Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Perle schreef:Ik las maarliefst drie keer 'waterlelijkhond' .
Spijtig doel natuurlijk, maar fantastisch hoe honden het kunnen, zo zoeken.
En je ziet er opvallend vaak de werkende variant van de ESS.
Boeiend, dat blijkbaar een bepaald ras er een aanleg voor lijkt te hebben.
Nuja, nee, dat klinkt ook krom, het is logisch dat bepaalde rassen bepaalde aanleg hebben. Maar van deze had ik nog niet gehoord.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection. Just like the moon, you're always there, watching.
Gollum schreef:Wat knap zeg! Lieve man ook. Is de hond een Springer?
Ja dat zeg ik toch godverdomme net
Hum, nee Nanna, jij zei een ESS, ik wist ook niet gelijk wat dat was (heb het filmpje nog niet gezien).
Pas toen ik de reactie van Gollum zag snapte ik wat een ESS is.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gollum schreef:Wat knap zeg! Lieve man ook. Is de hond een Springer?
Ja dat zeg ik toch godverdomme net
Hum, nee Nanna, jij zei een ESS, ik wist ook niet gelijk wat dat was (heb het filmpje nog niet gezien).
Pas toen ik de reactie van Gollum zag snapte ik wat een ESS is.
Dat is net als van die mensen uit de medische wereld die allerlei vaktermen en afkortingen gebruiken, dat doet Nanna bij honden
In Nederland heb je ook lijkhonden die boven het water hun werk doen. Voor mijn MCC cursus van de KNPV gaf Adee Schoon een seminator over zoekhonden en ook lijkhonden die op/in water zoeken. Heel interessant. Daar kwam naar voren dat de honden vaak op de juiste plek melding geven, maar dat door de ingewikkelde stroming het soms moeilijk is te achterhalen waar de geur vandaan komt. In Nederland gebruiken ze voornamelijk (mechelse)herder hiervoor. Net als in verschillende zoekdisciplines zie je zowel Springer Spaniels als herders.
Super leuke cursus overigens. Wordt gegeven door Tinley Academy die allerlei interessante seminars binnen de cursus verzorgt. Na afloop heb je gelijk je diploma voor ABA (algemene basisopleiding africhters) waar ik een 10 voor had .
Ik vond het leuk om op gebied van hondengedrag de terminologie te kennen en kende wel wat van speuren, maar die lessen van Adee waren voor mij echt een aanvulling op mijn kennis.
Hmm mijn eerste gedachte toen ik las dat die hond heeft geholpen bij het opsporen van die duikbootmoord was een Springertje dat lichaamsdelen apporteert naar z'n baas