Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitzending RamBam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Uitzending RamBam

Ongelezen bericht door Tineke »

-Saskia- schreef:
wolvster schreef:Ik vind dat van een heel andere orde. Ook niet chill voor die honden, maar een gezellig huishondje dat met een fles grind op zijn hersens wordt gemept omdat hij niet wil liggen vond ik aanzienlijk schokkender dan een werk mechel die een schok kreeg omdat hij niet wou lossen.
Ik vind het beiden compleet van de pot gerukt.
Zowel met geweld onderworpenheid in een pup willen conditioneren als het fokken van honden die heftige correcties nodig hebben om te kunnen functioneren binnen het hokje wat we voor hen hebben geboetseerd.
De ene adrenalinejunk na de andere wordt gefokt. Buitensporige gedragingen en driften en dan sta je daar met je doorsnee correcties.
In plaats van kritischer te gaan kijken naar wat we in hemelsnaam aan het creëren zijn verleggen we gewoon de grens van het acceptabele.
Want ze hebben het nodig en met een koekje gaat het niet. Steeds weer datzelfde goedpraatmelodietje.

Ik vind het vergelijkbaar met fokkers van platbekken die nest na nest aan rastypische patiënten fokken omdat de standaard het voorschrijft.
Eens , en van wat ik hier lees zal er op korte termijn weinig veranderen aan die wereld :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke
Zeer actief

Prima dat ze er afstand van nemen en hopelijk ook passende maatregelen zoals genoemd.
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
Prima dat ze er afstand van nemen en hopelijk ook passende maatregelen zoals genoemd.
Toch was een deel van de opnames daar gemaakt dus ik ben vooral erg benieuwd of er ook echt wat mee gedaan wordt. Immers openlijk afstand van nemen is erg makkelijk. Wat gaan ze doen met de mensen die op de filmpjes gekke shit uithalen met hun honden? Niks? Dan vind ik afstand nemen niets zeggend.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hippo schreef:Bij mechels zie je dat ze contact blijven houden en dan met een bepaalde vertraging toch lossen.
Bij charlie zat heel heel diep van binnen ook nog wel ergens een begrijpertje.
Niet zonder heel veel tijd en moeite aan begrenzen te besteden nee, en ook niet door dat op een aardige manier aan te spreken.
De laatste jaren was ze naar roedelgenoten toe heel beheerst. Wel na wat incidentjes met gaatjes waar snel fysiek moest worden ingegrepen (wurgen).
Ze heeft daarna goed begrepen dat dat dus de uitkomst was van er vol in duiken en ging het liever uit de weg.
Ook egels kon ze lossen, dat was haar sterkste trigger.
Het grootste verschil zit hem denk ik in dat begrenzen. Bij een staf/pit blus je iedere vonk voordat het een uitslaande brand wordt.
Met mechels sta je het vrolijk aan te wakkeren, maar moet het aan de andere kant heel beheerst en op de seconde.

En een beetje weldenkend mens zou niet met een staf/pit x met zo veel drive fokken. Zij was ook maar de toevallige uitkomst van twee honden uit de RAD tijd en een debiele baas die geld rook.
Bij mechels gaat dat doelbewust.
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:
Tineke schreef:
Toch was een deel van de opnames daar gemaakt dus ik ben vooral erg benieuwd of er ook echt wat mee gedaan wordt. Immers openlijk afstand van nemen is erg makkelijk. Wat gaan ze doen met de mensen die op de filmpjes gekke shit uithalen met hun honden? Niks? Dan vind ik afstand nemen niets zeggend.
Nou ze geven aan dat daar passende maatregelen tegen worden genomen en ik hoop dat ze dat dus ook echt zullen doen.
Donder ze maar uit die club.
Maar goed het zal sowieso nooit mijn wereld worden , met de handel in honden , honden die altijd in kennels zitten, al doet niet iedereen dat uiteraard en de (her)opvoedmethodes.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Tineke schreef:

