Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mager (update 22-2 het gaat goed!)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mager (update: hartkwaal)

Ongelezen bericht door Caro. »

Aan de ene kant is het geen goed nieuws, aan de andere kant weet je nu wat er aan de hand is en wie weet gaat ze enorm opknappen
(ook qua eetlust) als de medicatie aanslaat.
Ik zal duimen voor het meisje :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tineke schreef:Bij Micron werd in 2011 een hartruis ontdekt en na het maken van een hartfilmpje kreeg hij medicijnen. Inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder en de medicatie is een tijdje geleden aangepast en er is nog een middel aan toegevoegd maar hij doet het er nog steeds prima op. Hij gaat nu richting de 14 jaar inmiddels.
Dat klinkt goed! Fijn voor Micron, en hoopvol voor Lilo!
Caro. schreef:Aan de ene kant is het geen goed nieuws, aan de andere kant weet je nu wat er aan de hand is en wie weet gaat ze enorm opknappen
(ook qua eetlust) als de medicatie aanslaat.
Ik zal duimen voor het meisje :ok: :ok:
Dankje! Qua eetlust is het nog geen echt feestje hoor, vandaag had ze om 3 uur 's middags nog niks gegeten behalve een frolicje, en de (ochtend- :roll:)medicijnen kreeg ik er dus ook niet in op die manier. Heb de pillen uiteindelijk maar fijngestampt en gemengd met water met een injectiespuit in die bek gespoten. Lilo was not amused. Daarna ging het wel beter, 's middags aardig wat gegeten en de avondmedicijnen gewoon netjes met stukjes ham naar binnen gewerkt.

Ik vind het wel opvallend dat ze 's ochtends niet heel veel fut (en trek) heeft, en dan 's middags en vooral 's avonds opleeft. Net bij het laatste rondje moest ze ook even rennen en daarna heeft ze nog een flinke portie rodiworst gegeten.

Ademhaling weer geteld: 25! :80: Dat gaat dus in elk geval de goeie kant op.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Update!

Vandaag terug geweest voor controle. Ze was 50 gram aangekomen, okee, dat zet nog niet echt zoden aan de dijk, maar het is alvast beter dan afvallen. Longen klonken goed! Ze stikt nog steeds de moord als ze zich hysterisch gaat opwinden over bepaalde honden, maar nou ja, dat is Lilo, en er zit in ieder geval geen vocht meer in haar longen. :roll: Hart klonk iets beter, waar het vorige keer nog twee keer een slag miste bij een minuut luisteren klopte het nu stabiel, ademhaling heb ik elke dag gemeten en is niet alarmerend, dus al met al gaat het zeker beter. Ze is ook gewoon lekker actief en levendig op haar ouwedamesmanier.

Ze heeft er wel extra pillen bij :roll:, want sinds een paar weken plaste ze af en toe 's nachts op haar dekentje, en de laatste week is het echt elke dag raak. Mijn vorige DA zou gegarandeerd eerst een urinetest willen doen om blaasontsteking en nierproblemen uit te sluiten, maar ze drinkt normaal, ze plast normaal, en het klinkt als ouderdomscontinentie, vond ook mijn nieuwe DA. Dus pilletjes. Als het ermee overgaat kan de dosering omlaag. Gaat het niet over, dan kunnen we altijd nog een urinetest doen.

Ik moet over een paar weken even bellen hoe het gaat (eerder als het niet goed gaat uiteraard), en over 3 maanden terug voor een controle wat het hart betreft.

Ik kwam er opnieuw blij vandaan, ik denk dat het een heel goeie beslissing was om van DA te veranderen. Er wordt echt de tijd genomen voor zo'n hondje, alles wordt superduidelijk uitgelegd, en ik heb niet het gevoel dat mijn portemonnee direct wordt leeg gegraaid. Okee, al die pillen zijn niet gratis, maar dit consult kostte me 14,95. Bij mijn vorige DA was elk consult, ook de vervolgconsults, direct 37 euro zoveel.

Kortom, so far, so good, en ik ben redelijk optimistisch over het hele gebeuren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”