Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV en kleine kinderen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: KVV en kleine kinderen

Ongelezen bericht door mijke »

KVV is doorgaans diepgevroren en ik meen dat dat voldoende is om de meeste bacteriën te doden. Heb ik iig ergens gelezen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik maak me er in ieder geval geen moment druk om.
Ze krijgen hier al jaren KVV, heb een peuter rondlopen en een tweede kindje opkomst. Maar geen moment dat ik twijfel over het voer hoor.

Maar goed, ik ben ook geen dettol moeder :wink:
Iedereen moet doen wat die zelf prettig vind, maar dat gepanikeer over de hygiëne bij vers voer begrijp ik nooit zo goed.
Of überhaupt, als een kind in de zandbak heeft gespeeld moeten ze tegenwoordig bijna ontsmet worden :roll: Ik doe er in ieder geval niet aan mee en ik vind het juist heerlijk om te zien als onze dochter zich gewoon lekker vies kan maken en niet zo smetvrezerig is aangelegd.

En dat ze dan eens een lik krijgt van een van de vers etende hondendames daar lig ik ook geen moment wakker van.
En toeval of niet? Ze is toch echt niet vaak ziek, in tegenstelling tot het kindje van vriendin waarbij ze met dettol achteraan rennen en er al paniek ontstaat als ze van de deken afrolt en op het gras terecht komt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom geef je levensgevaarlijke adviezen als je er blijkbaar totaal geen verstand van hebt Pienda? Heb je sowieso wel enig idee wat er in kvv zit?
Ik vind jouw adviezen vele malen gevaarlijker dan t voeren van kvv als je kinderen hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

malinois schreef:Waarom geef je levensgevaarlijke adviezen als je er blijkbaar totaal geen verstand van hebt Pienda? Heb je sowieso wel enig idee wat er in kvv zit?
Ik vind jouw adviezen vele malen gevaarlijker dan t voeren van kvv als je kinderen hebt.
Wauw, beetje kort door de bocht niet? Gekookt bot is bij mijn weten gevaarlijk omdat het splintert. Als bot gemalen zit door het vlees hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Als je bang bent dat je botten besmet zijn kan je er gewoon wat kokend water over gooien. Ook daar zal het echt niet van gaan splinteren hoor.

Ik snap echt niet zo goed waarom er altijd zo heftig wordt gereageerd door rauw vlees voerders. De TS vraagt zich af of ze zich zorgen moet maken over rauw vlees en kinderen. Wetenschap heeft aangetoond dat er echt wel een reden is om er over na te denken. Niemand kan verder de beslissing voor je maken en niemand probeert dat volgens mij ook. Ik in ieder geval niet. De beslissing maken op onvolledige informatie van alleen de rauwvoersekte is een ongeinformeerde beslissing.

Maar stiekem probeer ik hier iedereen zover te krijgen dat ze hun hond vermoorden met splinterbotten :devil:
Potverdikkie, je hebt me door.
Laatst gewijzigd door Pienda op 15 feb 2018 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pienda schreef:
malinois schreef:Waarom geef je levensgevaarlijke adviezen als je er blijkbaar totaal geen verstand van hebt Pienda? Heb je sowieso wel enig idee wat er in kvv zit?
Wauw, beetje kort door de bocht niet? Gekookt bot is bij mijn weten gevaarlijk omdat het splintert. Als bot gemalen zit door het vlees hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Als je bang bent dat je botten besmet zijn kan je er gewoon wat kokend water over gooien. Ook daar zal het echt niet van gaan splinteren hoor.

Ik snap echt niet zo goed waarom er altijd zo heftig wordt gereageerd door rauw vlees voerders. De TS vraagt zich af of ze zich zorgen moet maken over rauw vlees en kinderen. Wetenschap heeft aangetoond dat er echt wel een reden is om er over na te denken. Niemand kan verder de beslissing voor je maken en niemand probeert dat volgens mij ook. Ik in ieder geval niet. De beslissing maken op onvolledige informatie van alleen de rauwvoersekte is een ongeinformeerde beslissing.

