Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heeft jouw hond je ooit aangedaan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Re: Wat heeft jouw hond je ooit aangedaan

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Talloze keren gevallen na zien van kat of wild. Verwonding variërend van hersenschudding tot gat in knie en kleine wondjes. Ik zit onder de littekens (elk met een eigen verhaal).

Twee keer gelanceerd na run aan de flex. Schaafwonden.

Eén keer gevallen met de fiets toen hond schrok van autowasstraat. Twee dagen niet kunnen lopen.

En vast nog veel meer wat ik ben vergeten. Het went :goeie:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Niet mij maar mijn vader:

Wíj hadden een donkerbruine lab toen ik nog thuis woonde. Hartstikke lief beest maar met 1 vreselijke eigenschap, hij kon zomaar een vreemd persoon onwijs leuk vinden. Veel leuker dan ons en dan was hij weg. Hij bleef daarom altijd aan de lijn.

Mijn vader was een keer in het donker met hem aan het wandelen en toen was hij uit de lijn geschoten. Hij was meteen naar een vreemde gerend en min vader hoorde die vrouw zich rot schrikken en gillen ergens voor hem. Dus hij in het donker op het geluid afrennen en ondertussen Bo! roepen. Die was zich alleen zelf rotgeschrokken van de gillende vrouw en was met een omtrekkende beweging naar mijn vader gerend. En terwijl mijn vader jogde richting het geluid is Bo ( dikke lab) met volle vaart tegen de achterkant van mijn vaders benen gerend. Die viel achterover met zijn achterhoofd in een verse honderdrol ( zo'n rode frolicdrol) . Ik vergeet nooit meer hoe jij met zijn gekneusde enkel aan de deur stond, met een gezicht dat stond op onweer en zijn achterhoofd ( waar net een kaal plekje op kwam) vol met rode kak. Men ik heb me bezeken.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Uhm mij onderuit getrokken, toen ik blijkbaar op ijs stond swoetsch en daar lag ik. De man die met zijn hond door het weiland liep pieste zich zowat in zijn broek :LOL:

Ontelbare keren botsingen gehad.

Kopstoten

In Italië een Calangie aflopen, die te diep was. En hij kon niet omhoog komen. Andere gasten die erbij waren gingen al helpen. Ik wilde net gaan afdalen, klimt die druif over mijn handen met behulp van een gast over mij heen. Overal schrammen.

Dit was meer een combinatie fout van ons beiden, ik gaf het commando apport, maar vergeet de riem los te laten. Daar vloog ik, was net superwomen :LOL:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat me altijd bij blijft Baco aan de 50 meter lijn en vlak voor ons een haas in de dekking :schrik: we hadden hem allebei niet gezien tot de haas ging en Baco ook :O: :O: en ik keek naar mijn lijn die afrolde :LOL: en daar ging ik zoefffffffffff het is allemaal goed afgelopen maar weet nog zo het moment.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Trees heeft meerdere malen in mij gehapt ipv haar speeltje, Colin heeft dit een paar dagen geleden ook gedaan volop in m'n been. Ook heeft Colin met z'n toen 4 maanden al m'n rug kapotgetrokken (ok laatste zetje want was al gammel). Van asielhonden heb ik een tand door m'n lip gehad, meerdere keren skiles gehad en ook weleens omver getrokken, en ik heb een mooi litteken op mijn arm van toen een hond mij langs een spijker in de muur trok. Ook op mn vingers littekens van een bra nd/schuurwond die ik opliep door zo'n antislip lijn die toch slipte :-D
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

