Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms moet je dingen niet willen zien.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Soms moet je dingen niet willen zien.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef: Zowel vader als moeder zijn echt forse oldies, ook de nest genoten zijn fors met een flinke kop erop. Droef is heel relaxed maar kan ook vreselijk druk doen hoor. 3 honden aan de lijn loop ik nu ook wel eens mee,Droef zijn vriendje welke wel een stuk feller is op andere honden laat ik ook uit. Dus ja dan sta je even met 3 honden waarvan er dus 1 flink uitvalt. Tot nog toe lukt dat prima. Droef is voor een oldie best aan de maat en ik merk vaker dat mensen het verkeerd inschatten vanaf foto's of veel kleiner of veel groter. Droef heeft zelf een schoft van 55 cm.
:80: Dat had ik nou nooit gedacht. Net zo hoog als tibbe en charlie :LOL:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:
Wat had jij gedacht dan? Ohh en hij weegt momenteel rond de 35 a 36 kg. :mrgreen: Valt allemaal heus wel mee hoor.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef:
dagmar88 schreef:
Wat had jij gedacht dan? Ohh en hij weegt momenteel rond de 35 a 36 kg. :mrgreen: Valt allemaal heus wel mee hoor.

Minstens 60-62.
Niko is 65 cm en z'n ideale gewicht (hij zit daar snel onder) is 37 kilo.
Tibbe is 56 cm en 13-14 kilo :mrgreen:

Wat een kanonskogel :Q:

Het zegt ook niet alles natuurlijk. Niko is aan de lijn veel makkelijker dan charlie. Hij trekt niet door een jachtlijntje heen en is op zich met twee vingers te houden.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

ZivaNomi schreef:
Dees en Maylo schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: zo raar! Nomi is een paar cm hoger, maar Droef weegt meer dan 2 keer zo veel als zij. En ja ik vergelijk nu appels met peren, maar toch :Q:
:goeie: Zahra 68 cm ofzo en weegt 17-19 kg. :LOL:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

ZivaNomi schreef:
Dees en Maylo schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: zo raar! Nomi is een paar cm hoger, maar Droef weegt meer dan 2 keer zo veel als zij. En ja ik vergelijk nu appels met peren, maar toch :Q:
Waar Droef niet zo de hoogte ingaat doet hij dat wel in de breedte. :lol1:
Zijn vaste vrienden Tristan de Airedale en Zorro de kruising met oa dobermann en american pitbull wegen ongeveer net zoveel als Droef maar zijn een stuk hoger.
Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik kan me je gevoel echt heel goed voorstellen , als ik een zoon van Rio zou zien zitten in een asiel zou mijn hart ook omdraaien en mijn verstand op nul gaan.
Hoe twee van dit soort honden van hetzelfde geslacht in huis naar elkaar gedragen is daar jou meer over bekend toevallig.
Komt het vaak voor en gaat het dan goed of vaak fout.
Wij hadden in het verleden twee filareuen en dat is altijd goed gegaan , ze waren overduidelijk dol op elkaar en hebben nooit gevochten en zaten ook altijd samen als wij weg waren.
Ik weet overigens ook wel reuen waarbij dat niet zou gaan dus een garantie is er nooit :wink:
Weet je iets van de reden van herplaatsing ?
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Ik kan me je gevoel echt heel goed voorstellen , als ik een zoon van Rio zou zien zitten in een asiel zou mijn hart ook omdraaien en mijn verstand op nul gaan.
Hoe twee van dit soort honden van hetzelfde geslacht in huis naar elkaar gedragen is daar jou meer over bekend toevallig.
Wij hadden in het verleden twee filareuen en dat is altijd goed gegaan , ze waren overduidelijk dol op elkaar en hebben nooit gevochten en zaten ook altijd samen als wij weg waren.
Ik weet overigens ook wel reuen waarbij dat niet zou gaan dus een garantie is er nooit :wink:
2 oldies gaat meer goed dan niet goed. Tot zover ik de afgelopen jaren heb gelezen. Soms gaat het niet goed, vaak is dat dan in geval van 2 broers, die zijn te gewaagd aan elkaar. Droef komt zelf ook uit een roedel waarbij intacte reuen en teven bij elkaar zaten. Droef kreeg daar geregeld een correctie en was een beetje het lulletje, en had meer behoefte aan menselijk contact dan de rest van de roedel en zo heb ik hem dus gekregen. Ongeacht de bedenkingen over de fokker is zijn karakter en omschrijving wel precies zo als dat ze die doorgaf.

