Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs titerbepaling duurder dan vaccinatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Opjeplaats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cubo de la basura
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Opjeplaats »

Ik las laatst dat de jaarlijkse vaccinaties voor mijn hond niet zo gezond zijn als het niet hoeft, en dat ik ook een zgn. titerbepaling kan doen. Nu heb ik nagevraagd bij mijn dierenarts wat dat kost. Ze moesten het uitzoeken, want dat doen ze normaliter nooit, maar het schijnt €220 te kosten (inclusief consult dan wel). Dat is dan exclusief de test op kennelhoest. Nu begrijp ik hier geen hout van dat het zo veel kost, aangezien ik voor de vaccinaties een stuk minder kwijt ben. Is dit normaal? Mijn dierenarts is Dierenkliniek Rivierenbuurt. Op https://dierbewust.nl/wat-kost-een-titerbepaling/ zie ik ook een hele andere prijs.

Bedankt.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Prijs titerbepaling duurder dan vaccinatie?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Opjeplaats schreef:Ik las laatst dat de jaarlijkse vaccinaties voor mijn hond niet zo gezond zijn als het niet hoeft, en dat ik ook een zgn. titerbepaling kan doen. Nu heb ik nagevraagd bij mijn dierenarts wat dat kost. Ze moesten het uitzoeken, want dat doen ze normaliter nooit, maar het schijnt €220 te kosten (inclusief consult dan wel). Dat is dan exclusief de test op kennelhoest. Nu begrijp ik hier geen hout van dat het zo veel kost, aangezien ik voor de vaccinaties een stuk minder kwijt ben. Is dit normaal? Mijn dierenarts is Dierenkliniek Rivierenbuurt. Op https://dierbewust.nl/wat-kost-een-titerbepaling/ zie ik ook een hele andere prijs.

Bedankt.
Ehy... nee ;-)
Dan laten ze het opsturen naar een lab. Een normale titerbepaling kost ca 40/45 euro euro. Kun je een "titersessie" vinden, dan vaak 35/40 euro. Let wel: als eruit komt dat er gevaccineerd moet worden dan komen die kosten erbij. Vaak is dat dan tegen gereduceerd tarief.
Men titert dan met Vaccicheck.

Kijk bijvoorbeeld op deze groep op FB (er zijn er meer).

https://www.facebook.com/groups/964256990300255/

Misschien handig je DA hier ook even op te wijzen ;-)

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben naar een titersessie geweest, € 40,- per hond en geen enkele hond hoefde die dag geent te worden. Alle titers waren ruim voldoende.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Die prijs is wat Suzanne al aangeeft omdat men het opstuurt naar een lab.
Toen ik mijn hond de allereerste keer liet titeren bij mijn dierenkliniek die dit ook nog nooit had gedaan dacht ik dit is de laatste keer :blauwoog:
Gelukkig is er inmiddels een DA in mijn buurt die titert met Vaccicheck en dat zijn heel wat normalere bedragen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zelfs hier in engeland, waar ze wel van prijzen weten, kost titeren (omgerekend) rond de 40 euro.
geen speciale titersessie, gewoon bij mijn eigen da.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik laat het ook bij mijn eigen da doen voor € 45, zij gebruikt inderdaad ook vaccicheck. Even doorzoeken dus naar een dierenarts die met vaccicheck werkt!
Opjeplaats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cubo de la basura

Ongelezen bericht door Opjeplaats »

Duidelijk. Ik zal mijn DA erop wijzen. Bedankt allemaal!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hoeft überhaupt niet jaarlijks te laten vaccineren.
Dat geldt alleen voor de ziekte van Weil (de L4 enting) als je die wilt geven.
En die kan je niet titeren.

De andere entingen kunnen eens in de drie jaar (of langer als de titer laat zien dat enten niet nodig is).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Dit is wat er bij mijn DA op de site staat

De kosten van het algemeen onderzoek, de bloed afname en de vaccicheck zijn 45 euro. De enting tegen leptospirose kost 40 euro, samen dus 85 euro.
Mocht uit de test blijken dat er onvoldoende bescherming is tegen parvo, hondenziekte en leverziekte, is de cocktail enting die dan gegeven wordt kosteloos!
~Suzanne~
Zeer actief

Pino01 schreef:Dit is wat er bij mijn DA op de site staat

De kosten van het algemeen onderzoek, de bloed afname en de vaccicheck zijn 45 euro. De enting tegen leptospirose kost 40 euro, samen dus 85 euro.
Mocht uit de test blijken dat er onvoldoende bescherming is tegen parvo, hondenziekte en leverziekte, is de cocktail enting die dan gegeven wordt kosteloos!

eh... wat raar dat ze dat er in 1 adem bijnoemen. Of iedereen "stomweg" maar tegen weil laat vaccineren. Ik in ieder geval niet ;-) dat is gewoon een keus.
Net zoals een enting tegen kennelhoest.
Mijn keus om het niet te doen.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wilde t net zeggen... Weil ent ik niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wow haha.

