Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koopzieke hondenbazen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Koopzieke hondenbazen
Ja, dat is wel ff een probleem ;-( Met dat "voor de honden" moet ik eigenlijk stoppen. Niet met eten of dingen die ze ECHT nodig hebben maar wel met "ach, vast wel leuk ooit"... want dat gaat namelijk een kast in, een zolder op en daar doen we uitendelijk bijna niets mee. Sund.
Suzanne
Suzanne
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Sorry, aan mij heb je niets.
Toen Sinne hier kwam bleek ze dezelfde maat te hebben als Joy had.
Ze heeft wel een ander tuigje, maar die heb ik gekregen.
Verder gebruikt ze alles van Joy, manden, kleedjes, 2 jasjes passen haar ook prima (maar heeft ze nog niet aan gehad).
Flex en korte riem. Speeltjes doet ze niet aan (net als Joy).
Toen Sinne hier kwam bleek ze dezelfde maat te hebben als Joy had.
Ze heeft wel een ander tuigje, maar die heb ik gekregen.
Verder gebruikt ze alles van Joy, manden, kleedjes, 2 jasjes passen haar ook prima (maar heeft ze nog niet aan gehad).
Flex en korte riem. Speeltjes doet ze niet aan (net als Joy).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Zeer actief
Ik heb vorige week weer een nieuw tuig gekocht voor Uma. Ook 2 puzzels, net weer lampjes. In onze trapkast liggen alle hondenspullen. Een kast voor alle halsbanden, ik heb er wel 40 geloof ik
Uma heeft een hele garderobe aan jassen en truien. Manu heeft 5 tuigen, Uma heeft er wel meer en ik heb ook behoorlijk wat riemen 
Ik word er helemaal vrolijk van als ik iets voor ze kan kopen. Ik gebruik het ook alsnog veel.
Ik houd ook van mooie spullen, een goede kwaliteit en een mooie pasvorm dus vrijwel alles was duur
Manu zijn rugtassen waren het toppunt, bijna 200 euro
Maar ik ben er nog steeds heel blij mee.

Ik word er helemaal vrolijk van als ik iets voor ze kan kopen. Ik gebruik het ook alsnog veel.
Ik houd ook van mooie spullen, een goede kwaliteit en een mooie pasvorm dus vrijwel alles was duur

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Valt mee, ze hebben elk een eigen halsband en ik heb een stuk of wat lijnen waarvan ik eigenlijk altijd dezelfde pak.
Su heeft een paar 'voor de mooi' halsbanden.
Speelgoed wordt door enkele exemplaren hier altijd versnipperd, dus als ik even vergeet weg te leggen... Daarom wel af en toe wat prul uit Action ofzo, als het dan stuk gaat, maakt het me niet uit. Favoriete speelgoed, dat ook niet gesloopt wordt, zijn de Pullers en frisbees, zo hebben ze wel wat stuks liggen
.
Snacks en stevig kauwspul, da's wat anders... Altijd ruime voorraad, dat gaat per bestelling van 200-300€
.
Su heeft een paar 'voor de mooi' halsbanden.
Speelgoed wordt door enkele exemplaren hier altijd versnipperd, dus als ik even vergeet weg te leggen... Daarom wel af en toe wat prul uit Action ofzo, als het dan stuk gaat, maakt het me niet uit. Favoriete speelgoed, dat ook niet gesloopt wordt, zijn de Pullers en frisbees, zo hebben ze wel wat stuks liggen

Snacks en stevig kauwspul, da's wat anders... Altijd ruime voorraad, dat gaat per bestelling van 200-300€

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Jammer genoeg niet.
Zou wel willen, maar vind het meeste erg prijzig.
Hij heeft een leren halsband (altijd om), hurtta tuig, leren lijn en een lange lijn (longeerlijn). That's it.
Oh ja en zijn Kong natuurlijk. Daar doet hij een tijdje mee. Zodra hij er stukjes vanaf krijgt, koop ik een nieuwe.
Maar wat zou ik graag een zwart of cognac kleurig leren tuig voor hem kopen. Met zo'n grote borstplaat.
Prachtig vind ik dat
Zou wel willen, maar vind het meeste erg prijzig.
Hij heeft een leren halsband (altijd om), hurtta tuig, leren lijn en een lange lijn (longeerlijn). That's it.
Oh ja en zijn Kong natuurlijk. Daar doet hij een tijdje mee. Zodra hij er stukjes vanaf krijgt, koop ik een nieuwe.
Maar wat zou ik graag een zwart of cognac kleurig leren tuig voor hem kopen. Met zo'n grote borstplaat.
Prachtig vind ik dat