billy schreef:Wat me altijd bij blijft Baco aan de 50 meter lijn en vlak voor ons een haas in de dekking :schrik: we hadden hem allebei niet gezien tot de haas ging en Baco ook :O: :O: en ik keek naar mijn lijn die afrolde :LOL: en daar ging ik zoefffffffffff het is allemaal goed afgelopen maar weet nog zo het moment.
hahaha 50 meter??? ja das niet te houden idd, 10 meter snelheid maken is al teveel eigenlijk :D
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft me ooit een bloedneus bezorgd uit blijdschap. Ik had die bloedneus alleen pas door toen ik op de terugweg was van de supermarkt en me nog even verbaasde over al die starende mensen... :LOL:
Hij heeft ook eens vol in mijn hand gebeten al kon hij daar niet eens veel aan doen. Hij werd aangevallen door een andere hond en ik ging me daar mee bemoeien.
Hij was het er ook eens niet mee eens dat we stopten met spelen dus toen ik omdraaide en weg wou lopen, nipte hij in mijn zij. Bont en blauw dat het was daarna.
Toen we nog frisbeeden waren mijn bovenbenen altijd helemaal blauw omdat hij nooit op een normale manier richting frisbee kon springen.
En verder de standaard hand-ipv-speeltje, tackelen met takken en ademhappen-na-opspringen acties.

En Malou.
Ze is weggelopen. Echt, dat was een hel.
En toen ik haar net had heeft ze in spel in mijn hiel gehangen. Dat vond ik nogal pijnlijk dus toen ben ik haar als alternatief mijn arm aan gaan bieden. Achteraf niet zo'n hele slimme actie geweest, want nu is mijn rechterarm standaard wat blauwig in de winter en in de zomer denken mensen serieus dat ik mishandeld word als ze die arm zien. :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik had een tweede date. Hiervoor de dame in kwestie bij mij thuis uitgenodigd voor een etentje. Ik had Kisses weggesloten, maar op een gegeven moment wilde ze haar zien. We zaten lekker in de tuin. Kisses neemt een sprint, springt op schoot en pist zo haar hele broek onder. Sindsdien noem ik haar regelmatig Pisses. Dit was ook onze laatste date.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bayko die ooit een hele middag en avond vermist is geweest nadat hij was geschrokken van geweerschoten. Tien jaar van m'n leven. Minstens.

Cyntha is rond 6 maanden een keer het halve dorp doorgerend toen ze schrok van een roedel dobers en rottweilers die blaffend de hoek om kwamen gerend met een schreeuwende baas erbij net waar wij kwamen aangelopen. Ze reageerde niet meer op mijn geroep. Ben er met Bayko achteraan gerend maar uit het oog verloren omdat Cyntha sneller was. Op hoop van zege naar huis en daar stond ze op de oprit te wachten. Grijze haren. Heel veel.

Bayko heeft me ooit een keer in m'n hand gebeten. Hij had tijdens een wandeling iets gevonden aan de akkerrand. Het leek iets van een kippekarkas ofzo. Ik vertrouwde het niet, bang voor vergiftiging. Waar Bayko normaal altijd luisterde naar het commando 'los' wilde hij deze schat liever niet afgeven. Ik met m'n hand in z'n bek om het eruit te trekken en meneer blijft fijn verderkauwen :80: Daar zat dus m'n hand tussen :blauwoog: Dat is overigens de enige keer dat hij van mij een fysieke correctie kreeg. Uit pijn trok ik m'n hand terug en gaf Bayko zonder een seconde nadenken met twee vingers een tik op z'n neus. Daar ben ik niet trots op maar het werkte wel want hij liet het voorwerp eindelijk los. En Bayko was gelukkig niet het type om aan zo'n correctie iets over te houden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Een bmo operatie in de nacht van za op zo.
Dat heeft me zo'n € 800,- gekost. :pffff:

En toen heeft ze de da ook nog genant af laten gaan.
ToenSarah zo ziek was konden ze alles met haar doen.
Na de operatie was ze dus weer zoveel opgeknapt dat het de da plus assistente
niet lukte om het infuus eruit te halen. :neenee:
Of we wilden komen.
En toen holde Sarah ons tegemoet met de da een infuuszak hoog houdend erachteraan.
Wij moesten Sarah met ons tweeën vasthouden en toen lukte het pas. :roll:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het meest zichtbare is het litteken op mijn voorhoofd, runar die een bal mis greep maar mijn gezicht correct greep :schrik:

Hij heeft ook een stukje uit de achterkant van mijn knie opgegeten :mep:

En deels gewrichtsbanden van mijn voet gescheurd toen hij me omver trok nadat hij wat energie te veel had na kort zitten na blessure van hemzelf.

