Update!
Vandaag terug geweest voor controle. Ze was 50 gram aangekomen, okee, dat zet nog niet echt zoden aan de dijk, maar het is alvast beter dan afvallen. Longen klonken goed! Ze stikt nog steeds de moord als ze zich hysterisch gaat opwinden over bepaalde honden, maar nou ja, dat is Lilo, en er zit in ieder geval geen vocht meer in haar longen.

Hart klonk iets beter, waar het vorige keer nog twee keer een slag miste bij een minuut luisteren klopte het nu stabiel, ademhaling heb ik elke dag gemeten en is niet alarmerend, dus al met al gaat het zeker beter. Ze is ook gewoon lekker actief en levendig op haar ouwedamesmanier.
Ze heeft er wel extra pillen bij

, want sinds een paar weken plaste ze af en toe 's nachts op haar dekentje, en de laatste week is het echt elke dag raak. Mijn vorige DA zou gegarandeerd eerst een urinetest willen doen om blaasontsteking en nierproblemen uit te sluiten, maar ze drinkt normaal, ze plast normaal, en het klinkt als ouderdomscontinentie, vond ook mijn nieuwe DA. Dus pilletjes. Als het ermee overgaat kan de dosering omlaag. Gaat het niet over, dan kunnen we altijd nog een urinetest doen.
Ik moet over een paar weken even bellen hoe het gaat (eerder als het niet goed gaat uiteraard), en over 3 maanden terug voor een controle wat het hart betreft.
Ik kwam er opnieuw blij vandaan, ik denk dat het een heel goeie beslissing was om van DA te veranderen. Er wordt echt de tijd genomen voor zo'n hondje, alles wordt superduidelijk uitgelegd, en ik heb niet het gevoel dat mijn portemonnee direct wordt leeg gegraaid. Okee, al die pillen zijn niet gratis, maar dit consult kostte me 14,95. Bij mijn vorige DA was elk consult, ook de vervolgconsults, direct 37 euro zoveel.
Kortom, so far, so good, en ik ben redelijk optimistisch over het hele gebeuren.