Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corgi

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

limburg vooruit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh corgi
Aantal honden: 1

Corgi

Ongelezen bericht door limburg vooruit »

Hey,

Wie heeft er een Welsh corgi en kan me zoveel mogelijk informatie geven over dit ras.

Ik sta nog steeds gek van grote rassen, maar mijn vrouw ziet dat echt niet zitten.

De Welsh corgi is voor mij een mooi alternatief daar het supperschattige honden zijn.

Een vraagje hierbij, zouden jullie wachten tot mijn huidige hond overleden is, of nemen jullie ook al een nieuwe pup? Ik hoop mijn basset nog lang te hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Corgi

Ongelezen bericht door Paisley »

limburg vooruit schreef:zouden jullie wachten tot mijn huidige hond overleden is, of nemen jullie ook al een nieuwe pup?
Nou, ik ga er alvast niet op wachten tot jou hond overleden is :engel:

Ik vind dat gewacht op dooie honden altijd zo bizar. :oohja: De vervanger is er al nog voordat t oude exemplaar klaar is met het leven.
Ik zou een pup nemen als je denkt dat het in de huidige situatie een leuke aanvulling is, zowel voor jullie als voor de hond des huizes. Als de hond des huizes niet zit t wachten op jong grut op de stoep, dan zou ik het zeker niet doen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou geen corgi nemen omdat je een corgi superschattig vindt in ieder geval. :mrgreen:
Er zit namelijk best wel wat hond in dat gekke lijf, ze zijn energiek, clownesk en onvermoeibaar bemoeizuchtig.
Het zijn echte herders die behoefte hebben aan een duidelijke en consequente baas (geldt met name voor de Cardigan die door de inmenging van de teckel lang geleden toch behoorlijk eigenwijze trekjes heeft).
Ik heb een Cardigan teef van ruim 7 jaar.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Paisley schreef:
limburg vooruit schreef:zouden jullie wachten tot mijn huidige hond overleden is, of nemen jullie ook al een nieuwe pup?
Nou, ik ga er alvast niet op wachten tot jou hond overleden is :engel: .
:-D
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Brindlecardi schreef:Ik zou geen corgi nemen omdat je een corgi superschattig vindt in ieder geval. :mrgreen:
Er zit namelijk best wel wat hond in dat gekke lijf, ze zijn energiek, clownesk en onvermoeibaar bemoeizuchtig.
Het zijn echte herders die behoefte hebben aan een duidelijke en consequente baas (geldt met name voor de Cardigan die door de inmenging van de teckel lang geleden toch behoorlijk eigenwijze trekjes heeft).
Ik heb een Cardigan teef van ruim 7 jaar.
Goh, wat leuk dat je aan een corgi denkt, wist je dat ..........
Dat komt toch een stuk beter over.
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Als je een Bassethound overleefd hebt kun je een Corgi makkelijk aan.
Ik zou zeggen: ga ervoor.
Dat is nog eens grappig gezegd, ik heb binnenkort een afspraak met een kweker om kennis te maken met het ras en met hen.

Heb al een gesprek aan de telefoon gehad, ik heb er een goed gevoel bij. Ze zeiden alles wat ik wou horen.

Ik ben niet de persoon die in een opvlieging een dier koopt, denk daar steeds goed over na en bevraag me goed zoals hier.
limburg vooruit
Vaste gebruiker

De kweker heeft beide, we gaan overwegen.

Ik zou graag een cardigan hebben, de vrouw een pembroke.
Ik ga denk ik eerst luisteren, daarna samen beslissen. Maar ik heb deze keer het laatste woord, ik ben al voor haar van de grote rassen afgestapt.
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Advies genoteerd!