Zo genoteerd ga ik me toch moeten herroepen nadat ik al altijd beweer dat dat mijn braafste hond is :80:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Wij dachten ook eens leuk een stukje te rennen met de honden. Ieder een vast en lopen maar. Elkaar natuurlijk aanmoedigen om zo hard mogelijk te gaan, echt een wedstrijdje ervan maken. Besluit Damy toch niet ineens dat er vijf meter terug iets heul lekker rook :schrik:
Ik roep op Damy dat hij moet doorlopen, waarna hij met een mooie lus rond Noa de draad weer oppikt en meerent. Mijn vriend heeft het niet door en rent nog op vol vermogen verder, waardoor beide lijnen goed op spanning komen. Honden moeten dicht op elkaar lopen, komen uiteraard net voor mijn voeten terecht en daar ging ik, vol de sloot in.
Vriend besluit toch maar eens te remmen na alle commotie, gooit z'n volle gewicht op een voet en draait. Die zei uiteraard krak :schrik:
Kon ik een ruime kilometer m'n vriend half dragen richting auto, ondertussen twee honden vasthoudend, terwijl mijn eigen knie en enkel ook niet zo lekker meer liepen :blauwoog:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa heeft me een keer gebeten toen ze uitviel naar andere hond en ik haar opzij duwde met been. En een keer vingers uit de kom getrokken toen ze uitviel. Verder is zij wel heel braaf en lief. Winni loopt gewoon dwars door je heen, maar wonder boven wonder loopt dat goed af steeds.

Tay heeft mijn knie gesloopt door er doorheen te lopen. Half jaar lang ingetapet moeten lopen, fysiotherapie enzovoorts en nog steeds heb ik er soms last van (4 jaar later). Toen ik eindelijk geen tape meer om hoefde waren we aan het trainen en hij deed het heel goed, ik spring ergens van af en beloonde hem met stem. Hij werd zo blij dat hij tegen me aan sprong en we samen tegen de grond gingen, en weer door die knie heen. Ook vingers uit de kom getrokken, in handen gebeten doordat hij de bal wilde hebben, in been gebeten toen bal uit zijn bek vloog en hij er happend achteraan ging. Ook heeft hij me van de trap laten stuiteren door me in te halen :LOL:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Charlie heeft drie jaar terug op vakantie een ober in een pizzeria al te enthousiast begroet. En je raadt het al, de ober had een vol dienblad in zijn handen, oeps.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Op een warme dat had ik Yildah voor in mijn bestelbus gezet zodat ze lekker bij het open raam kon zitten. Ze had tijdens de wandeling schijnbaar mensen poep gegeten en kotste dat tijdens het rijden uit.
Dat is echt het goorste wat ik ooit in mijn leven heb geroken.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
billy
Erelid

sbientje schreef:
billy schreef:Wat me altijd bij blijft Baco aan de 50 meter lijn en vlak voor ons een haas in de dekking :schrik: we hadden hem allebei niet gezien tot de haas ging en Baco ook :O: :O: en ik keek naar mijn lijn die afrolde :LOL: en daar ging ik zoefffffffffff het is allemaal goed afgelopen maar weet nog zo het moment.
hahaha 50 meter??? ja das niet te houden idd, 10 meter snelheid maken is al teveel eigenlijk :D
Ja haha heb ook serieus vliegles gehad toen :LOL: :LOL:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

billy schreef:
sbientje schreef:
Ik kan me nog een foto herinneren van jou dat je Baco aan het zwemmen leren was en er languit achteraan werd getrokken :mrgreen: Ik heb er zo vreselijk om moeten lachen.
billy
Erelid

Ri@ schreef:
billy schreef:
sbientje schreef:
Ik kan me nog een foto herinneren van jou dat je Baco aan het zwemmen leren was en er languit achteraan werd getrokken :mrgreen: Ik heb er zo vreselijk om moeten lachen.

