Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Bij de antwoorden doen mensen dan weer voorbeelden van Labs die zij wel mooi vinden maar eerlijk gezegd vind ik veel daarvan weer de andere kant op schieten. Dat lijken dan wel windhondkruisingen.
Dat is ook weer een beetje teveel van het goede, maar nog altijd beter dan die te dikke Labradors.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Vooral die zwarte is gewoon echt veel te vet. Die magere vind ik eerlijk gezegd net zo lelijk. Hier loopt en lab x weim. Die ziet er ook zo uit. Ik vind het er wat onvolgroeid uitzien.
Ik geloof nooit dat deze, en zeker die zwarte niet, in deze conditie een show hebben gewonnen in bijv nederland. Ik zou zeggen kom eens kijken op de KAmpioensclubmatch van de rasvereniging, het is echt niet meer zo als jaren terug. Sure, veel honden zijn zwaar gebouwd, zie ook mijn eigen olifamt. Maar echt dat moddervette zie je sowieso niet veel meer. Dat de bouw wat lichter zou mogen, vind ik ook, en dat niet alle honden in topconditie zijn kan ik het ook nog mee eens zijn. Maar de tijd dat je alle labs in de showring kon rollen is echt voorbij. De meeste fokkers die ik ken hebben hun honden in een prima conditie. Ik zal vanavond wel wat fotos opzoeken als dat gewaardeerd wordt
En ka er zitten ook dikzakken tussen, dat ontken ik zeker niet
Ja ik kan geen oordeel geven over de toestand van de labs in zuidamerika haha, dat lijkt me ook niet zo nuttig om over te discussieren. Maar die zwarte is ook op gewicht volgens mij geen mooie hond haha
sbientje schreef:Ik geloof nooit dat deze, en zeker die zwarte niet, in deze conditie een show hebben gewonnen in bijv nederland. Ik zou zeggen kom eens kijken op de KAmpioensclubmatch van de rasvereniging, het is echt niet meer zo als jaren terug. Sure, veel honden zijn zwaar gebouwd, zie ook mijn eigen olifamt. Maar echt dat moddervette zie je sowieso niet veel meer. Dat de bouw wat lichter zou mogen, vind ik ook, en dat niet alle honden in topconditie zijn kan ik het ook nog mee eens zijn. Maar de tijd dat je alle labs in de showring kon rollen is echt voorbij. De meeste fokkers die ik ken hebben hun honden in een prima conditie. Ik zal vanavond wel wat fotos opzoeken als dat gewaardeerd wordt
En ka er zitten ook dikzakken tussen, dat ontken ik zeker niet
Ach, als je even googelt op "crufts labrador" zie je al meteen hoe de best of breed honden de afgelopen 10 jaar veranderd zijn.
Die van 2017 was heel leuk.
Natuurlijk wordt het type uitvergroot en ik ben daar ook niet kapot van, maar dat heeft niets te maken met wel of niet moddervet showen. De meesten kunnen wel een kilootje missen hoor, maar wat ik maar wil zeggen is dat er tegenwoordig vanuit fokkers best aandacht is voor de conditie van de honden. Ik heb dit jaar geschreven op onze KCM en er waren in de ring waar ik zat geen hondem die er zo uitzagen, zo vet. Er waren er wel een aantal die wat te dik waren en ook een paar die echt wel vettig waren, maar het overgrote deel was prima.
Nanna schreef:Je hoeft maar even naar de historie van het ras te kijken om te zien hoe een behoorlijke Lab er uit dient te zien.
Rastypisch, maar wel in staat de hele dag door het bietenveld te ploegen.
Heremijntijd Ik vind slanke labradors al vrij lomp gebouwd, maar dit is helemaal niet om aan te zien! Jammer want hun karakters zijn zo leuk. Maar ik ga er nooit aan beginnen. Tenzij gekruisd met iets aanzienlijk rankers.
Nanna schreef:Bij de antwoorden doen mensen dan weer voorbeelden van Labs die zij wel mooi vinden maar eerlijk gezegd vind ik veel daarvan weer de andere kant op schieten. Dat lijken dan wel windhondkruisingen.
Nee labrador zou ik dit niet noemen maar ik vind dit wel 1000x mooier dan ook een 'normale' labrador!
mijke schreef:Heremijntijd Ik vind slanke labradors al vrij lomp gebouwd, maar dit is helemaal niet om aan te zien! Jammer want hun karakters zijn zo leuk. Maar ik ga er nooit aan beginnen. Tenzij gekruisd met iets aanzienlijk rankers.
