Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Na een bezoekje aan de DA lijkt het zinvol dat beide honden wat kauwmateriaal krijgen. Rowan is geen probleem, die kan zo'n beetje alles hebben. Maar Tristan.. dat is lastiger. In verband met darmklachten (en al een daaruit voortvloeiende operatie met heel vervelende gevolgen) mag hij absoluut niets hebben wat verstoppend werkt.
In het verleden heb ik wel 's bullepees gegeven maar helaas verstopt dat. Ook iets wat echt bot is of hertengewei gaat 'm niet worden voor die kleine van me (en dat dan los van het feit dat ik dat ook voor Rowan te hard en gevaarlijk vind)
Ik zit nu aan kleine pensstaafjes te denken. Niet echt hard qua kauwmateriaal ;-) maar beter dan niets.
Ik zou Rowan van alles kunnen geven maar wil geen gedoe tussen de honden dus krijgt hij niets als Tristan ook niets kan krijgen. Dan moet ik af en toe de honden uit elkaar houden. Tsja, het kan maar ze zijn altijd bij elkaar.

Zijn er andere dingen te bedenken die wat harder zijn maar die echt niet verstoppend kunnen werken? Ik kan het me helaas met Tristan niet veroorloven om "maar wat uit te proberen".

Beide honden worden overigens vers gevoerd. Tristan kvv (mag dus geen bot, vandaar) en Rowan deels barf/deels kvv.

Wie heeft nog tips?

Suzanne
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt

Ongelezen bericht door runninggirl »

lamskophuid stukjes? Is bij verschillende online snack winkels te koop en redelijk zacht in vergelijking met bijv. bullepees. Zijn ook niet heel grote stukken (er zitten vaak zelfs heel dunne bij ook).
~Suzanne~
Zeer actief

Re: kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt

runninggirl schreef:lamskophuid stukjes? Is bij verschillende online snack winkels te koop en redelijk zacht in vergelijking met bijv. bullepees. Zijn ook niet heel grote stukken (er zitten vaak zelfs heel dunne bij ook).
DAt zou dan feitelijk een "spiervlees" zijn? Tsja... als het maar niet verstoppend werkt ;-)

Hm.. dan kan ik evt dunne stroken kipfilet ook drogen.. dat kan ik zelf. Ideeetje ;-)

Suzanne
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?

Ongelezen bericht door Domor »

Een nylabone? En hier liggen ze ieder op een eigen plaats (vast) als ze iets te kauwen krijgen, dus als de ene het eerder op heeft dan de ander geeft dat niet.
~Suzanne~
Zeer actief

Domor schreef:Een nylabone? En hier liggen ze ieder op een eigen plaats (vast) als ze iets te kauwen krijgen, dus als de ene het eerder op heeft dan de ander geeft dat niet.
Daar ben ik geen voorstender van. DAt vind ik niet natuurlijk / nep en ik ben er bang voor dat ze 't zien als speelgoed en op speelgoed wordt niet gekauwd ;-)

We gaan maar 's op onderzoek uit.. er zijn wellicht best nog "natuurlijke kauwstaven" te vinden; of kauwstrisp. Ze rkijgen ook wel 's een rolletje zelfgedroogde zalmhuid ;-) maar dat is niet echt kauwbaar.

En tsja.. die tandenborstel... ;-) toch maar aan beginnen dus ;-)

Suzanne
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Geelhaar oftewel rundernekspier?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Waarom raadt de dierenarts kauwmateriaal aan? Als het vanwege tandplak is, kun je ook iedere dag even de tanden poetsen. Ook verwijder is tandsteen zelf met achterkant theelepeltje.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Caro schreef:Waarom raadt de dierenarts kauwmateriaal aan? Als het vanwege tandplak is, kun je ook iedere dag even de tanden poetsen. Ook verwijder is tandsteen zelf met achterkant theelepeltje.
Ik ga zeker ook aan de gang met tandenpoetsen, maar kauwmateriaal kan zeker ook bijdragen. Tristan zal tandenpoetsen wel accepteren. Met Rowan is dat een uitdaging, maar goed, met clicker erbij komen we een heel eind denk ik zomaar.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Shibby schreef:Geelhaar oftewel rundernekspier?
DAt heb ik ooit zelf gedroogd en vond ik uiteindelijk veel te hard geworden. In de winkel lijkt me niet dat dat zachter is ;-) Of het verstoppend werkt is dan nog de vraag.

