Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke kleine hondenras past bij mij?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Welke kleine hondenras past bij mij?
Aegon heeft lager maandbedrag, behoorlijke vergoeding en een vast bedrag voor eigen risico (percentage aan eigen risico kan flink oplopen). Al zou dat aangepast kunnen zijn, aangezien ik een jaar geleden voor het laatst hun voorwaarden bekeken heb
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Geldt nog steeds https://www.aegon.nl/particulier/verzek ... erzekeringFotogravinnetje schreef:Aegon heeft lager maandbedrag, behoorlijke vergoeding en een vast bedrag voor eigen risico (percentage aan eigen risico kan flink oplopen). Al zou dat aangepast kunnen zijn, aangezien ik een jaar geleden voor het laatst hun voorwaarden bekeken heb
50 euro per declaratie eigen risico, je mag van een jaar opsparen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ohh bedankt! Ik zal die zeker in mn hond map bladwijzer zetten:)
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ligt aan de kruising. Als je twee ongezonde rassen op elkaar zet kom je nog niet veel verder.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Bij Aegon is de premie inderdaad lekker laag vergeleken met bijv. Petplan of Reaal Dier & Zorg, maar door dit soort teksten op hun site vind ik het al stukken minder aantrekkelijk:
U kunt elke kat en bijna elke hond tot 8 jaar oud bij Aegon verzekeren
Dit kan mits er geen operaties in het verleden zijn geweest, behalve castratie, of uw huisdier een chronische aandoening heeft.
Aangeboren gebreken of erfelijke ziekten zijn niet gedekt
Er is dus géén dekking voor aangeboren gebrek of erfelijke ziekte. Ook als dit niet bekend is op moment van afsluiten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Een verzekering voor iemand die het niet heel breed heeft is absoluut geen onzin. Een extra potje ook niet. Gewoon naast de verzekering. Heb je het uiteindelijk niet nodig voor je hondje dan kun je er iets anders mee doen. Over een paar jaar misschien eens een wasmachine ofzo. Zo, n potje kan nooit kwaad.DoggoLover schreef:Ow en ze zei zonder dat ik iets zei over rassrn dat een kruising vaak het sterkste isenige wat ik vroeg was denkt u dat een hoge verzekering nut heeft? Ik zit financieel krap maar kan wel een potje sparen. En toen vertelde ze heel veel voorbeelden en ook idd dat je nooit kan raden wat er komt en dat de 25 euro verzekering t beste is en hoger gewoon zonde is.
En volgens mij is jou moeder een verstandig mens.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ja idd maar het potje raak ik niet aan voor andere dingen. Die laat ik op mn spaarrekening gewoon opbouwen tot ik denk van oke nu kan ik wel stoppen met sparen voor dierenarts kosten.toots schreef:Een verzekering voor iemand die het niet heel breed heeft is absoluut geen onzin. Een extra potje ook niet. Gewoon naast de verzekering. Heb je het uiteindelijk niet nodig voor je hondje dan kun je er iets anders mee doen. Over een paar jaar misschien eens een wasmachine ofzo. Zo, n potje kan nooit kwaad.DoggoLover schreef:Ow en ze zei zonder dat ik iets zei over rassrn dat een kruising vaak het sterkste isenige wat ik vroeg was denkt u dat een hoge verzekering nut heeft? Ik zit financieel krap maar kan wel een potje sparen. En toen vertelde ze heel veel voorbeelden en ook idd dat je nooit kan raden wat er komt en dat de 25 euro verzekering t beste is en hoger gewoon zonde is.
En volgens mij is jou moeder een verstandig mens.
-
- Zeer actief