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Dit is onze kapstok met voor allemaal een back on track jas
Dat zegt wel genoeg denk ik

Verder hebben ze allemaal ruffweartuigen, hurtta tuigen, sliplijnen. Ze hebben een overvloed aan kussens en manden. En dan nog niet te spreken over de bergen koekjes en snacks die we voor ze kopen.
En dat terwijl mijn partner voorheen heel sober was met spullen

Verder hebben ze allemaal ruffweartuigen, hurtta tuigen, sliplijnen. Ze hebben een overvloed aan kussens en manden. En dan nog niet te spreken over de bergen koekjes en snacks die we voor ze kopen.
En dat terwijl mijn partner voorheen heel sober was met spullen

-
- Zeer actief
Oja snacks! Zo leuk als er een doos binnenkomt, ze weten het meteen!
Toen Manu pup was was ie eigenlijk van mijn ex. Die kocht alleen wat nodig was en ik kon niet zoveel kopen want ik had niks. Ik heb het ruimschoots ingehaald
Toen Manu pup was was ie eigenlijk van mijn ex. Die kocht alleen wat nodig was en ik kon niet zoveel kopen want ik had niks. Ik heb het ruimschoots ingehaald

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Mijn partner denkt er net zo over, dus als zij loopt gaan ze aan de jachtlijn en bij mij aan het tuigNanna schreef:Wat hebben jullie toch allemaal met tuigen.
Ik vind het verschrikkelijke dingen. En lélijk.
De logeercollies hebben tuigen maar ik verrek het om ze om te doen. Jachtlijntje er om en los in het bos. Ga toch niet iedere keer die hele show met dat omdoen van die ellende opvoeren.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Koopziek? Valt best mee.
Machie vroeg mij laatst of Tom al een eigen kledingkast heeft... Nog niet nodig met maar 7 jassen/truien.
Verder heeft hij 2 manden, een Cozy Cave, stuk of 4 tuigjes, heel veel speelgoed (voor binnen en voor buiten), een politielijn en een flex (vindt vriend fijn, ik vind het een rotding).
Snacks en speelgoed wordt wel het meeste gekocht door mij en af en toe dus een nieuwe jas
Machie vroeg mij laatst of Tom al een eigen kledingkast heeft... Nog niet nodig met maar 7 jassen/truien.
Verder heeft hij 2 manden, een Cozy Cave, stuk of 4 tuigjes, heel veel speelgoed (voor binnen en voor buiten), een politielijn en een flex (vindt vriend fijn, ik vind het een rotding).
Snacks en speelgoed wordt wel het meeste gekocht door mij en af en toe dus een nieuwe jas

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier niet koopziek, moet wel zeggen dat ik bij een kortharige hond misschien meer zou nadenken over wat mooi staat qua halsband etc.
Maar hier loopt hond vrijwel altijd los, dus investeren in halsbanden is ook geen prioriteit. Halsbanden staan haar ook gewoon niet echt, dan lijkt alles nog meer uit verhouding.
Jachtlijnen heb ik daarintegen wel in verschillende kleuren, het neemt zo lekker mee.
Kleding voor de hond doe ik niet aan. Soms koop ik een nieuw kleedje of een speeltje.
Maar hier loopt hond vrijwel altijd los, dus investeren in halsbanden is ook geen prioriteit. Halsbanden staan haar ook gewoon niet echt, dan lijkt alles nog meer uit verhouding.
Jachtlijnen heb ik daarintegen wel in verschillende kleuren, het neemt zo lekker mee.
Kleding voor de hond doe ik niet aan. Soms koop ik een nieuw kleedje of een speeltje.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Riemen en tuigen koop ik nooit, gebruik het alleen als ze eens naar de DA moeten. Maar daar komen ze zo goed als nooit. Ik heb nog halsbanden en riemen van onze vorige honden, die zijn minstens 15 jaar oud. Ik heb voor Yara de laatste tijd wel wat jasjes gekocht. Verder koop ik wel iedere week snacks en kauwbotten en ook wel regelmatig een kussen en een lamswollen deken. Daar liggen ze toch wel het liefst op. Bia bedden moeten ze niks van hebben daar gaat niet 1 van de 3 op liggen. Dus die koop ik niet meer. Knuffels ook niet, die slopen ze binnen enkele seconden. Heb voor buiten wel speeltjes en flossen waar ze achteraan kunnen rennen en apporteren. Die moet ik binnenkort weer eens vernieuwen. Dus weer even een reden om iets te kopen voor ze 