Er blijkt toch meer te zijn dan ik dacht ;-) zo is er ook een "staaf" van struisvogel-vlees.. we gaan er 's mee aan de slag.. maar, tips uit persoonlijke ervairng blijven welkom. Het moet echter bewezen niet-verstoppend werken; ik kan daar geen gok op wagen met Tristan.

Suzanne
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou voor en na de kluif gewoon psyllium geven. Dan kun je gewoon alles geven wat je wilt (behalve echt bot dan). En de psyllium kan verder ook geen kwaad.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

sirene schreef:Ik zou voor en na de kluif gewoon psyllium geven. Dan kun je gewoon alles geven wat je wilt (behalve echt bot dan). En de psyllium kan verder ook geen kwaad.
Voor Tristan kan dat dus echt niet. Jammer, maar geen optie. Ik ben met hem zeer beperkt. Zelfs op een kvv als carnibest (dus met echt bot) verstopt hij. Hij krijgt dus kvv zonder echt bot, laxatract, vezels in de vorm van groenten.. na lange tijd is de ontlasting stabiel dus ik wil in zijn gewone eten niets veranderen.

"Gewoon een kluif geven" is echt gewoon een no-go ;-(

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

En dat verstopt dus niet? Want dat moet ik echt zeker weten ;-) Er vliegen suggesties om mijn oren maar dat is dus een essentieel onderdeel van de vraag.

Voor Rowan kan ik gelukkig alles geven.. maar Trsitan dus niet ;-(

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Zo'n beetje alles zullen ze wel lekker vinden ;-) maar er zijn maar heel beperkt dingen waar Tristan nog tegen kan.
Recent nog een konijnenoor met vacht geprobeerd. Dat is ook "zo op" en in het verleden heeft hij daar wel harde ontlasting op gehad maar deze keer ging het goed. Wel wat harder maar niet te hard.
Hij krijgt nu eigenlijk nog maar zelden iets ;-) en als hij wat krijgt is het een stukje runderlong of gedroogde zalmhuid. De dingen waarvan ik zeker weet dat goed gaan. Ik zal toch "moeten" kijken naar andere dingen ;-)

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Zalmhuid. Meurt wel vreselijk. Maar stopt niet.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Miezemuis schreef:Zalmhuid. Meurt wel vreselijk. Maar stopt niet.
Klopt, droog ik zelf en vinden ze waanzinnig ;-) maar is niet echt "een kauwstaaf"... ;-)

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dierenarts raadde het opgerold gedroogd wel aan om plak te verwijderen.

Edit: de seajerky bedoel ik dan. Geperste vissenhuid. Zijn ze echt zoet mee.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 14 feb 2018 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Miezemuis schreef:Dierenarts raadde het opgerold gedroogd wel aan om plak te verwijderen.
Oh? Ze krijgen het hier wel hoor.. om de paar dagen een stukje, maar dat is "hap-hap-hap" en weg ;-) dus dat is niet iets kluifbaars eigenlijk.

Ik zal wat vinden! ;-)

Suzanne
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Gedroogde huid verstopt, zeker bij honden die daar makkelijk last van hebben. Wat denk je van een runderluchtpijp? Dat is wel een iets vettere snack, dus die laxeert weer makkelijker.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Hilde schreef:Gedroogde huid verstopt, zeker bij honden die daar makkelijk last van hebben. Wat denk je van een runderluchtpijp? Dat is wel een iets vettere snack, dus die laxeert weer makkelijker.
Ik vind luchtpijp een risico; dat is kraakbeen. Je hebt op zich gelijk dat het vetter is ;-)
Wellicht kan ik daar een klein stukje een keer van proberen; het is echt zo uitproberen. Hij krijgt daarom eigenlijk nauwelijks wat te knagen. Beide honden krijgen genoeg "tussendoor" ze zijn niet zielig ;-) maar echt knaagmateriaal dus niet.

