Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rashondenpeil daalt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Rashondenpeil daalt

Ongelezen bericht door 80564M »

Kijk eens aan, dan is Sis toch maar mooi 1 uit de 36.333 :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Marion. schreef:Kijk eens aan, dan is Sis toch maar mooi 1 uit de 36.333 :mrgreen:
Bijna uniek dus! :mrgreen:
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Tsja, nu ik zelf stiekem aan het kijken ben voor een pup snap ik wel waarom..

Waarom zou je 1000 euro voor een rashond wegleggen waarbij je alsnog een groot risico loopt op gezondheidproblemen? Er zijn maar een paar rassen die nog een beetje krokant in elkaar zitten. De enige reden voor mij om een rashond te nemen is dat het karakter iets voorspelbaarder is. Als je een border collie koopt weet je dat je een hond koopt die ervan houdt met de baas samen te werken bijvoorbeeld. Als je een beetje kaas hebt gevreten van hondentraining is de kans klein dat je eindigt met een jagende weglopende niet luisterende luie bananen oren hond (zoals die van mij :goeie: ).

Het is niet dat ik het bedrag niet zou hebben, alles kan bij elkaar gespaard worden, maar ik vind het zo overdreven veel. Alleen omdat de ouders getest moeten worden op 385 verschillende genetische afwijkingen die we er zelf ingefokt hebben.

Nu is er bijna niemand die met gezond verstand leuke goed doordachte kruisingen fokt dus dan kom je uit op broodfok of buitenlanders. En het Nederland Asiel maar daarvoor moet je bijna een week vrij nemen om a la minute op elk hondje zonder een waslijst van problemen te kunnen reageren (vooral bij de kleinere honden is dat een uitdaging, als je geen oude swiffer wil adopteren). Die overigens vaak ook ex broodfok zijn. :tongue:

Ik denk dat er echt vraag is naar no nonsense leuke kruisingen die wél geschikt zijn als huishond. Het gemiddelde huishouden is niet op zoek naar een sporthond of een fancy stamboomhond. Die willen gewoon een makkelijk op te voeden hondje die niet na 3 jaar al instort.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb jarenlang stamboomhonden gehad maar bemerk eigenlijk nul verschil met mijn huidige boomloze honden. Ja ik mag niet aan NK of WK mee doen maar dat deed ik ook al niet met mn stamboomhonden. Ik sluit niet uit dat er ooit weer een stamboommechel komt maar t kan ook zeer goed weer een kruising mechel of x hollander zijn.
Ze bevallen uitermate goed!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat de buitenlanders ( honden ja, voor de goede orde) een heel groot stuk innemen van de markt, als je voor 300 euro een hond kunt redden die al volwassen, gecastreerd enz is, waarom zou je dan aan een pup beginnen, niet iedereen vind dat leuk...... en die kosten een stuk meer en en enen.....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Prijs en niet direct verkrijgbaar. Denk zo maar dat het gros de hond dan morgen wil en niet over een paar maanden of langer.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Naar de Duitse Pinscher is best veel vraag.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:Prijs en niet direct verkrijgbaar. Denk zo maar dat het gros de hond dan morgen wil en niet over een paar maanden of langer.
Een buitenlandse hond van een stichting heb je ook niet van vandaag op morgen. Toch stijgt dat aantal harder dan het aantal rashonden afneemt.
Niks mis mee lijkt me zo.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Cleva schreef:
Nanna schreef: Misschien dat er dan nog wel 'rashonden' zijn maar anders gefokt dan de honden van nu.
Nou ja, dat is de hele crux. Dat huiskamernestjesgelul.
Goedbedoelende liefhebbers die allemaal een nestje of drie fokken is gewoon vragen om ellende.