-
- Zeer actief
Ik gebruik de tuigen als ik ze aan mijn heupgordel bind. Manu trekt me aan de fiets mee en met canicrossen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik ben voor de honden niet echt koopziek. Ze hebben beiden een rogz tuigje, gewoon simpel bruin.Die dragen ze alleen bij aanlijnwandelingen zoals met de pony erbij.
En Kyra heeft een ruffwear(geloof ik) tuig voor het speuren met daaraan een k9 10meter lijn.
We hebben 2 leren politielijnen, al vanaf dat we Harley kregen zijn die in gebruik.
Voor allebei de honden een halfcheck, gewoon simpel huismerk of rogz.
en voor beiden ook nog een jachtlijn.En ook voor beide een flexi maar die gebruiken we nooit.
Dat was het wel.Ook speeltjes gebruiken ze zelden,ze spelen liever met elkaar.
Er zwerven wat tennisballen door het huis en een (floss)touw en wat kongs, wubba en de zwarte.
Goedkope honden
En Kyra heeft een ruffwear(geloof ik) tuig voor het speuren met daaraan een k9 10meter lijn.
We hebben 2 leren politielijnen, al vanaf dat we Harley kregen zijn die in gebruik.
Voor allebei de honden een halfcheck, gewoon simpel huismerk of rogz.
en voor beiden ook nog een jachtlijn.En ook voor beide een flexi maar die gebruiken we nooit.
Dat was het wel.Ook speeltjes gebruiken ze zelden,ze spelen liever met elkaar.
Er zwerven wat tennisballen door het huis en een (floss)touw en wat kongs, wubba en de zwarte.
Goedkope honden
Laatst gewijzigd door Eefje83 op 27 jan 2018 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb ook liever helemaal niets of een simpel jachtlijntje of halsbandje om de hond. Maar Amy kan nog wel eens trekken en dan vind ik een tuig toch fijner. Ook voor speuren en naast de fiets lopen is het nodig. Ze heeft er twee, omdat haar tuig vaak heel smerig en nat is na de wandeling, zodat het ene tuig op kan drogen en ze het andere aan kan. Alle honden hebben hier min of meer dezelfde maten, dus als ik met Amoz ga fietsen (dan mag hij trekken) krijgt hij ook gewoon een tuig van Amy om. Daar ga ik geen apart tuig voor aanschaffen.Nanna schreef:Wat hebben jullie toch allemaal met tuigen.
De logeercollies hebben tuigen maar ik verrek het om ze om te doen. Jachtlijntje er om en los in het bos. Ga toch niet iedere keer die hele show met dat omdoen van die ellende opvoeren.
Toen ik alleen Mila nog maar had, had ik één jachtlijn en dat was het

Ik ben niet echt koopziek. Ik koop wel eens wat nieuws hoor, een mand of speeltjes, maar dat is dan omdat er ook echt iets aan vervanging toe is.
- Tineke
- Zeer actief
DeDiana schreef:Ik heb ook liever helemaal niets of een simpel jachtlijntje of halsbandje om de hond. Maar Amy kan nog wel eens trekken en dan vind ik een tuig toch fijner. Ook voor speuren en naast de fiets lopen is het nodig. Ze heeft er twee, omdat haar tuig vaak heel smerig en nat is na de wandeling, zodat het ene tuig op kan drogen en ze het andere aan kan. Alle honden hebben hier min of meer dezelfde maten, dus als ik met Amoz ga fietsen (dan mag hij trekken) krijgt hij ook gewoon een tuig van Amy om. Daar ga ik geen apart tuig voor aanschaffen.Nanna schreef:Wat hebben jullie toch allemaal met tuigen.
Toen ik alleen Mila nog maar had, had ik één jachtlijn en dat was hetNu heb ik dus tuigen, lange lijnen, politielijnen, flexlijnen, jachtlijnen, halsbanden... het is een hele collectie geworden inmiddels. Maar alles is vrij simpel en functioneel.
Ik ben niet echt koopziek. Ik koop wel eens wat nieuws hoor, een mand of speeltjes, maar dat is dan omdat er ook echt iets aan vervanging toe is.
Wij gebruiken ook tuigen en ja het af en aan doen is meer werk maar dat nemen we voor lief. Hier plassen aan de deur gebruik ik wel een jachtlijn voor maar verder vind ik die niet geschikt om honden echt aan te laten wandelen.
Wij hebben meerdere tuigen en lijnen en ook nog wel halsbanden , speelgoed waar ze overigens bijna niets mee doen, en ze hebben alle drie eigen etensbakken. Micron heeft twee mandjes en de meiden 1. Knabbels maak ik zelf maar zo af en toe koop ik nog wel wat voor ze wat ik niet zelf kan maken. En soms gaan we naar de groothandel en dan zie ik eigenlijk altijd wel wat voor ze wat mee moet. Maar dat is niet vaak dus ik vind mezelf niet koopziek wat de honden betreft

