Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe laat op de avond de laatste ronde?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Hoe laat op de avond de laatste ronde?

Ongelezen bericht door Wildflower »

Tussen 10 en 11 's avonds. Een kwartiertje door de buurt.
Voor ik naar bed ga laat ik Ben nog even in de tuin. Hij moet dan altijd nog even plassen. Anders roept hij me s'nachts.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Daar hebben wij geen vaste tijd voor, ergens tussen 0.30- en 2.30 uur. Afhankelijk van of we vroeg op moeten vanwege Ria haar werk. Zo is de eerste ronde ook altijd op andere tijden, net als alle wandelingen eigenlijk. :LOL:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Daar is echt geen peil op te trekken. Buiten dat ik niet heel ritme vast ben vraag ik het Izzie meestal. "Ga je mee?". Vaak staat ze dan kwispelend bij de deur maar hebben we die dag lang gewandeld, dan krijg ik een blik toegeworpen alsof ik haar vraag de Dikke van Dale te spellen. Dan gaan we dus niet :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier rond 2300 laatste plas in de tuin of de straat en smorgens dan rond 0830 een grotere wandeling weer.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Voordat we gaan slapen gaat een van ons altijd nog een blokje met de honden, dat is tussen 22.30 en 00.30 uur in de week. Hetzij rondje grasveld hierachter of als ik zin heb om wat verder te lopen maak ik er een wat grotere ronde van als ik ga. We hebben overigens geen échte tuin, dus we moeten de plaats af willen ze plassen, hier achter of voor in eigen tuin doen ze niets.
In de ochtend gaan ze weer voor 07.00 uur uit voor een ronde door de weeks.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Geen vaste tijd, ligt eraan hoe moe ik ben, of ik volgende dag moet werken en het weer.
Ergens tussen 21.30 en 23.00 uur.
Klein blokje om van kwartiertje.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Meestal ergens tussen 21.30 en 00.00. In het weekend soms wat later. Vaak is het een kort rondje van 10 minuten, maar soms gaan we een uur wandelen.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Heb er geen vaste tijd voor. Gewoon als we naar bed gaan. En dan is het de straat uit en het bruggetje over in het park. Daar mag Tobi zijn ding doen en dan weer terug. Zijn maximaal 7 minuten weg.

Bijzonder dat sommige honden voor het laatst 19.00 uur gaan. Hoewel Tobi het wellicht ook wel zou kunnen. Maar toch lijkt me dat niet fijn voor hem.
_Esmee
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

tobi__ schreef:
Bijzonder dat sommige honden voor het laatst 19.00 uur gaan. Hoewel Tobi het wellicht ook wel zou kunnen. Maar toch lijkt me dat niet fijn voor hem.
Denk dat dat gewoon is wat ze gewend zijn. Hier lopen ze elke dag zo'n 14 km, of 3 tot 3,5 uur (minimaal, zelden minder). En ze zouden gerust nog om 23.00 uur klaarstaan om weer te gaan, maar ze weten dat de laatste wandeling vroeg in de avond is en daarna is het ook helemaal goed, gaan ze slapen, hebben ze rust. Dus honden die het goed op kunnen houden en voldoende moe zijn van de activiteiten van de dag, schikken zich gewoon. Ga je vervolgens echter een paar keer nog om 22.00 uur, dan wordt dat de norm voor de laatste wandeling en hebben ze pas rust als ze dat hebben gehad, etc.
tobi__
Zeer actief

