Wij gaan over twee weken een ruwharige teckeltje ophalen. Ze is dan 9 weken. Wij hebben een 12 jarige dwergteckel, ook een teefje.
In oktober is ons andere teckeltje heel plotseling overleden en toen was Indra voor het eerst van haar leven alleen. We hebben haar als 5 jarige gekregen als herplaatser. Indra doet het op zich wel goed maar ze is wel zeer onrustig als ze alleen is. Ze was altijd al erg op mij gericht, maar dat is nu nog veel erger geworden. Daarom krijgt ze binnenkort een maatje. Indra is mee geweest toen we gingen kijken. Ze had er niet veel aandacht voor, ze negeerde de pup voornamelijk. Maar toen de pup aan Indra's bekkie ging ruiken, snauwde ze haar zachtjes af.
Omdat het alweer bijna 10 jaar geleden is dat we een pup hebben opgevoed, heb ik een paar vragen.
Ten eerste; de nacht.
Ik lees in het forum dat er wordt geadviseerd om de pup de eerste nachten bij je in de slaapkamer te nemen. Indra slaapt in de bijkeuken in een bench. De pup krijgt voorlopig eerst een eigen bench. Dus ze is niet alleen.
Wat adviseren jullie? Zou ze inderdaad steun hebben aan Indra of werkt het niet zo? Ik heb altijd geleerd dat je de oudste hond de meeste rechten moet geven en dat ze de baas is.
Ten tweede: de bank.
Indra ligt altijd bij mij op schoot. Toen Lotje er nog was lag zei bij mijn man. Dat was goed geregeld. Maar als ik nu alleen op de bank zit, hoe ga ik dat dan doen?
Het is in mijn beleving niet de bedoeling om Indra dat dan te ontzeggen. Maar alle twee bij mij is misschien vragen om moeilijkheden..??
En als we wel met z'n tweeën zijn, dan wil ik ook wel eens de pup bij me hebben. Ze moet niet alleen bij mijn man willen liggen.
Ten derde: een ren
Bij de fokker zit ze nu nog in een ren. Hoe denken jullie daar over? Als ik overdag even weg ben, kan ze gewoon in de bench lijkt me. Maar wat als ik even weg ben uit de kamer, kan ik ze dan even met z'n tweeën laten?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup bij oudere hond
Moderator: moderatorteam
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
-
- Zeer actief
Re: Pup bij oudere hond
Ondanks dat wij al 2 honden hadden, hebben we Zahra als pup toch eerst naast het bed gezet. Langzaam verder weg en nu gewoon beneden bij de anderen. Dit is ons heel goed bevallen!
Op de bank zou ik gewoon kijken wat er gebeurt. Hier liggen de 2 Chihuahua's soms samen op schoot, soms 1 naast me tegen me aan en soms geen van beide op schoot. Dat gaat hier gewoon prima.
Of je ze met z'n tweeën kunt laten is echt kijken hoe ze op elkaar reageren denk ik. In het begin zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn.
Leuk dat je een pupje erbij krijgt!
Op de bank zou ik gewoon kijken wat er gebeurt. Hier liggen de 2 Chihuahua's soms samen op schoot, soms 1 naast me tegen me aan en soms geen van beide op schoot. Dat gaat hier gewoon prima.
Of je ze met z'n tweeën kunt laten is echt kijken hoe ze op elkaar reageren denk ik. In het begin zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn.
Leuk dat je een pupje erbij krijgt!
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
denk dat je even moet kijken hoe of het gaat met die twee,
toen onze friese staby pup [teefje] kwam, was het vanaf het eerste moment dikke mik met onze al wat oudere Jack Russel [teefje]
dat was direct een klein moedertje tegenover de pup,
dus die zijn gewoon bij elkaar in de bench gekropen, zonder dat ik mij daar mee hoefde te bemoeien, net alsof het al jaren zo was,
kop en kont,en altijd onafscheidelijk geweest tot de dood.
toen onze friese staby pup [teefje] kwam, was het vanaf het eerste moment dikke mik met onze al wat oudere Jack Russel [teefje]
dat was direct een klein moedertje tegenover de pup,
dus die zijn gewoon bij elkaar in de bench gekropen, zonder dat ik mij daar mee hoefde te bemoeien, net alsof het al jaren zo was,
kop en kont,en altijd onafscheidelijk geweest tot de dood.
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet er ook niet te krampachtig over doen, helemaal mee eens. En als ze er één keer is, dan wijst het zich ook wel. Het loopt toch altijd anders dan je denkt.
@Nanna: het zijn inderdaad stapelaars. Lotje en Indra lagen ook altijd helemaal over elkaar heen
@Nanna: het zijn inderdaad stapelaars. Lotje en Indra lagen ook altijd helemaal over elkaar heen