Grrr heel verhaal getypt is het weg! Nog een keer proberen...
Bedankt voor jullie reacties, maakt het niet makkelijker haha zowel voor als tegens..
Ik heb zelf behoorlijk wat ellende meegemaakt wat honden betreft. Toen mijn vriend en ik elkaar leerde kennen hadden wel allebei een reu van een jaar. Ik een Mechel hij een Duitser. Paar keer vreselijk gevochten, wij waren toen nog zo naïef om te denken laat maar gaan

Daarna gescheiden gehouden en toch nog een keer mis gegaan toen de Duitser uit zijn hok ontsnapte en bovenop mijn reu klapte. Gelukkig kon mijn vriend hem er met veel moeite afhalen, mijn reu behoorlijk in de kreukels en 6weken rust. Littekens kun je nog voelen op zijn schouder.
Met mijn huidige teef is het toen ze jong was mis gegaan met die van mijn moeder (Duitser) allebei volwassen aan het worden, ging altijd goed. Tot mijn moeder ze na het uitlaten door het hek laat het erf op en ze achter haar op elkaar klapte, is niet meer goed gekomen tussen hen. ( ook niet meer gedurft van mijn kant)
Verder gaat het buiten goed, zowel reu als teef, alleen herders laat ik haar niet bij omdat ze dan meteen al reageert. (naast die van mn moeder nog meer akkefietjes gehad met herders toen ze klein was) Tijd terug is ze gegrepen door een bull terrier en enige wat ze deed was naar ons toekomen, of we aub dat beest van haar af konden halen, ze vocht niet eens terug.
Ze is het laatste jaar ook wel stabiel geworden qua omgang en gedrag, vandaar dat ik ook weer begon te dromen van een hond erbij
Dus ja ik heb zelf best een trauma opgelopen van onder andere deze gebeurtenissen en ben best wel een zwart kijker nu, mijn vriend daar in tegen denkt dat het allemaal wel goed komt.. Vandaar ook mijn topic voor wat meer meningen..
Eigenlijk zou ik mezelf beter af kunnen vragen : Als het niet soepel verloopt heb ik het er dan voor over om altijd te moeten scheiden/opletten, alleen maar omdat ik graag een hond erbij wil?
Ik ga er zoizo niet vanuit dat ik zomaar een klein hondje erbij kan zetten en dan maar kijken hoe het gaat, zou dat heel voorzichtig aanpakken.
Misschien ben ik ook wel gewoon een zeikerd. Ik ben gek op honden, hele leven draait erom zowel werk als privé en zou graag meerdere honden hebben lopen/opvangen etc. Maar 1 moet toch ook wel genoeg zijn