Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is deze eis in het koopcontract rechtsgeldig?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Is deze eis in het koopcontract rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door Paisley »

Die fokteef die het contract heeft opgestelt valt trouwens in de eerste zin al verschrikkelijk door de mand, ehm werpkist.
Ze heeft duidelijk geen benul wat c.q. betekent.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dat die mensen niet gierend van t lachen een dergelijke fokker voorbij rennen zeg... :mrgreen:

Zijn die pups van goud ofzo, dat ze per se iets van deze fokker willen?
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

en als je die pup graag wilt van deze fokker, dan kan je toch ook in gesprek gaan met die fokker over het contract? Laat ik het zo zeggen: als ik bij een nieuwe baas een contract ga tekenen, en ik ben het niet eens met een bepaald artikel, dan ga ik in gesprek en kijk ik of we het contract zo kunnen aanpassen dat we beiden tevreden zijn.

Het blijft een contract tussen twee partijen die dus beiden inspraak (zouden moeten) hebben over de inhoud van het contract. Wil de fokker er dán nog niet aan meedoen, dan zou ik op zoek gaan naar een andere fokker. Maar wellicht is dit gewoon een "standaard" contract van internet geplukt omdat dat "nou eenmaal zo hoort", en ben je de eerste die het helemaal doorleest...
Paisley
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Dat die mensen niet gierend van t lachen een dergelijke fokker voorbij rennen zeg... :mrgreen:
Ik heb het gedaan met een kelpie fokker. De fokker begon dr monoloog over hoe fantastisch ze wel niet was, wat echt een intens vluchtinstinct bij mij triggerde. Ik sloot de zitting af met de conclusie dat ik nog even verder ging kijken :hmmm: Even later had ik het dubieuze genoegen om een paar tranentrekkende internet-fêtes te mogen aanschouwen. Ik voelde me door het oog van de naald gekropen :LOL:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Paisley schreef:Ik snap niet dat veel mensen hier reageren dat een nestje fokken een slecht idee is als je het leuk lijkt voor jezelf en de kinderen.

Waarom moet je anders fokken; om lekker arrogant en snobistisch te lopen doen zoals de fokker van dèze pup? Alsof het gaat om 'rasverbetering', doe me een lol. Het merendeel van de honden wordt gewoon gefokt omdat er vraag is naar leuke huishonden, daar hoef je niet interessant om te lopen doen met in elkaar gebeunde websites, een logotje op je auto en andere interessant doenerige flauwekul.
Eigen kinderen zijn ook rasverbetering zeker... :LOL:
Was dat laatste maar zo. Maar helaas, als ik in bepaalde wijken kom en observeer wat er op de speelplaatsen van die scholen rondloopt zie ik toch overwegend tokken in spe. Als je de bijbehorende ouders bekijkt is dat niet vreemd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:Ik snap niet dat veel mensen hier reageren dat een nestje fokken een slecht idee is als je het leuk lijkt voor jezelf en de kinderen.

Waarom moet je anders fokken; om lekker arrogant en snobistisch te lopen doen zoals de fokker van dèze pup? Alsof het gaat om 'rasverbetering', doe me een lol. Het merendeel van de honden wordt gewoon gefokt omdat er vraag is naar leuke huishonden, daar hoef je niet interessant om te lopen doen met in elkaar gebeunde websites, een logotje op je auto en andere interessant doenerige flauwekul.
:engel: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Waarom wil je gezeik op je hals halen door daar te kopen alleen maar om wat jij vind en wilt. Ga lekker bij wat andere fokkers langs om te kijken , ligt vast wel ergens een pup die je ook aanstaat en de condities en fokker je meer aanspreekt.
Lijkt net tegenwoordig of makkelijk niet goed genoeg is en je alles uit de kast moet trekken om het waarden te laten krijgen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heeft ze overlegd met die fokker?

Ik heb het vluchtig doorgelezen, maar is het niet zozeer dat het niet mag, maar dat het niet mag zonder goed overleg?
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Geef gewoon aan dat je het met dingen niet eens bent en waarom niet.
Fokker waar onze hond vandaan komt gaf ook aan dit is een standaard contract (ons contract dan hè) maar zus en zo.