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik heb Joy een paar maanden geleden bijna opgehangen aan haar jachtlijn, doordat die in de wielkast van mijn rolstoel belandde en zich binnen een nanoseconde vastdraaideNanna schreef:Wat hebben jullie toch allemaal met tuigen.

Diezelfde avond nog heb ik een tuig besteld. Gewoon eentje

Minstens de helft van de wandelingen draagt ze haar tuig trouwens niet, omdat ze dan losloopt. Alleen op plekken binnen de bebouwde kom met veel verkeer wil ik haar aan kunnen lijnen.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gisteren is er een doos met ruim 13 kilo gedroogde snacks bezorgd, 10 kilo pensstaven, 2 kilo pigspaghetti, kipstrips en wat gevarieerde snacks erbij. Ik bestel ongeveer 2x per jaar in het groot want dan betaal ik geen verzendkosten, het is stukken voordeliger en makkelijker voor mij.
Vorige maand een nieuwe flex voor Pepe gekocht want de oude rolde niet fijn meer op. Die ligt nu in de kofferbak van de auto voor noodgevallen. (lees riem vergeten)
Speeltjes koop ik zelden. Ik heb een doos vol staan van de tijd dat Jurek pup was, waar nooit naar gekeken wordt. Ik had voor Pepe afgelopen zomer een mooi en duur tuig gekocht maar die handige lus op de rug met ring zorgde er voor dat zijn haren afbraken. Heb daarom een andere moeten kopen. Voor Samica koop ik niks meer want ik heb nog tuigen en lijnen voor grote honden voldoende uit de tijd dat we 3 Tatra's hadden.
Vorige maand een nieuwe flex voor Pepe gekocht want de oude rolde niet fijn meer op. Die ligt nu in de kofferbak van de auto voor noodgevallen. (lees riem vergeten)
Speeltjes koop ik zelden. Ik heb een doos vol staan van de tijd dat Jurek pup was, waar nooit naar gekeken wordt. Ik had voor Pepe afgelopen zomer een mooi en duur tuig gekocht maar die handige lus op de rug met ring zorgde er voor dat zijn haren afbraken. Heb daarom een andere moeten kopen. Voor Samica koop ik niks meer want ik heb nog tuigen en lijnen voor grote honden voldoende uit de tijd dat we 3 Tatra's hadden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hahaha, hier ook. Ik gebruik nu twee oude riemen waarvan de voering in het handvat kapot is, maar van de andere riemen vloog de musketon steeds los zodra de meiden zich uitschudden.Nanna schreef:Lothian schreef:Ja, jij bent ook wel erg![]()
![]()
Ja hoor eens, ik kan wel honderd halsbanden en tweehonderd riemen er op na gaan houden maar waarom zou ik dat doen als ze toch altijd met die ene lopenIk loop trouwens zelf ook altijd in dezelfde afgetrapte zooi
En speeltjes koop ik niet meer, die worden gesloopt en ze vreten die rotzooi op, dus geen speeltjes meer.
Zodra ze volwassen zijn koop ik wel twee nieuwe riemen en misschien een nieuwe halsband.
Gebruik de oude plasticmanden, wilde best wel wat nieuws kopen, maar de mooie manden van de vorige honden hebben ze stuk gevreten dus voorlopig doen ze het maar met oude zooi.
Ik loop ook steeds in hetzelfde. Heb een hekel aan kleren passen, dus ik doe het wel met wat ik nog heb.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Als nichtje morgen is geweest, heb ik nog wel het e.e.a. aan babyknuffels en knuffeldoekjes. Hebben?veertje schreef:Hier wordt het toch wel vaak gebruik. Een gewone vlecht van fleece waar ze samen aan trekken, of die vullingloze knuffels met piepjes. Alleen Finn haalt overal de piepjes uit... Verder nog een hoop babyspeelgoed van de kringloop.Nanna schreef:Ik heb nog nooit een hond gehad die iets om speelgoed gaf...![]()
Ja, aan elkaar geknoopte theedoeken of een flesje grind (kan ik ze meteen mee op hun harses timmeren). Of een in de tuin gevonden tak die mee naar binnen wordt gesleept. Maar echt speelgoed? Geen belangstelling.
Meestal wordt het wel alleen gebruikt bij spelen met elkaar of met mij.
Hier krijgen ze dat niet. Anders wordt het verschil tussen Wendeline’s speelgoed en die van de honden erg lastig.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik koop nog wel eens iets voor de honden, zeewier voor de tanden, veendrenkstof voor Balou zijn ingewanden, een elektrische nagelvijl waar ze bang voor zijn en dan nog zo af en toe iets leuks bij Aliexpress, gisteren nog twee van die brillentuigjes.
Zo iets maar dan suède.

