Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit normaal?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Is dit normaal?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Misschien een hele suffe vraag. Lizzie en Dushi zijn beide enorme watjes naar andere honden. Behalve 1 hele hondagressieve hond die we nooit bij andere honden lieten, zijn min vorige honden ook allemaal echt onderdanige watjes geweest.

Net was ik met Lizzie en Keetje in het bos. Keetje is heel neutraal in kennismaken volgens mij. Lizzie deed altijd deemoedsplasjes en beklikken maar dat doet Keetje niet. Nu kwam en stel met een boomerachtig hondje ons tegemoet gelopen en die klapte eigenlijk meteen op Keetje. Keetje probeerde eerst te ontwijken, maar toen dat niet lukte beet en gromde ze flink terug. Uiteraard stond ik er bovenop en trok ik haar weg. Lizzie was er nu al vandoor gegaan en als dit bij haar gebeurd was was ze er piepend tussenuit geknepen. Op zich vind ik het niet verkeerd dat keetje zich verdedigd maar ik dacht altijd dat pups dat niet zo deden. Mijn vraag is dan ook, is dit normaal gedrag? Als ze overigens en correctie van Lizzie krijgt reageert ze nooit terug.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 14 feb 2018 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Is dit normaal?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het compleet normaal. Een correctie van een bekende hond is natuurlijk compleet iets anders dan een vreemde hond die er zomaar bovenop klapt. De ene hond kiest dan voor vluchten, de andere vecht terug uit lijfsbehoud.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Doodnormaal en heel goed, je hoeft het als hond - ook als pup - niet over je kant te laten gaan dat een ander zich onbehoorlijk en agressief gedraagt. Heel goed dat ze voor zichzelf op kwam! En ook goed dat je ingreep natuurlijk want je hoeft het niet te laten escaleren.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Dat vind ik niet gek. Ik zou er zelf ook op los slaan als in ineens aangevallen werd. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dank jullie wel. Ik had de kleine rotzak om graag en schop gegeven dus ik snap Keetje helemaal. Wel jammer dat ze dit moest doen. Ik vermijd graag gedoe met honden zeker als ze nog zoveel leren van één enkele ervaring.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Miezemuis schreef:Dank jullie wel. Ik had de kleine rotzak om graag en schop gegeven dus ik snap Keetje helemaal. Wel jammer dat ze dit moest doen. Ik vermijd graag gedoe met honden zeker als ze nog zoveel leren van één enkele ervaring.
Het enige wat ze nu geleerd heeft is dat niet alle honden aardig zijn, dat ze voor zichzelf op kan komen en dat ze steun krijgt van baasje. Lijkt me een prima ervaring hoor :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zeker normaal. Echte angst en bedreiging kan in de zachtaardigste honden agressie veroorzaken, gelukkig maar!

De enige keer dat ik heb gezien dat Mayke dr gebit liet zien is toen ze werd aangevallen door een erf hond.
En toen Kiwi hier net kwam had ze nogal een cultuurshock te pakken en was wat angstig. Die heeft in die tijd een paar keer gevochten met de hond van mijn moeder. Toen ze wat tot rust kwam, konden ze ineens wel met elkaar overweg. Het is de enige keer dat ik Kiwi ooit heb zien uitvallen. Maar als ze zich ooit weer zo bedreigt voelt, zal ze het weer doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”