Ik ben naar de wandeling gegaan en heb veel advies en ervaringen gehoord. En geleerd welke ras het beste bij me past. Een middel slag keeshond kruising
veel haaruitval maar makkelijker op te ruimen dan die korte haren waar ik zo makkelijk over dacht.. ben bij zivanomi heet ze op het forum volgens mij thuis uitgenodigd en heb gezien wat het verschil is in de haren op de bank. Maar welke je ook bekijkt, ik kon ze wel allemaal van mn kleren afkloppen behalve de kattenharen. Mijn ervaring met kattenharen heb ik dus helemaal aan de kant gezet. Hond met veel haaruitval maakt niet meer uit voor mij
want daar ging het me om. Mn kleren.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Soms is een amputatie een betere oplossing dan een herstel operatie.DoggoLover schreef:O mijn god.. nee pootje amputeren zou ik niet kunnen doen ik zeg eerlijk.. ik ga wel potje maken op mn spaarrekening. Zie nu wel in dat de verzekering nergens op slaat..Fotogravinnetje schreef:Niet alles wat kan, moet je ook doen. Als een operatie te duur is en de kwaliteit van leven te laag zonder operatie, is inslapen ook een optie. Je hond zal je die beslissing echt niet kwalijk nemen. Dat is dus ook iets dat je moet meenemen in je overweging: hoe ver wil je gaan qua zorg voor je hond. Toen we Elco net hadden, hadden wij vrijwel niets op onze spaarrekening, dus hebben we hem verzekerd. Nu hebben we wel een goede buffer en zijn Elco en Gait allebei niet meer verzekerd. Eventueel kunnen we ook nog geld lenen van onze ouders. Maar stel dat 1 van de twee een ongeluk krijgt met een gecompliceerde botbreuk in een poot tot gevolg, dan is de kans groot dat wij zeggen: amputeer de poot liever dan 3 operaties te doen. Goedkoper, sneller herstel en een hond went over het algemeen snel aan het lopen op 3 poten. En zo zul je steeds keuzes moeten maken: er kan van alles, maar hoe ver ga je en hoeveel geld heb jij er voor (over).DoggoLover schreef:
Damn... maar eeb potje maken is ook zo risicovol. Als ik dan elke maand 100 euro opzij leg heb ik na 1 jaar 1200 euro. Wat als ze na 1 jaar een operatie van 3000 euro nodig heeft... oke dit is wel een probleem..
Als je nu al begint met een potje op te bouwen, heb je al een aardige buffer tegen dat je je hondje daadwerkelijk hebt
Ik heb destijds bij een gecompliceerde breuk voor een operatie gekozen (in 2006 voor 1500€) maar heb op moment pupkopers die ook voor een operatie hebben gekozen bij een gecompliceerde breuk maar deze hond was met amputatie beter afgeweest.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn oudje van ruim 14 kost op dit moment maandelijks circa 50€ per maand aan pijnstilling.DoggoLover schreef:Weet iemand wat medicatie kost voor dingen zoals suikerziekte of andere dingen die ik niet ken bij hondjes? Ben benieuwd of ik maandelijkse kosten van medicatie ook aan kan zonder verzekering mocht dat nodig zijn
Afgelopen jaar was ik met 13 honden, 2 nesten en naast oudjes ook jong volwassenen die de noodzakelijke checks nodig hebben voor de fokkerij circa 600€ per jaar per hond (nesten niet meegerekend in aantal wel in kosten) kwijt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet wettelijk verplicht in Nederland en ken helaas voldoende (oa iemand met 6 honden en eigen hondenschool) die geen WA verzekering hebbenLizzie. schreef:daar hebben we een WA verzekering voorSandra&co schreef:...en wat als je hond zijn staart breekt, 3 dagen later allergisch blijkt voor granen, daarna wegloopt en vervolgens over de snelweg dendert en daar een kettingbotsing van 15 auto's veroorzaakt, met 3 doden en 12 zwaargevonden als gevolg? En daarna zijn crematie? En daarna de kosten voor de aanschaf van een nieuwe hond?