Gewoon een fieldtrial labje kiezen dan. Zoiets als de black brothers van Samantha. Echt, op de Nimrod liepen de prachtigste slanke labjes rond. Een verademing om te zien. En werken als een malle natuurlijk.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
mijke schreef:Heremijntijd Ik vind slanke labradors al vrij lomp gebouwd, maar dit is helemaal niet om aan te zien! Jammer want hun karakters zijn zo leuk. Maar ik ga er nooit aan beginnen. Tenzij gekruisd met iets aanzienlijk rankers.
Gewoon een fieldtrial labje kiezen dan. Zoiets als de black brothers van Samantha. Echt, op de Nimrod liepen de prachtigste slanke labjes rond. Een verademing om te zien. En werken als een malle natuurlijk.
Ja, ook die zijn nog te rond naar mijn smaak. Dan bedoel ik gewoon de bouw, want die van Samantha zijn voor labs echt prachtig om te zien hoor (Fudge ). Maar ik val gewoon op atletischere types.
Wij zijn niet van de shows, maar met cattle Luca zijn we een paar keer naar een show geweest. Toen begreep ik ook niets van al die brede (vette) cattledogs die het zo goed deden in de ring.
Zoiets.. http://www.kyoglepetmotel.com/Queblue/i ... es/794.jpg
Ach het is ook gewoon een kwestie van smaak.
Zelf wil ik atletischere types, omdat ik dat mooier vind maar ook omdat ik ermee werk.
Fudge zit er een beetje tussenin qua type, voor mij is hij grof zat maar in labradorwereld noemt men hem nog vaak zat "windhondtype" en dat snap ik dan weer niet.
Afgezien van bouw (ik weet dat dat niet helemaal oke is) is hij voor een jachthond zwaar zat. https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5815981690
Laatst gewijzigd door samantha! op 23 jan 2018 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nanna schreef:
Ik vind die zwarte winnende hond op de foto van Sbientje nog steeds veel te zwaar en laagbenig. Waar slaat het toch op
Je hebt werkpaarden en luxepaarden.
Waarom zou een misverkiezingshondhond er uit moeten zien als een werkhond van 100 jaar geleden?
De gemiddelde hondenbaas wil geen hond met werklust. Die wil de lab voor het plaatje en dat moet allemaal zo makkelijk mogelijk zijn.
Voor elk wat wils.
Nanna schreef:Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed wat hier fout aan was en dat het dusdanig 'verbeterd' moest worden dat we met zijn allen op de show zijn geëindigd met van die vetlellen.
Ik vind die zwarte winnende hond op de foto van Sbientje nog steeds veel te zwaar en laagbenig. Waar slaat het toch op
Ja, zo vind ik ze ook veel mooier!
Dat laagbenige viel mij ook meteen op, vooral bij die zwarte hond. Zo zonde!
Nanna schreef:
Waarom zou een misverkiezingshondhond er uit moeten zien als een werkhond van 100 jaar geleden?
De gemiddelde hondenbaas wil geen hond met werklust. Die wil de lab voor het plaatje en dat moet allemaal zo makkelijk mogelijk zijn.
Voor elk wat wils.
Dat wil toch niet zeggen dat ze een dikke hond willen? Ook een 'gewone' huishond, wat ik al een idiote uitdrukking vind, kan er normaal uitzien.
Nanna schreef:
Voor elk wat wils.
Dat wil toch niet zeggen dat ze een dikke hond willen? Ook een 'gewone' huishond, wat ik al een idiote uitdrukking vind, kan er normaal uitzien.
Je zegt het zelf al Ik word een beetje flauw van die uitgemolken discussie over te zware labradors hier op HF. Ja, er zijn veel labradors met overgewicht en ja, er wordt soms extreem gefokt, maar je kunt prima een showgefokte labrador hebben die goed op gewicht is, er normaal uitziet en dito functioneert Niks mis met mijn (ook nog 's gecastreerde) teefje uit showlijnen, vind ik zelf.
Lieske_1977 schreef:Ik word een beetje flauw van die uitgemolken discussie over te zware labradors hier op HF.
Helemaal mee eens, sommige mensen raken niet uitgepraat over 'rasverbetering' en als alle rassen die revue zijn gepasseerd, beginnen we weer van voren af aan, bij de labrador en de duitse herder
Ik vind die zwarte hond ook te laag op de benen, maar dat is toch een heel andere discussie dan te vet? Te vet issie zeker niet. Daar ging het topic dacht ik over. Dat je niet houdt van het type, dat kan. Ik houd ook van zoveel types niet haha. Het lijkt me handig om die twee discussies uit elkaar te houden want ze hebben weinig met elkaar van doen