Dat is het nog niet eens. Eigenlijk vind ik het een walgelijk stukje ontkenning, met hun "indien", en vervolgens al tien jaar bezig zijn met wel diervriendelijke methoden te verspreiden.
Dan is het dus geen indien dat er excessen zijn, maar een gegeven.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Tineke schreef:
Het gesprek is gefilmd op een KNPV vereniging. Overigens een vereniging waar recent op een georganiseerde oefendag (geen officiële maar oefenen tussen clubs) mensen van de verenigingen die te gast waren die met een prikker werkten weggestuurd zijn

(Edit was spelfout, niet inhoudelijk)
Laatst gewijzigd door crutz op 19 jan 2018 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik kan me indenken dat een tt wel eens nodig kan zijn bij een hond die wordt getraind voor het echte werk, maar ik kan me niet indenken dat alle honden die die trainingen doen daadwerkelijk ingezet gaan worden. Volgens mij is het voor het gros gewoon een zondagse bezigheid, net als voor mij een agilitytraining. En waarom je dan bij iets dat je voor de lol doet (voor zowel baas als hond) allerlei hulpmiddelen op basis van correctie nodig moet hebben snap ik niet. Als je hond niet meer luistert als hij zo hoog in drive komt, dan moet je gaan oefenen met minder drive en het langzaam moeilijker maken. Volgens mij is dat voor een mechel die agility doet niet anders en daar wordt ook geen stroom op gezet. En als dat niet gaat omdat de veiligheid in het gedring komt, kan je beter wat anders gaan doen.

Deze reactie vond ik wel typerend op die KNPV pagina:
"Beter een keer duidelijk een correctie,en met plezier verder trainen.
Dan 10x hetzelfde doen en vaker met een rot gevoel het veld aflopen"

Voor wie sta je daar eigenlijk te trainen? :19: Ik doe agility omdat ik het leuk vind, maar het belang van mijn hond gaat wel altijd boven dat van mezelf. Ben dan dus al regelmatig met een rot gevoel van het veld gegaan om er de keer daarna weer te staan met nieuwe energie en ideeën om het nu wel te laten lukken.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Ik kan me indenken dat een tt wel eens nodig kan zijn bij een hond die wordt getraind voor het echte werk, maar ik kan me niet indenken dat alle honden die die trainingen doen daadwerkelijk ingezet gaan worden. Volgens mij is het voor het gros gewoon een zondagse bezigheid, net als voor mij een agilitytraining. En waarom je dan bij iets dat je voor de lol doet (voor zowel baas als hond) allerlei hulpmiddelen op basis van correctie nodig moet hebben snap ik niet. Als je hond niet meer luistert als hij zo hoog in drive komt, dan moet je gaan oefenen met minder drive en het langzaam moeilijker maken. Volgens mij is dat voor een mechel die agility doet niet anders en daar wordt ook geen stroom op gezet. En als dat niet gaat omdat de veiligheid in het gedring komt, kan je beter wat anders gaan doen.
Toch denk ik dat over de jaren heen (ik loop nu 17 jaar als lid mee, daarvoor ook nog een jaar rondgekeken) 80-90% de hond verkoopt na de keuring. Een enkeling werkt in de beveiliging en is na het certificaat voor een periode van 2 jaar gerechtigd om met zijn hond in de praktijk als beveiliger te werken en een nog kleiner deel houdt de hond door om andere certificaten en wedstrijden te behalen/lopen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

veertje schreef:Ik kan me indenken dat een tt wel eens nodig kan zijn bij een hond die wordt getraind voor het echte werk, maar ik kan me niet indenken dat alle honden die die trainingen doen daadwerkelijk ingezet gaan worden. Volgens mij is het voor het gros gewoon een zondagse bezigheid, net als voor mij een agilitytraining. En waarom je dan bij iets dat je voor de lol doet (voor zowel baas als hond) allerlei hulpmiddelen op basis van correctie nodig moet hebben snap ik niet. Als je hond niet meer luistert als hij zo hoog in drive komt, dan moet je gaan oefenen met minder drive en het langzaam moeilijker maken. Volgens mij is dat voor een mechel die agility doet niet anders en daar wordt ook geen stroom op gezet. En als dat niet gaat omdat de veiligheid in het gedring komt, kan je beter wat anders gaan doen.

