Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wasbeerhond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Wasbeerhond
Wasbeerhond gefotografeerd bij Hijkerveld in Drenthe
Bij het Hijkerveld in Drenthe is een wasbeerhond gezien. Er werd een foto van het dier gemaakt. Wasbeerhonden komen niet vaak voor in Nederland.
Dat meldt boswachter Bertil Zoer bij RTV Drenthe. "We zien deze dieren bijna nooit, dus dat is vrij bijzonder."
Het dier is gefotografeerd tijdens een proef waarbij wordt gekeken wat de invloed is van licht op dieren. Zoer zegt tegen RTV Drenthe dat de kans groot is dat dit dier alleen is. "Het trekt waarschijnlijk verder."
Wasbeerhonden komen oorspronkelijk uit Oost-Azië, maar zijn uitgezet in Rusland en het noorden van Zweden en Finland. De dieren blijven hun hele leven bij dezelfde partner. Hoewel ze erg lijken op wasberen, zijn ze niet verwant aan de dieren. Ze behoren tot de familie van de hond.
Daarnaast wordt het dier vooral in Groot-Brittannië als huisdier gehouden. De dieren zijn niet geschikt om als huisdier te worden gehouden en vluchten vaak, waardoor ze nu ook in het wild voorkomen in Groot-Brittannië.
Zoer denkt dat het geen probleem is als het dier zich in Nederland zou vestigen. "Een aantal jaar geleden hadden we hier nog een nestje, maar dat is nu weg." In Zweden en Finland vormt het dier een "ecologische bedreiging", meldt de BBC.
Bij het Hijkerveld in Drenthe is een wasbeerhond gezien. Er werd een foto van het dier gemaakt. Wasbeerhonden komen niet vaak voor in Nederland.
Dat meldt boswachter Bertil Zoer bij RTV Drenthe. "We zien deze dieren bijna nooit, dus dat is vrij bijzonder."
Het dier is gefotografeerd tijdens een proef waarbij wordt gekeken wat de invloed is van licht op dieren. Zoer zegt tegen RTV Drenthe dat de kans groot is dat dit dier alleen is. "Het trekt waarschijnlijk verder."
Wasbeerhonden komen oorspronkelijk uit Oost-Azië, maar zijn uitgezet in Rusland en het noorden van Zweden en Finland. De dieren blijven hun hele leven bij dezelfde partner. Hoewel ze erg lijken op wasberen, zijn ze niet verwant aan de dieren. Ze behoren tot de familie van de hond.
Daarnaast wordt het dier vooral in Groot-Brittannië als huisdier gehouden. De dieren zijn niet geschikt om als huisdier te worden gehouden en vluchten vaak, waardoor ze nu ook in het wild voorkomen in Groot-Brittannië.
Zoer denkt dat het geen probleem is als het dier zich in Nederland zou vestigen. "Een aantal jaar geleden hadden we hier nog een nestje, maar dat is nu weg." In Zweden en Finland vormt het dier een "ecologische bedreiging", meldt de BBC.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wasbeerhond
is er weer een hond op een wasbeer geklommen? Only in Drenthe! 
vast een opdringerige korthaar collie

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hahaha! Ik denk dat het een trio was, twee Collies.sbientje schreef:is er weer een hond op een wasbeer geklommen? Only in Drenthe!
De wasbeer en wasbeerhond zijn niet aan elkaar gerelateerd. De enige gelijkenis is de aftekening. Het zijn twee totaal verschillende zoogdieren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat stond al in het artikel maar toch bedankt voor de extra toelichtingNeeltje schreef:De wasbeer en wasbeerhond zijn niet aan elkaar gerelateerd. De enige gelijkenis is de aftekening. Het zijn twee totaal verschillende zoogdieren.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Een paar jaar geleden liepen ze hier (grens Friesland/Drenthe) ook rond. Mijn buren hadden ze gezien. Ik heb er zelf nog nooit een gezien helaas. Maar blijkbaar trekken ze al een aantal jaren rond.

-
- Zeer actief
Dat is bij de Fazant ook wel meegevallen.Kells schreef: Exoten zijn eigenlijk altijd een probleem. Ze concurreren de inheemse soorten nogal eens weg.
-
- Zeer actief
sbientje schreef:dat stond al in het artikel maar toch bedankt voor de extra toelichtingNeeltje schreef:De wasbeer en wasbeerhond zijn niet aan elkaar gerelateerd. De enige gelijkenis is de aftekening. Het zijn twee totaal verschillende zoogdieren.

-
- Zeer actief
_Leonie schreef:Hahaha! Ik denk dat het een trio was, twee Collies.sbientje schreef:is er weer een hond op een wasbeer geklommen? Only in Drenthe!

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Het konijn staat nou niet bekend om dat het geen schade aanricht, maar wij hebben met de europese haas een nauwe verwant. Ook . Fazant wordt fanatiek bejaagd, dus lastiger inschatten of het geen overlast veroorzaakt. Is Australië zijn konijn zelfs een zeer groot probleem (inclusief met hoge kosten konijnvrij-gemaakte gebieden waar je niet eens meer een konijn als huisdier mag houden omdat ze het risico op ontsnappen en dan weer overlast veroorzaken te groot vinden).
Overigens is myxomatose bewust losgelaten ter bestrijding van konijnen.
Overigens is myxomatose bewust losgelaten ter bestrijding van konijnen.