Ik zou alleen niet tekenen als je het er niet mee eens bent.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Cleva schreef:Ook als het niet rechtgeldig is is het nogal jammer om met je rattenkop doodleuk A te zeggen terwijl je allang weet dat je B gaat doen.
Nou ja, dat gedrag creëer je als fokker wel op deze manier. Daarom zijn al die hoogdravende eisen ook zo'n flauwekul. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je pupkoper dat alles op papier dichtgetimmerd moet worden, verkoop ze dan geen hond.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

under the red sky schreef:
Cleva schreef:Ook als het niet rechtgeldig is is het nogal jammer om met je rattenkop doodleuk A te zeggen terwijl je allang weet dat je B gaat doen.
Nou ja, dat gedrag creëer je als fokker wel op deze manier. Daarom zijn al die hoogdravende eisen ook zo'n flauwekul. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je pupkoper dat alles op papier dichtgetimmerd moet worden, verkoop ze dan geen hond.
tja het moet maar eens andersom zijn, ( dat ze de fokker nodig hebben en die geeft niet thuis) moet je de pup kopers horen......... maar goed .......dat is een andere discussie
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lizzie. schreef:En naar mijn weten is een contract pas rechtsgeldig als het bij de notaris is gepasseerd.
Heel hardnekkig ding, maar nee. Het is niet nodig om het te laten passeren bij de notaris.
bouvierpoedel
Zeer actief

Joey.K schreef:Geef gewoon aan dat je het met dingen niet eens bent en waarom niet.
Fokker waar onze hond vandaan komt gaf ook aan dit is een standaard contract (ons contract dan hè) maar zus en zo.

Ik zou alleen niet tekenen als je het er niet mee eens bent.
Zou gewoon verder gaan kijken.
Die fokker heeft zijn eisen hoe belachelijk en onwettig het dan ook mag zijn. Waarom zou je dan gaan lopen drammen om daar een pup van te willen hebben gewoon omdat jij het wil. Die fokker is je helemaal niets verplicht om die pup aan haar te verkopen en zij niet verplicht om het contract na te komen.
Niet tekenen is geen pup .
Nou en .Wat een gedram aan beide kanten zeg.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

TessaThomas schreef:
Lizzie. schreef:En naar mijn weten is een contract pas rechtsgeldig als het bij de notaris is gepasseerd.
Heel hardnekkig ding, maar nee. Het is niet nodig om het te laten passeren bij de notaris.
Inderdaad. En ook een hardnekkig misverstand dat een dergelijk contract per definitie niet rechtsgeldig is. Het kan wel zo zijn dat er bepalingen in staan die niet wettelijk zijn, en dan worden door de rechter ofwel die bepalingen ofwel het hele contract nietig verklaard.
Maar dan hebben we het dus over een situatie waarbij de fokker of koper ook daadwerkelijk naar de rechter stapt.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou er geen pup kopen als je al van plan bent je niet aan afspraken te houden. Ik vind het ergens een beetje onvolwassen om niet bij fee fokker aan te geven dat je problemen hebt met en aantal van de bepalingen.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Flossie schreef:Beetje een domme vraag misschien maar op basis waarvan zou het dan niet rechtsgeldig zijn? Zijn hier dan wetsartikelen over?
Als je iets hebt verkocht, is het niet meer van jou en heb je er dus geen zeggenschap meer over. Je kunt alleen beslissingen nemen over je eigen honden, niet over die van een ander. Daarom zijn de betreffende bepalingen in het contract niet rechtsgeldig.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik ga naar de autodealer en die verkoopt mij een auto waar ik niet in mag rijden , even tekenen meneertje. :mann:
Ach zulke contracten bij pups zijn alleen maar omdat ze bang zijn dat er concurentie bij komt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Miezemuis schreef:Ik zou er geen pup kopen als je al van plan bent je niet aan afspraken te houden. Ik vind het ergens een beetje onvolwassen om niet bij fee fokker aan te geven dat je problemen hebt met en aantal van de bepalingen.
Zo ver zou ik gewoon niet eens gaan. Gewoon zeggen ik heb geen interesse, klaar, zou daar geen discussie over aangaan, zonde van je energie. Gewoon op zoek naar een andere fokker.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

bouvierpoedel schreef:Ik ga naar de autodealer en die verkoopt mij een auto waar ik niet in mag rijden , even tekenen meneertje. :mann:
Ach zulke contracten bij pups zijn alleen maar omdat ze bang zijn dat er concurentie bij komt.
Precies.
Miezemuis
Zeer actief