Ik zie de cardigans liever, en de kweker lijkt me een eerlijke vrouw en zal dan hetzelfde advies geven.
Ze had er alvast geen problemen mee dat we een zoontje hebben. Ze heeft zelf kleinkinderen van die leeftijd en 14 corgis als ik goed geteld heb.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik heb vrienden met een cardigan en vrienden met een pembroke. De cardigan is wat socialer, maar wel een tikje eigenwijzer dan de pembroke.
Maar beide hondjes zijn erg leuk!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:Als je een Bassethound overleefd hebt kun je een Corgi makkelijk aan.
Ik zou zeggen: ga ervoor.
Nou dat zou ik toch echt zo zeggen, corgi's hebben echt een herder karakter, dat is bij een basset wel heel ver te zoeken.
Je moet wel tegen dat herder gedrag kunnen.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Wij zijn van een duitse herder overgestapt naar een Vastgotaspets, grote hond in een klein lijfje, vond ik zelf net wat meer hond dan een corgi (mijn vrouw wilde een corgi)
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Wat kan er met een corgi gedaan worden?

Gehoorzaamheid
Agyliti
Flyball

Al dit is niet in competitie, ik ben niet zo'n competitiebeest.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou eerder naar hoopers kijken dan naar agility of flyball vanwege de toch kwetsbaardere bouw (zwaar, lange rug, korte poten). Speuren lijkt me ook heel geschikt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

limburg vooruit schreef:Wat kan er met een corgi gedaan worden?

Gehoorzaamheid
Agyliti
Flyball

Al dit is niet in competitie, ik ben niet zo'n competitiebeest.
Hoewel ik een corgi gekend heb die behendigheid liep lijkt me dat qua lijf niet handig. Flyball ook niet.
Denk meer Gehoorzaamheid, Hoopers oid. Niet iets waarbij springen veelvuldig voorkomt. Een corgi kan best ergens overheenspringen maar voor mijn gevoel is het lijf niet zo geschikt voor een dergelijke sport. Ook niet "voor de lol" ;-)
Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

limburg vooruit schreef:Hey,

Wie heeft er een Welsh corgi en kan me zoveel mogelijk informatie geven over dit ras.

Ik sta nog steeds gek van grote rassen, maar mijn vrouw ziet dat echt niet zitten.

De Welsh corgi is voor mij een mooi alternatief daar het supperschattige honden zijn.

Een vraagje hierbij, zouden jullie wachten tot mijn huidige hond overleden is, of nemen jullie ook al een nieuwe pup? Ik hoop mijn basset nog lang te hebben.

Als ik je andere topic lees zou ik bij deze hond nu geen pup (meer) zetten. Bovendien... als je nog moet kennismaken met de fokker heb je nog niet zomaar een pup, daar gaat zomaar nog een paar maanden overheen. Kies aub WEL een fokker uit die met stamboom en gezondheidsonderzoeken werkt. Dan gaat er nog zomaar op zijn bewt 4-6 maanden overheen voor er een pupje rondwandelt. Heeft je Basset die tijd nog?

Suzanne
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Alle bedankt voor de adviezen en reacties.

Ik denk niet dat Igor een pup nog gaat zien. Hij gaat zienderogen achteruit en ik ben niet iemand die het nodeloos trekt.
Als blijkt dat er niets aan te doen is maakt hij plaats voor de volgende. Klinkt zeer hard misschien, maar ik geef alles aan mijn beesten wat binnen mijn mogelijkheden ligt, maar eens ze pijn hebben maak ik snel de beslissing.
Hem dan houden vind ik egoïstisch.

Wat de kweker betreft, ik denk dat het alles is wat Suzanne verlangd.
Ze is bij Sint Hubertus aangesloten, ze doet heel veel shows, qua gezondheidsonderzoeken weet ik niks, maar dat zal zowat mijn eerste vraag zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

limburg vooruit schreef:Alle bedankt voor de adviezen en reacties.

Ik denk niet dat Igor een pup nog gaat zien. Hij gaat zienderogen achteruit en ik ben niet iemand die het nodeloos trekt.
Als blijkt dat er niets aan te doen is maakt hij plaats voor de volgende. Klinkt zeer hard misschien, maar ik geef alles aan mijn beesten wat binnen mijn mogelijkheden ligt, maar eens ze pijn hebben maak ik snel de beslissing.