Rashondenfok is in 150 jaar tijd van een grootschalige, serieuze kweek door adel en hoogopgeleiden verworden tot vrijblijvend hobbygepunnik aan de onderkant.
Je kunt pas cullen als je verder kunt met een wel acceptabel exemplaar en dat kunnen hobbyfokkers bijna nooit.
Wat is voor jou een acceptabel exemplaar? En waarom precies zou hobbygepunnik niet serieus kunnen zijn? Ik fok niet op grote schaal en het is zeker niet meer dan een hobby, maar ik neem het uitermate serieus. Ik doe mijn best om een zo goed mogelijk passende combinatie te maken met een zo laag mogelijk inteeltpercentage. De voorouders van mijn moederhond (die mij bekend zijn) zijn op een uitzondering na oud geworden of leven nog. Wat ik van de kant van de vader weet is dat ook deze honden gezond oud worden. De moeder is bijna 6, haar moeder die ook in mijn bezit is ruim 8 en ze zien nooit de dierenarts. Ik begrijp ook heel goed dat je niet moet jubelen over een leeftijd van 6 of 8, maar het zegt mij wel iets over de gezondheid als ze op deze leeftijd nog topfit zijn en dat maakt ze voor mij “acceptabele exemplaren”. Ook begrijp ik heel goed dat het Cairn terriërs zijn en dat deze door de bank genomen probleemloos oud worden. Ik heb ook zeer zeker niet het idee om maar iets te kunnen “verbeteren” aan het ras, ik hoop alleen door goed doordacht te werk te gaan iets te kunnen bijdragen. Dat mijn pupkopers net zoveel zorgeloos plezier kunnen beleven aan hun hondje, zoals ik dat ook heb. Waarom daar zo neerbuigend over gedaan moet worden begrijp ik niet zo, maar misschien lees ik het verkeerd.

Overigens zijn er zat rassen waar ik nooit en te nimmer mee zou willen fokken en ook bij de Cairns zou een outcross best welkom zijn. Ik zal er zeker voor open staan om als er zo’n project zou worden opgestart mijn teefje hiervoor beschikbaar te stellen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

dubbel
Laatst gewijzigd door Saschesfloor op 31 jan 2018 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik snap wel wat Cleva bedoelt. Je hebt gewoon niet de middelen om het echt serieus aan te pakken, om 4 honden uit een nest aan te houden en later de beste uit te selecteren, om een reu van ver te halen, om te kiezen een lijn helemaal te laten voor wat hij is en met wat anders uit je kennel verder te gaan..
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik zit in een discussie op een poedel groep waar er prijzen om je oren vliegen.
1500,- voor een dwerg/toy poedel pup. Maar als het een show hondje is dan moet hij/zij tot 9 maanden blijven omdat ze dan zelf de hond kunnen trainen en dan betaal je met 9 maanden!! Alsnog 1500,-!!
Want dat is normaal in de kampioens wereld...
In Rusland moet je blijkbaar 2000 en in Noorwegen 3000 betalen...
Het wordt steeds absurder in de stamboom wereld.
Ik vond 950,- al aan de prijs
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Genoeg leuke honden op de wereld die nog een baas zoeken. Willens en wetens honden fokken waarvan de kans groot is dat ze allerlei erfelijke gebreken hebben en daardoor minder kwaliteit van leven, vind ik veel erger. Als de genetische basis gewoon te smal is om nog gezonde honden voort te brengen, dan maar niet hoor.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:Ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Genoeg leuke honden op de wereld die nog een baas zoeken. Willens en wetens honden fokken waarvan de kans groot is dat ze allerlei erfelijke gebreken hebben en daardoor minder kwaliteit van leven, vind ik veel erger. Als de genetische basis gewoon te smal is om nog gezonde honden voort te brengen, dan maar niet hoor.
Eens. Met de kanttekening dat ik het toch wel jammer zou vinden als alle honden op elkaar gaan lijken, zoals bijvoorbeeld de pariahonden in India.
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Als het betekend dat er in plaats van die rashonden gezondere kruisingen en (buitenlandse) mengelmoesjes komen dan kan ik alleen maar 'hoera!' roepen.

