Uitlaten voor de start

Eerst fatsoenlijk opwarmen

Een bewegende vloer is best even spannend

Ook naar het grote zwembad met een bewegende vloer

En weer even nawerken in het warme bad

Dankjewel Perle

Moderator: moderatorteam

Inderdaad in het waterhof.Boutje schreef:In het Waterhof? Lijkt er toch op zo op de foto's
Yep, ik werk er inderdaad al wat jaartjesBoutje schreef:Ik wist niet dat Perle er werkte, ik ga altijd bij Ellen.crutz schreef:Inderdaad in het waterhof.Boutje schreef:In het Waterhof? Lijkt er toch op zo op de foto's
Super daar vind ik!
Tot over 14 dagen. Was super en gezellig.Perle schreef:Ahhh hij was zó flink en lief! Ik keek er echt naar uit om met hem te werken, en het wàs ook heel leuk om met hem bezig te zijn.
Damn!crutz schreef:Tot over 14 dagen. Was super en gezellig.Perle schreef:Ahhh hij was zó flink en lief! Ik keek er echt naar uit om met hem te werken, en het wàs ook heel leuk om met hem bezig te zijn.
Alleen navigatie stuurt me flink binnendoor dus denk geen Belgische koffiekoeken dit keer. Nog geen open benzinepomp gezien
26 kilo daar op de weegschaal. Maar z’n oudere zus is tussen deze leeftijd en echte volwassenheid ook nog een kilo of 5 gegroeid/uitgezwaard. Het is ook echt nog een puber dus heeft nog tijd nodig.Hippo schreef:Wat leuk zo die foto's, ook mooi dat verschil tussen begin en eenmaal bezig. Nog een best grote hond geworden die Espro!

Kun je dat uitleggen? Spiergeheugen is toch iets onbewust? Dat hij vol in drift wel belast zou ik wijten aan het feit dat hij dan gewoon geen pijn of last heeft ergens van omdat hij er doorheen loopt.crutz schreef:Dag 2 en geconstateerd dat ontlasting links achter vooral spiergeheugen is, want vol in drift is gebruik links en rechts wel gelijk. We zijn dus wel op de goede weg.
Spiergeheugen / gewenning door het te lang ontzien te hebben en nu als hij gewoon beweegt de aangeleerde / aangewende beweging gebruiken terwijl er eigenlijk geen beperking meer is. Het is bij hem dus totaal niet door de pijn heen lopen in dit geval. We kijken dan idd wel verder dan enkel in zijn drift er doorheen trekken. Vooraf en na afloop is er daarom ook massage.sirene schreef:Gave foto's. Inderdaad een mooie praktijk.
Kun je dat uitleggen? Spiergeheugen is toch iets onbewust? Dat hij vol in drift wel belast zou ik wijten aan het feit dat hij dan gewoon geen pijn of last heeft ergens van omdat hij er doorheen loopt.crutz schreef:Dag 2 en geconstateerd dat ontlasting links achter vooral spiergeheugen is, want vol in drift is gebruik links en rechts wel gelijk. We zijn dus wel op de goede weg.
Fout (ongewenst) spiergeheugen kan je met oefeningen prima ombuigen, zo is Yuma bv meer een sprinter dan een draver qua bouw, daardoor had hij moeite met draven langs de fiets, met regelmatige training op de loopband waar snelheid veel constanter gehouden kan worden dan met zelf fietsen buig ik dat om en blijft hij gemakkelijker in draf naast de fiets.sirene schreef:Ik snap het nog steeds niet. Als het om spiergeheugen gaat, iets onbewust lijkt me, dan moet dat tijdens drift toch ook zo zijn?
Ik vraag het niet om vervelend te zijn hoor, ik wil het gewoon begrijpen.
Eigenlijk is het ook een stuk, ehm.. 'hersengeheugen'. Nu effe simpel uitgelegd: als het lichaam een beperking ervaart, of een pijn wil omzeilen, wordt er als het ware een nieuw 'bewegingspad' geprogrammeerd in de hersenen (mits het lichaam natuurlijk ook nog de mogelijkheden hééft om een ander bewegingspatroon uit te voeren) .sirene schreef:Ik snap het nog steeds niet. Als het om spiergeheugen gaat, iets onbewust lijkt me, dan moet dat tijdens drift toch ook zo zijn?
Ik vraag het niet om vervelend te zijn hoor, ik wil het gewoon begrijpen.