Ik heb 29 euro betaald (was een actie) en hoef nu beide honden 5 jaar lang niet te laten vaccineren. Lekker voordelig dus.
Laatst gewijzigd door Leonie. op 03 feb 2018 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Pino01 schreef: Mocht uit de test blijken dat er onvoldoende bescherming is tegen parvo, hondenziekte en leverziekte, is de cocktail enting die dan gegeven wordt kosteloos!
Dit vind ik dan weer erg netjes. Zou fijn zijn als alle DA's dat doen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Waarom kijk je naar prijs???

Ja, het kan zijn dat uit de titer blijkt dat je hond geënt moet worden. Dan moet je betalen voor èn de titerbepaling, èn voor de enting. Maar het kan ook zijn dat je hond prima beschermd is en dat er geen enting nodig is.

Voor mij geldt in elk geval dat ik bescherming voor mijn hond het belangrijkste vind, maar geen onnodig chemisch zooi in dat lijfje als het niet nodig is. Dat is ook belasting hè?
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef:Waarom kijk je naar prijs???

Ja, het kan zijn dat uit de titer blijkt dat je hond geënt moet worden. Dan moet je betalen voor èn de titerbepaling, èn voor de enting. Maar het kan ook zijn dat je hond prima beschermd is en dat er geen enting nodig is.

Voor mij geldt in elk geval dat ik bescherming voor mijn hond het belangrijkste vind, maar geen onnodig chemisch zooi in dat lijfje als het niet nodig is. Dat is ook belasting hè?
Omdat 220 euro nogal een ietsje overdreven is voor een titerbepaling! \
Of het nou 40 of 50 wordt dat zal nog wel.. maar 220 is eh.. niet de bedoeling dus daar snap ik dat mensen over vallen.

Suzanne
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nou, ik zou er ook geen 220,- voor betalen hoor.
80564M

~Suzanne~ schreef:

Omdat 220 euro nogal een ietsje overdreven is voor een titerbepaling! \
Of het nou 40 of 50 wordt dat zal nog wel.. maar 220 is eh.. niet de bedoeling dus daar snap ik dat mensen over vallen.

Suzanne
Dan ga je het dus niet laten doen bij dierenartsen die dit 1x per 20 jaar doen (bestaan die???). Ik zou dan sowieso geen waarde hechten aan de uitslag.

Belangrijk is dat je naar een dierenarts gaat die dit vaker heeft gedaan, en die de stipjes kan lezen. In mijn geval (dure dierenarts) kostte die 70 euro ofzo. Best veel, maar was ook een individuele bepaling (want pup, dus tijdsgebonden).
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Bij onze DA ook de enting gratis als na titerbepaling blijkt dat er geënt moet worden. En de kleur van stipjes vergelijken is natuurlijk ook geen hogere wiskunde.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb hier in de stad eens een rondje DA's gebeld en de prijsverschillen waren echt absurd. Gewoon ook eens doen en de goedkoopste uitkiezen dus. Let ook op wat het dan kost om alsnog te vaccineren!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Wij hebben een aantal jaar geleden een stuk of 20 honden opgetrommeld en zijn er mee naar Tannetje Koning gereden. Geloof 30/35 euro per hond en Oll was iig de komende 5 jaar "vrij".

Ik denk dat ik James eerdaags ook eens laat titeren, die heeft eind 2016 gewoon de cocktail gehad en m'n DA heeft die heel plezierig afgetekend voor 3 jaar. Dus op zich hóeft dat nog niet, maar ben wel eens benieuwd. Hij is in Engeland namelijk maar 1x geënt ipv de 2x die je hier zou verwachten. (de 9 weken enting heeft ie zeg maar niet gehad)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

mijke schreef:Ik heb hier in de stad eens een rondje DA's gebeld en de prijsverschillen waren echt absurd. Gewoon ook eens doen en de goedkoopste uitkiezen dus. Let ook op wat het dan kost om alsnog te vaccineren!
De goedkoopste? De beste lijkt me, toch?
Afbeelding
80564M

Hilde schreef:
mijke schreef:Ik heb hier in de stad eens een rondje DA's gebeld en de prijsverschillen waren echt absurd. Gewoon ook eens doen en de goedkoopste uitkiezen dus. Let ook op wat het dan kost om alsnog te vaccineren!
Dat bedoelde ik dus ook met mijn eerste post. Je gaat in dit geval niet zoeken naar goedkoop, maar vooral naar kennis.