Voor wie sta je daar eigenlijk te trainen? :19: Ik doe agility omdat ik het leuk vind, maar het belang van mijn hond gaat wel altijd boven dat van mezelf. Ben dan dus al regelmatig met een rot gevoel van het veld gegaan om er de keer daarna weer te staan met nieuwe energie en ideeën om het nu wel te laten lukken.
Maar heb je ooit een hoge drift mechelaar meegemaakt? Ik denk t niet ander zrg je niet dat je gaat oefenen met minder drive. Dat zit in de hond en krijg je er nooit uit
Daarnaast hebben ze t ook nodig want ze krijgen wel te maken met stokdreiging en stokslagen. Gebeurd bij de agility niet toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
veertje
Zeer actief

malinois schreef:

Maar heb je ooit een hoge drift mechelaar meegemaakt? Ik denk t niet ander zrg je niet dat je gaat oefenen met minder drive. Dat zit in de hond en krijg je er nooit uit
Daarnaast hebben ze t ook nodig want ze krijgen wel te maken met stokdreiging en stokslagen. Gebeurd bij de agility niet toch?
Nee dat heb ik niet, maar zie niet waarom een hoge drive in een sport als agility anders zou zijn. Ze gaan een spel doen en hebben daar heeeeel veel zin in.
Er lopen een paar mechels agility. Die kan je ook niet met hun hoge drive door het parcours sturen als ze niet luisteren, dus moet je oefenen dat ze ook nog luisteren als ze hoog in drive zitten. BC's net zo. En voor dat luisteren wordt er niet met stroom getraind.
Daar wordt dan niet met stokken geslagen, maar genoeg honden die door hun hoge drive zichzelf letterlijk stuk lopen, de meest idiote capriolen uithalen en gewoon door gaan als het aan hun ligt.

En waarom je voor de fun moet dreigen met stokslagen zou ik ook niet weten :19: Ja als je hond aan het werk moet later, maar zoals ik zei kan ik me dan nog een beetje voorstellen dat je dingen als een tt in zet om het veilig te laten zijn.

@Crutz: Misschien zit ik dan verkeerd, maar er zijn zoveel verenigingen (en dan gooi ik wel alles op een hoop ipo/knpv/werkgroep/kringgroep hoe heet het allemaal) dat ik me moeilijk kan indenken dat al die honden daar een beveiligingstaak hebben.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Domor schreef:
Sulluna schreef:
Nanna schreef:Volgens mij traint Crutz nu ook op een heel vriendelijke manier.
En ik denk dat een tikkie stroom soms best nodig is als ze al in zone rood zitten. Maar mensen denken dat meteen dat die hond geëlektrocuteerd wordt ipv dat ie een waarschuwend tikje krijgt. Die dingen zijn instelbaar.
En ik vind het bizar dat die dingen instelbaar zijn. Want de lage standen zijn al vervelend, maar hoger krijg je echt een tering klap. Ik heb zo'n ding wel getest, een vriendin gebruikte het en was benieuwd. Dus waarom zitten er überhaupt van die hoge standen op?

De 1e en 2e stand vond ik prima. Vervelend, maar geen pijn. Alles daar boven is gewoon belachelijk.
Dan heb je waarschijnlijk een goedkope band gevoeld. Stand 1 en 2 voel ik mijn band niet. Niet op de handpalm, niet op de pols, niet op de nek. Op mijn oude (goedkope) bad was stand 1 al gelijk aan minimaal stand 20, en stand 2 over stand 30, hoger dan dat heb ik nooit geprobeerd (wel op de oude band, daar heb ik stand 3 ook van gevoeld en de band gaat tot 5, maar niet op de nieuwe band, die gaat tot 128)