Jezus jongens, leef en laat leven.
Oh stukken scherp gekookt bot kunnen niks beschadigen dan... en ja ik vind dat dus wel een behoorlijk risico vandaar dat ik ook geen kvv droog en dus al helemaal niet zou koken.
Ach je mag mij rauwvoersekte noemen...ik noem mezelf liever iemand die zich een beetje meer dan een gemiddeld mens verdiept heeft in rauw voeren.
Mag jij mij vertellen waar t dan vandaan komt dat toen er in haas kvv van merk x de Brutella Suis bacterie gevonden was, er complete paniek gezaaid werd door een x aantal zogenaamde kenners met als bron de Wageningen universiteit. Toen ik contact zocht met deze wetenschappers bleek echter dat t risico nihil was dit itt de landelijke paniek die zelfs op tv werd gebracht. De kvv fabrikant heeft zelf notabene aan de bel getrokken hiervoor en die ene hond die er aan overleden is kwam zelf uit een land waar t nog gewoon voorkomt. Grote kans dat hij t daar dus opgelopen had. Tot zover mijn vertrouwen in die zogenaamde onafhankelijke onderzoeken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pienda schreef: Ik snap echt niet zo goed waarom er altijd zo heftig wordt gereageerd door rauw vlees voerders.
Ik voer hoofdzakelijk brokken.
Malinois stond jarenlang met de hooivork voorop als brokkenvoerder :mrgreen:

Misschien gewoon geen bullshit tikken?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Pienda schreef: Ik snap echt niet zo goed waarom er altijd zo heftig wordt gereageerd door rauw vlees voerders.
Ik voer hoofdzakelijk brokken.
Malinois stond jarenlang met de hooivork voorop als brokkenvoerder :mrgreen:

Misschien gewoon geen bullshit tikken?
Afbeelding Wilde net zeggen: zoek maar even terug naar een jaar of 10 geleden :mann:
Een mens kan veranderen :mrgreen:
Afbeelding
Katrien89
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Katrien89 »

De meningen zijn toch wat verdeeld zie ik... Maar ik moet nu ook wel zeggen dat onze zoon niet de properste is. Lees: Vallen tijdens een boswandeling en de aarde van zijn handen likken.. :oohja:
Dan zal dit er ook nog wel bij kunnen denk ik :mrgreen:
Ik heb gewoon altijd een eng gevoel bij het woord salmonella, maar zoals gezegd dat zit evengoed op een blad sla of ergens anders.. Kwestie van er niet teveel bij na te denken denk ik :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Katrien89 schreef:De meningen zijn toch wat verdeeld zie ik... Maar ik moet nu ook wel zeggen dat onze zoon niet de properste is. Lees: Vallen tijdens een boswandeling en de aarde van zijn handen likken.. :oohja:
Ik heb gewoon altijd een eng gevoel bij het woord salmonella, maar zoals gezegd dat zit evengoed op een blad sla of ergens anders.. Kwestie van er niet teveel bij na te denken denk ik :wink:
een gezond persoon kan wel wat hebben hoor,...... je moet dat immuun systeem wel opvoeden en trainen :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou ontaarde moeder en oma meld zich.
Mijn kinderen hebben altijd volop geknuffeld met de honden en heel vroeger voerde ik mijn honden al regelmatig vers. Lang voordat barf een begrip was en er nog geen kvv volop verkrijgbaar was.
Kleinkinderen mogen vaak helpen het eten hier klaarmaken voor de honden , vinden ze altijd leuk om te doen maar ze moeten wel daarna hun handen wassen dat wel.
Simba slaapt ook op bed bij mijn kleindochter en die eet ook vers.
Gaat allemaal nog steeds goed :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gewoon voeren wat je wilt en normaal schoonmaken, dan is er niks aan de hand.
Ik ben zo blij dat de ouders van mijn oppaskindje zo makkelijk zijn, dat joch loopt hier rond tussen vier honden (zijn hond gaat ook altijd mee) en heeft een prima gezondheid. Ik gooi de voerbakken eens extra in de afwasmachine wanneer hij komt, verder maak ik me niet zo druk.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