De reden van herplaatsing van zijn zoon is omdat mevrouw zwanger was en die hond best lomp is. Ze had al een stiefzoon maar dat boterde niet zo vanwege een drukke hond die geen moment rust nam op dat moment. Ze heeft toen veel goed bedoeld advies uit al hoeken gekregen en vervolgens was de hond van facebook verdwenen nadat er commentaar geleverd was dat wij niet zo moesten zeiken want ze wisten heus alles wel beter. Overigens heb ik toen nog een blik op haar facebook pagina geworpen en het was wel echt zo'n typisch gezinnetje zeg maar. Beetje tokkenvolk.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

ZivaNomi schreef:
Dees en Maylo schreef:
dagmar88 schreef:
Izzy is een paar centimeter kleiner en weegt ook maar 20kg :mrgreen:

En tja, qua afweging...Izzy is ook een nulletje, maar ik zou er niet snel een Stafford bij zetten. Maaarrrrrrrr, mocht haar zusje herplaatst worden, dan zou ik exact dezelfde twijfels hebben. Dat is net zo'n nulletje als Izzy. Dus ik snap je gevoel wel hoor.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dees en Maylo schreef:
Tineke schreef:Ik kan me je gevoel echt heel goed voorstellen , als ik een zoon van Rio zou zien zitten in een asiel zou mijn hart ook omdraaien en mijn verstand op nul gaan.
2 oldies gaat meer goed dan niet goed. Tot zover ik de afgelopen jaren heb gelezen. Soms gaat het niet goed, vaak is dat dan in geval van 2 broers, die zijn te gewaagd aan elkaar. Droef komt zelf ook uit een roedel waarbij intacte reuen en teven bij elkaar zaten. Droef kreeg daar geregeld een correctie en was een beetje het lulletje, en had meer behoefte aan menselijk contact dan de rest van de roedel en zo heb ik hem dus gekregen. Ongeacht de bedenkingen over de fokker is zijn karakter en omschrijving wel precies zo als dat ze die doorgaf.
Orson was vrij scherp en Rio was gewoon een grote lieverd dat was zeker ook waardoor ze zo leuk samen waren.
Rio had geen enkele moeite met de tweede viool spelen en Beau de boxer die er toen ook nog bij was ook niet en Micron wist altijd precies waar de grens lag :mrgreen: wellicht dat het daarom ook zo goed ging tussen die vier.
Orson en Rio waren samen wel hechter dan met Micron en Beau en trokken overduidelijk meer naar elkaar toe dan naar de andere.

Moeilijk lijkt me dit , ik kan me je gevoel zo goed voorstellen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Precies eens met Heavy, als jij die hond graag wilt hebben dan haal je hem toch op? Wij kunnen hier van alles neerzetten maar kennen geen van beide honden echt. Dus hoe het gaat lopen dat moet je denk ik zelf ondervinden.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Vriend gaat er over nadenken of hij er voor openstaat. Denk dat hij vanavond wel met zijn antwoord zal komen.

Dan zal ik eerst contact met het asiel opnemen voor meer info. Dan volgt er uiteraard nog een kennismaking met de honden erbij. Pas dan kan ik echt besluiten. Had al gelezen op de website dat de hond eventueel binnen een maand nog terug kan mocht het om wat voor reden niet lukken, al zal mijn voorkeur uitgaan om hem dan zelf te herplaatsen.

Voor alsnog is het dus nog geen ja, en zal ik ook even wat moeten regelen als het wel doorgaat omtrent oppas(ivm alleen thuis blijven wat zover ik lees nog niet opgebouwd is) en even wat dagen vrij voor gewenning.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dees en Maylo schreef:
laeken schreef:
Nanna schreef:
Dees en Maylo schreef: een zoon van Droef brengt me nu vreselijk aan het twijfelen.
Bij twijfel niet doen.
Die vindt heus wel een gouden mand. Je kunt je niet alles op de hals halen en wat als het straks niet gaat met twee bullenreuen in huis, dan moet ie wéér verhuizen... :ugh:

Maar misschien is het geen schuldgevoel, plichtgevoel of wat dan ook maar gewoon een enorme toevoeging op welke andere hond dan ook. Als ik de dochter van Bas kan krijgen dan komt ze ook tegen beter weten in. Ze is al 10 stappen voor op welke hond dan ook OMDAT ze de dochter van Bas is. Dat is een sentimentele zaak en omdat Bas super speciaal voor mij is is haar dochter dat meteen ook al. Wat voor hond ze ook is en hoe ze ook is.

Ik snap dus echt heel goed wat deze hond doet en waarom deze hond juist alle voorgenomen beslissingen weg vaagt. Juist een zoon van je hond uit het asiel halen en dan vader en zoon hebben kan boven elke vorm van verstand staan en ook echt een toegevoegde waarde hebben op het houden van honden. Ik heb liever de dochter van Bas dan welke andere hond ook. Omdat het de dochter van een van mijn huidige honden is.
Dank u!

Even een kleine nuance nog. Ik heb Baco een paar maanden terug dus al op facebook zien staan, toen gaven ze al aan hem te herplaatsen. Op dat moment was hier echt geen sprake van nog een hond omdat alle zorg naar Droef ging die toen met zijn ellebogen zat. Volgens mij was de operatie net gepland of net geweest. En uiteraard gaat Droef op dat moment voor alles. Toen had ik er dus minder moeite mee, maar nu is er eigenlijk niks wat me tegenhoud.

Toen dit nest een paar weken oud was heb ik ook vreselijk getwijfeld en hier ook advies gehad waarom wel en niet. O.a dat Droef nog niet volledig volwassen was etc etc. Inmiddels kan ik wel zeggen dat hij in omgang wel aardig volwassen is en ook naar andere honden toe. We zijn meer als een jaar verder nu, ondertussen heb ik me meer gericht op de wetterhoun. Een reu wel te verstaan, welke ik dan als pup zou willen. (zijn sowieso weinig herplaatsers van). Die wetterhoun reu zou hier komen zodra we in huis de klussen af hebben, zo rond eind 2018 hadden we bedacht om dan klaar te zijn en open te staan voor een pup.

Dus ja uiteindelijk is het de bedoeling dat er hier wel een reu bij komt maar dat was dan een ander ras en vanaf pup. En toen zag ik Baco en begon ik dit topic, eigenlijk voornamelijk om mijn gedachte hierover te uiten.
Als jij staat voor het karakter van Droef en de zaak ook kan beheersen bij spanning etc dan zou ik liever de zoon van Droef hebben dan een wetterreu. Want daarvan weet je dus helemaal niet hoe hij gaat worden. Als Droef terug te zien is in het sociale gedrag van zijn zoon dan weet je meer dan wanneer je die wetter pup koopt. Ik denk wel dat je sterk in je schoenen moet staan want bullen zijn bullen en als die gaan dan.....maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Droef zit al in een bench als jij weg gaat dus twee benches zou ik dan wel adviseren. Als je daarnaast de boel goed in de gaten houdt waarom niet?

Want laten we eerlijk zijn. Die wetter....vindt je die nu echt leuker dan een tweede Droef? Ik geloof je daarin niet echt nl. Ik snap dat ook.

