's .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef: Er zijn ook mensen die vinden dat honden per definitie zielig zijn want dieren horen niet opgesloten in een huis te leven. Die hele Peta-tent streeft er naar om huisdieren af te schaffen.
Ze hebben niet eens ongelijk maar er is ook nog zoiets als de realiteit.
Ik vond dat altijd een heel raar standpunt van Peta, maar inmiddels begrijp ik het wel, omdat je andere wezens simpelweg niet hoort te misbruiken voor je eigen plezier of financieel gewin. Zelfs binnen het hele strikte veganisme is het overigens wel prima om asieldieren een goed leven te bieden, dus waar het Peta betreft gaat het soms mis met hun marketing en de vertaling van Peta-idealen naar de reguliere media, en al met al vind ik Peta in principe een prima organisatie, ze doen hun stinkende best om wanpraktijken aan het licht te brengen, maar af en toe krijg ik er ook kromme tenen van.

Je kan op een respectvolle manier omgaan met dieren, vind ik. En dan ga je er dus niet aan sleutelen en in hakken of snijden zodat het bij je nieuwe tasje en jasje past.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kwam laatst een bulletje tegen die een hartje op z'n kont had. Het was geverfd in dezelfde kleur als zijn kopvlek, het was net een my little pony :LOL:
Dat is wel schattig, net als de paarden waar ze hartjes bij scheren. Tattoos gaan me net even te ver.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”