Gemiddeld staat de band op 15 voor Noa en 17 voor de enkele keer dat hij op Ninthe gebruikt is (die reageert 0 op stand 15). Dus nog onder de stand 1 van mijn oude band. Noa heeft pas wel een keer een schok op 28 gehad, maar daar is ze ook best even beduust voor geweest (niet van mij af willen lopen). Er was echter op dat moment geen alternatief, want op 15 reageerde ze niet en ze moest echt reageren gezien ze al achter een auto aan aan het gaan was (en nee, het was niet mijn eerste ingreep, eerst 2x stem en een keer trillen, en de auto reed op zo'n 100m afstand toen ze begon te rennen), dus er was ook geen tijd om werkelijk te gaan zoeken naar de precieze correcte stand (23-25 was waarschijnlijk beter geweest). Normaal gesproken bij een correctie (op 15) breekt ze het ongewenste gedrag af, maar schudt ze daarna eventueel uit en gaat rustig verder waar ze mee bezig was (op het afgestrafte na).

Noa is extreem gevoelig, ze schreeuwde het letterlijk uit toen Kaleeshi over haar voet reed of toen ze op een tak stapte die daardoor tegen haar buik aan kwam. En van beide dingen is ze ook werkelijk even beduusd geweest, om het in perspectief te zetten.

Het was overigens wel effectief. We hebben daarna nog enkele keren getraind en ze had geen behoefte meer om achter auto's aan te gaan op een dergelijke afstand. Daarna is de training even stilgevallen en is ze niet meer los geweest, of ze weer helemaal van het jagen af is weet ik dus niet. Het kwam eigenlijk volledig onverwachts, want ze joeg zelfs niet meer als er een auto aan de andere kant van de sloot langskwam, mits ik haar maar terugfloot (maar ze kwam nu dus ook niet op het terugfluiten). Dat maakt het niet langer gebruiken van de stroomband dus ook zo lastig. Want wanneer gaat het mis? Het is nu eenmaal een zeer gevaarlijke hobby van haar en er zijn maar zich weinig plekken waar ze echt veilig los kan (in groepen gaat het veel beter, daarom loopt ze tijdens wandelingen met het forum wel vaak stukken los zonder band, maar ook dan wordt ze ruim voordat er een auto is aangelijnd).
Dit lijkt ook allemaal niet zo duidelijk voor de hond, je gebruikt de stroom pas als ze al in de fout gaat dan ben je toch gewoon veel te laat en moet je naar hoge standen toe, wat helemaal fout kan gaan. :roll:
Verder zeg je normaal breekt ze het ongewenste gedrag af maar dan ben je volgens mij ook al veel te laat, het gedrag herkennen en voorkomen lijkt me meer de bedoeling :19:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
@Crutz: Misschien zit ik dan verkeerd, maar er zijn zoveel verenigingen (en dan gooi ik wel alles op een hoop ipo/knpv/werkgroep/kringgroep hoe heet het allemaal) dat ik me moeilijk kan indenken dat al die honden daar een beveiligingstaak hebben.
Die er mee in de beveiliging werken en dus de hond houden behoren zitten bij die 10-20% he ;) de overige 80-90% wordt verkocht en het meerendeel daarvan vertrekt de grens over ;) en ja spreek dan dus wel enkel over KNPV en niet alle andere bijtsporten.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Nou we zijn er uit we gaan genetische hondagressie van pits/staffs voor de kill vergelijken met hoge buitdrift van een mechelaar .....man man man wat een deskundigen hier toch ... :LOL:
veertje
Zeer actief

crutz schreef:
veertje schreef:
Die er mee in de beveiliging werken en dus de hond houden behoren zitten bij die 10-20% he ;) de overige 80-90% wordt verkocht en het meerendeel daarvan vertrekt de grens over ;) en ja spreek dan dus wel enkel over KNPV en niet alle andere bijtsporten.

Ik geef eerlijk toe dat ik niet thuis ben in de diverse takken en hun verschillen/overeenkomsten, voor mij is het allemaal bijtwerk.

