Milo en Senna liepen dan ook met veel plezier in een hurtta tuig. Toen kwam Mattie, een grote poedel, nou vooruit, omdat het baasje zo graag een tuig omdoet ging hij er mee akkoord, weliswaar stond hij erbij alsof z'n laatste uur geslagen had, maar eenmaal om dan was het prima.
Toen kwam Mila, een Maltezer met een kop erop. Zij haat tuigjes, ze kijkt met een schuin oog naar de kapstok om te kijken wat voor martelwerktuig het vrouwtje nou weer gaat pakken...is het een halsband of een half-check, dan geen enkel probleem, maar is het een hurtta of een tre ponti tuig, dan is het rennen geblazen. Heeft ze het eenmaal om, dan kijkt ze nog even chagrijnig maar wandelt vervolgens vrolijk mee.
Zijn er meer honden met deze tic? Ik vind het zo bizar dat ik nou twee honden heb die het vreselijk vinden terwijl mijn vorige honden er totaal geen probleem mee hadden. Ik zou ze natuurlijk gewoon altijd een halsband om kunnen doen maar mijn eigenwijze brein zegt dat een tuigje toch veel prettiger moet zijn voor de gevoelige nekjes.