Als ik hier wel eens zie wat er op shows wint, lees dat de leiding van bepaalde rasverenigingen het inbrengen van nieuw bloed in de rasstandaard verbiedt ondanks dat die rashonden in grote getale vanwege genetische afwijkingen op jonge leeftijd sterft en dat de gezondheid van de hond zelf niet meer voorop staat, maar een bepaald schoonheidsideaal belangrijker is, kan ik alleen maar zeggen dat het van mij nog wel veel lagere aantallen 'rashonden' mogen komen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als je een buitenlander neemt wil dat echt niet zeggen dat ze gezonder of ongezonder zijn dan een rashond, ... dat blijft toch altijd een soort rad van fortuin... je geeft er een slinger aan en wat eruit komt qua gezondheid moet je maar afwachten
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Judith schreef:Ik zit in een discussie op een poedel groep waar er prijzen om je oren vliegen.
1500,- voor een dwerg/toy poedel pup. Maar als het een show hondje is dan moet hij/zij tot 9 maanden blijven omdat ze dan zelf de hond kunnen trainen en dan betaal je met 9 maanden!! Alsnog 1500,-!!
Want dat is normaal in de kampioens wereld...
In Rusland moet je blijkbaar 2000 en in Noorwegen 3000 betalen...
Het wordt steeds absurder in de stamboom wereld.
Ik vond 950,- al aan de prijs
Een show hondje gaat natuurlijk niet naar gezin als huishond maar naar iemand die daar wat mee wil gaan doen. 1500 euro voor een goede hond van 9 maanden oud vind ik nog niet eens veel geld .Vanuit een fokker bekeken dan .
Heb mijzelf ook scheel betaald aan honden uit het buitenland. Betaal ik ook meer voor dan dat ik zelf voor mijn puppen vraag.
Sowieso betaal je als fokker in het buitenland al meer dan een particulier .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het aantal rashonden wat zonder stamboom wordt verkocht. Er zal best een grote groep mensen zijn die niet lang op een wachtlijst willen staan voor een pup om vervolgens de hoofdprijs te betalen. Wat is er dan makkelijker dan op marktplaats te kijken en de volgende dag een pup op te halen die uit de broodfok afkomstig is?
gonnie
Zeer actief

De fokker van Tanja heeft ons het mooiste hondje gegeven gewoon voor dezelfde prijs als de andere pups. Nou wist hij wel dat we waarschijnlijk ooit een nestje met haar wilde fokken.

De fokker van Tanja is trouwens best goed bezig, hij heeft een database van een hoop Pinschers en zoekt altijd naar de beste combinaties, heeft ook outcross gedaan. Een Pinscher met een Schnauzer.
Hij heeft nu een Pinscher met wildkleur en die krijgt binnenkort Black and Tan en wild kleur pupjes.

Hij let niet alleen op gezondheid maar ook op karakter en dat karakter is ook goed gelukt.
Tanja is super zachtaardig, een dierenarts gisteren zei dat hij Tanja een erg leuk en mooi hondje vindt en dat ze voor een Pinscher erg zachtmoedig is. Hij was helemaal weg van haar, en zij trouwens van hem. Hahaha.

Ik maakte nog een grapje en zei dat ze na een paar jaar bij ons wonen misschien nog wel een etterbakkie werd, toen zei hij: nee hoor, zij blijft zachtaardig. Ik zie het aan haar.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

In de tijd dat wij een berner sennenhond kochten werd er echt geselecteerd na de geboorte en geculled. Elke teef in Zwitserland mocht van de rasvereniging 6 pups per nest grootbrengen en alleen de 6 beste hondjes kwa aftekening (waar selecteer je anders op als ze klein zijn?) bleven in leven..... :ugh: Een teef zou max 6 pups op kunnen voeden tot stabiele honden. De rest zou teveel zijn om juist opgevoed te worden.