Neeltje schreef:
Miezemuis schreef:Ik zou er geen pup kopen als je al van plan bent je niet aan afspraken te houden. Ik vind het ergens een beetje onvolwassen om niet bij fee fokker aan te geven dat je problemen hebt met en aantal van de bepalingen.
Zo ver zou ik gewoon niet eens gaan. Gewoon zeggen ik heb geen interesse, klaar, zou daar geen discussie over aangaan, zonde van je energie. Gewoon op zoek naar een andere fokker.
Zou ik ook niet doen hoor. Ik zou ook gewoon verder zoeken. Maar.... Ik zou nog eerder de discussie aangaan dan akkoord gaan met het idee me er toch niet aan te houden. Ik hou gewoon niet van hypocriet gedag.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Neeltje schreef:
Zou ik ook niet doen hoor. Ik zou ook gewoon verder zoeken. Maar.... Ik zou nog eerder de discussie aangaan dan akkoord gaan met het idee me er toch niet aan te houden. Ik hou gewoon niet van hypocriet gedag.
Heb je dat telefoon dikke contract zeker de auto uitgegooid toen je de pup ophaalde. :hmmm:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

DeDiana schreef:
TessaThomas schreef:
Inderdaad. En ook een hardnekkig misverstand dat een dergelijk contract per definitie niet rechtsgeldig is. Het kan wel zo zijn dat er bepalingen in staan die niet wettelijk zijn, en dan worden door de rechter ofwel die bepalingen ofwel het hele contract nietig verklaard.
Maar dan hebben we het dus over een situatie waarbij de fokker of koper ook daadwerkelijk naar de rechter stapt.
Precies. :ok: Dan wordt er één bepaling inderdaad als niet rechtsgeldig gezien, maar dat betekent ook niet meteen dat het hele contract niks meer betekent. Het blijft gewoon een goed advies om in gesprek te gaan met elkaar als je het, voor het tekenen, ergens niet mee eens bent of gewoon een andere fokker te zoeken.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dat inderdaad.
Nou heb ik zelf twee outcross kinderen, dus ik ben wel bevooroordeeld. Die vonden dat nestje pups wat we één keer hadden trouwens geweldig! Maar dat hadden we vanwege mijn man, die wilde graag een nakomeling van zijn hond. Waarschijnlijk ook een slechte reden om een nestje te fokken.
Miezemuis
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Miezemuis schreef:
Neeltje schreef:
Heb je dat telefoon dikke contract zeker de auto uitgegooid toen je de pup ophaalde. :hmmm:
Geloof dat jouw contract niet meer inhield dan: jij gaat voor mij en maaltijd scoren bij de mac en jij krijgt je pup :8):
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

:engel: :cheer:
lunayvita
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunayvita »

Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....
Nou als er dan wat met je auto gebeurt hoef je ook niet bij de dealer terug te komen.....

Kwestie van vertrouwen want het werkt wel 2 kanten op het kan niet zo zijn dat de koper alles mag wat niet afgesproken is maar heeft tie er wat aan (ff niet iets erfelijks) dat de verkoper wel kan bloeden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Johnny Jones schreef:

Dat inderdaad.
Nou heb ik zelf twee outcross kinderen, dus ik ben wel bevooroordeeld. Die vonden dat nestje pups wat we één keer hadden trouwens geweldig! Maar dat hadden we vanwege mijn man, die wilde graag een nakomeling van zijn hond. Waarschijnlijk ook een slechte reden om een nestje te fokken.
Is er wel een slechte reden om met een goede hond te fokken?
Paisley
Zeer actief

Daarbij ben je niemand tot verantwoording verschuldigd als je hond drachtig is.

Nouja, waarschijnlijk denkt zo'n feeks van een fokker er anders over :oohja:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Paisley schreef:Daarbij ben je niemand tot verantwoording verschuldigd als je hond drachtig is.

Nouja, waarschijnlijk denkt zo'n feeks van een fokker er anders over :oohja:
Waarom nou een feeks, als dit de voorwaarden zijn van een fokker, dan koop je daar toch gewoon geen pup als je zelf je niet aan de wensen van die fokker wilt houden?
Paisley
Zeer actief

Nou, ik was al niet van plan er een hond te kopen. Verder heb ik in de praktijk proefondervindelijk vastgesteld dat feeksigheid en interessantdoenerige fokkerspraat erg vaak samen gaan. :devil:

Dat ze een feeks is, is een hypothese :lees: Die, inderdaad, niet door mij is getoetst.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”