Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
100e topic castreren teefje of toch maar niet.......
Moderator: moderatorteam
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: 100e topic castreren teefje of toch maar niet.......
Even inhakend op het cyclusverhaal en de natuurlijke eb en vloed van hormonen: het is hier een soort volkswijsheid dat het voor een teef goed is om in ieder geval een keer een nestje te hebben, goed zowel fysiek als psychisch. Zit daar een kern van waarheid in?
- CKS
- Zeer actief
Als alleen de baarmoeder verwijderd wordt en de eierstokken blijven zitten, dan blijft de teef gewoon bloeden hoor. Loopsheid is nl geen 'hondse' menstruatie (die idd van de baarmoeder afkomstig is) maar een heel ander proces waarbij het bloeden afkomstig is uit de wand van de vagina (die dus gewoon blijft zitten uiteraard). Zelfs het risico op baarmoederonsteking neemt niet af, want het stompje kan nog steeds onder invloed van de hormonen ontsteken.Leonie. schreef:Vind ik zelf minder erg dan het bloeden (stoffen bank, honden mogen op bed, etcNanna schreef:Ja, dat wel.Leonie. schreef:Klinkt wel interessant (ik zou zelf vooral om het bloeden en om dekking te voorkomen castreren).
En je halfloopse hond ruikt in dat geval nog wel even ‘lekker’?)
Ik zal eens navragen bij mijn dierenarts.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
De hoeveelheid bloed die ze verliezen kan nogal verschillen per hond. Van Mila vind je gedurende de hele loopsheid hooguit een paar druppeltjes (en ze wordt maar eens per jaar loops), Taartje verliest al heel wat meer bloed, zeker op de plekken waar ze heeft gelegen, maar bij Amy waren het echt plassen en het spetterde ook gewoon in het rond als ze door het huis rende, dus zat op de meubels, muren, etc. Uitgerekend zij werd natuurlijk ook nog elke vier maanden loopsCleva schreef:De loopse teven die ik gehad heb lieten in het ergste geval elke dertig meter een enkel klein druppeltje na. Een paar dagen per jaar.Leonie. schreef:Zand en modder ruim ik makkelijk op. Het bloeden vind ik lastiger, kwam vaak op kleding, vloerkleed, bed, etc terecht. En neem maar eens een bloedende hond mee in de trein (of de boot naar Terschelling, dat was ook praktisch).Cleva schreef:Dat bloeden valt wel mee. Dat verbleekt bij de hoeveelheid zand en modder en haar die een hond in je huis rondstrooit. Die paar druppels bloed veranderen het feit dat een hond je huis nou eenmaal smerig maakt.Leonie. schreef:Klinkt wel interessant (ik zou zelf vooral om het bloeden en om dekking te voorkomen castreren).
Een dekking voorkomen doe je door het te doen. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Ik weet niet waarom mensen doen alsof het wintifestival is.
Gewoon een kleed over de bank en je dekbed één keer per jaar wassen. Kan het eraf?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Dat was dus bij jouw honden zo.Cleva schreef:De loopse teven die ik gehad heb lieten in het ergste geval elke dertig meter een enkel klein druppeltje na. Een paar dagen per jaar.Leonie. schreef:Zand en modder ruim ik makkelijk op. Het bloeden vind ik lastiger, kwam vaak op kleding, vloerkleed, bed, etc terecht. En neem maar eens een bloedende hond mee in de trein (of de boot naar Terschelling, dat was ook praktisch).Cleva schreef:Dat bloeden valt wel mee. Dat verbleekt bij de hoeveelheid zand en modder en haar die een hond in je huis rondstrooit. Die paar druppels bloed veranderen het feit dat een hond je huis nou eenmaal smerig maakt.Leonie. schreef:Klinkt wel interessant (ik zou zelf vooral om het bloeden en om dekking te voorkomen castreren).
Een dekking voorkomen doe je door het te doen. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Ik weet niet waarom mensen doen alsof het wintifestival is.
Gewoon een kleed over de bank en je dekbed één keer per jaar wassen. Kan het eraf?
Millie bloedde erg lang en ook veel. Niet elke 30 meter een druppel, maar eerder een spoor. Ik weet niet eens waarom ik moeite doe het uit te leggen. Het is bij elke hond anders.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De teef blijft gewoon bloeden als alleen de baarmoeder verwijderd wordt.
Maar ik laat mijn meiden niet castreren, ik vind het al erg als het moet omdat ze een baarmoederontsteking krijgen.
Maar ik laat mijn meiden niet castreren, ik vind het al erg als het moet omdat ze een baarmoederontsteking krijgen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ody
- Zeer actief
Na lang wikken en wegen is Lana gisteren gecastreerd.
Achteraf was het een goede beslissing om er speciaal voor naar Sleeuwijk te rijden, want ze was lastig ivm zeer hoog zittende eierstokken. Uit ervaring weet ik helaas dat veel dierenartsen dan maar "even" de ritssluiting wat groter maken, maar nu is het echt bij een minisneetje gebleven.
Ben blij dat het achter de rug is, nu lekker opknappen in haar mooie romper.
Achteraf was het een goede beslissing om er speciaal voor naar Sleeuwijk te rijden, want ze was lastig ivm zeer hoog zittende eierstokken. Uit ervaring weet ik helaas dat veel dierenartsen dan maar "even" de ritssluiting wat groter maken, maar nu is het echt bij een minisneetje gebleven.
Ben blij dat het achter de rug is, nu lekker opknappen in haar mooie romper.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......