*Wolf* schreef:
tobi__ schreef:
Denk dat dat gewoon is wat ze gewend zijn. Hier lopen ze elke dag zo'n 14 km, of 3 tot 3,5 uur (minimaal, zelden minder). En ze zouden gerust nog om 23.00 uur klaarstaan om weer te gaan, maar ze weten dat de laatste wandeling vroeg in de avond is en daarna is het ook helemaal goed, gaan ze slapen, hebben ze rust. Dus honden die het goed op kunnen houden en voldoende moe zijn van de activiteiten van de dag, schikken zich gewoon. Ga je vervolgens echter een paar keer nog om 22.00 uur, dan wordt dat de norm voor de laatste wandeling en hebben ze pas rust als ze dat hebben gehad, etc.
Tobi is gewoon rustig 's avonds. Die staat echt niet onrustig de hele avond bij de deur te drammen dat hij nog voor de laatste wandeling naar buiten moet. Hij ligt juist 's avonds op zijn 'bed' waar hij overdag niet ligt. Dus dat herken ik totaal niet. Het is wellicht meer voor mijn eigen gemoedsrust dat hij lekker met een lege blaas de nacht in gaat en het kost mij/ons maar minimale inspanning.
_Esmee
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier dezelfde ervaring met Elco en Gait. Die staan echt niet te springen om voor het slapen gaan nog naar buiten te gaan. Alleen redt Gait het dan niet tot de volgende ochtend en Elco moet dan 's ochtends ook wel erg nodig. Dus daarom wil ik dat ze voor ik naar bed ga hun blaas even legen. Dan hoef ik er 's nachts niet uit en me 's ochtends niet te haasten vanwege te volle blazen
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Ergens tussen 23.00 en 2.00 uur. Qi heeft er meestal geen zin in om te gaan maar eenmaal buiten lijkt ie altijd weer wat energie te krijgen. Na hooguit 20 minuten is het wel gedaan. Meestal wordt er thuis nog wat op het bot gekauwd en dan geeft ie aan dat hij naar gang wil. In de gang gaat hij in de boodschappenmand van de kinderwagen van kleinzoon liggen tot wij naar bed gaan. Meestal wordt ie tussen 7 en 8 wakker.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Meestal loopt mijn man de laatste ronde en hij vindt dat slapen voor watjes is ofzo :LOL: dus ook op een doordeweekse dag kan dat zomaar om een uur of 1 pas zijn.. Als ik vroeg op moet ga ik meestal rond 11 uur naar bed en dan gaat hij de laatste doen. Soms doen we het samen, soms neem ik er een mee en hij een... T is erg wisselend maar meestal tussen 11 en 1 zeg maar.

Ze blijven overigens wel liggen 's morgens, als ik wil kan ik tot 11 uur uitslapen :LOL:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Tussen 23.00 en 02.00. Ze maken nooit aanstalten in de avond en Lou moet ik van de bank sleuren, puur en alleen omdat ik niet wil dat ze 8u+ met een volle blaas zit.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

arie doet altijd de laatste ronde en dat is meestal tussen 21.30 en 23.00 uur. ff naar het veldje waar ze los kunnen en dan nweer terug naar huis.
ellen
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

tobi__ schreef:Bijzonder dat sommige honden voor het laatst 19.00 uur gaan. Hoewel Tobi het wellicht ook wel zou kunnen. Maar toch lijkt me dat niet fijn voor hem.
Dat ligt er maar net aan hoe laat de eerste ronde smorgens weer is toch? Als dat om 6 of 7 uur is is er niks aan de hand lijkt me. Tenminste, ik hou voor Oor ook 12 uur aan in de nacht. Langer zou ze ook zonder problemen kunnen als dat zou moeten trouwens.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Cleva schreef:
Maryanne schreef:Mijn zoon, na z'n werk rond 4.00 uur.

Met sjekrussols? Wat erg voor de buurt.
Ze zijn dan heel rustig en stil. Dus niemand heeft er last van.
tobi__
Zeer actief

mijke schreef:
tobi__ schreef:Bijzonder dat sommige honden voor het laatst 19.00 uur gaan. Hoewel Tobi het wellicht ook wel zou kunnen. Maar toch lijkt me dat niet fijn voor hem.
Dat ligt er maar net aan hoe laat de eerste ronde smorgens weer is toch? Als dat om 6 of 7 uur is is er niks aan de hand lijkt me. Tenminste, ik hou voor Oor ook 12 uur aan in de nacht. Langer zou ze ook zonder problemen kunnen als dat zou moeten trouwens.
Ja de volgende ronde is doordeweeks weer rond 6.30 als mijn vriend gaat werken. In het weekend zit Tobi ook wel eens aan de 12 uur tot hij weer kan plassen 's ochtends.
_Esmee
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wij wandelen zo rond 8 uur, half 9 nog een half uurtje. Soms sjokt een van ons beiden nog even 2 stappen buiten het hek rond half 11 ofzo waarbij nog een keer geplast wordt door het mormel maar dat is eigenlijk niet echt nodig.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

