Moderator: moderatorteam
Wie weet, laten we 't hopenHippo schreef:Het lijkt wel met verf gespoten(paintbrush) ipv tatoeages. Niet dat dat zo leuk is voor je hond. Sowieso een zieke geest...
Hondjes hadden vroeger vaak getatoeëerde oren hè, voor in het paspoort.maart schreef:Ik heb ook een getatoeerde hond, zonder verdoving gezet.
Gewoon bietensapSoooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik?Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan.
Heb je op zich wel gelijk in.Paisley schreef:Ik heb voor de grap een keer Mayke dr witte pluimstaart door de haarverf heen gehaald. Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik daarmee heb gehad![]()
Een tijdje terug postte ik hier een foto van Kiwi waarbij mn nichtjes dr nagels hadden gelakt. Ook daar werd door sommigen vol verontwaardiging op gereageerd.
Mensen kunnen soms zo verontwaardigd reageren op een beetje antropomorfisme, zelfs als het op geen enkele manier vervelend is voor de hond. Ik vind het tatoeëren van een hond ook niet chique, maar een stuk minder erg dan het amputeren van een staart, ook al wordt dàt heel normaal gevonden door sommigen.
Briljant! Hartstikke gezond!dagmar88 schreef:Gewoon bietensapSoooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik?Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan.
Kan niemand wat van zeggen.
Ach ja, sommige honden zijn gewillige slachtoffers. Charlie heeft truien, zonnebrillen, luiers en een vuilniszak aangehad.kooi schreef: vooral 'pugs', mopsjes of bulletjes zijn hiervan het slachtoffer.
Ik vond die bruine pluk al weinig succes, ik denk dat je met een roze hond gewoon vroeg of laat wordt neergehoekt met een honkbalknuppelSoooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik?Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan.
Dat wijzende vingertje ook..... En wat dan nog? Honden hebben al een mensenrol, daarom zijn ze huisdier.kooi schreef:
Soooof schreef:Briljant! Hartstikke gezond!dagmar88 schreef:Gewoon bietensapSoooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik?Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan.
Och hemel, dat moet Rex zien, dan is ie genezen van welk wangedrag dan ook denk ik.dagmar88 schreef:Soooof schreef:Briljant! Hartstikke gezond!dagmar88 schreef:Gewoon bietensapSoooof schreef:Hehe Paisley, ik dreig Rex altijd dat ik hem in de roze haarverf zet als ie vervelend is, maar das dus niet aan te raden begrijp ik?Nouja, zo lang hij dat maar niet weet dan.
Dat ook! Elke cosmetische ingreep bij je huisdier is natuurlijk knettergestoord gedrag. En amputatie van oren of staarten gaat dan voor mijn gevoel nog wel wat verder dan tatoeages. Als je enig besef hebt van respect voor een dier, dan blijf je er met je klauwen vanaf.-Saskia- schreef:Tja, ik snap ook niet hoe mensen afgeknipte oren of staarten mooi kunnen vinden en toch wordt dat helaas een stuk normaler gevonden.
Nee hoor, hoef je geen 6 jaar voor naar school te gaan.kooi schreef:Hondjes hadden vroeger vaak getatoeëerde oren hè, voor in het paspoort.maart schreef:Ik heb ook een getatoeerde hond, zonder verdoving gezet.
Werd gedaan door d.a.'s.
Door de Raad v Beheer waarvan de medewerkers net als nu chippen. Bastaarden werden helemaal niet gemerkt dus ook niet door DA's .kooi schreef:Hondjes hadden vroeger vaak getatoeëerde oren hè, voor in het paspoort.maart schreef:Ik heb ook een getatoeerde hond, zonder verdoving gezet.
Werd gedaan door d.a.'s.
Ik vond dat altijd een heel raar standpunt van Peta, maar inmiddels begrijp ik het wel, omdat je andere wezens simpelweg niet hoort te misbruiken voor je eigen plezier of financieel gewin. Zelfs binnen het hele strikte veganisme is het overigens wel prima om asieldieren een goed leven te bieden, dus waar het Peta betreft gaat het soms mis met hun marketing en de vertaling van Peta-idealen naar de reguliere media, en al met al vind ik Peta in principe een prima organisatie, ze doen hun stinkende best om wanpraktijken aan het licht te brengen, maar af en toe krijg ik er ook kromme tenen van.Cleva schreef: Er zijn ook mensen die vinden dat honden per definitie zielig zijn want dieren horen niet opgesloten in een huis te leven. Die hele Peta-tent streeft er naar om huisdieren af te schaffen.
Ze hebben niet eens ongelijk maar er is ook nog zoiets als de realiteit.