Hier ben ik weer met een lading vragen

Kunnen jullie wat vertellen over hoe het aanleren van alleen zijn bij jullie pup verliep?
Vanaf wanneer begon je hiermee, hoe vlug bouwde je de tijd op, en vanaf welke leeftijd ongeveer kon je pup enkele uren alleen blijven?
Laat je je hond vrij in huis of geef je hem een beperkte ruimte? Ik had in gedachten om hem in de keuken te houden als ik er niet ben omdat hier niets kan kapot gebeten worden en naarmate hij ouder wordt meer ruimte te geven.
Ik zal even onze thuissituatie omschrijven:
Ik werk tijdens de schooluren: van 8u tot 16u en op woensdag van 8u tot 12u.
Mijn man heeft vroegere uren en is elke dag rond 14u thuis.
Mijn mama komt op dinsdag en donderdag langs om hem uit te laten.
Wat dus wil zeggen dat hij/zij 2 werkdagen alleen zal moeten blijven..
Tegen dat dat zover is zal de pup 5 maand oud zijn. Is het tegen die tijd al haalbaar om hem een werkdag alleen te laten of is hun blaas nog te klein hiervoor?
Ik ben aan het uitkijken om de overige dagen een oppas in te schakelen die aan huis komt maar mijn man is er niet happig op om onze sleutel aan iemand vreemd te geven..
Buren en andere familie kan ik jammer genoeg niet inschakelen.
Ik snap dat de meningen over je hond alleen laten erg verdeeld zijn, maar ik ben van mening dat elke situatie anders is. Er zijn vb mensen die elke dag thuis zijn maar de moeite niet nemen om hun hond regelmatig uit te laten of ermee aan de slag te gaan. Ik zal regelmatig van huis weg zijn maar de tijd dat ik thuis ben steek ik wel heel actief in mijn hond door samen te gaan wandelen, joggen, .. We gaan ook elk weekend naar het strand.
Dat wilde ik er gewoon even bij zeggen om hopelijk een discussie te voorkomen