Ja die was ook leuk, maar het was niet alleen kommer en vliegles hoor :pffff: :mrgreen:

deze was dat :cheer: samen met Freek nog :I:

Afbeelding

En gelukt het zwemmen :mrgreen:

Afbeelding
:smile2: :smile2:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

billy schreef:
Ri@ schreef:
billy schreef:
sbientje schreef:hahaha 50 meter??? ja das niet te houden idd, 10 meter snelheid maken is al teveel eigenlijk :D

Ja die was ook leuk, maar het was niet alleen kommer en vliegles hoor :pffff: :mrgreen:

deze was dat :cheer: samen met Freek nog :I:

Afbeelding

En gelukt het zwemmen :mrgreen:

Afbeelding
:smile2: :smile2:

:LOL: :LOL: :LOL:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik had een rottlab ( :) ) en die heeft mij gelanceerd door me in mijn knie te rammen tijdens spel.
Was alleen een beetje jammer dat het overdwars was, en dat daardoor mijn banden allemaal gescheurd waren.

Maar als ik het zo allemaal lees, dan geloof ik echt niet meer dat het hebben van een hond goed is voor je gezondheid ;)
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Op mijn plaat gaan omdat Manu in een storm achter alle schuimvlokken op het strand aanging. Echt face first.

Verdwijnen en inbreken in een kippenhok. We weten hoe dat afliep.

De brede sloot overzwemmen en jankend achter hazen en ganzen aanrennen. Dan kon ik beter naar huis (lag aan dat water) want dat kon wel een half uur duren.

Over hoge hekken springen en weer ergens achteraan jagen. En dan heb ik het over minimaal 1m60 hoog.

Uma is 2x vermist geraakt. Maar ik kan haar dat toch niet aanrekenen, al was het wel echt het verschrikkelijkste ooit :jank:

Net in ons nieuwe huis met eikenhouten vloer en Uma besluit 's nachts een plas diarree middenin de kamer te leggen die we 's ochtends pas vonden. Die vlek zit er dus nu nog.

Manu heeft op een drukke stranddag tegen een Duitser aangeplast :80: Ik zei nog tegen vriend: lijkt wel of ie zo gaat plassen. Maar dat doet ie dus echt nooooit en hij tilt zijn poot op. Ik schaamde me kapot!

Leuk etentje met vrienden bij ons thuis en Uma gaat 1 meter van de eettafel ontzettend hard met scheten en al diarree zitten spuiten. Geen waarschuwing, niks. Iedereen is naar lucht gaan happen op het balkon :LOL: Met die kop van haar als altijd :LOL:

Toen Uma er net was heeft ze een bak smuldier over mijn nieuwe hoogpolige tapijt gesmeerd. Ik wist toen nog niet hoe goed ze in jatten is. De zon scheen op dat tapijt overdag. Ja bah! Die kon dus gelijk naar het grof vuil.

Manu heeft naast de fiets eens bedacht dat ie naar links wilde en rende zo mijn voorwiel in. Fiets op mijn kop en kin op de grond. Ik heb 6 maanden mijn knie niet kunnen buigen. Máár hij is nu superbraaf naast de fiets.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Leuk etentje met vrienden bij ons thuis en Uma gaat 1 meter van de eettafel ontzettend hard met scheten en al diarree zitten spuiten. Geen waarschuwing, niks. Iedereen is naar lucht gaan happen op het balkon :LOL: Met die kop van haar als altijd :LOL:
:O: :LOL: :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots heeft een keer bij schoonmoeder in huis geplast. Schoonmoeder heeft zelf een hond een reu en vond het gelukkig niet erg. Gelukkig was het snel weer schoon en was het niet op haar kleed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

In de dierenwinkel in het pad gepiest en terwijl ik op m'n knietjes aan het soppen was vloog hij de hond des huizes aan...
Dat was de eerste en laatste keer in die winkel.

En takken. Altijd halve boomstammen en dan van achter aan komen rennen, zo je knieholtes in geramd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ja, Lou heeft eens een drol in de dierenwinkel gelegd. Schaamde me dood.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

O maar emotionele schade heb ik ook :pffff:

Even een kleine greep:

teef
- is een keer zo'n enge nieuwbouw/spookwijk ingerend en verdwenen. Ik hoorde haar ergens gillen, maar alles weerkaatst daar dus ik had geen idee waar het vandaan kwam. Ik heb zeker een halfuur rondgelopen, en kwam echt niemand tegen. Toen vond ik haar uiteindelijk in een achtertuin, rennend en springend rondom een konijnenren met stampend konijn. Moest de tuin in kruipen om haar te pakken.

