Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleurmuizen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Kleurmuizen

Ongelezen bericht door Pemba »

Arme diertjes :(:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het eerder waterkoppen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

De comments eronder geven me wel hoop. Tot een paar jaar terug zou je alleen maar hartjes hebben zien staan, vonden mensen geweldig. Nu zie ik alleen maar negatieve berichten over dit formaat :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als dat op straat loopt en je hond kijkt verkeerd en zucht eens, valt het uit elkaar en heb je een verscheurend monster :oohja:
kan me niet voorstellen dat je verstand en je hart niet zegt dat dit niet goed is :(:
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik vind chihuahuas leuk, naja de normale dan niet die hyperblafratten. Maar dit gaat me toch ff te ver, veel te kwetsbaar
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Getver
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er laatst zoeen live bewonderd. Liep bij de AH en voor de deur stond een man die een heel heel heel klein hondje uit zijn jas toverde en op de stoep zette. Het hondje was echt niet groter dan een ratje en liep ook heel raar met zijn pootjes omhoog gooiend. Hij liet het op de stoep lopen tussen alle mensen en het hondje zou als iemand er op ging staan helemaal onder de schoen passen.

Super eng en het beestje had het ook meteen steenkoud. Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n klein hondje gezien heb. :ugh:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

En nog extremer dan ze al waren :blauwoog:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Maar appelvormige hoofdjes zijn zo mooi.... :ugh:

Toen ik dit topic opende verwachte ik eigenlijk een topic over kleurmuizen die gefokt worden als slangenvoer. Dat valt over het algemeen ook echt onder dier en leed, maar dit is ook erg triest.
bouvierpoedel
Zeer actief

Domor schreef:Maar appelvormige hoofdjes zijn zo mooi.... :ugh:

Toen ik dit topic opende verwachte ik eigenlijk een topic over kleurmuizen die gefokt worden als slangenvoer. Dat valt over het algemeen ook echt onder dier en leed, maar dit is ook erg triest.
Ben niet zo van slangen in een bakkie maar wat is er mis om muizen te fokken voor een slang zijn vreten .? We fokken toch ook Koeien , varkens en kippen om op te eten .. Zie het verschil niet zo.
Domor
Zeer actief

Omdat je dan kan verdrinken in die grote vragende ogen. En je ervoor kan zorgen, want zo klein moeten ze wel echt iedere zoveel uur eten en kan je daar niet mee rommelen. Daarnaast kan je hem in je boezem steken zodat je altijd een kruikje bij je hebt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zit me af te vragen waarom je überhaupt zoiets wilt hébben?

Afbeelding
Moet geen kennelhoest krijgen want dan kucht hij zijn ogen eruit. :LOL:
Wedden dat we over een paar jaar begeleid wonen projecten en inrichtingen hebben voor dat soort honden . :engel:
Domor
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Ben niet zo van slangen in een bakkie maar wat is er mis om muizen te fokken voor een slang zijn vreten .? We fokken toch ook Koeien , varkens en kippen om op te eten .. Zie het verschil niet zo.
Op zich ben ik niet tegen het voeren van muizen aan slangen, hoewel ik wel moeite heb met dat sommige mensen hun slang niet leren dood voer te eten (en de muizen dus gewurgd worden na achterna gezeten te zijn in het terrarium). Maar de huisvesting is diep triest:

Afbeelding

Een muis hoort minimaal 500cm2 per muis beschikbaar te hebben (dus 20 muizen op een vierkante meter).
bouvierpoedel
Zeer actief

Domor schreef:
bouvierpoedel schreef:

Op zich ben ik niet tegen het voeren van muizen aan slangen, hoewel ik wel moeite heb met dat sommige mensen hun slang niet leren dood voer te eten (en de muizen dus gewurgd worden na achterna gezeten te zijn in het terrarium). Maar de huisvesting is diep triest:

Afbeelding

Een muis hoort minimaal 500cm2 per muis beschikbaar te hebben (dus 20 muizen op een vierkante meter).
Een kat speelt er langer mee tot de muis dood is.
Niet leuk maar die slang moet ook vreten en of de mens dat beest nu aan zijn staart een zwengel tegen de hoek van de tafel geeft of die slang drukt hem fijn. Dood gaat hij.
Domor
Zeer actief

Boerderijkatten eten de muizen vaak gewoon op als ze eenmaal volwassen zijn, mits ze niet volgevoerd zijn en jagen voor de fun. Maar ja, levende muizen bewust aan katten voeren binnen ik ook zeker een tegenstander van. Wat ze aan muizen buiten vangen is lullig voor de muis, maar natuurlijk (zover katten natuurlijk zijn, want oorspronkelijk kwamen ze helemaal niet uit dit gebied). De muis heeft dan ook een reeële kans om weg te komen, in tegenstelling tot een terrarium van vaak maximaal 1.20x0.60.

Doodgaan vind ik niet erg, ik ben immers geen vegetariër, maar ik vind wel dat je de lijdensweg naar sterven toe zo veel mogelijk moet voorkomen. En een goede slinger tegen de tafel (of met een hamer) of strekken gaat een heel stuk sneller en pijnlozer dan levend voeren. Als ze daarna direct voert zijn ze nog warm en vinden de meeste slangen het prima.

Maar het gaat om de huisvesting. Die muizen zitten niet op de foto met zijn allen in dat hok, het enige wat gedaan is, is het hok schoonmaken voor de foto. Dit is waar de muizen hun hele leven in doorbrengen (met dergelijke aantallen) en dat vind ik echt leed.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”