Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Knipoog
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Knipoog
Vanmorgen toen ik beneden kwam stonden de twee poedels me met een dikke knipoog op te wachten. Helaas niet uit romantische overwegen, maar door een prutoog. Beide hun linkeroog. Ik heb de smurrie weggehaald met afgekoeld gekookt water. De ogen zijn iets roze maar ze wrijven niet en ik denk dat het wel meevalt met de pijn/ last. Het is iig niet dusdanig dat ik een weekendarts ga raadplegen. Wel haal ik ff camillethee. Íemand nog een andere tip?
( als het maandag niet over is ga ik dan naar de da)
( als het maandag niet over is ga ik dan naar de da)
- Judith
- Zeer actief
Re: Knipoog
Inderdaad zoals je zelf aangeeft kamille thee en 2x per dag schoonmaken. (Of vaker als het prut zich blijft aandienen)

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik kijk het altijd ook even een paar dagen aan met kamillethee. Is het dan niet binnen een paar dagen over, dan naar de dierenarts, maar is eigenlijk zelden nodig geweest.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Miezemuis
- Zeer actief
Maken jullie het oog schoon met en watje dat in kamillethee gedrenkt is? Of op een andere manier?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Bij de meeste dierenwinkels kan je een vitamine A oogzalfje halen. Werkte voor mijn gevoelige ogen teckel uitstekend, als ik er tijdig bij was hoefde ze meestal niet aan de antibiotica zalf.
- Belle
- Zeer actief
Ja, ik gebruik wattenschijfjes, die pluizen niet.Miezemuis schreef:Maken jullie het oog schoon met en watje dat in kamillethee gedrenkt is? Of op een andere manier?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Jackira
- Zeer actief
Gaasje is beter dan watten of wattenschijfjes. 

- Crescent
- Zeer actief
Geen kamillethee, gewoon gekookt afgekoeld water.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik maak altijd zoutoplossing. Dat is zachter voor het oog dan gewoon water (want pH neutraal). 9g zoutop 1l water. Gewoon in een fles doen, dan kun je het dagen gebruiken. En dan spoelen met een pipet of gaasje en niet eruit wrijven. Het oog moet je niet aanraken. De prut moet eruit spoelen.
En een hondenoog altijd schoonmaken van de binnenkant naar de buitenkant. En niet andersom wat de meeste mensen dus wel doen (en het meestal daarom erger maakt).
En een hondenoog altijd schoonmaken van de binnenkant naar de buitenkant. En niet andersom wat de meeste mensen dus wel doen (en het meestal daarom erger maakt).
- Miezemuis
- Zeer actief
Dat wist ik inderdaad niet. Van binnen naar buiten. Ik heb van de vreselijke ontstekingen die Dushi had nog zoutoplossing staan in fles met pipet. Die kan ik gebruiken.sirene schreef:Ik maak altijd zoutoplossing. Dat is zachter voor het oog dan gewoon water (want pH neutraal). 9g zoutop 1l water. Gewoon in een fles doen, dan kun je het dagen gebruiken. En dan spoelen met een pipet of gaasje en niet eruit wrijven. Het oog moet je niet aanraken. De prut moet eruit spoelen.