Dat is natuurlijk zo fout als wat want je haalt gewoon meteen na de geboorte bloed uit de lijnen waar je later misschien wel heel blij mee was geweest.

Wij wilden een reu. Was een nest van 13 meen ik (zoals je wel vaker bij dat ras ziet, ze fokken als muizen omdat ze snel dood gaan....lol).

De fokker had pups met heel weinig wit. Onze reu had 3 witte voetjes, een minibles en geen witte punt aan de staart. Hij moest dus geculled worden. Mijn vader heeft de fokker echt over moeten halen die kleine dikke donkere reu niet te cullen. Zo gezegd zo gedaan en de hond is 13 jaar geworden en was echt letterijk een beer van een hond. Vitaal, mobiel en enorm krachtig.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ja, dat heb ik weleens ergens gelezen dat dat vroeger werd gedaan.
Ik zou dat niet kunnen, trouwens alsof je aan die kleine frummels al gelijk kan zien hoe ze uitgroeien.
Misschien zijn sommigen daar goed in, maar ik niet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik kan er niet zo mee zitten. In mijn ogen zijn er maar een paar stamboomrassen die goed in elkaar steken. Het overgrote deel is een rariteitenkabinet waar de hond de dupe van is.
laeken schreef:In de tijd dat wij een berner sennenhond kochten werd er echt geselecteerd na de geboorte en geculled. Elke teef in Zwitserland mocht van de rasvereniging 6 pups per nest grootbrengen en alleen de 6 beste hondjes kwa aftekening (waar selecteer je anders op als ze klein zijn?) bleven in leven..... :ugh: Een teef zou max 6 pups op kunnen voeden tot stabiele honden. De rest zou teveel zijn om juist opgevoed te worden.

Dat is natuurlijk zo fout als wat want je haalt gewoon meteen na de geboorte bloed uit de lijnen waar je later misschien wel heel blij mee was geweest.

Wij wilden een reu. Was een nest van 13 meen ik (zoals je wel vaker bij dat ras ziet, ze fokken als muizen omdat ze snel dood gaan....lol).

De fokker had pups met heel weinig wit. Onze reu had 3 witte voetjes, een minibles en geen witte punt aan de staart. Hij moest dus geculled worden. Mijn vader heeft de fokker echt over moeten halen die kleine dikke donkere reu niet te cullen. Zo gezegd zo gedaan en de hond is 13 jaar geworden en was echt letterijk een beer van een hond. Vitaal, mobiel en enorm krachtig.
Dat cullen is zeker niet zaligmakend. Zo werden pups uit een nest geculled die een afwijking hadden. Verder wist niemand dat dit voor kwam in een nest, omdat die pups de nek waren omgedraaid. Toch zit dat defect wel in die lijn. Met de broers/zussen werd dan weer vrolijk verder gefokt en dan later verbaasd zijn dat er afwijkingen voorkomen in een bepaalde bloedlijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het stukje wijst in mijn ogen een paar belangrijke redenen aan. namelijk de arrogantie van stamboomfokkers die zichzelf beter vinden en vergeten dat het uiteindelijk allemaal gewoon honden zijn
Het is triest om te zien dat het aantal NHSB-ingeschreven honden blijft dalen. Nadat er even in 2015 een opleving was, is het aantal geboortes en importen van rashonden opnieuw gedaald, en is het laagste punt in 11 jaar bereikt, “slechts” 36.333 honden werden er ingeschreven, nog onder het eerdere dieptepunt van 2014. Met de jaarlijkse “vervangingsbehoefte” van 150.000 honden in Nederland is dus nu nog maar 24% van alle nieuwe honden in Nederland een rashond. De vraag naar nieuwe honden daalt dus niet. Maar de vraag naar rashonden wel.
Wat de oorzaak van de algehele terugloop is, is moeilijk te zeggen. Is het de aanhoudende stroom negatieve verhalen over rashonden en hun erfelijke ziektes? Heeft de crisis er mee te maken, kopen we minder snel een “dure” rashond? Willen we een hond, en wel nu meteen, waardoor we niet meer wachten op een goede rashond bij een goede fokker? Of hebben de scherpere regels (Fairfok) fokkers afgeschrikt om nog voor een stamboom te gaan, en worden er vooral stamboomloze honden gefokt? Het antwoord daarop moeten we voorlopig schuldig blijven. Mocht de dalende trend zich voortzetten, zal medio 2030 het aantal stamboomhonden dat er jaarlijks bijkomt onder de 20.000 liggen, 13% van het totaal aantal honden dat er jaarlijks bijkomt. Werk aan de winkel voor de Raad van Beheer.
dus het zijn alleen verhalen? geen echte negativiteit?
dure tussen aanhalingstekens? want? rashonden zijn niet duur?
niet willen wachten op een goede rashond? waarom staat goede hier niet tussen aanhalingstekens? of zijn rashonden goed en alle anderen niet? en al die anderen willen we alleen nu meteen en dat kan niet verantwoord zonder nu meteen?
werk voor de RvB? was dat niet een registratieorgaan? wat moeten ze doen dan? en verder hoeft niemand in de stamboomfok aan het werk?
Afbeelding
Judith
Zeer actief