En die hond zit in het asiel. Heeft al op facebook gestaan en blijkbaar loopt het geen storm. Dus als hij al over een tijd weer weg moet heeft hij in elk geval een hele goede kans gehad. Als ik die brede kwispel op die foto zie zie ik ook een hele vriendelijke hond.
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ik kan me je twijfel heel goed voorstellen. Hij ziet eruit als een onwijs lieve en jolige pretletter. :I:
Met wat je schrijft zou ik in ieder geval even kennismaken. Ik denk niet dat een wetterreu uiteindelijk minder kans op onderlinge spanning geeft dan de zoon van Droef. Zeker als hij net zo'n mild karakter heeft. En een kans als deze krijg je natuurlijk niet gauw weer. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een zoon/dochter van mijn hond haal ik wel uit t asiel maar daarna zal ie als t niet werkt met mijn honden event wel herplaatst worden. Ligt dus aan t karakter van de hond. Een 2e Xygan is prima maar een 2e Xavi gaat hem niet worden samen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mja, ik zou het niet doen. Tenzij je bereid bent om alle gezondheidsgedoe die je met Droef hebt gehad nog een keer te willen doorstaan. Als je dat er voor over hebt kan je het doen.
Maar dan nog wil ik je uit de droom helpen: groot kans dat dit geen tweede Droef is. Ik snap het sentiment heel goed, ik heb hier ook moeder en dochter gehad en gevoelsmatig is dat heel leuk. Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik zelden twee zulke verschillende honden heb gehad. Bizzy is geen Coda in een ander jasje of een jongere kopie, verre van. Ze is heel leuk maar niet meer Coda dan een willekeurige andere Tollerteef. Dus dat het een zoon van Droef is zou ik in dit geval niet als doorslaggevend beschouwen. Dat feit verdwijnt al heel snel naar de achtergrond en dan zijn andere dingen belangrijk. Dus z'n gezondheid en hoe de honden onderling met elkaar omgaan.
laeken
Zeer actief

Kan ook zijn dat je twee heerlijke dolle clowns combineert die elkaar vinden en waar je enorm van gaat genieten. Droef is volgens mij een beetje de hond van je dromen. Als je die klik voelt met zijn zoon en je hebt het idee dat die twee in praktijk best eens twee handen op 1 buik kunnen worden kan je het risico nemen en je gevoel volgen. Wat Maeve zegt klopt ook. Als je er gezeik door krijgt is het balen. Maargoed, wat voel je als je het niet doet? Gemiste kans?
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

"Heeft nooit losgelopen omdat ze naast een drukke weg woonden."

Kennelijk kwamen die eigenaren niet op het idee dat je verder kan lopen dan je eigen straat? Zucht.

Ik weet niet waar je verstandig aan doet maar ik denk wel dat die arme hond flink boft als hij bij jou mag komen wonen :ok: als mijn honden nageslacht hadden zou ik het ook echt niet kunnen laten hoor, tenzij het niet in het belang van de honden is.

Hij ziet er lief en vrolijk uit op de foto's. Zijn moeder vind ik mooi, maar dat ligt dan ook wat dichter bij mijn smaak in honden dan een Droef :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

alinelaila schreef:
Dees en Maylo schreef: Dan zal ik eerst contact met het asiel opnemen voor meer info. Dan volgt er uiteraard nog een kennismaking met de honden erbij. Pas dan kan ik echt besluiten. Had al gelezen op de website dat de hond eventueel binnen een maand nog terug kan mocht het om wat voor reden niet lukken, al zal mijn voorkeur uitgaan om hem dan zelf te herplaatsen.
Houd er wel rekening mee dat dat in principe vanuit de meeste asiels niet toegestaan is. Soms is er in overleg wel wat mogelijk, maar over het algemeen moet een hond dan gewoon terug naar het asiel.
En ja, ik weet wel dat het HF daar anders over denkt, maar zo werken de meeste asiels nou eenmaal.
Haha maar eenmaal betaald is die hond toch echt mijn eigendom en ik beslis dus.... weg is weg en ik weet dan niet waarheen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Ik verwacht geen tweede Droef, al zal dat wel leuk zijn natuurlijk. Verder spreekt de hond me gewoon aan omdat het nageslacht is van Droef. En inderdaad Droef is wel mijn droom hond, hij is voor mijn echt de ideale hond. Hoe mooi is het om daar het nageslacht van te hebben. Het is dus gewoon een gevoelens kwestie.