TS lijkt me overigens wel iemand die dat wel op orde heeft
-
- Zeer actief
Wie is TS? Ik lees dat vaker maar niemand heet TS
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Topic starterDoggoLover schreef:Wie is TS? Ik lees dat vaker maar niemand heet TS
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
crutz schreef:Topic starterDoggoLover schreef:Wie is TS? Ik lees dat vaker maar niemand heet TS
Jij in dit geval dus Doggolover

Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Oow haha dat verklaart een hoop :p
Ik kan niet per bericht reageren alweer. Dus doe t zo.
Wat betreft een gebroken pootje ofzo of amputeren. Ik vatte het op wat die persoon zei alsof een poot amputeren prima is vanwege de prijs. Maar ik vind het goed als ik eerst wel een operatie probeer en als mn hond pijn blijft hebbeb na de operatie en de dierenarts raad dan een amputatie aan dan zou ik erover na denken. Meteen er af vanwege de prijzen vind ik.persoonlijk niet kunnen. Als ik mijn been zou breken hakken ze ook niet meteen mn been er af. Dat doen ze alleen als dat echt anders niet uit te houden is of echt niet anders kan in een nood situatie zoals een auto ongeluk ofzo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bij elk dier er zo over denk maar een hond is echt zo anders... pootje eraf vanwege geld.. nee. Niets voor mij. Ik trek mn potje leeg. Leen nooit maar zou lenen. En leef wel op brood en beleg zodat ik zo snel mogelijk mn lening terug betaal. Vind ik het allemaal waard. Heb het financieel niet breed maar als ik een hond heb krijgt ze de zorg die ik zelf ook zou willen.
Maar bijvoorbeeld bij kanker.. ik zou niks laten doen. Dat beestje weet niet wat er gebeurd en al dat pijn nee. En bij mezelf ook hoor ik zou nie meteen chemokuren etc laten doen. Als het te erg verspreid is ga ik liever met mn haren de kist in hoe hard het ook klinkt. Zonder misselijkheid van mn laatste maaltijd genieten.
Maar alles wat in 1 of 2 operaties is op te lossen zoals een botbreuk, ik zou alles doen wat ik kan om dat te herstellen. Want leven met een been minder heb ik ook liever niet. Klinkt misschien raar en een beetje overdreven maar dat is hoe ik er naar kijk
Wat betreft een gebroken pootje ofzo of amputeren. Ik vatte het op wat die persoon zei alsof een poot amputeren prima is vanwege de prijs. Maar ik vind het goed als ik eerst wel een operatie probeer en als mn hond pijn blijft hebbeb na de operatie en de dierenarts raad dan een amputatie aan dan zou ik erover na denken. Meteen er af vanwege de prijzen vind ik.persoonlijk niet kunnen. Als ik mijn been zou breken hakken ze ook niet meteen mn been er af. Dat doen ze alleen als dat echt anders niet uit te houden is of echt niet anders kan in een nood situatie zoals een auto ongeluk ofzo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bij elk dier er zo over denk maar een hond is echt zo anders... pootje eraf vanwege geld.. nee. Niets voor mij. Ik trek mn potje leeg. Leen nooit maar zou lenen. En leef wel op brood en beleg zodat ik zo snel mogelijk mn lening terug betaal. Vind ik het allemaal waard. Heb het financieel niet breed maar als ik een hond heb krijgt ze de zorg die ik zelf ook zou willen.
Maar bijvoorbeeld bij kanker.. ik zou niks laten doen. Dat beestje weet niet wat er gebeurd en al dat pijn nee. En bij mezelf ook hoor ik zou nie meteen chemokuren etc laten doen. Als het te erg verspreid is ga ik liever met mn haren de kist in hoe hard het ook klinkt. Zonder misselijkheid van mn laatste maaltijd genieten.
Maar alles wat in 1 of 2 operaties is op te lossen zoals een botbreuk, ik zou alles doen wat ik kan om dat te herstellen. Want leven met een been minder heb ik ook liever niet. Klinkt misschien raar en een beetje overdreven maar dat is hoe ik er naar kijk
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Amputatie is echt niet altijd de eerste oplossing omwille van de kosten hoorDoggoLover schreef:Oow haha dat verklaart een hoop :p

-
- Zeer actief
Of 3 operaties wat dan ook
-
- Zeer actief
Als de arts zegt dit is te erg en zal altijd pijn blijven doen... ik zou echt huilen maar ja dan moet het maar..maar ik ga niet een poot laten amputeren want dat is maar 1 operatie en scheelt geldcrutz schreef:Amputatie is echt niet altijd de eerste oplossing omwille van de kosten hoorDoggoLover schreef:Oow haha dat verklaart een hoop :p
Maar alles wat in 1 of 2 operaties is op te lossen zoals een botbreuk, ik zou alles doen wat ik kan om dat te herstellen. Want leven met een been minder heb ik ook liever niet. Klinkt misschien raar en een beetje overdreven maar dat is hoe ik er naar kijkamputatie kan ook als eerste oplossing gekozen worden in belang van de hond.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Je kunt ook preventief amputeren. Een hond met maar 3 poten heeft minder kans op een gecompliceerde breuk dan een hond op 4 poten.

-
- Zeer actief
Paisley schreef:Je kunt ook preventief amputeren. Een hond met maar 3 poten heeft minder kans op een gecompliceerde breuk dan een hond op 4 poten.