- toen het een paar jaar geleden vroor is ze over het ijs gelopen een tuin in dat aan het water grensde. En heeft daar op een kippenhok staan joelen en krijsen en dansen. Moest ik over het ijs lopen (heb ik toch al zo'n angst voor, het was nog niet zo dik) en haar pakken en weer terug over het ijs.

- nadat de musketonhaak was losgesprongen is ze over een slootje gesprongen om een haas te gaan najagen. Ze is een uur bezig geweest, die haas achterna (niet gevangen overigens). Schade: twee jaar gesukkeld met kreupelheid en 2000 euro armer aan dierenartsen en aanverwanten. Voordeel is wel dat ze na die periode haar wilde haren kwijt was, deels omdat ze toen veel aangelijnd heeft gelopen en deels doordat ze ouder (en letterlijk wijzer) was geworden. Was wel een dure en omslachtige training.

- is een keer nadat we vanuit het bos een drukke weg waren overgestoken en ze aan de andere kant in het losloopgebied verder los mocht, teruggerend omdat ze 500 m naast het bos konijnen had geroken op een afgezet complex voor begeleid wonen. Daar is ze een halfuur of zo gaan gillend jagen en wilde niet komen. Voordeel van luidruchtig jagen is dat ze beter te lokaliseren zijn.

reu

- heeft kans gezien aan de andere kant van het goed afgezette vliegveld Rotterdam te komen en heeft 10 minuten langs en over de startbaan gerend.

- is over een op- en afrit van de snelweg (licht voor voetgangers stond net op groen) teruggerend omdat ie toen we daar kort daarvoor waren langsgelopen iets had geroken in de struiken. Teef erachteraan. Ik ben toen ik ze weer had op een stoepje gaan zitten en heb hard gehuild. Om het trio 'bloed en zweet' compleet te maken.
Laatst gewijzigd door *Wolf* op 23 jan 2018 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie heeft me een hartverzakking bezorgt door op dag 1 in plaats van mee naar binnen te willen zich uit haar anti-ontsnappingstuig te worstelen en de drukke straat op te rennen. Gelukkig was de straat nog enger dan ik en kwam ze weer terug maar mannnn.... Nog weet ik niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft.
We zijn er allebei zo van geschrokken dat ze vanaf dat moment alleen nog maar braaf is geweest :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O ja, bij anderen binnen plassen (markeren) hebben Amoz en vooral Taartje ook gedaan. Amoz deed dat in het begin in vreemde huizen waar ook een reu woonde, maar dat is gelukkig al lang niet meer gebeurd. Taartje doet het ook om te markeren. Ook al heeft ze vlak voordat we naar binnen gaan nog een paar keer geplast, dan is de kans nog zeker 8 op 10 dat ze binnen een minuut na binnenkomst liefst midden in de kamer gaat zitten plassen. Bij mijn zus heeft ze ook wel eens binnen gepoept terwijl ze daarvoor nog lang gewandeld en gepoept had.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig heb ik dus niet als enige een duivelshond :E:
Bowie heeft mij toen ze jong was meerdere malen hard gebeten vanuit redirectie agressie , ze heeft daarbij ook wat jassen gesloopt en me een frozen shoulder bezorgd.
Verder heeft ze alles gesloopt wat er gesloopt kan worden, een flinke tand door mijn lip bezorgd en een dikke knie door daar in volle vaart tegenop te rennen.
Vast nog wel meer maar dat ben ik inmiddels vergeten aangezien ze inmiddels al jaren een heel zoet meisje is :I:
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Indy heeft stukken uit de kurkvloer geknabbeld. Jeuk aan zijn tanden of zo. Geen idee waarom hij het deed. Gelukkig snel weer over. En speelgoed bleef toen niet lang heel. Dat is ook weer over.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”