Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pretpark Otto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Pretpark Otto

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Sinds twee weken heb ik een baan buiten de deur, voor 32 uur en ik heb het zo kunnen regelen dat ik de woensdag vrij ben. Nou ja, thuis, want ik heb er nog een klein baantje bij als ondertitelaar. Maar ja, 4 dagen van huis en zo. En nu zal Otto er niet ernstig om malen dat ik van huis ben, maar ik vind dan dat ik mijn afwezigheid moet compenseren voor hem, dus 's avonds voor het slapengaan verstop ik al van alles aan lekkers in lege wc-rolletjes en vooral een deel van zijn voer in de Kong, zijn favoriete speeltje.

Pretpark Otto, ben ik het gaan noemen. De lege wc-rolletjes zijn bijna op, ik kan er niet tegenaan poepen, dus ik zocht een vrolijk alternatief en dat werd De Rups. En ja, wat is nou een pretpark zonder Rups :mrgreen:

Afbeelding

Ik heb er echt de grootste lol in om dat Pretpark Otto 's avonds klaar te maken. Als ik wakker word, dan zit hij al voor de kamerdeur, maar die gaat pas open als ik van huis ga na het uitlaten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Re: Pretpark Otto

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk idee :ok:
Heb je een Webcam die het gaat filmen? :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Durf je dat aan om dat achter te laten? Dit soort hersenwerk is bedoeld om samen te doen... Als een hond dat een paar minuten achter elkaar doeet is hij moe zat... dus "meer" is niet noodzakelijkerwijs "beter". Ik zou opteren voor een lange wandeling, daar wat uitdagende dingen bij en dan gewoon lekker slapen. Als hij het karton gaat opeten ben je verder van huis.

Suznane
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Jezus mina. Het is maar karton. Cellulose. Dat breekt gewoon af in maag en darmen en wordt weer uitgescheten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

kipo schreef:Jezus mina. Het is maar karton. Cellulose. Dat breekt gewoon af in maag en darmen en wordt weer uitgescheten.
Of het verstopt...
Een klein stukje zal geen kwaad kunnen maar 1 of meerdere rolletjes?
En dat dus los van het feit dat je hersenwerk samen doet?

Maar goed, als het misgaat mag ze de DA kosten betalen.

Dan maar te voorzichtig maar dit risico neem ik niet.

Suzanne
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

~Suzanne~ schreef:
kipo schreef:Jezus mina. Het is maar karton. Cellulose. Dat breekt gewoon af in maag en darmen en wordt weer uitgescheten.
Of het verstopt...
Een klein stukje zal geen kwaad kunnen maar 1 of meerdere rolletjes?
En dat dus los van het feit dat je hersenwerk samen doet?

Maar goed, als het misgaat mag ze de DA kosten betalen.

Dan maar te voorzichtig maar dit risico neem ik niet.

Suzanne
Dan mag hij wel een doos wc - rollen opvreten, en dan nog.
En zo'n vaststaand feit is het niet hoor, dat je hersenwerk samen doet. Spelen met voorwerpen die gevaarlijk kunnen zijn als ze gesloopt worden, dat doe je onder toezicht. Maar een kong of een doos met snoepjes erin, is voor mij bij uitstek iets wat ik kan geven als ze alleen moeten blijven.
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik 100.000 snippers op moet ruimen.
[Sandra]
Zeer actief

Dat is inderdaad het enige nadeel, die kapotgebeten stukjes wc-rol in de huiskamer. Nou, boeiuh.
Hij eet ze niet op.

Camera is inderdaad wel een leuk idee :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Mijn honden hebben altijd een berg aan kluifwerk en speeltjes tot hun beschikking, ook als ik er niet bij ben. Het lijkt me toch altijd minder onveilig dan splinterige stukken meubel of vlokken kusseninhoud of electriciteitskabels, en gezien de hoeveelheid door de woonkamer gesleepte speeltjes zijn ze altijd wel graag aan het knagen, spelen en klooien als ik er niet bij ben.