Zo iets maar dan suède.

Laatst gewijzigd door Antonetta op 27 jan 2018 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik mag op zoek naar een grotere fietsmand. We hebben nu de middelste maat van de pasja/basil en dat past net. Kan alleen de korf er dan niet op doen en dat hebben we liever wel. Mag dus weer geld uitgeven voor de hondjes
Of de huidige mand omruilen met iemand die de grote heeft, maar liever de middelste maat heeft natuurlijk

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik ben eigelijk wel koopziek voor de hondjes, maar blut. Dus op het moment is het niet aan de orde.
Ze hebben per hond:
meerdere nylon halsbanden (Noa in rood en oranje, Ninthe in turquoise en zwart)
minimaal 1 leren halsband
2 maten julius-tuigen (alhoewel Noa Ninthe's grootste maat gesloopt heeft, en het pinnetje van Ninthe's kleinste maat afgebroken is. Dus zij is eigenlijk nu zonder)
1 H-tuig
1 ferplast agila (en Ninthe ook nog een ander instaptuig)
2 flexi's (Noa een lichtere en een zwaardere 8m, Ninthe een 8m en een 3m)
2 fleecejassen
4 jachtlijnen (2 hunters, een Suzanne en een alternatief lijntje)
ruffwear webmaster harness
ruffwear approach pack
ruffwear aria regendek
ruffwear bungeelijn
En bij alles heb ik bijpassende lijnen + bij alle oudere halsbandjes en tuigen (in totaal zo'n 20-25 stuks) heb ik ook bijpassende lijntjes.
Ook heb ik 2 4.5m-lijnen, 2 10m lijnen, een 15m lijn en 2 20m lijnen.
En vast nog meer waar ik zo niet op kom.
Ze hebben per hond:
meerdere nylon halsbanden (Noa in rood en oranje, Ninthe in turquoise en zwart)
minimaal 1 leren halsband
2 maten julius-tuigen (alhoewel Noa Ninthe's grootste maat gesloopt heeft, en het pinnetje van Ninthe's kleinste maat afgebroken is. Dus zij is eigenlijk nu zonder)
1 H-tuig
1 ferplast agila (en Ninthe ook nog een ander instaptuig)
2 flexi's (Noa een lichtere en een zwaardere 8m, Ninthe een 8m en een 3m)
2 fleecejassen
4 jachtlijnen (2 hunters, een Suzanne en een alternatief lijntje)
ruffwear webmaster harness
ruffwear approach pack
ruffwear aria regendek
ruffwear bungeelijn
En bij alles heb ik bijpassende lijnen + bij alle oudere halsbandjes en tuigen (in totaal zo'n 20-25 stuks) heb ik ook bijpassende lijntjes.
Ook heb ik 2 4.5m-lijnen, 2 10m lijnen, een 15m lijn en 2 20m lijnen.
En vast nog meer waar ik zo niet op kom.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dalí heeft trouwens ook nog tamelijk recent een nieuw kussen gekregen
en Lucca een nieuwe halsband, maar die moet ik nog op de foto zetten. Overigens valt mijn halsbandcollectie nog wel mee. Als ik iets heb gevonden waar ik tevreden mee ben koop ik minder snel er veel nieuwe bij maar Lucca's bandje was geknapt.