Overigens vind ik het veel interessanter om te zien wat er nu met de betreffende huishondenschol gaat gebeuren en eventuele aanverwanten die ook op dergelijke manier 'trainen'. Dat is toch een plek waar veel meer mensen met hun hond heen gaan dan degene die bijtwerk gaan doen. Ik hoor nu weer vanalles over verbod op slipkettingen, tt's, prikbanden etc. maar die hondenschool dan? Het lijkt wel alsof die mogen doorgaan, want iedereen is druk over die stroom aan het praten.
Nu is haar fb-pagina offline gehaald, die zet ze over een tijdje weer erop en gaan ze lekker door met wat ze deden :ugh:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

veertje schreef:Overigens vind ik het veel interessanter om te zien wat er nu met de betreffende huishondenschol gaat gebeuren en eventuele aanverwanten die ook op dergelijke manier 'trainen'. Dat is toch een plek waar veel meer mensen met hun hond heen gaan dan degene die bijtwerk gaan doen. Ik hoor nu weer vanalles over verbod op slipkettingen, tt's, prikbanden etc. maar die hondenschool dan? Het lijkt wel alsof die mogen doorgaan, want iedereen is druk over die stroom aan het praten.
Nu is haar fb-pagina offline gehaald, die zet ze over een tijdje weer erop en gaan ze lekker door met wat ze deden :ugh:
Ja, eens. Ik vind het jammer dat ze deze twee onderwerpen in de uitzending op 1 hoop gegooid hebben. Ik vind dat zelf echt twee totaal verschillende dingen. Ik zie het bij de KNPV veel genuanceerder, ik kan me voorstellen dat stroom soms handig/nodig is en bij goed gebruik ook niet per se vreselijk. Halverwege de uitzending zie je bijvoorbeeld een mechelse herder die door de stroomband luistert, maar op geen enkele manier lijkt het hem negatief te beinvloeden. Hij zit nog steeds vol enthousiastme en kwispelend te wachten tot hij weer mag. Het verhaal van oa Hippo vind ik ook heel genuanceerd en verhelderend. Als er in de KNPV op haar manier getrained wordt heb ik daar geen problemen mee. Ik snap de functie en ik snap de drift, die nodig is, en ook dat bij goed gebruik een dergelijke hond geen hinder van de tt ondervindt. Maar doodgewone huishonden zijn daarmee totaal niet te vergelijken. Die hebben een andere drift, ander karakter en bovenal een compleet andere functie. Ik kan geen énkele situatie bedenken waarin het geoorloofd is om een huishond zo te behandelen als bij die eerste gewone hondenschool die in beeld kwam. Dat is gewoon ronduit dierenmishandeling en dat valt op geen enkele manier te nuanceren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
crutz schreef:
veertje schreef:

Ik geef eerlijk toe dat ik niet thuis ben in de diverse takken en hun verschillen/overeenkomsten, voor mij is het allemaal bijtwerk.

Overigens vind ik het veel interessanter om te zien wat er nu met de betreffende huishondenschol gaat gebeuren en eventuele aanverwanten die ook op dergelijke manier 'trainen'. Dat is toch een plek waar veel meer mensen met hun hond heen gaan dan degene die bijtwerk gaan doen. Ik hoor nu weer vanalles over verbod op slipkettingen, tt's, prikbanden etc. maar die hondenschool dan? Het lijkt wel alsof die mogen doorgaan, want iedereen is druk over die stroom aan het praten.
Niets... want ik heb 20 jaar geleden al bij diverse instanties aan de bel getrokken en ik weet dat anderen dit ook nog korter geleden gedaan hebben... die gaat gewoon door. Niet hier dan wel ergens anders.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
malinois schreef:

Nee dat heb ik niet, maar zie niet waarom een hoge drive in een sport als agility anders zou zijn. Ze gaan een spel doen en hebben daar heeeeel veel zin in.
Er lopen een paar mechels agility. Die kan je ook niet met hun hoge drive door het parcours sturen als ze niet luisteren, dus moet je oefenen dat ze ook nog luisteren als ze hoog in drive zitten. BC's net zo. En voor dat luisteren wordt er niet met stroom getraind.
Daar wordt dan niet met stokken geslagen, maar genoeg honden die door hun hoge drive zichzelf letterlijk stuk lopen, de meest idiote capriolen uithalen en gewoon door gaan als het aan hun ligt.

