Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle hypo-allergeen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Labradoodle hypo-allergeen?
Godverr Nanna moet je nu iedereen zijn droom aan barrels helpen. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

Dat is wel meer dat op internet wordt gegooid dat totale onzin is. Maar goed, veel mensen kunnen zelf niet meer nadenken.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.
- mijke
- Zeer actief
Ik vind het dan wel weer licht ironisch dat op dit topic bijna niemand reageert, terwijl de poedel en labradoodle toch wel vaak worden aangeraden als het gaat om allergische mensen 

-
- Zeer actief
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Min honden verharen helemaal niet. Gewoon niet. Vind nooit haar. Dat neemt niet weg dat dat niet alles zegt over reageren met een allergie.mijke schreef:Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.
-
- Zeer actief
Jouw honden verharen ook net als ieder levend wezen met haar . Alleen iets minder wat in de vacht blijft hangen.Miezemuis schreef:Min honden verharen helemaal niet. Gewoon niet. Vind nooit haar. Dat neemt niet weg dat dat niet alles zegt over reageren met een allergie.mijke schreef:Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Dat werd overigens niet in één enkel onderzoek gevonden maar wel meerdere.
De labrador komt vreemd genoeg vaak beter uit de test, en veel zwemmen lijkt ervoor te zorgen dat je hond minder allergenen verspreidt (vandaar ws de labrador individuen die heel laag scoren op allergenen).
Ik had hem stiekem ook gevonden en er iets over geschreven, interessante dingen.
Wel jammer, ik ben stiekem ook een klein beetje allergisch voor honden dus ik had ook een poedel op mijn lijstje staan (geen labradoedel die vind ik meestal niet mooi
), ook omdat ze leuk zijn hoor. Maar het moet maar een lompe labrador otter worden. 

De labrador komt vreemd genoeg vaak beter uit de test, en veel zwemmen lijkt ervoor te zorgen dat je hond minder allergenen verspreidt (vandaar ws de labrador individuen die heel laag scoren op allergenen).
Ik had hem stiekem ook gevonden en er iets over geschreven, interessante dingen.
Wel jammer, ik ben stiekem ook een klein beetje allergisch voor honden dus ik had ook een poedel op mijn lijstje staan (geen labradoedel die vind ik meestal niet mooi

Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik vind nooit haar. Nooit. Heel af en toe blijft er wat in de borstel hangen. Maar dat is echt minder dan bij mijn eigen kop.bouvierpoedel schreef:Jouw honden verharen ook net als ieder levend wezen met haar . Alleen iets minder wat in de vacht blijft hangen.Miezemuis schreef:Min honden verharen helemaal niet. Gewoon niet. Vind nooit haar. Dat neemt niet weg dat dat niet alles zegt over reageren met een allergie.mijke schreef:Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.
-
- Zeer actief
Nou die haar verliest hij waarschijnlijk toch al wel omdat die wortel los zit . Gewone haren breken niet zo snel af .lor1_1984 schreef:Die van mij verliest mss 5 haren per dag, maar ook meer omdat hij zo wild speelt dat het gewoon afbreekt.![]()
Zou hij nooit wild spelen dan verliest hij geen haar, het voordeel van een hond met doorgroeivacht tov een hoop andere vachten.![]()
Nadeel is weer dat je ze moet borstelen en (laten) trimmen.
Al is het haarverlies en/of vachtonderhoud wel iets wat je normaal in zou calculeren als je je een dier aanschaft lijkt me.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
En toch is het zo, mijn honden verliezen geen haar.mijke schreef:Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.
Het enige dat er met kammen uitkomt is wat onderwol.

Inderdaad en het enige dat ik soms in de kamer vind is een plukje wol, geen haren. En van ruien hebben ze al helemaal niet gehoord.Pemba schreef:En toch is het zo, mijn honden verliezen geen haar.mijke schreef:Haha, dit heb ik altijd al gedacht. Net als dat ik niet geloof in een niet verharende hond. Tuurlijk joh. Elke hond verliest haar, de een misschien steeds regelmatig en de ander meer in golven (rui). De een heeft een vacht waarbij het direct los op de grond valt en de ander misschien een vacht (krullen, dreads) waarbij de losgekomen haren in de vacht blijven zitten, maar ik geloof er niks van dat die honden helemaal geen haar verliezen. Kortom, ik geloof geen jota van dat hele hypo-allergeen gehype.
Het enige dat er met kammen uitkomt is wat onderwol.
-
- Zeer actief
Manu verhaart weer als een malle maar een allergische vriend van ons heeft dan weer nooit last van hem.
Ik ben allergisch voor katten en heb vrijwel nooit last van langharige katten. Bij katten heb ik nooit last van het haar zelf maar zodra ik of iemand in mijn buurt ze aait word ik meteen naar.
Ik ben allergisch voor katten en heb vrijwel nooit last van langharige katten. Bij katten heb ik nooit last van het haar zelf maar zodra ik of iemand in mijn buurt ze aait word ik meteen naar.
- mijke
- Zeer actief
Ohhhh, nu snap ik het! Want onderwol is dus geen haar!