Ze is bij Sint Hubertus aangesloten, ze doet heel veel shows, qua gezondheidsonderzoeken weet ik niks, maar dat zal zowat mijn eerste vraag zijn.
Google er zelf ook op, wordt lid van FB groepen voer de Corgi. Zorg dat je zelf ook weet / snapt waar je op moet letten ;-) Een fokker op zijn blauwe ogen vertrouwen.. heel spijtig, maar het kan niet meer ;-(

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:
limburg vooruit schreef:Alle bedankt voor de adviezen en reacties.

Google er zelf ook op, wordt lid van FB groepen voer de Corgi. Zorg dat je zelf ook weet / snapt waar je op moet letten ;-) Een fokker op zijn blauwe ogen vertrouwen.. heel spijtig, maar het kan niet meer ;-(

Suzanne
Denk dat je daarvoor eerst de fokker moet kennen, voordat je zoiets kunt zeggen. Natuurlijk moet je je inlezen, maar lijkt me zo dat TS geen onbezonnen dingen zal doen.
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Beste Suzanne,
bestaan er ook forums over corgis,want ik heb geen FB.

Veel nieuws lees ik tot nu toe niet op internet, heb al wel best wat gelezen in mijn boeken.

Ik ga binnenkort ook naar de hondenschool om te zien wat de mogelijkheden zijn met dit ras. Heb ik met de basset ook gedaan, daar was ik in 2 hondenscholen niet welkom.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

limburg vooruit schreef:Beste Suzanne,

Veel nieuws lees ik tot nu toe niet op internet, heb al wel best wat gelezen in mijn boeken.

Ik ga binnenkort ook naar de hondenschool om te zien wat de mogelijkheden zijn met dit ras. Heb ik met de basset ook gedaan, daar was ik in 2 hondenscholen niet welkom.

:schrik: De site van hubertus kom ik geen wijs uit. Dit is waar hier op getest moet worden:
http://welshcorgiclub.nl/reglement/VFR_cardigan.pdf

Zag wel dat er vorig jaar maar 30 cardigan pups zijn geboren in belgie. Misschien handig ook in nederland te kijken?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

In Nl moeten ze dus getest zijn op ogen middels een ECVO onderzoek,op HD en een DNA test op Progressieve Retina Dysplasie. Ik zou voor mezelf proberen te kijken hoe het in de familie staat met hernia's en andere rugproblematiek want dat is nogal een dingetje in het ras.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

limburg vooruit schreef:Beste Suzanne,

Geen idee ;-) Ik zou er 's op googelen of ook FB nemen.

Je kunt in NL kijken maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je de pup pas op 15 wkn naar Belgie kunt brengen. De pup moet dan op 12 wkn geent worden tegen rabies en dan mag je 'm 21 dagen later mee de grens over nemen.
Voor mij is dat (omgekeerd, vanuit NL gezien dus) een reden om dat expliciet NIET te willen. Ik wil niet zo vroeg een enting van dat kaliber in mijn pup en ik wil die eerste weken zelf "doen"; ik wil dus een pup met een week of 8 in huis hebben.

Suzanne
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Ik ben van Sint Truiden, met de basset ben ik bij hondenschool Lupus in Halen geweest.
Die was eerlijk, met een basset kan je niet veel, maar wat hij leert kent hij.
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Ik kan niet veel zeggen over de raskeuze, maar nog een andere hondenschool waar je misschien eens kan kijken is het Olmenhof? Ik ben er nog nooit geweest maar van wat ik op de site zie ziet het er wel leuk en vriendelijk uit. Of eventueel Muizenheide, maar ik denk dat dat wat ver voor je is.
Afbeelding
limburg vooruit
Vaste gebruiker

Niemand ervaring met Lupud in Halen? Dat is een afscheuring van Olmenhof dacht ik.

In Nieuwerkerken is ook nog een hondenschool.

Eens we op een wachtlijst staan ga ik eens op ronde. Maar de 2 scholen in Sint Truiden ga ik niet bezoeken. Heb ik niet echt goede ervaringen mee.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”