- runninggirl
- Zeer actief
Oooh hier moet ik meer over weten, wat voor kussen is dat?Lothian schreef:Dalí heeft trouwens ook nog tamelijk recent een nieuw kussen gekregenen Lucca een nieuwe halsband, maar die moet ik nog op de foto zetten. Overigens valt mijn halsbandcollectie nog wel mee. Als ik iets heb gevonden waar ik tevreden mee ben koop ik minder snel er veel nieuwe bij maar Lucca's bandje was geknapt.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Het is deze, de 51 Degrees North herringbone pillowbag (jawel). Ik heb er 50 euro
voor betaald bij de Pet's Place.

- runninggirl
- Zeer actief
Ohhh dankje wel. 1 mei is Lazar jarig, dat vind ik wel een goede reden om alvast iets te kopen.Lothian schreef:Het is deze, de 51 Degrees North herringbone pillowbag (jawel). Ik heb er 50 eurovoor betaald bij de Pet's Place.

- Bonnie F
- Zeer actief
Zappa heeft wat knuffels die ik bij de kringloop voor 50 eurocent koop. Hij houdt ze over het algemeen heel. Hij heeft 1 halsband en 1 leren riem. Die riem heb ik al 25 jaar. Oja, ik heb 2 van die jachtlijntjes bij ??? hier op het forum gekocht. 1 voor in de caravan en 1 voor in de auto. Ik vergeet nogal eens een riem mee te nemen dus dat is handig.
Het nut van tuigen ontgaat me over het algemeen helemaal op een enkele uitzondering na. Het is ook zo hyperig: ineens zie je bij alle witte herders een tuig. Waarom? Niemand die het me kon uitleggen. Oja, om nekletsel te voorkomen. Als je dan vraagt naar voorbeelden blijft het stil. "Het zou toch kunnen?" "Tuurlijk Suzanne....."
Loslopende en spelende honden met een tuig om vind ik nogal link. Er kan zomaar een kaak achter blijven hangen. En ja, dat gebeurt met regelmaat. Bij de dierenartskliniek van een kennis komen er zeker 2 in de maand binnen met lichte of ernstige schade. Tot zover de gezonde tuigjes..........
Het nut van tuigen ontgaat me over het algemeen helemaal op een enkele uitzondering na. Het is ook zo hyperig: ineens zie je bij alle witte herders een tuig. Waarom? Niemand die het me kon uitleggen. Oja, om nekletsel te voorkomen. Als je dan vraagt naar voorbeelden blijft het stil. "Het zou toch kunnen?" "Tuurlijk Suzanne....."
Loslopende en spelende honden met een tuig om vind ik nogal link. Er kan zomaar een kaak achter blijven hangen. En ja, dat gebeurt met regelmaat. Bij de dierenartskliniek van een kennis komen er zeker 2 in de maand binnen met lichte of ernstige schade. Tot zover de gezonde tuigjes..........