Lijkt me een mooie oplossing zo.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Leuk zeg!
Als ik weg ga, dan stop ik altijd snoepjes in een paar kussenhoezen van de Action (met bolletjes er op waar ik snoep tussen kan proppen).
En ook een aantal wc rollen met snoepjes er in, die kan ik daarna in 100 stukjes op stofzuigen (de stofzuiger is overigens de enige die er weleens door verstopt raakt, want dat ding vreet ze wel op, de honden doen dat niet ;) )
De honden staan dan ook al piepend te wachten tot ik weg ga haha.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Haha,pretpark Otto :ok: Lekker jezelf vermaken.

Mijn ouders gaven 30 jr geleden onze hond al een doos gevuld met snippers en wc rolletjes met snoepjes erin als ze weggingen.
Toen heette het alleen geen hersenwerk maar gewoon een doos met snoepjes :mrgreen: Versnipperpret!

Ik word ook een beetje obstinaat dat alles maar hersenwerk genoemd moet worden. Een hond die wat te vreten zoekt is niet bezig met hogere wiskunde.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:LOL: :LOL: :LOL: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Haha, leuk. Wat is dat precies, die rups?

Ik doe het ook na het wandelen voor ik naar mijn werk ga, dan zet ik de Kong Wobbler neer, soms een wc rolletje dichtgevouwen, een voerbal met wat snoepjes, of de botjes Kong... Ze maken dat echt niet kapot overigens en vinden het geweldig. Ik zie het ook niet als 'hersenwerk', maar gewoon als spelen of zoeken. De term hersenwerk, daar krijg ik ook een beetje de kriebels van.
Lothian
Zeer actief

sirene schreef:Haha,pretpark Otto :ok: Lekker jezelf vermaken.

Mijn ouders gaven 30 jr geleden onze hond al een doos gevuld met snippers en wc rolletjes met snoepjes erin als ze weggingen.
Toen heette het alleen geen hersenwerk maar gewoon een doos met snoepjes :mrgreen: Versnipperpret!

Ik word ook een beetje obstinaat dat alles maar hersenwerk genoemd moet worden. Een hond die wat te vreten zoekt is niet bezig met hogere wiskunde.
Heb ik ook een beetje ja. Mijn honden zijn ook echt niet moe nadat ze een kartonnen doos gesloopt hebben
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Lothian schreef:
Heb ik ook een beetje ja. Mijn honden zijn ook echt niet moe nadat ze een kartonnen doos gesloopt hebben
Dat mag maar max 3x per week en onder toezicht hè? :lees:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lothian
Zeer actief

Absoluut :pffff: de rest van de dag doe ik dan ook rustig aan met ze.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Lothian schreef:
Hier ook niet.. Het kost hem ook pakweg 3 seconden om een doos aan gort te helpen. :mrgreen: Krant (met koekjes erin) versnipperen is hier ook een grote hit.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Lothian schreef:

Mijn pup (7 maanden) heeft gewoon een heuse serieuse taak :pffff:
Elk avondrondje mag ze de rotzooi in de buurt opruimen, en alle Mc Drive verpakkingen mee naar huis nemen. Mag ze thuis minitieus versnipperen, en wij ruimen het daarna wel weer op. Oh crisis, maar ze kan dus ook stukjes karton in haar maag krijgen die verstopping kunnen veroorzaken?
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Marion. schreef:
Lothian schreef:

Mijn pup (7 maanden) heeft gewoon een heuse serieuse taak :pffff:
Elk avondrondje mag ze de rotzooi in de buurt opruimen, en alle Mc Drive verpakkingen mee naar huis nemen. Mag ze thuis minitieus versnipperen, en wij ruimen het daarna wel weer op. Oh crisis, maar ze kan dus ook stukjes karton in haar maag krijgen die verstopping kunnen veroorzaken?
Ja :ugh:
Je neemt wel een risico hoor, met dat jongedametje :O:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
[Sandra]
Zeer actief

Hersenwerk vind ik een beetje een groot woord als het om legitiem sloopwerk gaat met als doel snoepjes opeten. En alles heb ik al meer dan eens met hem samen gedaan. Ik vind het leuk om hem zo aan het werk te zetten en hij vindt het leuk omdat hij wat te doen heeft.
Leonie. schreef:Haha, leuk. Wat is dat precies, die rups?
Kun je de foto zien in het eerste bericht? Daarop ligt hij op z'n rug. Die is van stevig rubber met allemaal kleine holletjes waarin je lekkers kunt proppen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja kon hem zien, maar niet goed en kwam me niet bekend voor. Klinkt leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”