Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oude hond maakt ineens dingen kapot
Moderator: moderatorteam
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
Oude hond maakt ineens dingen kapot
Indra onze dwergteckel van 12 jaar is sinds oktober 2017 alleen. Ze is als 5 jarige bij ons gekomen als herplaatser. Ze kwam uit een huis met andere teckels. Bij ons was ze samen met Lotje (haar dochter).
Als we er niet waren, dan verbleven ze met z'n tweeën in de bijkeuken. Dat ging altijd zonder problemen. Maar sinds Lotje dood is kan Indra heel slecht alleen zijn. Ze begint schoenen van ons van de stellingkast te halen, wasmand om te gooien, handdoeken van het haakje te trekken en mouwen van jassen die er hangen kapot te trekken.
Mijn man komt geregeld naar huis maar iedere keer ligt er wel wat.
Ik vind dit heel lastig omdat ik wel begrijp waar dit gedrag vandaan komt. Ze is nooit alleen geweest en kan hier niet mee om gaan. Ik merk ook dat ze zich druk heeft gemaakt.
Nu is het zo dat we volgende week een pup gaan ophalen. De pup gaat als we er niet zijn, in de bench. Het is voor de pup natuurlijk niet echt een goed voorbeeld als Indra de boel aan het overhoop halen is.
Is het verstandig om Indra (voorlopig) overdag als we er niet zijn, in de bench te doen?
Ook voor haar eigen rust? Ze slaapt s' nachts ook in de bench.
Natuurlijk proberen we als de honden meer aan elkaar gewend zijn, ze gewoon weer los in de bijkeuken te doen.
Ik hoor heel graag hoe jullie dit zouden aanpakken.
Als we er niet waren, dan verbleven ze met z'n tweeën in de bijkeuken. Dat ging altijd zonder problemen. Maar sinds Lotje dood is kan Indra heel slecht alleen zijn. Ze begint schoenen van ons van de stellingkast te halen, wasmand om te gooien, handdoeken van het haakje te trekken en mouwen van jassen die er hangen kapot te trekken.
Mijn man komt geregeld naar huis maar iedere keer ligt er wel wat.
Ik vind dit heel lastig omdat ik wel begrijp waar dit gedrag vandaan komt. Ze is nooit alleen geweest en kan hier niet mee om gaan. Ik merk ook dat ze zich druk heeft gemaakt.
Nu is het zo dat we volgende week een pup gaan ophalen. De pup gaat als we er niet zijn, in de bench. Het is voor de pup natuurlijk niet echt een goed voorbeeld als Indra de boel aan het overhoop halen is.
Is het verstandig om Indra (voorlopig) overdag als we er niet zijn, in de bench te doen?
Ook voor haar eigen rust? Ze slaapt s' nachts ook in de bench.
Natuurlijk proberen we als de honden meer aan elkaar gewend zijn, ze gewoon weer los in de bijkeuken te doen.
Ik hoor heel graag hoe jullie dit zouden aanpakken.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Oude hond maakt ineens dingen kapot
Ik zou gewoon de bijkeuken al puppyproof maken. Zorgen dat er even niets te pakken of stuk te maken valt.
Ben je meteen al voorbereid op de pup. Of die een beetje snel alleen kan blijven in een bench (en zich daar prettig bij voelt) is natuurlijk maar de vraag.
Samen los in de bijkeuken lijkt me veel handiger.
Ben je meteen al voorbereid op de pup. Of die een beetje snel alleen kan blijven in een bench (en zich daar prettig bij voelt) is natuurlijk maar de vraag.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Misschien is indra juist wel rustiger in de bench?
Zou het gewoon eens proberen. Als ze er toch ook in slaapt s'nachts. . . .
Het lijkt mij niks als de pup dat onrustige over gaat nemen.
En net wat je zegt, als ze elkaar goed kennen na ee tijdje en de pup is ook gewend aan het huis en dergelijke, kunnen ze misschien probleemloos samen in de bijkeuken.
Zou het gewoon eens proberen. Als ze er toch ook in slaapt s'nachts. . . .
Het lijkt mij niks als de pup dat onrustige over gaat nemen.
En net wat je zegt, als ze elkaar goed kennen na ee tijdje en de pup is ook gewend aan het huis en dergelijke, kunnen ze misschien probleemloos samen in de bijkeuken.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vind ik een goed idee. Maar moet zeggen dat ik het daarnaast geen slecht idee zou vinden om Indra voorlopig even niet meer alleen in de bijkeuken te doen. Ga op zoek naar hoe ze zich wél zeker genoeg voelt om alleen te zijn, of zorg de komende tijd voor oppas.dagmar88 schreef:Ik zou gewoon de bijkeuken al puppyproof maken. Zorgen dat er even niets te pakken of stuk te maken valt.
