Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond combineren met werk?
Moderator: moderatorteam
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Re: Een hond combineren met werk?
Het hangt er denk ik ook vanaf of je zelf veel energie hebt en of je man meehelpt met het huishouden en kind zodat jij dagelijks je handen vrij hebt voor de hond. En het type hond en de leeftijd ervan.
Persoonlijk zou ik het met een fulltime baan niet goed kunnen. Ik werk nu parttime, het moeilijkste vind ik het steeds weer regelen van goede oppas. En ook de kosten daarvan te kunnen betalen met een parttime baan (kosten voor 3 dagen per week ben je per maand, per hond al snel 120 euro kwijt). Ik heb nu mijn ouders als vangnet voor als ik eens geen oppas heb en dat is heel fijn. Ik heb veel plezier van mijn honden en ga graag samen met ze op pad. Maar het lijkt mij een te pittige opgave om fulltime te werken, een huishouden met kind te verzorgen en dan ook nog de zorg voor een hond. Nee, dat zou ik echt niet trekken, maar dat ligt ook aan wat ik belangrijk vind. Ik zou dan bijvoorbeeld meer bij mijn kind willen zijn en niet kiezen voor een fulltime baan.
Persoonlijk zou ik het met een fulltime baan niet goed kunnen. Ik werk nu parttime, het moeilijkste vind ik het steeds weer regelen van goede oppas. En ook de kosten daarvan te kunnen betalen met een parttime baan (kosten voor 3 dagen per week ben je per maand, per hond al snel 120 euro kwijt). Ik heb nu mijn ouders als vangnet voor als ik eens geen oppas heb en dat is heel fijn. Ik heb veel plezier van mijn honden en ga graag samen met ze op pad. Maar het lijkt mij een te pittige opgave om fulltime te werken, een huishouden met kind te verzorgen en dan ook nog de zorg voor een hond. Nee, dat zou ik echt niet trekken, maar dat ligt ook aan wat ik belangrijk vind. Ik zou dan bijvoorbeeld meer bij mijn kind willen zijn en niet kiezen voor een fulltime baan.

-
- Zeer actief
TS heeft het niet over kinderen nog. Dus waar de kinderen ineens vandaan komen?
Zelf heb ik geen kinderen en toen ik alleenstaand was wel 2 honden en een fulltime baan. Maar voor werk en na werk deed ik eigenlijk niets zonder de honden erbij.
Moesten de honden niet mee kunnen, dan nam ik inderdaad een middag vrij om in ieder geval lekker met ze weg te gaan en daarna ging ik naar een verjaardag of feestje als dat in de werkweek viel. En dat doen we nu eigenlijk niet anders. Inmiddels wel een partner, maar allebei werken we fulltime, maar in de week gaan we eigenlijk niet weg zonder honden. En als er wel iets is dan nemen we een dag vrij of een middag vrij dat ze wel de aandacht en wandeling krijgen die ze nodig hebben. Visite en uitjes plannen we in het weekend.
Het is een keuze, en nee ik vind het zeker in de winter niet fijn omdat de dagen dan zo kort zijn. Maar dan ben ik maar een egoïst, ik vind het fijn om de honden te hebben en heb ook niet het idee dat ze heel veel tekort komen..
Een ander kan daar anders over denken, maar het zij zo.
Zelf heb ik geen kinderen en toen ik alleenstaand was wel 2 honden en een fulltime baan. Maar voor werk en na werk deed ik eigenlijk niets zonder de honden erbij.
Moesten de honden niet mee kunnen, dan nam ik inderdaad een middag vrij om in ieder geval lekker met ze weg te gaan en daarna ging ik naar een verjaardag of feestje als dat in de werkweek viel. En dat doen we nu eigenlijk niet anders. Inmiddels wel een partner, maar allebei werken we fulltime, maar in de week gaan we eigenlijk niet weg zonder honden. En als er wel iets is dan nemen we een dag vrij of een middag vrij dat ze wel de aandacht en wandeling krijgen die ze nodig hebben. Visite en uitjes plannen we in het weekend.
Het is een keuze, en nee ik vind het zeker in de winter niet fijn omdat de dagen dan zo kort zijn. Maar dan ben ik maar een egoïst, ik vind het fijn om de honden te hebben en heb ook niet het idee dat ze heel veel tekort komen..
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
In een eerder topic las ik volgens mij over een kind van 4 jaarblondie schreef:TS heeft het niet over kinderen nog. Dus waar de kinderen ineens vandaan komen?

In het topic 'een eerlijke mening gevraagd' stond: "Maar ik heb er een slecht gevoel bij om een hond aan te schaffen als mijn man er niet 100% mee achter staat.
Ik zie alleen maar voordelen: eindelijk terug de liefde van een hond, een trouwe vriend voor mijn zoontje van 4, eindelijk terug kunnen knippen (heb mijn diploma hondentrimmen), samen gaan joggen, naar de hondenschool... Mijn man beziet dit als "het jezelf moeilijk maken met extra werk"

-
- Zeer actief
Oh is dat dezelfde mevrouw dan die voor een poedel zou gaan kijken. Dat was me ontgaan.lotje&famke schreef:In een eerder topic las ik volgens mij over een kind van 4 jaarblondie schreef:TS heeft het niet over kinderen nog. Dus waar de kinderen ineens vandaan komen?
Een ander kan daar anders over denken, maar het zij zo.(of haal ik mensen doorelkaar
):
In het topic 'een eerlijke mening gevraagd' stond: "Maar ik heb er een slecht gevoel bij om een hond aan te schaffen als mijn man er niet 100% mee achter staat.
Ik zie alleen maar voordelen: eindelijk terug de liefde van een hond, een trouwe vriend voor mijn zoontje van 4, eindelijk terug kunnen knippen (heb mijn diploma hondentrimmen), samen gaan joggen, naar de hondenschool... Mijn man beziet dit als "het jezelf moeilijk maken met extra werk"
-
- Zeer actief
Katrien als je zoveel twijfelt over diverse dingen, of je man er wel mee om kan gaan, of het te combineren is met fulltime werk, en wat je schreef in een ander topic dat je man zich afvroeg of je jezelf niet teveel op de hals haalt, dan moet ik een beetje met je man meegaan.
Als je zelf al zoveel twijfelt, en jij bent degene die het graag wilt, dan moet je niet aan anderen vragen hoe zij het doen, maar moet je bij jezelf nagaan of je het allemaal wel zou kunnen behappen. Kind, werk en hond met een partner die zo ik het lees aan jou overlaat of die er komt. Katten verzorg jij ook alleen? Kattenbak bijvoorbeeld? Het zijn maar kleine dingen, maar als de hond ook jouw eigen verantwoordelijkheid wordt dan zou ik het persoonlijk niet fijn meer vinden als mijn partner niet ook bepaalde verantwoordelijkheden op zich zou nemen. Is een beetje een aanname die ik nu doe, maar ik proef een beetje dat hij akkoord gaat met bepaalde dingen, maar dan geen verantwoordelijkheden op zich lijkt te willen nemen. En als je beiden werkt, en je hebt een kind en dan nog huisdieren om zorg en aandacht aan te geven, dan denk ik dat je samen toch wel e.e.a. helder moet hebben.
Ook huishouden, want een dier erbij geeft ook weer meer stof en haar in huis
Als je zelf al zoveel twijfelt, en jij bent degene die het graag wilt, dan moet je niet aan anderen vragen hoe zij het doen, maar moet je bij jezelf nagaan of je het allemaal wel zou kunnen behappen. Kind, werk en hond met een partner die zo ik het lees aan jou overlaat of die er komt. Katten verzorg jij ook alleen? Kattenbak bijvoorbeeld? Het zijn maar kleine dingen, maar als de hond ook jouw eigen verantwoordelijkheid wordt dan zou ik het persoonlijk niet fijn meer vinden als mijn partner niet ook bepaalde verantwoordelijkheden op zich zou nemen. Is een beetje een aanname die ik nu doe, maar ik proef een beetje dat hij akkoord gaat met bepaalde dingen, maar dan geen verantwoordelijkheden op zich lijkt te willen nemen. En als je beiden werkt, en je hebt een kind en dan nog huisdieren om zorg en aandacht aan te geven, dan denk ik dat je samen toch wel e.e.a. helder moet hebben.
Ook huishouden, want een dier erbij geeft ook weer meer stof en haar in huis

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Als ik de enige zou zijn die voor de hond zou zorgen en ik fulltime overdag zou werken, dus bv. van 8.30 tot 17.30 weg, dan zou ik het niet doen geloof ik. In de winter loop je dan altijd in het donker, dus dan zit je al vast aan aangelijnde wandelingen. Los van het feit dat de hond dan erg lang alleen is natuurlijk. Als ik wisselende diensten zou hebben, dus over het algemeen overdag zou kunnen wandelen, dan zou het al wat anders zijn. Of als je opvang kan betalen.
Verder ben ik het ook wel met Blacky eens: het gaat niet alleen om de wandelingen, maar ook om het gezelschap. In die zin vind ik een roedel honden dan ook weer anders. Kortom, ligt aan de situatie.
Verder ben ik het ook wel met Blacky eens: het gaat niet alleen om de wandelingen, maar ook om het gezelschap. In die zin vind ik een roedel honden dan ook weer anders. Kortom, ligt aan de situatie.
Nee, ik ook niet. In mijn eentje met 40 uur werken, al kan de hond soms mee naar het werk, ik zou het niet doen. Je doet de hond tekort.Alfilillo schreef:Als ik de enige zou zijn die voor de hond zou zorgen en ik fulltime overdag zou werken, dus bv. van 8.30 tot 17.30 weg, dan zou ik het niet doen geloof ik. In de winter loop je dan altijd in het donker, dus dan zit je al vast aan aangelijnde wandelingen. Los van het feit dat de hond dan erg lang alleen is natuurlijk. Als ik wisselende diensten zou hebben, dus over het algemeen overdag zou kunnen wandelen, dan zou het al wat anders zijn. Of als je opvang kan betalen.
Nee, je bent ook partners om elkaar aan te vullen. Dat is het leuke van partners zijn.Cleva schreef:Nee, niet per se.blondie schreef:Katrien als je zoveel twijfelt over diverse dingen, of je man er wel mee om kan gaan, of het te combineren is met fulltime werk, en wat je schreef in een ander topic dat je man zich afvroeg of je jezelf niet teveel op de hals haalt, dan moet ik een beetje met je man meegaan.
Een gezond gezin is gewoon een rommelige toestand en sommige mensen moet je gewoon dwingen om zich daartoe te verhouden omdat ze anders in schema's en een hang naar optimaal praktisch blijven hangen. Alsof daar ooit iemand gelukkig van is geworden.
Je bent niet alleen maar partners om elkaar te sparen. Soms heeft de ander ook gewoon hulp nodig om het menselijk te houden.
Ik ken best veel mensen die echt vervallen in steriel gedoe in hun hang naar controle. Die moet je niet willen sparen maar juist aan de hand nemen.
-
- Zeer actief
Ik heb een hele tijd fulltime gewerkt, mijn partner nog steeds. De honden gaan nu mee naar zijn kantoor, daar ligt er eentje in haar mand onder zijn bureau en de ander ligt buiten naar de spelende kinderen te kijken. Aandacht krijgen ze daar niet zoveel want er wordt gewerkt. Wel gaan ze dan natuurlijk uit.
Ik ben van 7:30 tot 19:00 uur weg voor werk. Ik vond het op een gegeven moment echt teveel en wilde meer tijd thuis en met mijn honden doorbrengen dus werk ik nu nog 4 dagen ipv 5. 's Winters kun je prima losloopwandelingen doen 's avonds, wel waar ik woon. Lampjes om en het strand op. Mijn ene hond gaat overal wel los, de ander aan de heupgordel en dan maken we nog een langere ronde. Even fietsen kan ook.
Ik heb er niet altijd zin in hoor, ik werk met deadlines en om die te halen krijg ik soms stress. Daar word ik heel moe van en dan wil ik thuis gewoon op de bank. Dan neem ik één hond op schoot en de ander ligt onder mijn voeten terwijl ik met mijn tenen door zijn vacht wroet. Vinden ze ook heerlijk.
Ik weet het niet, het beste zou misschien wel zijn als je niet van huis bent voor je werk. Maar ik merk wel dat als ik dan thuis ben dat ik minder vaak een ronde loop. Dan hebben we 1 of 2 langere en een plasrondje en dat was het wel. En tijdens schoonmaken, boodschappen doen, administratie etc. geef ik ze ook geen aandacht. Dat ligt alsnog de hele dag te slapen. Mijn honden hebben ook absoluut geen behoefte aan continue aandacht. Nooit gehad.
Ik ben van 7:30 tot 19:00 uur weg voor werk. Ik vond het op een gegeven moment echt teveel en wilde meer tijd thuis en met mijn honden doorbrengen dus werk ik nu nog 4 dagen ipv 5. 's Winters kun je prima losloopwandelingen doen 's avonds, wel waar ik woon. Lampjes om en het strand op. Mijn ene hond gaat overal wel los, de ander aan de heupgordel en dan maken we nog een langere ronde. Even fietsen kan ook.
Ik heb er niet altijd zin in hoor, ik werk met deadlines en om die te halen krijg ik soms stress. Daar word ik heel moe van en dan wil ik thuis gewoon op de bank. Dan neem ik één hond op schoot en de ander ligt onder mijn voeten terwijl ik met mijn tenen door zijn vacht wroet. Vinden ze ook heerlijk.
Ik weet het niet, het beste zou misschien wel zijn als je niet van huis bent voor je werk. Maar ik merk wel dat als ik dan thuis ben dat ik minder vaak een ronde loop. Dan hebben we 1 of 2 langere en een plasrondje en dat was het wel. En tijdens schoonmaken, boodschappen doen, administratie etc. geef ik ze ook geen aandacht. Dat ligt alsnog de hele dag te slapen. Mijn honden hebben ook absoluut geen behoefte aan continue aandacht. Nooit gehad.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Tja wat is ideaal... kunnen wij als mensen wel het ideale bieden voor onze honden?
Want wat de 1 ideaal vind, vind de ander weer niet kunnen.. en wat voor de ene hond geldt, geldt weer niet voor de andere hond..
Wel heb ik geleerd hoe vreselijk flexibel honden zijn, hoe makkelijk ze zich kunnen aanpassen.
Toen ik alleenstaand was heb ik fulltime gewerkt, puur omdat ik een huisje voor mij en de honden wou kopen.. en hoe meer inkomen, hoe meer huisje je kan kopen. Ik was 9,5 uur per dag van huis, ene week 4 dagen, andere week 5 dagen. Dit vind ik geen doen voor de honden en daarom gingen ze die dagen naar een oppas. Maar dan alsnog stonden de honden op nummer 1 zodra ik thuis kwam, lekker lange wandeling maken, trainen, meenemen naar vrienden.
Nu ik samenwoon, werk ik 32 uur, mijn vriend 36 uur. Hij is elke woensdagmiddag vrij en werkt op donderdag een avonddienst. De maandag ben ik meestal vrij. De honden zijn daardoor enkel de dinsdag en de vrijdag de hele dag alleen thuis. Tussen de middag laat mijn schoonvader de honden er even uit, dan kunnen ze in ieder geval even plassen.
En nog steeds staan de honden op nummer 1, trainen we samen met de honden, op een vrije dag gaan we naar het bos of naar het trainingsveld. De honden zijn rustig en lijken tevreden, als ik een dag vrij ben, liggen ze heerlijk de hele dag te slapen.
Het is en blijft kijken naar je hond, geef je hem voldoende aandacht, is de hond nog tevreden? En daar zul je altijd op moeten afstemmen, want je hebt zelf voor het diertje gekozen.
Vind ik mijn situatie ideaal? Nee zeker niet, maar ik denk dat we het goed geregeld hebben, soms kan het voor mijn gevoel wel eens beter. Maar als ik dan naar die tevreden honden naast me op de bank kijk... dan doen we het niet zo slecht.
Moraal: Kun en wil je tijd vrij maken voor je hond naast je werk en kun je regelen dat de hond tussendoor even een plas kan doen (op die lange werkdagen). Dan denk ik dat je prima een hond kan nemen. Je zal wellicht wat tijd met vrienden moeten inleveren, die zitten niet altijd op jouw hond te wachten, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. Nieuwe vrienden die je hondenhobby begrijpen en heel veel liefde van je viervoeter
Want wat de 1 ideaal vind, vind de ander weer niet kunnen.. en wat voor de ene hond geldt, geldt weer niet voor de andere hond..
Wel heb ik geleerd hoe vreselijk flexibel honden zijn, hoe makkelijk ze zich kunnen aanpassen.
Toen ik alleenstaand was heb ik fulltime gewerkt, puur omdat ik een huisje voor mij en de honden wou kopen.. en hoe meer inkomen, hoe meer huisje je kan kopen. Ik was 9,5 uur per dag van huis, ene week 4 dagen, andere week 5 dagen. Dit vind ik geen doen voor de honden en daarom gingen ze die dagen naar een oppas. Maar dan alsnog stonden de honden op nummer 1 zodra ik thuis kwam, lekker lange wandeling maken, trainen, meenemen naar vrienden.
Nu ik samenwoon, werk ik 32 uur, mijn vriend 36 uur. Hij is elke woensdagmiddag vrij en werkt op donderdag een avonddienst. De maandag ben ik meestal vrij. De honden zijn daardoor enkel de dinsdag en de vrijdag de hele dag alleen thuis. Tussen de middag laat mijn schoonvader de honden er even uit, dan kunnen ze in ieder geval even plassen.
En nog steeds staan de honden op nummer 1, trainen we samen met de honden, op een vrije dag gaan we naar het bos of naar het trainingsveld. De honden zijn rustig en lijken tevreden, als ik een dag vrij ben, liggen ze heerlijk de hele dag te slapen.
Het is en blijft kijken naar je hond, geef je hem voldoende aandacht, is de hond nog tevreden? En daar zul je altijd op moeten afstemmen, want je hebt zelf voor het diertje gekozen.
Vind ik mijn situatie ideaal? Nee zeker niet, maar ik denk dat we het goed geregeld hebben, soms kan het voor mijn gevoel wel eens beter. Maar als ik dan naar die tevreden honden naast me op de bank kijk... dan doen we het niet zo slecht.
Moraal: Kun en wil je tijd vrij maken voor je hond naast je werk en kun je regelen dat de hond tussendoor even een plas kan doen (op die lange werkdagen). Dan denk ik dat je prima een hond kan nemen. Je zal wellicht wat tijd met vrienden moeten inleveren, die zitten niet altijd op jouw hond te wachten, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. Nieuwe vrienden die je hondenhobby begrijpen en heel veel liefde van je viervoeter

-
- Zeer actief
Dit. Je kunt nog zoveel plannen, bedenken en indekken, maar soms loopt het gewoon even anders.Brindlecardi schreef:Het leven loopt zoals het loopt, zolang je er maar voor zorgt dat je roeit met de riemen die je hebt zie ik het bezwaar niet.
In de 14 jaar die ik Fribbel nu heb is er veel veranderd, wel partner, geen partner, oppas, mee naar werk, parttime werken, werkeloos, fulltime werken.
Tegenwoordig is hij zo oud dat hij niet meer mee kan naar werk, niet naar oppas en niet naar feestjes. Ik roep ook ieder jaar "volgend jaar kunnen we op vliegvakantie, want dan is Fribbel er niet meer" en dat roep ik al jaren. Binnenkort tikt hij de 15 aan en weet je wat? Ik ben daar reuze blij om.
Had ik dit van te voren bedacht? Nee. Ben ik het bij de volgende hond van plan? Nee. Ik heb ook graag mijn eigen leven, maar voor nu pas ik het een beetje aan voor de hond. Straks is hij er niet meer en dan heb ik weer plenty tijd voor mezelf.
Net zoals hij een aantal jaar wat moest inleveren toen ik alleen kwam te staan en fulltime moest gaan werken, anders kon ik geen eten voor hem kopen.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik ben alleen, werk 40 uur per week (gewone 8-5 baan) en heb 2 honden. Ja dat kan, maar zal ik het iedereen aanraden, nee
Finn kwam een klein half jaar voor ik afgestudeerd was en ik mijn eerste grote mensen baan kreeg
Dat ging eigenlijk zonder problemen. Ik had een uitlaatservice voor 2 ochtenden per week, maar die heeft om vage redenen gezegd dat we geen klant meer waren.
Nu sinds een half jaar Tess hier loopt heb ik heel wat meer zeilen bij te zetten, maar dat doe ik graag. Voor het werk, tussendoor en na het werk is mijn tijd voor de honden. Eerst Tess uit, eten, Finn en Tess uit en dan nog even spelen/trainen en dan kan ik misschien even rustig op de bank zitten. Andere avonden gaan we trainen en het weekend is ook merendeels voor de honden.
Ik heb wel het geluk dat ik 5 minuten van mijn werk woon en dus de lunchpauze kan gebruiken voor een wandeling.
De honden zijn hier een manier van leven en dat vind ik (meestal) niet erg, maar als je denkt dat er nog zoveel meer leuke dingen zijn dan honden en hondse activiteiten, dan wordt het lastiger om bij een fulltime baan een hond te hebben.

Finn kwam een klein half jaar voor ik afgestudeerd was en ik mijn eerste grote mensen baan kreeg

Nu sinds een half jaar Tess hier loopt heb ik heel wat meer zeilen bij te zetten, maar dat doe ik graag. Voor het werk, tussendoor en na het werk is mijn tijd voor de honden. Eerst Tess uit, eten, Finn en Tess uit en dan nog even spelen/trainen en dan kan ik misschien even rustig op de bank zitten. Andere avonden gaan we trainen en het weekend is ook merendeels voor de honden.
Ik heb wel het geluk dat ik 5 minuten van mijn werk woon en dus de lunchpauze kan gebruiken voor een wandeling.
De honden zijn hier een manier van leven en dat vind ik (meestal) niet erg, maar als je denkt dat er nog zoveel meer leuke dingen zijn dan honden en hondse activiteiten, dan wordt het lastiger om bij een fulltime baan een hond te hebben.
-
- Zeer actief
@manuma: dat lijkt me juist perfect, als je honden mee kunnen naar je werk. Elke hond is natuurlijk anders, maar als ik naar mijn eigen honden kijk, dan hebben ze niet zoveel 'actieve' aandacht nodig in de zin van activiteiten, spelletjes etc. Genoeg wandelen (en niet eens zo extreem: 1 lange wandeling + 2 of 3 korte hebben ze genoeg aan) en verder gewoon bij je in de buurt zijn, daar zijn ze tevreden mee.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is hier ook zo inderdaad. De honden weten prima dat ik niet beschikbaar ben als ik achter de computer zit te werken en liggen dan gewoon te slapen. Ze hebben hier overigens geen problemen met alleen zijn, ook al hoeven ze maar zelden lang alleen te zijn. Als ik eens een verplichting heb waardoor ik 5 of 6 uur van huis ben, is dat geen enkel probleem. Maar ik denk wel dat ze het gezelliger vinden als ik er gewoon ben, ook al gebeurt er dan verder niet veel.Kruimel53 schreef:Zo werkt het met de IJslanders ook idd. Ik ben wel hele dagen thuis en dan doe ik ook niks met de honden maar ik ben er wel. Ik heb jaren thuis gewerkt, krijg je ongeveer hetzelfde idee. Zat ik het grootste deel van de dag achter de PC en lagen de heren rondom te snurken. Nul entertainment maar wel lekker samen met de baas. Qua entertainment deden we 2 kleine en 2 grote wandelingen en dat vonden ze prima, mits er af en toe nog eens gespeurd/gezocht werd en hier en daar een puzzeltje of zoiets.Alfilillo schreef:@manuma: dat lijkt me juist perfect, als je honden mee kunnen naar je werk. Elke hond is natuurlijk anders, maar als ik naar mijn eigen honden kijk, dan hebben ze niet zoveel 'actieve' aandacht nodig in de zin van activiteiten, spelletjes etc. Genoeg wandelen (en niet eens zo extreem: 1 lange wandeling + 2 of 3 korte hebben ze genoeg aan) en verder gewoon bij je in de buurt zijn, daar zijn ze tevreden mee.
Van hele dagen alleen zouden ze wel ongelukkig worden op den duur. Ze vinden 'bij de baas zijn' wel belangrijk, ook als er niks gebeurt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is gewoon lastig, het ligt er ook gewoon aan wat je allemaal heel erg belangrijk vind.
Ik werk bv 5 uurtjes per dag maar naast mijn werktijd is mijn hond niet alleen, de boodschappen etc worden in het weekend gedaan of als er iemand toevallig langs komt ( ik ben alleen doordeweeks) dan kan ik even snel een boodschapje doen haha heel gezellig ook, en verder doe ik niet aan verjaardagen etc als ik gewerkt hebt, als ik naar de kapper wil neem ik een dagje vrij zodat mijn hond op mijn werkdagen niet nog langer alleen zit.
Mijn hond is 11 en die slaapt eigenlijk best veel inmiddels maar ze loopt ook nog heel erg graag een uur of 2,5 per dag dus die beweging krijgt ze ook, heeft ze een dag geen zin ook prima maar eigenlijk is dat heel erg zeldzaam.
Voor mij is fulltime werken als ik een dier heb geen optie, de hond zou het mss makkelijk kunnen maar als ik 8 uur werk plus reistijd dan kom ik thuis en ben ik moe, en als ik dan nog eens 1,5 uur met de hond op stap moet zou dat er misschien toch vaker bij inschieten dan ik eigenlijk zou willen.
Heel af en toe ben ik wel 8 uur weg maar dan is het in mijn avonddienst en ga ik om 18.00 uur de deur uit en zorg ik ervoor dat zij alle beweging heeft gehad en alleen maar ligt te slapen, maar als ik dan thuis kom rond 3 uur s'nachts ga ik nog even met haar eruit en daarna kruip ik op de bank om daar te slapen want ik vind het afschuwelijk als ik daarna weer voor 8 uur naar boven zou vertrekken en zij alleen beneden ligt.. dan is ze 16 uur alleen... afschuwelijk, daar heb ik geen hond voor genomen.
Ik werk bv 5 uurtjes per dag maar naast mijn werktijd is mijn hond niet alleen, de boodschappen etc worden in het weekend gedaan of als er iemand toevallig langs komt ( ik ben alleen doordeweeks) dan kan ik even snel een boodschapje doen haha heel gezellig ook, en verder doe ik niet aan verjaardagen etc als ik gewerkt hebt, als ik naar de kapper wil neem ik een dagje vrij zodat mijn hond op mijn werkdagen niet nog langer alleen zit.
Mijn hond is 11 en die slaapt eigenlijk best veel inmiddels maar ze loopt ook nog heel erg graag een uur of 2,5 per dag dus die beweging krijgt ze ook, heeft ze een dag geen zin ook prima maar eigenlijk is dat heel erg zeldzaam.
Voor mij is fulltime werken als ik een dier heb geen optie, de hond zou het mss makkelijk kunnen maar als ik 8 uur werk plus reistijd dan kom ik thuis en ben ik moe, en als ik dan nog eens 1,5 uur met de hond op stap moet zou dat er misschien toch vaker bij inschieten dan ik eigenlijk zou willen.
Heel af en toe ben ik wel 8 uur weg maar dan is het in mijn avonddienst en ga ik om 18.00 uur de deur uit en zorg ik ervoor dat zij alle beweging heeft gehad en alleen maar ligt te slapen, maar als ik dan thuis kom rond 3 uur s'nachts ga ik nog even met haar eruit en daarna kruip ik op de bank om daar te slapen want ik vind het afschuwelijk als ik daarna weer voor 8 uur naar boven zou vertrekken en zij alleen beneden ligt.. dan is ze 16 uur alleen... afschuwelijk, daar heb ik geen hond voor genomen.
- elskeadrianne
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Mijn vriend en ik werken beiden fulltime. Hij 40 uur, ik 32 uur. Daarnaast studeer ik nog een dag in de week. Vriend werkt wel in ploegen (ene week vroeg, andere week laat).
Toen de hond nog pup was heb ik eerst 3 weken vakantie genomen, daarna mocht ze mee naar mijn werk. Nu (10 maand) til ik haar de trap niet meer op dus blijft ze thuis.
Het alleen zijn is uiteraard in kleine stapjes aangeleerd. Ze is nooit langer dan 6 uur alleen (bij vroege ploeg vriend, bij late ploeg max 3/4 uur) en wordt elke dag door mijn schoonvader fatsoenlijk uitgelaten. Mijn vrije tijd spendeer ik (bijna) volledig aan hond. Wandelen, trainen, spelen, en het liefst gaat ze overal mee naar toe. Ik moet er overigens niet aan denken om er ook nog kinderen naast te hebben
, petje af voor de mensen die dat weten te combineren.
Gelukkig hebben bijna al onze vrienden ook honden en gelukkig komen onze vrienden vaak bij ons thuis.
Het is echt wel mogelijk, maar verkijk je niet op de tijd die je in een hond moet steken. Als je naast je werk/kinderen eigenlijk geen tijd hebt voor de hond dan moet je het niet doen, dat vind ik echt zielig voor het beest.
Toen de hond nog pup was heb ik eerst 3 weken vakantie genomen, daarna mocht ze mee naar mijn werk. Nu (10 maand) til ik haar de trap niet meer op dus blijft ze thuis.
Het alleen zijn is uiteraard in kleine stapjes aangeleerd. Ze is nooit langer dan 6 uur alleen (bij vroege ploeg vriend, bij late ploeg max 3/4 uur) en wordt elke dag door mijn schoonvader fatsoenlijk uitgelaten. Mijn vrije tijd spendeer ik (bijna) volledig aan hond. Wandelen, trainen, spelen, en het liefst gaat ze overal mee naar toe. Ik moet er overigens niet aan denken om er ook nog kinderen naast te hebben

Gelukkig hebben bijna al onze vrienden ook honden en gelukkig komen onze vrienden vaak bij ons thuis.
Het is echt wel mogelijk, maar verkijk je niet op de tijd die je in een hond moet steken. Als je naast je werk/kinderen eigenlijk geen tijd hebt voor de hond dan moet je het niet doen, dat vind ik echt zielig voor het beest.

-
- Zeer actief
O ja, mijn honden kunnen ook wel een uur of 6 alleen zijn. Soms komt het voor. Ik merk dat ze dan wel meer opgewonden zijn, dus heel fijn vinden ze het niet, maar zoals Cleva zegr, het leven is niet alleen maar leuk. Maar structureel 9 uur per dag alleen: liever niet, hoewel ze daar, afhankelijk van de hond, waarschijnlijk wel aan kunnen wennen. Als hij dan maar niet in de bench moet, en dan 's nachts ook weer voor een uur of 8, want ja, als hij alleen is gaat hij slopen...
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 22 jan 2018 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier slapen ze inderdaad bij mij op de kamer, Finn op bed Tess meestal op de grond. En zo beginnen we de dag met een uitgebreide knuffelsessie die uitmond in een woeste 'vechtpartij' tussen Finn en TessAlfilillo schreef:O ja, mijn honden kunnen ook wel een uur of 6 alleen zijn. Soms kont het voor. Ik merk dat ze dan wel meer opgewonden zijn, dus heel fijn vinden ze het niet, maar zoals Cleva zegr, het leven is niet alleen maar leuk. Maar structureel 9 uur per dag alleen: liever niet, hoewel ze daar, afhankelijk van de hond, waarschijnlijk wel aan kunnen wennen. Als hij dan maar niet in de bench moet, en dan 's nachts ook weer voor een uur of 8, want ja, als hij alleen is gaat hij slopen...

Alleen zijn doen ze in de gang, beide hebben ze de helft en Finn kan ook nog naar boven.
Ze gingen ook af en toe mee een halve dag naar het werk. Dat was dan wel in de auto, maar dan kon ik vooraf langer wandelen en net even andere plekken bezoeken en naderhand ook weer. Alleen heeft Tess vorige week bedacht dat het hout van de kennel lekkerder knagen is dan hoefjes of andere kauwsnacks en dus is in de auto blijven wachten even tot het minimum beperkt en blijven ze gewoon thuis.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Haha, exact ons begin van de dagveertje schreef: Hier slapen ze inderdaad bij mij op de kamer, Finn op bed Tess meestal op de grond. En zo beginnen we de dag met een uitgebreide knuffelsessie die uitmond in een woeste 'vechtpartij' tussen Finn en Tess![]()

-
- Zeer actief
Sluit me hier volledig bij aan!kloesje schreef: Moraal: Kun en wil je tijd vrij maken voor je hond naast je werk en kun je regelen dat de hond tussendoor even een plas kan doen (op die lange werkdagen). Dan denk ik dat je prima een hond kan nemen. Je zal wellicht wat tijd met vrienden moeten inleveren, die zitten niet altijd op jouw hond te wachten, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. Nieuwe vrienden die je hondenhobby begrijpen en heel veel liefde van je viervoeter
Heb pas sinds kort een hond en werk fulltime. Had in mijn hoofd dat dit nooit zou kunnen met een fulltime-baan want zielig etc.
Maar toen kwam ik een herplaatser tegen die perfect aansloot bij wat ik zoek in een hond. Goede en open gesprekken gehad met zijn vorige baasjes, en hij ligt nu lekker naast me te slapen.
Om 5.45 uur gaat iedere ochtend de wekker zodat ik nog 45 minuten met hem kan wandelen, tussendoor komt de uitlaatservice en uit het werk is het eerste wat ik doe weer even samen een wandeling van 45 minuten. Daarna thuis nog een spelletje of samen op de bank hangen, en dan een plasrondje.
En in de weekenden lekker naar het bos of strand ofzo.
Ohja en één avond in de week zijn we net gestart met een cursus agility.
Maar: een uitlaatservice kost een hoop geld (€15 per keer, reken maar uit...) en je houdt zelf dus een stuk minder over.
Daarnaast moet ik toch wel toegeven dat ik mijn vrienden minder vaak zie, want door de weeks blijf ik 's avonds thuis voor de hond. En dat heb ik er graag voor over. Je wordt gewoon wat flexibeler in bepaalde dingen.
Of het ideaal is? Nee, dat zeker niet, maar er is wel een mouw aan te passen als je een hond hebt die goed een paar uurtjes alleen kan zijn.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
knap hoorPersistence schreef:Sluit me hier volledig bij aan!kloesje schreef: Moraal: Kun en wil je tijd vrij maken voor je hond naast je werk en kun je regelen dat de hond tussendoor even een plas kan doen (op die lange werkdagen). Dan denk ik dat je prima een hond kan nemen. Je zal wellicht wat tijd met vrienden moeten inleveren, die zitten niet altijd op jouw hond te wachten, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. Nieuwe vrienden die je hondenhobby begrijpen en heel veel liefde van je viervoeter
Heb pas sinds kort een hond en werk fulltime. Had in mijn hoofd dat dit nooit zou kunnen met een fulltime-baan want zielig etc.
Maar toen kwam ik een herplaatser tegen die perfect aansloot bij wat ik zoek in een hond. Goede en open gesprekken gehad met zijn vorige baasjes, en hij ligt nu lekker naast me te slapen.
Om 5.45 uur gaat iedere ochtend de wekker zodat ik nog 45 minuten met hem kan wandelen, tussendoor komt de uitlaatservice en uit het werk is het eerste wat ik doe weer even samen een wandeling van 45 minuten. Daarna thuis nog een spelletje of samen op de bank hangen, en dan een plasrondje.
En in de weekenden lekker naar het bos of strand ofzo.
Ohja en één avond in de week zijn we net gestart met een cursus agility.
Maar: een uitlaatservice kost een hoop geld (€15 per keer, reken maar uit...) en je houdt zelf dus een stuk minder over.
Daarnaast moet ik toch wel toegeven dat ik mijn vrienden minder vaak zie, want door de weeks blijf ik 's avonds thuis voor de hond. En dat heb ik er graag voor over. Je wordt gewoon wat flexibeler in bepaalde dingen.
Of het ideaal is? Nee, dat zeker niet, maar er is wel een mouw aan te passen als je een hond hebt die goed een paar uurtjes alleen kan zijn.