- Miezemuis
- Zeer actief
Hier dus ook geen onderwol.mijke schreef:Ohhhh, nu snap ik het! Want onderwol is dus geen haar!![]()
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het valt er niet uit dus geen haren in huis.mijke schreef:Ohhhh, nu snap ik het! Want onderwol is dus geen haar!![]()

- Miezemuis
- Zeer actief
Uiteraard is er geen 1 hond die bij zijn dood nog dezelfde haren heeft als bij zijn geboorte ( behalve als hij dan dood gaat). Maar ik vind geen haren in huis. Ook niet als de hond op mijn jas of schoot gelegen heeft.
- mijke
- Zeer actief
Oh, maar dát heb ik ook niet betwist 

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Wat betreft al dan niet verharen, iedere hond verhaart. Het verschil zit in de maximaal te behalen lengte van een haar. Bij een korthaar is dat misschien maar 2 cm en dan valt hij uit. Bij een echte langhaar is dat tot de haar op de grond hangt, wellicht nog langer. Zodra een haar de maximale lengte heeft bereikt valt hij uit. Bij een korthaar gaat dat dus veel sneller en daarbij blijven de haren niet in de vacht hangen. Iets wat bij een langhaar wel gebeurt. Vandaar dat je bij een langharige hond niet of nauwelijks haar vindt. Maar ze verharen wel degelijk.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- janeway
- Zeer actief
Onze zoon heeft een allergie voor honden.. Huidschilfers van honden wel te verstaan. Zoals hij die ook voor katten heeft. Ik had dus zelf de conclusie getrokken dat dat een labradoodle en zgn anti allergische honden ook huidschilfers hebben.. Nuchter nadenken helpt wel.
- dagmar88
- Zeer actief
Manuma schreef:Manu verhaart weer als een malle maar een allergische vriend van ons heeft dan weer nooit last van hem.
Huidschilfers en spuug.
Ik ben allergisch en heb er vijf

Van de echte brits korthaar heb ik het meeste last gehad. Toch een apart soort "openstaande" vacht, ipv haren die glad liggen.
Als ik ze van jongs af aan heb valt het mee. De laatste jaren heb ik er helemaal geen last meer van.
Maar vreemde katten

Ben ook altijd de pineut, hoe schurftiger en smeriger, hoe liever ze bij me op schoot komen liggen.
En dan word ik door de baasjes nog niet geloofd ook

Labradoodles verspreiden niet minder CanF1 dan andere honden met een gelijkuitziende vacht
Dan zijn de opties redelijk beperkt. Maar het lijkt me vrij logisch dat een poedel of barbetvacht op hetzelfde neerkomt

- mijke
- Zeer actief
Dat is wat ik bedoel inderdaad! Heldere uitleg_Tiny_ schreef:Een langhaar die getrimd wordt bereikt zijn maximale lengte niet maar dan valt het haar uit als het zijn maximale levensduur heeft berijkt. Dat is misschien wel jaren. Elke haar die groeit moet een keer worden vervangen. Dat noemen we verharen. Bij blokverharing laten alles in 1 keer los. Beginnend op de achterhand en kraag en borst vallen het laatst uit. Dat is waar mensen de meeste last van hebben omdat de wolken haar door je huis vliegen. Poedels en heel veel andere rassen hebben mozaiek verharing. Dwz dat het hele jaar door af en toe een haartjenverspreid over het hele lichaam los laat en vervangen wordt. Als het dan ook nog eens een krulvacht of lange vacht is waar die haren in blijven zitten vinden we ze niet in huis of op onze kleren maar in de borstel. Zou je deze losse haren er niet uitborstelen krijgen deze honden de meest vreselijke viltplakaten. Wij noemen dat een niet-verharende hond maar feitelijk klopt dat dus niet.