En waarom je voor de fun moet dreigen met stokslagen zou ik ook niet weten :19: Ja als je hond aan het werk moet later, maar zoals ik zei kan ik me dan nog een beetje voorstellen dat je dingen als een tt in zet om het veilig te laten zijn.

Omdat dit een internationaal praktijkprogramma was en daar hoort dat dus bij. Ik heb t niet zelf bedacht hoor ;)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rocco schreef:Nou we zijn er uit we gaan genetische hondagressie van pits/staffs voor de kill vergelijken met hoge buitdrift van een mechelaar .....man man man wat een deskundigen hier toch ... :LOL:
Genetische hond agressie? Okeeej....wat jij wil. De zgn agressie waar je het over hebt heeft niks met hond agressie te maken. Zet eens een wasbeer of wat dan ook voor een pitbull en hits hem. Dan snap je het beter.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Machie schreef:Hoeveel werklijn gefokte mechels belanden er nu daadwerkelijk bij de politie? En hoeveel worden en met stroom getraind voor de fun? Ik snap nl niet dat je een spelletje voor je hond (zoals ipo) gaat trainen met een lading stroom en prikbanden. Ik train ook geen agility met stroom of prikkers.
Hoeveel van de gefokte werklijn honden weet ik niet, maar er worden heel veel honden verkocht voor en na hun certificaat om aan het werk te gaan. Clubgenoot van mij is een van de grotere handelaren in werkhonden (officieel heeft zijn zoon het bedrijf nu geloof ik) en ik hoor daarom nog weleens wat. Bij hem koopt leger Frankrijk bv honden en daar gaat niet om een hond per keer maar om behoorlijke aantallen per jaar. Zo worden vanuit Nederland ook honden verkocht aan Abu Dabi, Amerika, Israël, Azië en natuurlijk politie Nederland en defensie.
Nederland levert nog steeds de betere politiehonden ter wereld en ik denk dat daar behoorlijk voor betaald wordt Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

[quote="Inge"][quote="Machie"]Hoeveel werklijn gefokte mechels belanden er nu daadwerkelijk bij de politie? En hoeveel worden en met stroom getraind voor de fun? Ik snap nl niet dat je een spelletje voor je hond (zoals ipo) gaat trainen met een lading stroom en prikbanden. Ik train ook geen agility met stroom of prikkers.[/quote]Hoeveel van de gefokte werklijn honden weet ik niet, maar er worden heel veel honden verkocht voor en na hun certificaat om aan het werk te gaan. Clubgenoot van mij is een van de grotere handelaren in werkhonden (officieel heeft zijn zoon het bedrijf nu geloof ik) en ik hoor daarom nog weleens wat. Bij hem koopt leger Frankrijk bv honden en daar gaat niet om een hond per keer maar om behoorlijke aantallen per jaar. Zo worden vanuit Nederland ook honden verkocht aan Abu Dabi, Amerika, Israël, Azië en natuurlijk politie Nederland en defensie.
Nederland levert nog steeds de betere politiehonden ter wereld en ik denk dat daar behoorlijk voor betaald wordt [/quote]