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vind tuigen fijn, heb meer contact met en controle over mijn hond met een tuig dan met een halsband.
mijn honden spelen nooit met andere honden dus hangende kaken zijn niet aan de orde en op het veld aangekomen gaat het sowieso af en pas weer om als we naar de bewoonde wereld teruggaan.
ben met een tuig begonnen toen jan een bult op zijn keel had en daardoor geen halsband om kon en vanaf die tijd hebben al mijn honden een tuig om, behalve de allereerste tijd.
totdat ik weet wat ik aan mijn herplaatser heb krijgt die een slip om, geen ontsnappers en vrij worstelaars voor mij alstublieftdankuwel.
oh en on topic kan ik niet meedoen, ik koop eigenlijk alleen iets voor mijn hond als ze het nodig heeft.
mijn honden spelen nooit met andere honden dus hangende kaken zijn niet aan de orde en op het veld aangekomen gaat het sowieso af en pas weer om als we naar de bewoonde wereld teruggaan.
ben met een tuig begonnen toen jan een bult op zijn keel had en daardoor geen halsband om kon en vanaf die tijd hebben al mijn honden een tuig om, behalve de allereerste tijd.
totdat ik weet wat ik aan mijn herplaatser heb krijgt die een slip om, geen ontsnappers en vrij worstelaars voor mij alstublieftdankuwel.
oh en on topic kan ik niet meedoen, ik koop eigenlijk alleen iets voor mijn hond als ze het nodig heeft.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 jan 2018 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik vind het hier wel meevallen. Ik heb zowel oud als nieuw spul liggen.
4 Jachtlijnen van Suzanne en 2 lijnen met musketon ook van Suzanne. Dan heb ik voor Izzy nog een normale paarse riem, en voor Droef 2 verschillende blauwe. Izzy heeft 2 halsbanden maar draagt er maar 1. Droef heeft er 3 en ik wissel er 2 af(afhankelijk welke het smerigst is en wat we dan gaan doen). Allebei hebben een flexilijn met lint (heb er nog 1 met koord liggen van overleden eerste hond, dus al een jaar of 12 oud inmiddels), en deze gebruiken we nu vaak voor de laatste plas ronde voor het slapen gaan. Voor de rest lopen ze eigenlijk altijd los, alleen Izzy laat ik niet vaak los meer in het donker(omdat het een etter is en ik andere honden te laat zie), dus loopt ze nog wat vaker aan de flexilijn.
Izzy heeft 1 jas, 1 skipak(voor de echte kou en sneeuw),2 kerstpakjes, 2 kersttruien en een normale trui.
Ze hebben allebei een badjas.
Verder staat er een mandje voor Izzy in de woonkamer, een bench voor Droef met vetbed en ligt er een los vetbed in de woonkamer. Op de slaapkamer heeft Droef ook nog een peuterbed staan aan ons voeteneind, maar deze gebruikt hij meer in de zomer dan de winter. In de winter komt hij knus bij ons liggen en zodra het weer warmer is dan zoekt hij de ruimte weer op. Elke maand krijgen ze wel iets van speelgoed erbij, meestal action meuk.
Ik koop eigenlijk elke maand wel iets voor ze, soms een beetje meer en soms een beetje minder. Toevallig zijn er gisteren 2 chuckit ballen voor Droef binnengekomen, want de 80 tennisballen en 20 andere ballen van allerlei soorten waren niet leuk genoeg meer, en hij begon chuckit te stelen van zijn vrienden, en de ballen zijn tot nu toe zeer geslaagd. Ik heb de squeez versie genomen en loop nu buiten met een mismaakte badeend over straat.
4 Jachtlijnen van Suzanne en 2 lijnen met musketon ook van Suzanne. Dan heb ik voor Izzy nog een normale paarse riem, en voor Droef 2 verschillende blauwe. Izzy heeft 2 halsbanden maar draagt er maar 1. Droef heeft er 3 en ik wissel er 2 af(afhankelijk welke het smerigst is en wat we dan gaan doen). Allebei hebben een flexilijn met lint (heb er nog 1 met koord liggen van overleden eerste hond, dus al een jaar of 12 oud inmiddels), en deze gebruiken we nu vaak voor de laatste plas ronde voor het slapen gaan. Voor de rest lopen ze eigenlijk altijd los, alleen Izzy laat ik niet vaak los meer in het donker(omdat het een etter is en ik andere honden te laat zie), dus loopt ze nog wat vaker aan de flexilijn.
Izzy heeft 1 jas, 1 skipak(voor de echte kou en sneeuw),2 kerstpakjes, 2 kersttruien en een normale trui.
Ze hebben allebei een badjas.
Verder staat er een mandje voor Izzy in de woonkamer, een bench voor Droef met vetbed en ligt er een los vetbed in de woonkamer. Op de slaapkamer heeft Droef ook nog een peuterbed staan aan ons voeteneind, maar deze gebruikt hij meer in de zomer dan de winter. In de winter komt hij knus bij ons liggen en zodra het weer warmer is dan zoekt hij de ruimte weer op. Elke maand krijgen ze wel iets van speelgoed erbij, meestal action meuk.
Ik koop eigenlijk elke maand wel iets voor ze, soms een beetje meer en soms een beetje minder. Toevallig zijn er gisteren 2 chuckit ballen voor Droef binnengekomen, want de 80 tennisballen en 20 andere ballen van allerlei soorten waren niet leuk genoeg meer, en hij begon chuckit te stelen van zijn vrienden, en de ballen zijn tot nu toe zeer geslaagd. Ik heb de squeez versie genomen en loop nu buiten met een mismaakte badeend over straat.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind dat er in dit topic veel te veel tekst en veel te weinig foto's staan. Ter compensatie hier een overzicht van Oor en haar knuffels. Een uittreksel natuurlijk, geen complete weergave

En dit is haar huidige collectie:

En dit is haar huidige collectie: