We willen graag een hond in huis halen (ik heb eindelijk mijn man kunnen overtuigen joepie!!)
Maar omdat het toch een grote beslissing en verantwoordelijkheid is wil ik graag jullie ervaring horen over de combinatie met een hond en werk.
Mijn man werkt fulltime, ik ben op dit moment mijn laatste jaar aan het studeren dus hopelijk vanaf september ook fulltime aan het werk.
Is het verantwoord om een hond in huis te halen als je beide lang weg bent?
Ik word leerkracht dus op woensdagnamiddag ben ik wel thuis (plus veel schoolvakanties) maar de andere dagen ben ik toch 8 uur weg..
Ik kan me nu al inbeelden dat ik me toch erg schuldig ga voelen als het zover is en ik haar zo lang alleen moet laten..
Ik heb gelezen dat het kan aangeleerd worden maar dat maakt het nog niet evident volgens mij.
Onze Golden retrievers vroeger waren nooit alleen omdat mijn mama thuis werkt dus ik heb er nog geen ervaring mee.
Een 2de hond erbij als gezelschap zal niet gebeuren, ik mag al héél blij zijn dat er een mag komen

We hebben wel 3 katten maar of een hond daar veel aan heeft als gezelschap betwijfel ik..
Wat is jullie mening?
Bedankt!