Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel drinken, veel plassen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Veel drinken, veel plassen
Dag iedereen,
Graag zou ik julie iets willen vragen i.v.m. het gedrag van mijn Jack Russel.
Ze drinkt erg veel. Tot 1,5 liter per dag... bijgevolg plast ze dan ook veel. Overdag geen probleem want dan gaat ze mooi aan de deur staan en gaat ze naar buiten. Maar ‘s nachts... ze plast meerdere keren in huis en ook in haar mand. Toch is ze eigenlijk maar een zestal uur alleen en vlak voor de laatste persoon gaat slapen gaat ze nog naar buiten op te plassen.
Ze is nu 12 jaar en heeft nooit eerder dit gedrag getoond. Daarom is ze ook onderzocht door onze dierenarts en is er een urinestaal gecheckt. Het resultaat is dat ze lichamelijk gezond is: geen diabetes, nier- en leverwaarden zijn goed etc.
Volgens onze dierenarts is het haar reactie op het overlijden van mijn vader, haar baasje, en het overlijden van onze Border Coliie van 17. Ze zijn beiden in dezelfde maand overleden en ze is nooit zonder hen geweest.
We proberen haar water nu wat te doseren. Maar als haar waterkommetje leeg is huilt ze voor water.
Wat kan ik doen om haar te helpen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Elke
Graag zou ik julie iets willen vragen i.v.m. het gedrag van mijn Jack Russel.
Ze drinkt erg veel. Tot 1,5 liter per dag... bijgevolg plast ze dan ook veel. Overdag geen probleem want dan gaat ze mooi aan de deur staan en gaat ze naar buiten. Maar ‘s nachts... ze plast meerdere keren in huis en ook in haar mand. Toch is ze eigenlijk maar een zestal uur alleen en vlak voor de laatste persoon gaat slapen gaat ze nog naar buiten op te plassen.
Ze is nu 12 jaar en heeft nooit eerder dit gedrag getoond. Daarom is ze ook onderzocht door onze dierenarts en is er een urinestaal gecheckt. Het resultaat is dat ze lichamelijk gezond is: geen diabetes, nier- en leverwaarden zijn goed etc.
Volgens onze dierenarts is het haar reactie op het overlijden van mijn vader, haar baasje, en het overlijden van onze Border Coliie van 17. Ze zijn beiden in dezelfde maand overleden en ze is nooit zonder hen geweest.
We proberen haar water nu wat te doseren. Maar als haar waterkommetje leeg is huilt ze voor water.
Wat kan ik doen om haar te helpen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Elke
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Veel drinken, veel plassen
Toen ik de titel las dacht ik, daar moet ik bij Millie ook even op gaan letten, zij drinkt en plast ook vrij veel vind ik. Maar toen las ik 1,5 liter! Dat is echt enorm veel, toch, voor zo'n klein beestje? Ik kan me niet voorstellen dat het door het missen van baasje en vriendje komt.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zou de hond eens op cushing laten testen. Daar gaan ze heel veel van drinken.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De urinetest is niet heel erg betrouwbaar. Meestal wordt er ook 2x urine gecontroleerd en daarna nog een bloedonderzoek gedaan bij twijfel.
Ik zou gezien de leeftijd van de hond en de klachten zelf ook echt aandringen op een bloedonderzoek en ook verder onderzoek als daar niks uit komt.
Ik zou gezien de leeftijd van de hond en de klachten zelf ook echt aandringen op een bloedonderzoek en ook verder onderzoek als daar niks uit komt.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk toch ook aan verder onderzoek eerlijk gezegd, zeker voordat je het water gaat beperken.
Daarnaast zou ik een plek in huis maken waar ze mag plassen. Een wasmachinelekbak bijvoorbeeld, met houtkorrel erin of van die luierachtige doeken die vocht opnemen, of gewone handdoeken. Voor iedereen prettiger lijkt me: voor jou omdat het makkelijk op te ruimen is, voor de hond omdat ze zich niet vervelend hoeft te voelen dat ze plast waar het niet mag.
Daarnaast zou ik een plek in huis maken waar ze mag plassen. Een wasmachinelekbak bijvoorbeeld, met houtkorrel erin of van die luierachtige doeken die vocht opnemen, of gewone handdoeken. Voor iedereen prettiger lijkt me: voor jou omdat het makkelijk op te ruimen is, voor de hond omdat ze zich niet vervelend hoeft te voelen dat ze plast waar het niet mag.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Je kan in urine alleen nierfalen zien als ze al eiwitten uitscheiden. Dat hoeft niet altijd zo te zijn maar dan kunnen ze wel al nierfalen hebben.
Ik zou een bloedtest laten doen.
Ik zou een bloedtest laten doen.

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Ik zou een uitgebreide bloedonderzoek doen
Water zomaar weghalen of minder geven is ook niet altijd goed
Water zomaar weghalen of minder geven is ook niet altijd goed

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
1,5 liter water is echt enorm veel voor zo'n hondje.
Voor je water gaat beperken zou ik idd checken of ze veel plast omdat ze veel drinkt, of veel drinkt omdat ze veel plast.
Het kan namelijk beide.
Sommige dingen maken een hond heel dorstig en dan gaat ze dus ook meer plassen.
Maar het kan ook zijn dat ze haar urine niet goed kan concentreren, en dus veel plast. Om dat vochtverlies te compenseren gaat ze dan meer drinken.
In dit laatste geval mag je echt niet het water beperken want dan droogt ze uit.
Ik zou zeker haar goed laten controleren.
Leverwaarden zijn goed zeg je dus er iets wel iets van bloedonderzoek geweest?
Bij cushing zijn de leverwaardes vaak afwijkend dus dan zou ik eerder denken aan andere dingen. Maar zeker even goed laten controleren want 1,5 liter is normaal voor een grote hond maar niet voor zo'n kleintje.
Eventueel kan je met bach rescue o.i.d. vrij onschuldig proberen of je iets aan haar gemoedstoestand kan doen mocht het echt tussen de oren zitten.
Voor de nachten kan ik je de SnuggEase hondenluiers aanbevelen. Dan blijft haar mand droog.
Karen
Voor je water gaat beperken zou ik idd checken of ze veel plast omdat ze veel drinkt, of veel drinkt omdat ze veel plast.
Het kan namelijk beide.
Sommige dingen maken een hond heel dorstig en dan gaat ze dus ook meer plassen.
Maar het kan ook zijn dat ze haar urine niet goed kan concentreren, en dus veel plast. Om dat vochtverlies te compenseren gaat ze dan meer drinken.
In dit laatste geval mag je echt niet het water beperken want dan droogt ze uit.
Ik zou zeker haar goed laten controleren.
Leverwaarden zijn goed zeg je dus er iets wel iets van bloedonderzoek geweest?
Bij cushing zijn de leverwaardes vaak afwijkend dus dan zou ik eerder denken aan andere dingen. Maar zeker even goed laten controleren want 1,5 liter is normaal voor een grote hond maar niet voor zo'n kleintje.
Eventueel kan je met bach rescue o.i.d. vrij onschuldig proberen of je iets aan haar gemoedstoestand kan doen mocht het echt tussen de oren zitten.
Voor de nachten kan ik je de SnuggEase hondenluiers aanbevelen. Dan blijft haar mand droog.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn