Lanavandevledders schreef:hier nog zo eentje, ik noem haar ook wel grote lomperd,
die loopt je constant voor de voeten,[met wandelen valt het gelukkig iets mee, omdat ze van alles ziet en ruikt en steeds beter leert om netjes naast mij te lopen] omdat ze zo groot is, geef ik haar wel eens een knietje, zo van aan de kant,
maar die wordt er niet heet of koud van, gaat in slow motion hooguit 1 stap opzij, ligt het liefst op mijn voeten, zodat je nauwelijks in de benen kan komen of languit voor de koelkast of aanrecht, zodat ik haar gewoon weg moet schuiven.
heel fijn dat ze zo heerlijk relaxt is, maar ook super irritant bij vlagen.
Het gaat hier juist om het wandelen, voor de rest in huis ligt hij niet echt in de weg, alleen als er actie is, is het een lomperd
Zamunda schreef:Misschien juist hem het commando 'naast' leren, zoals jij het hebben wil? Dus helemaal vanaf nul beginnen, evt. met een nieuw commando.
Voor het in de weg lopen heb ik bij Lais een commando, huphup! Als ze voor me op het pad stil blijft staan zeg ik dat en dan spurt ze naar voren. Dat heb ik aangeleerd door in het begin met mijn knie een zetje te geven, vergezeld van het commando. Zij had het heel snel door, maar niet elke hond kan zo slim zijn natuurlijk

.
Je kunt het ook aanleren door hem te laten staan, lekkers weg te gooien en het commando te plakken aan het naar voren spurten.
Dat doen we al, naast en volg geprobeerd maar hij blijft tegen je aan klitten en half voor je lopen, en als hij wat ziet loopt hij vlak voor je langs heel onverwachts , ik wil doorlopen zonder mijn nek te breken

Hoe leer je dat tegen je aan lopen af, wat ik al zei het is net of hij dat geleerd heeft of zo, lopen we gewoon met de lengte van de riem dan gaat het redelijk, moet ik nog wel opletten maar het naast, dan gaat hij zo debiel doen.
Ik heb daarvoor het commando rot op

en dat is dan in huis, los buiten gaat het prima dan zie ik hem amper

het is echt het naast wandelen.