Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zuri,, omslag of wat anders...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Zuri,, omslag of wat anders...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brindlecardi schreef:Oef dat zijn geen beste heupen.
Ik zou haar qua bespiering op je foto's trouwens ook aanzienlijker ouder inschatten.
Ik zou inderdaad maar een tijd de pijnstilling geven, al zal ze ook misschien wel gewoon volwassen aan het worden zijn.
ze is qua bespiering al best opgeknapt dat ze gewoon eten krijgt zeg maar,...... en verder moet je zo uitkijken wat je doet bij dit ras, van de week trok ik haar even weg ( aan haar tuig) voor een fietser( dom van mij) in onze straat.. en daarna waren fietsers een bedreiging, de volgende was ze niet blij mee. nu is dat makkelijk onderuit gaan halen, ben met haar naar de weg gelopen fietsers kijken en na een paar was t duidelijk, fietsers mogen er zijn en verder geen problemen meer ( niet meer allert erop)...... nu als ik een fietser zie die er langs moet is het, kom even aan de kant, beloning er bij, geen druk op de lijn, en dan komt ze en krijgt een beloning, en dikke knuffels... en dat gaat prima
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat vind ik dan wel weer een vreemde reactie. Kijk als je dat bij 10 fietsers op een rij zou doen ok maar 1x dan is t toch eh apart dat ze er zo heftig op reageert bij de volgende.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:Dat vind ik dan wel weer een vreemde reactie. Kijk als je dat bij 10 fietsers op een rij zou doen ok maar 1x dan is t toch eh apart dat ze er zo heftig op reageert bij de volgende.
ls je tegen een hond zeg dat iets gevaarlijk is kun je 2 reacties krijgen... t is maar net hoe ze t oppikken, ( kan ook best zijn dat toen ik haar weg trok, dat ze ook net een pijnprikkel als er in haar heup heeft gehad, dat gaat toch wrikken als je haar wegtrekt,-,,, en dat kan t best met 1 maal bekrachtigen ja... ze is best slim- ik trok haar weg en t had met die fietser te maken)

zodra je de angel er uit haalt en laat zien dat dat niet t geval is dan is t klaar... verder zijn dit wel rassen die er voor gefokt zijn om te beschermen en te waken... maar t zijn geen herders die dat van de baas af laten hangen.. . maar ze zien wel aan de baas dat er iets is. en dan is het net hoe je gelezen wordt.. nu doe ik het anders, komt fietser, ik zeg tegen haar komt we gaan even aan de kanten.... beloning voor haar neus, en we gaan even aan de kant van de weg staan en ze krijgt iets lekkers, en dan is er verder nul reactie,... ook niet bij de volgende fietser... en als t zo ook kan waarom dan weg trekken als t niet echt strikt noodzakelijk is
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 21 feb 2018 04:49, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:Toch pijn dus :ugh: en een hond met gebruiksaanwijzing lees ik . Hopelijk wordt ze weer wat makkelijker zonder pijn. Denk je dat dat wegtrekken aan haar tuig voor die fietser haar liet schrikken of extra alert maakt ? Of misschien deed het pijn? Ik kan me voorstellen dat je met pijn anders gaat lopen en weer pijn krijgt op andere plekken zoals haar rug misschien ?
dat zou best kunnen dat ze daar ook een pijn prikkel bij heeft gehad, is bijna onvermijdelijk..... DA zij al dat ze niet mankt omdat beide kanten rot zijn ... t is niet zo`n heel vreemde reactie hoor, dit is wat er gebeurt als je je hond aan de lijn wegtrekt bij andere honden ( vaak moet dat meerdere keren) maar als zo`n hond dan in de lijn hangt dan wil die op een gegeven moment ook naar voren en aanvallen.( sommige honden dan, niet allemaal )
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus was ook geen gemakkelijke hond kwa sociale interactie. Als ik bepaalde details bedenk zijn die misschien wel interessant om te delen. Ze kon niet met teven en gecastreerde reuen. Ze kon wel met intacte reuen die dominant waren. Als ze deemoedig waren ging dat ook mwah...
Ze kon niet met honden rondom ons huis en op de vaste wandelingen. Ze kon wel met honden als ze los was bij bv de waalstranden of in het bos. Dan kon ze zelfs soms met gecastreerde reuen en heel soms zelfs teven.

Ze kon absoluut niet tegen een strak getrokken lijn. Dus als er een hond kwam aanrennen deed ik sowieso de riem losser en zei ik ga maar kijken wie daar is....Dus ik moest het een beetje begeleiden met mijn stemming.

Waar ze ook absoluut niet tegen kon was mensen die niet aan de kant gingen. Bv die op je af lopen op de stoep en verwachten dat jij aan de kant gaat. Dan hapte ze wel eens in hun knie of been.

In het donker kon ze met niks. Geen mannen en geen honden. Dan was ze in de beschermingsmodus.

Zij had ook artrose en spondylose. Heel raar om te zeggen maar ik heb nooit het gevoel gehad dat dat ook maar enige rol speelde in haar gedrag. Ze kon met de artrose heerlijk sociaal zijn met reuen. En toen ze jonger was, bij haar was die omslag rond 1.5 a 2 jaar kon ze met elke hond. Ze kon spelen en ik kon haar zo een hondenveld op laten. Ze was zelfs onderdanig en lief te noemen. Hield enorm van ravotten en doen. Pas toen ze volwassen werd werd ze ook beschermend en waaks. En intoleranter naar honden.