M@scha schreef:het stukje wijst in mijn ogen een paar belangrijke redenen aan. namelijk de arrogantie van stamboomfokkers die zichzelf beter vinden en vergeten dat het uiteindelijk allemaal gewoon honden zijn
Het is triest om te zien dat het aantal NHSB-ingeschreven honden blijft dalen. Nadat er even in 2015 een opleving was, is het aantal geboortes en importen van rashonden opnieuw gedaald, en is het laagste punt in 11 jaar bereikt, “slechts” 36.333 honden werden er ingeschreven, nog onder het eerdere dieptepunt van 2014. Met de jaarlijkse “vervangingsbehoefte” van 150.000 honden in Nederland is dus nu nog maar 24% van alle nieuwe honden in Nederland een rashond. De vraag naar nieuwe honden daalt dus niet. Maar de vraag naar rashonden wel.
Wat de oorzaak van de algehele terugloop is, is moeilijk te zeggen. Is het de aanhoudende stroom negatieve verhalen over rashonden en hun erfelijke ziektes? Heeft de crisis er mee te maken, kopen we minder snel een “dure” rashond? Willen we een hond, en wel nu meteen, waardoor we niet meer wachten op een goede rashond bij een goede fokker? Of hebben de scherpere regels (Fairfok) fokkers afgeschrikt om nog voor een stamboom te gaan, en worden er vooral stamboomloze honden gefokt? Het antwoord daarop moeten we voorlopig schuldig blijven. Mocht de dalende trend zich voortzetten, zal medio 2030 het aantal stamboomhonden dat er jaarlijks bijkomt onder de 20.000 liggen, 13% van het totaal aantal honden dat er jaarlijks bijkomt. Werk aan de winkel voor de Raad van Beheer.
Hier ben ik het ook mee eens!
Ik schrok gister van de vijandigheid waarmee ik met die discussie werd aangesproken, hoe durfde ik te zeggen dat 1500,- teveel was voor een toypoedeltje. En als kampioenshond met show ambities dan heb je als fokker 9 maanden voor een hond gezorgd, dus moeten die kosten ook betaald worden. :denken:
Ik ben altijd voor stamboom gegaan, maar het gaat ook mij een beetje tegen de borst dat de prijzen steeds maar weer verder opgevoerd worden.
Mensen hebben echt niet zo maar zoveel geld op de plank liggen.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Volgens mij heeft bastaard ook geen negatieve bijklank meer. De rasloze hond heeft in Nederland een hele andere identiteit gekregen sinds de straathond niet meer bestaat. Het is van schooiende lastpak overgegaan in geredde hond uit het buitenland. Veel aantrekkelijker dan een zwervende en vechtende vlooienbaal.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
M@scha
Zeer actief