sowieso lijkt me ook niet dat de bacterien aan het eventuele eten tot in het einde der dagen in die hond zijn bek blijven zitten? Ik zou niet willen dat mijn honden mijn kind constant in het gezicht liepen te likken haha, maar het is nou ook weer niet zo dat je van ieder likje doodziek kan worden lijkt me. Gewoon normale hygiene regels en dat is het, zou ik denken
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Flauwekul van die Overgauw. Ik geloof het wel hoor, van die bacteriën, maar honden en kinderen doen wel smerigere dingen dan eten van kvv. Elke hond likt zijn geslachtsdelen en snuffelt aan poep en likt aan grassprietjes. Kinderen zitten de godgansedag overal aan en zitten daarna aan hun gezicht en mond.
Ik vind het typisch om je honden geprepareerde meuk te gaan geven wat bestemd is voor de varkens en ander vee omdat zijn normale dieet een risico voor ons zou zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Pienda schreef:Het is niet hygiënisch. Uit onderzoek is nu eenmaal gebleken dat honden die rauw vlees krijgen meer vervelende bacteriën bij zich dragen dan honden die brok krijgen. Dat het ook vies is dat ze buiten kattenstront eten betekent nog niet dat je het 'gevaar' op moet gaan zoeken als er een goed alternatief is.
https://www.uu.nl/nieuws/pas-op-met-rau ... ond-en-kat
Dit dus.
Het hele leven is niet hygiënisch. Gelukkig maar. Van een te schone omgeving raakt je immuunsysteem danig in de war. Een beetje 'vies' is goed voor je weerstand.
Daarbij is rauw vlees voor honden van hetzelfde kaliber als rauw vlees voor mensen (kip, biefstuk, varkenshaas) en dus niet 'gevaarlijk' of onhygiënisch. Wat een onzin allemaal... :roll:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Katrien89 schreef:De meningen zijn toch wat verdeeld zie ik... Maar ik moet nu ook wel zeggen dat onze zoon niet de properste is. Lees: Vallen tijdens een boswandeling en de aarde van zijn handen likken.. :oohja:
wij kregen vroeger geen kauwgom, dus dan pulkten we het van straat :80: op de manege waar behalve paarden ook koeien liepen in de zomer elkaar bekogelen met koeienvlaaien en daarna in de sloot springen om het af te wassen. ik ben nu 53 en heb er niks aan overgehouden.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ellen en de birmanen schreef:
wij kregen vroeger geen kauwgom, dus dan pulkten we het van straat :80: op de manege waar behalve paarden ook koeien liepen in de zomer elkaar bekogelen met koeienvlaaien en daarna in de sloot springen om het af te wassen. ik ben nu 53 en heb er niks aan overgehouden.
ellen
Toch dacht ik al zoiets te zien en merken aan je . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pienda
Zeer actief

Cleva schreef:Dierenvoer is eigenlijk altijd een beetje goor.
Dieren zijn wat dat betreft altijd een beetje goor :F:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pienda schreef:
Ja mensen zijn lekker schoon :oohja: :LOL: een mensen is ook maar gewoon een ( bijna) kaal beest
Pienda
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Pienda schreef:
Ja mensen zijn lekker schoon :oohja: :LOL: een mensen is ook maar gewoon een ( bijna) kaal beest
Ik vind mensen vaak zelfs viezer :LOL:
Moet er niet aan denken om door een vreemde in mijn gezicht gelikt te worden, maar als een snoezig vers vlees etend labradoodletje me een kusje geeft :I:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

ellen
Ik zat enige tijd geleden in een trampoline park met mijn kleinzoon en die vond dus ook een snoepje op de grond en stak het , na even rond gekeken te hebben maar niet naar oma :mrgreen: , in zijn mond.
Ik moest zo lachen toen ik het zag, ik zag ons ook weer krijten met die harde witte hondendrol die we ooit vonden in onze jeugd :mrgreen:
Door mijn schateren ging hij snel in de prullenbak gooien maar hij was al mooi betrapt :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:
ellen
Toch dacht ik al zoiets te zien en merken aan je . :engel:
:tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong:

ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”