- dagmar88
- Zeer actief
ZivaNomi schreef:Ze heeft dus Ziva gezienterwijl ze niet in de rui is
![]()
Ik kan het wel begrijpen, ondanks een belachelijke vacht. Het zijn actieve, leuke, vrolijke hondjes van een handig formaat, wel klein, maar niet direct superfragiel of zo. En Ziva is gewoon een allemansvriendinnetje, mensen zijn snel verliefd op haar. Maar niet alle keesjes zijn zo hoor! En ze kunnen behoorlijk goed keffen als je het toelaat.
Maar qua haren hebben wij inderdaad een hele collectie hierzo, mooi vergelijkingsmateriaal

Leuk hoor, een keesje. Er is een herplaats groep op facebook.
-
- Zeer actief
Ja zivanomi heeft me al die herplaatsers groep gestuurd op fb en ben lid geworden 

-
- Zeer actief
Een hond zonder poten kan al helemaal niks meer breken:p is dit jullie humor ja?:pPaisley schreef:Je kunt ook preventief amputeren. Een hond met maar 3 poten heeft minder kans op een gecompliceerde breuk dan een hond op 4 poten.

-
- Zeer actief
Haha ja idd de bedoeling was dat ik de doos in de auto legde en klaar. Maar werd uitgenodigd dus toen was ik de snoep brenger haha. Ik wou alleen koeienoortjes halen als dankjewel dat ik mee mocht rijden. Maar huisdierenvoordwelshop had zulke geweldige aanbiedingen dat ik het niet kon laten 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Maar een hond zonder poten kan niet meer lopen. En een hond op drie poten is nog heel snel hoor! Je hoort altijd dat ze er nauwelijks last van hebben..DoggoLover schreef:Een hond zonder poten kan al helemaal niks meer breken:p is dit jullie humor ja?:pPaisley schreef:Je kunt ook preventief amputeren. Een hond met maar 3 poten heeft minder kans op een gecompliceerde breuk dan een hond op 4 poten.

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
DoggoLover schreef:Ik ben naar de wandeling gegaan en heb veel advies en ervaringen gehoord. En geleerd welke ras het beste bij me past. Een middel slag keeshond kruisingveel haaruitval maar makkelijker op te ruimen dan die korte haren waar ik zo makkelijk over dacht.. ben bij zivanomi heet ze op het forum volgens mij thuis uitgenodigd en heb gezien wat het verschil is in de haren op de bank. Maar welke je ook bekijkt, ik kon ze wel allemaal van mn kleren afkloppen behalve de kattenharen. Mijn ervaring met kattenharen heb ik dus helemaal aan de kant gezet. Hond met veel haaruitval maakt niet meer uit voor mij
want daar ging het me om. Mn kleren.
"Nieuwe thuis gezocht voor deze lieverd!
Noosa, witte middelslag keeshond, 23/03/2013, teefje.
Bericht van het baasje van Noosa
Met verdriet in het hart moet ik afscheid nemen van mijn lieve viervoeter Noosa.
Noosa is wit/lichtbruine middelslag keeshond van bijna 5 jaar oud.
Doordat ik vorig jaar met mijn partner ben gaan samen wonen boven onze zaak merkte ik een gedragsverandering bij Noosa.
Wij baten een hotel uit en onze woonst heeft geen eigen tuin.
Noosa heeft een lage stressdrempel waardoor ze bij veel beweging heel geprikkeld/alert kan zijn. Wegens drukte in het huis met mijn nieuw samengesteld gezin en ons werk waarbij we geregeld in het huis weg en weer lopen, is Noosa heel stress gevoelig met gevolg van blaffen bij het binnenkomen of bellen (zowel gezinsleden als buitenstaanders).
Met heel veel pijn in het hart maak ik de keuze om voor Noosa een nieuwe thuis te zoeken waar ze toch meer rust kan vinden dan hier bij ons.
Voor meer info kunnen jullie conatct nemen met Mindwise, Geert De Bolster, geert.de.bolster@telenet.be.
De e-mails worden doorgestuurd naar het baasje van Noosa.
Via Facebook worden er geen vragen beantwoord.
Laten we verder de stilte bewaren... "
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

-
- Zeer actief
Heel erg bedankt maar helaas kan ik nog geen hond halen en mij werd ook afgeraden om een moeilijke hond te kiezen als mijn 1e hond als volwassene zijnde. Toch heel erg bedankt
erg lief dat je de moeite neemt om het te delen:) maar ik wil liever een hond die mensen en geluiden juist wel leuk vind en niet als stress ervaart in huis...