Ah nou ja, niet alleen in dit geval. Eigenlijk in alle gevallen als er iets met mijn honden is.
Een enting zetten mag iedere dombo, ook een assistente. Maar wel de enting waar ik zelf achter sta.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik wilde titeren door iemand die door ervaring hier veel kennis mee had. Dit omdat t al niet de makkelijkste honden zijn en ik geen gepiel moet met die naald en/of scheren (dat wil ik dus niet). Eventjes lezen op die fb pagina gelinkt door Tara leerde al snel dat Froukje Seip hier in de buurt was en veel ervaring heeft. Prijs vind ik wel belangrijk maar ervaring nog meer. Dus vandaar die titersessie. En over resp 3 en 4 jaar ga ik weer naar een sessie van haar misschien wel georganiseerd door een vriendin van me want ik weet zeker dat we met gemak 20 mensen op kunnen trommelen met honden.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

malinois schreef:Ik wilde titeren door iemand die door ervaring hier veel kennis mee had. Dit omdat t al niet de makkelijkste honden zijn en ik geen gepiel moet met die naald en/of scheren (dat wil ik dus niet). Eventjes lezen op die fb pagina gelinkt door Tara leerde al snel dat Froukje Seip hier in de buurt was en veel ervaring heeft. Prijs vind ik wel belangrijk maar ervaring nog meer. Dus vandaar die titersessie. En over resp 3 en 4 jaar ga ik weer naar een sessie van haar misschien wel georganiseerd door een vriendin van me want ik weet zeker dat we met gemak 20 mensen op kunnen trommelen met honden.
Zij heeft Gait in september getiterd tijdens een sessie in Hendrik Ido Ambacht. In april mag ze Elco en Paco gaan titeren. Zij heeft inderdaad veel ervaring en kennis mbt titeren
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:
malinois schreef:Ik wilde titeren door iemand die door ervaring hier veel kennis mee had. Dit omdat t al niet de makkelijkste honden zijn en ik geen gepiel moet met die naald en/of scheren (dat wil ik dus niet). Eventjes lezen op die fb pagina gelinkt door Tara leerde al snel dat Froukje Seip hier in de buurt was en veel ervaring heeft. Prijs vind ik wel belangrijk maar ervaring nog meer. Dus vandaar die titersessie. En over resp 3 en 4 jaar ga ik weer naar een sessie van haar misschien wel georganiseerd door een vriendin van me want ik weet zeker dat we met gemak 20 mensen op kunnen trommelen met honden.
Zij heeft Gait in september getiterd tijdens een sessie in Hendrik Ido Ambacht. In april mag ze Elco en Paco gaan titeren. Zij heeft inderdaad veel ervaring en kennis mbt titeren
Ik was er erg tevreden over, niet bang voor de honden en erg snel weer klaar. Ideaal.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Tara schreef:
~Suzanne~ schreef:
Opjeplaats schreef:Ik las laatst dat de jaarlijkse vaccinaties voor mijn hond niet zo gezond zijn als het niet hoeft, en dat ik ook een zgn. titerbepaling kan doen.
Ehy... nee ;-)

Ik zou zelf liever naar deze groep verwijzen, daar vind je meer en actuele kennis:

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... vaccicheck
Ik snap niet waarom maar om de een of andere reden kan ik de FB-pagina van Titeren met Vaccicheck tegenwoordig niet meer vinden. Ook via bovenstaande link kom ik ergens anders uit. Wat doe ik fout?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tamara/Bayko schreef:
Tara schreef:
~Suzanne~ schreef:
Opjeplaats schreef:Ik las laatst dat de jaarlijkse vaccinaties voor mijn hond niet zo gezond zijn als het niet hoeft, en dat ik ook een zgn. titerbepaling kan doen.
Ehy... nee ;-)

Ik zou zelf liever naar deze groep verwijzen, daar vind je meer en actuele kennis:

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... vaccicheck
Ik snap niet waarom maar om de een of andere reden kan ik de FB-pagina van Titeren met Vaccicheck tegenwoordig niet meer vinden. Ook via bovenstaande link kom ik ergens anders uit. Wat doe ik fout?
https://m.facebook.com/groups/1170151009673305 is de rechtstreekse link naar de titeren met vaccicheck groep
Tamara/Bayko
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
https://m.facebook.com/groups/1170151009673305 is de rechtstreekse link naar de titeren met vaccicheck groep
Ik krijg steeds deze melding:

De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Ik krijg steeds deze melding:

De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
De kans is ook dat je geblockt bent uit die groep. Dan zie je ook zon melding.

Suzanne
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hilde schreef:
De beste? En dat bepaal je... Hoe precies? :P Volgens mij is het geen rocket science en mijn ervaring met alle dierenartsen hier in grunn waar ik tot nu toe ben geweest is uitstekend. Natuurlijk vraag je even of ze er überhaupt ervaring mee hebben maar als het antwoord ja is een ze komen niet weifelend over denk ik dat het wel goed zit. Ik vind dat lekengeblaat over 'de beste da' sowieso altijd een beetje dubieus. Alsof wij de opleiding hebben gedaan en dus überhaupt kunnen beoordelen wat het beste is. Je praat dan hooguit over omgang en behandelbereidheid. Nou, dat vind ik bij een simpele titercheck dus niet zo belangrijk. Zeker niet als het 150 euro scheelt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”