In de zomer kan het laat zijn, maar in de winter is het zo tussen 17 en 20 uur, afhankelijk van hoe laat ik uit mijn werk kom. Millie plast meestal nog even in de tuin ‘s avonds laat.
Ik vind in het donker lopen echt niks aan.
djinnie
Actief

Ongelezen bericht door djinnie »

Laatste ronde is tussen 22.00 en 23.30 uur meestal. Het is een echt rondje, maar niet erg lang. 10/15 minuten. Wiebe zou het prima vinden als we een uur rond sjokken, maar dat trekt ons niet echt. Ochtend rondje (ook kort, 15 minuten) is tussen 6.00 en 7.30 uur. Meestal lopen we pas rond 10.00 de grote ronde.
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb daar niet echt een standaard iets in.
Na het werken laat ik hem rond een uur of 19:00 uit, soms is dat eerder.. en dan voor de slapen gaan nog even een plasje in de tuin.
Maar dan moet ik hem wel echt van de bank slepen zo ongeveer. :mrgreen:
Heel soms loop ik s avonds een mini rondje met hem.. als hij weer eens niet gepoept heeft tijdens de laatste normale ronde.
Dat wil nog wel eens als meneer het te druk heeft met graven en andere geuren. :roll: :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots zal blij zijn als het lente is want hij wil nu alleen maar even plassen laat op de avond. Anders lopen we vrij laat soms pas na 00 uur nog. Ik vind het juist fijn savond's lopen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

mijke schreef:
Nou, ook dat zelfs niet hoor. Als ik beneden kom rond 07:00 (door de week) blijft hij heerlijk in zijn mand liggen. Dan wordt het soms nog wel 9 of 10 uur voordat hij er uit gaat. Als hij hoge nood heeft (dus zijn mand uitkomt) gaat hij heel even in de tuin en gaan we daarna lopen of rennen in het bos.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier standaard nog een blokje om rond 22:30-0:00 uur. Eerste ronde is dan weer rond 6:30. In het weekend kan dit wel iets schuiven
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Hier gaan ze rond 8 uur s'morgens wandelen en in de namiddag weer, rest van de dag kunnen ze in de grote tuin (1200 m²)geen plasrondjes hier, enkel gewone lange wandelingen, plassen/poepen doen ze maar in de tuin

Honden kunnen heel de dag buiten als ze zin hebben, hondenluik, en deze word dan ook 30 tal keer per dag gebruikt denk ik
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier wisselt het qua tijd , soms al wel om 20.00 uur maar dan gaan ze ook weer vroeg in de ochtend.
Als we niet vroeg in de ochtend gaan lopen maar later dan geef ik ze wel altijd de gelegenheid om even te plassen , zeker Micron heeft dat nodig maar de meiden kijken me dan weleens zo aan van moet dat :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Victor staat altijd te springen voor het plasrondje tussen 22.00-0.00 uur, hoewel ik rond een uur of 18.00 nog wel 45 minuten met hem wandel. Dan denk je, hij moet vast nodig plassen maar nee hoor... :scratch:
En om 7.00 uur lopen we dan weer 30-45 minuten.

Laatst lag ie 's avonds in z'n mandje te doezelen, ik zei heeeeeeel zachtjes, zullen we nu maar niet gaan wandelen dan maar voordat ik het laatste woord uitgesproken had zat ie al op de deurmat... :oohja:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Rond 18.00 maar ze gaan als we echt naar bed gaan nog even allemaal achter de buitenplaats op en de volgende ochtend gaan we om 05.00 weer aan de wandel/fiets enz...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bumper69 schreef:
mijke schreef:
Nou, ook dat zelfs niet hoor. Als ik beneden kom rond 07:00 (door de week) blijft hij heerlijk in zijn mand liggen. Dan wordt het soms nog wel 9 of 10 uur voordat hij er uit gaat. Als hij hoge nood heeft (dus zijn mand uitkomt) gaat hij heel even in de tuin en gaan we daarna lopen of rennen in het bos.
Hier ook, ik slaap gerust uit ook al zijn de de avond ervoor niet naar buiten geweest.
Mij verwachtingsvol aankijken bij de voordeur wordt altijd gehonoreerd, dus ik ga me er niet schuldig over voelen. Ze hebben er echt geen last van.

Ik ook niet overigens. Een volle blaas heb ik helemaal niet door. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor t laatst op mn werk naar de wc ben geweest en ga er snachts ook nooit uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”