Suzanne
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door H&NN »

~Suzanne~ schreef:Zo'n beetje alles zullen ze wel lekker vinden ;-) maar er zijn maar heel beperkt dingen waar Tristan nog tegen kan.
Recent nog een konijnenoor met vacht geprobeerd. Dat is ook "zo op" en in het verleden heeft hij daar wel harde ontlasting op gehad maar deze keer ging het goed. Wel wat harder maar niet te hard.
Hij krijgt nu eigenlijk nog maar zelden iets ;-) en als hij wat krijgt is het een stukje runderlong of gedroogde zalmhuid. De dingen waarvan ik zeker weet dat goed gaan. Ik zal toch "moeten" kijken naar andere dingen ;-)

Suzanne
Is zoiets als een geitenoor dan iets? Of is dat ook te snel weg? Ik had laatst van een mooi formaat, cm of 16?
Groetjes! Maud
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik droog zelf regelmatig penslappen als grote vierkanten (gewoon niet oprollen, maar in grote lappen knippen en uitgelegd drogen ). Daar zijn ze hier langer mee bezig als opgerold en het verstopt niet :wink:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Verse penslap? Is geen kauwstaaf, maar als ze het niet in één keer naar binnen (kunnen) werken dan heeft het kauwen daarop ook een positieve werking op het gebit/tandvlees.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Gedroogd keelvlees, mijn honden krijgen daar geen hardere ontlasting van.
Voorbeeld: https://diervoedingonline.nl/?product=2 ... vlees-plat
Of kophuid, ook te krijgen in stukken. Als voorbeeld: https://diervoedingonline.nl/?product=2 ... id-naturel

Luchtpijp zou ik niet geven, mijn honden krijgen daar wel hardere ontlasting van.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

dre schreef:Ik droog zelf regelmatig penslappen als grote vierkanten (gewoon niet oprollen, maar in grote lappen knippen en uitgelegd drogen ). Daar zijn ze hier langer mee bezig als opgerold en het verstopt niet :wink:
Haaa, Tnx. Ik heb al een poos 2 kilo pens in de vriezer liggen niet wetende hoe ik dat wou gaan drogen. Ik wil er zo min mogelijk werk aan hebben in de keuken dus in lappen knippen en drogen is perfect :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

je kan denk ik überhaupt niet met zekerheid zeggen wat wel en niet verstoppend werkt bij een specifieke hond. Oha zal pens en spiervlees niet verstoppend werken. Luchtpijp moet ik weer niet aan Layla geven, die gaat aan de dunne, met de stukjes kraakbeen er vrijwel onverteerd in. eerst dacht ik dat het platte stukjes worm waren, maar het bleken de stukjes kraakbeen te zijn.
Pens en kophuid gaat heel goed hier. Oren ook idd(gek genoeg)
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Shibby schreef:
dre schreef:Ik droog zelf regelmatig penslappen als grote vierkanten (gewoon niet oprollen, maar in grote lappen knippen en uitgelegd drogen ). Daar zijn ze hier langer mee bezig als opgerold en het verstopt niet :wink:
Haaa, Tnx. Ik heb al een poos 2 kilo pens in de vriezer liggen niet wetende hoe ik dat wou gaan drogen. Ik wil er zo min mogelijk werk aan hebben in de keuken dus in lappen knippen en drogen is perfect :cheer:
Het is hier ook uit luiheid geboren :LOL: maar ik droog pens niet anders meer :ok:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Die vind ik veel te hard om op te kauwen. Dat zijn tandenbrekers.

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hoefjes zijn zacht genoeg, hoor. Daar hoef je echt geen angst voor versleten of gebroken kiezen bij te hebben. Hier knagen ze er ook graag op. Gebitten worden er mooi schoon van. En als ze na een paar sessies knagen te klein worden, vervang ik ze
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

~Suzanne~ schreef:
Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Die vind ik veel te hard om op te kauwen. Dat zijn tandenbrekers.

Suzanne
dan is er niks. alles is onmogelijk of drukt ergens op een knopje bij jou dus helaas. het is onmogelijk :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”