Heel veel van haar gedrag lag ook aan mij. Neem riem strak trekken Of vasthouden bij bezoek. Toen ik meer en meer vertrouwen kreeg en ze meer en meer vrijheid kreeg ( ik wist op een moment precies wanneer ze wel zou afgaan en wanneer het goed zou gaan) ging het steeds beter.

Ik had echter 1 heel groot geluk. Ze was een Duitser x bouvier en ze luisterde dus. Ze kwam als ik riep en het commando HALT was extreem goed ingetraind. Dus een hond op de stoep en ze was los....HALT....dan kon ik er snel heen lopen en aanlijnen. Afleiden met een koekje of een stok en we konden stil passeren.

Donker, geslacht honden, eigen gedrag, en rust en vrijheid. Dat was bij haar de sleutel. Pijn heeft imo nooit een rol gespeeld in haar interactie. Ik denk dat ik dat bij Zuri ook niet zo zou zien. Pijn is te makkelijk. Een hond met pijn kan wel gek reageren bij spelen en duwen etc maar hakt niet in een andere hond die kennis komt maken. Wat heeft dat met die pijn te maken? Ze bijt jou toch ook niet ineens om niks?
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Noa waakt eigenlijk niet als ze aangelijnd is. Als we wandelen en ze loopt los dan houdt ze bij voorkeur de wijde omgeving in de gaten. Als er in de verte mensen lopen, dan posteert ze zich tussen mij en die mensen. En ze komt niet in beweging, tot die mensen voorbij zijn en ze zeker weet dat die mensen niet mijn kant op komen. Ik denk overigens dat een inbreker mijn hele huis leeg kan halen, zolang hij maar van alle gezinsleden, inclusief de honden en kat, afblijft.

Ik heb het wel vaker gehoord hoor, dat Mastins niet gemakkelijk zijn naar andere honden. Maar volgens mij is het niet echt een raseigenschap. Wellicht heeft het ook te maken met hoe je woont. Wij wonen op een perceel van 3500 vierkante meter in het bos. Misschien zou het gedrag van Noa zich anders hebben ontwikkeld als we in een woonwijk woonden.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Rio was kerngezond maar nadat er een keer een hardloper knalhard op ons af kwam lopen op een smal pad waar we geen kant op konden en ik , buiten Rio ook nog een kind aan de hand had, heeft hij een enorme hekels aan hardlopers gekregen.
De hardloper zette het op een krijsen toen hij vlak bij ons was en Rio een luide blaf gaf.
Die hekel heeft zijn hele leven geduurd , hij moest echt onder appèl als er een hardloper aankwam want hij haatte ze vanuit de grond van zijn hart.
Dat zal ongetwijfeld ook met zijn ras te maken hebben maar mede ook door die ene ervaring.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Noa waakt eigenlijk niet als ze aangelijnd is. Als we wandelen en ze loopt los dan houdt ze bij voorkeur de wijde omgeving in de gaten. Als er in de verte mensen lopen, dan posteert ze zich tussen mij en die mensen. En ze komt niet in beweging, tot die mensen voorbij zijn en ze zeker weet dat die mensen niet mijn kant op komen. Ik denk overigens dat een inbreker mijn hele huis leeg kan halen, zolang hij maar van alle gezinsleden, inclusief de honden en kat, afblijft.

Ik heb het wel vaker gehoord hoor, dat Mastins niet gemakkelijk zijn naar andere honden. Maar volgens mij is het niet echt een raseigenschap. Wellicht heeft het ook te maken met hoe je woont. Wij wonen op een perceel van 3500 vierkante meter in het bos. Misschien zou het gedrag van Noa zich anders hebben ontwikkeld als we in een woonwijk woonden.
Het kan heel goed met mijn gewoontes te maken hebben, heb wel begrepen dat een mastin teef graag de queen van haar buurt wil zijn en dat ze soms honden niet meer tolereert,......... de dame van de honden opvang, opperde dat het pijn zou kunnen zijn, maar dat kan ook los van elkaar staan en dat t zo is dat als ze ergens een terrein eigen heeft gemaakt dat ze intolerant word, daar kom ik alleen achter door haar mee te nemen naar onbekend terrein en te kijken hoe en wat ze daar doet
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:de dame van de honden opvang, opperde dat het pijn zou kunnen zijn, maar dat kan ook los van elkaar staan en dat t zo is dat als ze ergens een terrein eigen heeft gemaakt dat ze intolerant word, daar kom ik alleen achter door haar mee te nemen naar onbekend terrein en te kijken hoe en wat ze daar doet
Als je een stevige reu gaat ontmoeten op onbekend terrein schat ik zomaar in dat ze poeslief is. Ik herken haar gedrag wel van Wuilus. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:de dame van de honden opvang, opperde dat het pijn zou kunnen zijn, maar dat kan ook los van elkaar staan en dat t zo is dat als ze ergens een terrein eigen heeft gemaakt dat ze intolerant word, daar kom ik alleen achter door haar mee te nemen naar onbekend terrein en te kijken hoe en wat ze daar doet
Als je een stevige reu gaat ontmoeten op onbekend terrein schat ik zomaar in dat ze poeslief is. Ik herken haar gedrag wel van Wuilus. :wink:
Ik kan me gewoon voorstellen dat als je niet 100% bent dat je soms dingen zwaarder oppakt ook als hond, dan als je fit en sterk bent, want dan hoeft je die controle gewoon niet zo denk ik...... maar best mogelijk dat t gewoon naast elkaar bestaat
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”