Judith schreef:
M@scha schreef:het stukje wijst in mijn ogen een paar belangrijke redenen aan. namelijk de arrogantie van stamboomfokkers die zichzelf beter vinden en vergeten dat het uiteindelijk allemaal gewoon honden zijn
Ik schrok gister van de vijandigheid waarmee ik met die discussie werd aangesproken, hoe durfde ik te zeggen dat 1500,- teveel was voor een toypoedeltje. En als kampioenshond met show ambities dan heb je als fokker 9 maanden voor een hond gezorgd, dus moeten die kosten ook betaald worden. :denken:
Ik ben altijd voor stamboom gegaan, maar het gaat ook mij een beetje tegen de borst dat de prijzen steeds maar weer verder opgevoerd worden.
het gaat mij niet eens om het wel of niet kunnen betalen van de bedragen.

ik had 10 jaar geleden al gejank om mijn pupprijs. Pascal en ik vonden 700 meer dan genoeg voor een pup en hebben dat dus ook gevraagd. en ja, alle kosten van testen, nest en onbetaald verlof pasten daarin dus waarom niet? nee kon echt niet want zou slecht afstralen op de rest...

ik weiger gewoon 1000+ voor een hond te betalen, want daar gaat het over he, een hond.
en als ik dan op een fb groep waar ik zit (niet voor fokkers, gewoon oetschie koetschie kijk eens hoe leuk mijn hond is) een fokker zie zeggen dat ze toch zeker 10 pups á 1100 euro nodig heeft om uit de kosten te komen dan krijg ik vlekken. zulke mensen geven stamboomfokkers een slechte naam. en dat daar dan verhalen over komen zal best, maar de aanleiding is dan toch echt die fokker zelf.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Crescent schreef:Volgens mij heeft bastaard ook geen negatieve bijklank meer. De rasloze hond heeft in Nederland een hele andere identiteit gekregen sinds de straathond niet meer bestaat. Het is van schooiende lastpak overgegaan in geredde hond uit het buitenland. Veel aantrekkelijker dan een zwervende en vechtende vlooienbaal.
of een willem. een oeps nestjes dat toen duidelijk was dat er pups kwamen een ontwikkeling van heb ik jou daar op gang gebracht heeft omdat de eigenaar van de ouders er alles aan wilde doen om de pups een topstart te geven.
standaard medisch getest waren de ouders al omdat ze werken (jacht)
het hele proces bij willem mistte maar 2 dingen: bewuste dekking en stamboomaanvraag.
het proces hád 1 ding extra: ik heb zowel pa als ma mee kunnen maken zowel met mij als in de interactie met de pups.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Judith schreef:
Maar er zijn ook nog fokkers die niet van die achterlijke prijzen vragen . Alhoewel ook steeds minder maar ze zijn er.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Judith
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Maar er zijn ook nog fokkers die niet van die achterlijke prijzen vragen . Alhoewel ook steeds minder maar ze zijn er.
Dat weet ik, maar dit was iemand waarvan ik het niet verwachte zo op haar strepen te staan...
En ik weet dat er ook minder dure stamboom honden zijn en fokkers zjin die gewoon minder vragen.
Laatste een nest bruine standaard poedels 1650,-!! In geen 100 jaar dat ik dat ga betalen...

(trouwens er zit een ontzettend leuke bruine poedel teef van 9 maanden in het asiel in Den Bosch :mrgreen: )
http://dierentehuisdenbosch.nl/onze-die ... den/bella/
Laatst gewijzigd door Judith op 01 feb 2018 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Maar er zijn ook nog fokkers die niet van die achterlijke prijzen vragen . Alhoewel ook steeds minder maar ze zijn er.
klopt. maar zie jij die op de barricades staan? ik niet.

moeten ze dat? neuh, niet per sé, maar als iets je aan het hart gaat ga je er toch voor staan?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”