De nederlandse honden worden voor veel geld over de hele wereld verkocht en zijn niet aan te slepen. De handelaren kopen in heel Europa honden en verkopen ze door. Elke hond die een avond op een KNPV club geweest is kan zo doorverkocht worden.
Ik vond het optreden van Martin Gaus wel lachwekkend. Om met een volgevreten, slome labrador te laten zien dat een hond ook op een andere manier getraind kan worden paste totaal niet in zo'n uitzending.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gabber schreef:
Inge schreef:
Machie schreef:Hoeveel werklijn gefokte mechels belanden er nu daadwerkelijk bij de politie? En hoeveel worden en met stroom getraind voor de fun? Ik snap nl niet dat je een spelletje voor je hond (zoals ipo) gaat trainen met een lading stroom en prikbanden. Ik train ook geen agility met stroom of prikkers.
Hoeveel van de gefokte werklijn honden weet ik niet, maar er worden heel veel honden verkocht voor en na hun certificaat om aan het werk te gaan. Clubgenoot van mij is een van de grotere handelaren in werkhonden (officieel heeft zijn zoon het bedrijf nu geloof ik) en ik hoor daarom nog weleens wat. Bij hem koopt leger Frankrijk bv honden en daar gaat niet om een hond per keer maar om behoorlijke aantallen per jaar. Zo worden vanuit Nederland ook honden verkocht aan Abu Dabi, Amerika, Israël, Azië en natuurlijk politie Nederland en defensie.
Nederland levert nog steeds de betere politiehonden ter wereld en ik denk dat daar behoorlijk voor betaald wordt Afbeelding
De nederlandse honden worden voor veel geld over de hele wereld verkocht en zijn niet aan te slepen. De handelaren kopen in heel Europa honden en verkopen ze door. Elke hond die een avond op een KNPV club geweest is kan zo doorverkocht worden.
Ik vond het optreden van Martin Gaus wel lachwekkend. Om met een volgevreten, slome labrador te laten zien dat een hond ook op een andere manier getraind kan worden paste totaal niet in zo'n uitzending.
En dat de 1e hondenschool jaren onder zijn naam werkte op dezelfde manier als ze nu deed...
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

Ik vond geen enkel moment van deze uitzending lachwekkend. Ik schrok van de beelden maar ik schrik nog wel meer van het goedpraten op dit hondenforum.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

Ik vond geen enkel moment van deze uitzending lachwekkend. Ik schrok van de beelden maar ik schrik nog wel meer van het goedpraten op dit hondenforum.
ZIJN voormalige hondenschool he... die jaren op deze manier onder zijn naam zo gewerkt heeft....
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

malinois schreef:
Manuma schreef:Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

ZIJN voormalige hondenschool he... die jaren op deze manier onder zijn naam zo gewerkt heeft....
Keyword voormalig. Ik heb het ook niet op met die man, maar hier steeds zo op hameren slaat nergens op. Net als mensen die steeds roepen dat hij de slipketting uitgevonden heeft. Heeft iemand het licht gezien, is het nog steeds niet goed. En ik vond die labrador ook helemaal niet sloom. Gewoon een normale huishond. Prima dus. Alleen wederom was dat nuttiger in vergelijking met de "normale" (gestoorde) hondenschool, dan in vergelijking met de KNPV. Ze hadden er gewoon echt niet eéén item van moeten maken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
malinois schreef:

Keyword voormalig. Ik heb het ook niet op met die man, maar hier steeds zo op hameren slaat nergens op. Net als mensen die steeds roepen dat hij de slipketting uitgevonden heeft. Heeft iemand het licht gezien, is het nog steeds niet goed. En ik vond die labrador ook helemaal niet sloom. Gewoon een normale huishond. Prima dus. Alleen wederom was dat nuttiger in vergelijking met de "normale" (gestoorde) hondenschool, dan in vergelijking met de KNPV. Ze hadden er gewoon echt niet eéén item van moeten maken.
Ik vind van wel. Destijds diverse malen contact met Gaus gezocht erover niet alleen door mij maar door heel veel mensen: 0 reactie. Vandaag nogmaals hem er op geattendeerd dat hij dat ook maar liet begaan en t nu ineens vreselijk vind? Dus toen was t niet vreselijk? Wederom 0 reactie. Waardeloze achterbakse klootzak imo dus.
Ik had er al niks mee maar nu helemaal niet meer. Dit gedrag is nooit goed geweest, toen niet en nu niet.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Inge schreef:
Ah het is dus voor de meeste geen sport maar een ludiek handeltje.
Want er zal maar weinig aandacht voor zijn hoe en waar de honden terechtkomen gok ik maar zo.
Geld corrumpeert en dat zal in dit geval niet anders zijn.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nou inderdaad alles wordt recht gepraat wat krom is en de vingertjes wijze alle kanten op behalve naar de eigen achterban.

Ik vind het echt niet meer van deze tijd en gezien de excessen in de sport die men bij voorkeur over het hoofd ziet of de andere kant opkijkt mag het van mij gestopt worden.
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 jan 2018 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”