Misschien is het hele probleem wel opgelost als de pup er is en ze dus niet meer alleen is.
Of dat ze gewoon twee honden willen hebben. Er kunnen wel 100.000 redenen zijn waarom ze nu een puppy willen.Heavy schreef:Ik denk dat er een pup ( tweede hond ) komt omdat Indra het zo slecht doet alleen . Kan me voorstellen dat dat even heeft geduurd . Misschien hebben ze even willen aanzien of het gedrag zou verdwijnen.Cleva schreef:Maar wat heeft dat met een pup van doen?Heavy schreef:Cleva schreef:Waarom nemen jullie eigenlijk nu een pup?
Waarom niet drie jaar geleden of over drie jaar?
Voor de kindertjes?
lees je wel goed ? Ze hadden twee teckels en eentje is overleden in oktober
Mis ik nou de clou?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht, waarom een pup bij een oud hondje dat niet lekker in haar vel zit? Misschien dat het geweldig gaat hoor, als je teefje verzot is op pups is het een goeie afleiding en wordt het misschien allemaal rozengeur en maneschijn, maar in dat geval zou ik ze dus wel beide los in huis laten. Mijn Lilo, en ik ken ook andere teven die zo zijn, zijn knetterwezenloos van puppies en kittens en vergeten alle ellende als er een dommig harig hyper ding te bemoederen valt. Maar lang niet alle teven hebben dat.Cleva schreef:Ik zou me er in de eerste plaats zorgen over maken dat je dadelijk een pup hebt en je huidige situatie niet stabiel is.
Dat klinkt nogal paniekerig en zo bedoel ik het ook.
Dat wordt huilen met de lamp uit als je niet meteen een oplossing voor alle partijen hebt.
Ik vind het echt een slecht idee als je oude hond straks in de bench moet om aan de puppenterreur te ontsnappen.
Maar als jouw hondje niet superdol is op pups, dan is dit eigenlijk nog een extra stressfactor. En dat is ook wel wat ik in het algemeen vind van een tweede hond in huis halen, die hoort in een stabiele omgeving te komen, met een stabiele sociale eerste hond. OF, als het je te doen is een onzekere hond een veilig maatje te geven, dan kan je een superzelfverzekerde vriendelijke volwassen tweede hond erbij zetten. Ik zou er nog eens goed over nadenken om te bezien of dit nu de beste optie is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
We hebben inderdaad even gewacht omdat ik niet meteen een andere hond erbij wilde hebben. De zeer plotselinge dood van onze andere hond moest eerst een plek krijgen.Heavy schreef:Ik denk dat er een pup ( tweede hond ) komt omdat Indra het zo slecht doet alleen . Kan me voorstellen dat dat even heeft geduurd . Misschien hebben ze even willen aanzien of het gedrag zou verdwijnen.Cleva schreef:Maar wat heeft dat met een pup van doen?Heavy schreef:Cleva schreef:Waarom nemen jullie eigenlijk nu een pup?
Waarom niet drie jaar geleden of over drie jaar?
Voor de kindertjes?
lees je wel goed ? Ze hadden twee teckels en eentje is overleden in oktober
Mis ik nou de clou?
En we wilden zien hoe het met Indra zou gaan. Wij denken dat ze het fijn vindt om honden gezelschap te hebben. Omdat ze nooit alleen geweest is.( als enige hond) En ze is zeker gewend om pups om haar heen te hebben.
Het heeft niets met kinderen te maken, die hebben we niet.
Maar het gaat nu wat voorbij aan mijn oorspronkelijke vraag...
Laatst gewijzigd door lotje01 op 17 feb 2018 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Biène deed hetzelfde nadat Marouck weg viel (en Numa overdag in de kennel zat). Als ze overdag alleen was sloopte ze... totdat ik Numa naar binnen haalde. Die lag in een bench maar het slopen was direct weer over.
Toen ik vorig jaar een paar maanden alleen Biène had nam ik haar mee als ik weg moest. 's Nachts sloopte ze overigens niet, maar dan kon ze de gang in en me horen.
Toen ik vorig jaar een paar maanden alleen Biène had nam ik haar mee als ik weg moest. 's Nachts sloopte ze overigens niet, maar dan kon ze de gang in en me horen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017