Als ik het niet doe. Nou ja, dan blijf ik me dus altijd afvragen hoe het zou zijn, en wat voor hond het nou in het echt is. En dan komt er dus uiteindelijk een hond van een ander ras.
Als ik het wel doe en het gaat om wat voor reden dan ook niet dan gaat hij of terug of wordt hij vanaf hier herplaatst. Izzy, Droef en de katten gaan wat dat betreft voor alles, wie het laatst komt wie het laatst maalt zeg maar.

Gezondheidstechnisch, tsja je hoop natuurlijk altijd op een gezonde hond van welk ras dan ook.
Die nieuwe wetgeving die er aankomt, samen met de gezondheid maakt dat ik geen bulldog meer wilde. Maar goed deze hond is er nu eenmaal al, en als hij wat mankeert dan mankeert hij of bij ons of bij een ander wat. Net als aanlijn en muilkorven als dat verplicht gaat worden, dat maakt dan ook niet meer uit waar hij dat mee moet maken.

Inmiddels is vriend thuis en hebben we het er net even over gehad. Hij snapt dat ik het wil, maar wel met de voorwaarde geen grote honden meer op bed. Alleen Izzy mag kan nog op bed, die was hier als eerst en is klein. 2 Grote honden op bed erbij is echt geen optie, en nu ligt Droef dus geregeld nog op bed, al heeft hij wel zijn eigen bed ook staan. Hond moet in de bench als er niemand is ivm mogelijk slopen en de veiligheid van Izzy en de katten. En hij gaat geen 3 honden uitlaten. Nu doet hij Izzy en Droef wel even laten plassen als ik echt niet kan, maar 3 vind hij geen doen want hij durft ze alleen apart uit te laten en hij gaat niet 3 x het zelfde rondje lopen. Op zich allemaal redelijke voorwaarden en er komt in het voorjaar gras in de tuin zodat ze in geval van nood daar kunnen plassen en poepen(staat al in de planning).

Ik ga er nog eens even goed over nadenken en alles op een rijtje zetten.
Afbeelding
Biothane
WashBar
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh ja ik snap dat dat verleidelijk is. Ik heb een x bijna met een zoon van Ollie gezeten die met 12 weken terug bij de fokker kwam ("omdat ie in huis plaste..." :oohja: ). Heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik dat sentiment nou net níet de reden vond om er een hond bij te zetten. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders en het was wél verleidelijk :)

Droef ís al heel sociaal begrijp ik, als zijn zoon ook zo in het leven staat dan zou dat niet meteen problemen op moeten leveren lijkt me :) Mijn Ollie is helemáál niet makkelijk met andere reuen en toch heb ik er uiteindelijk voor gekozen om er een tweede reu bij te zetten. Een pup zodat Ollie er langzaam aan zou wennen zeg maar. Eentje uit heel sociale lijnen. Hij is ook uiteindelijk hartstikke zoet en sociaal, maar zelfs nog verbaas ik me er elke dag weer over dat het goed gaat hier in huis :LOL:
laeken
Zeer actief

Ik snap je redenatie. Als hij wat mankeert dan mankeert hij wat. Dat is sowieso een feit en zo zie ik dat ook. Tom was al ziek. Wij hebben hem willen helpen en dat is niet gelukt.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het klinkt alsof je al een keuze hebt gemaakt :wink:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Bel het asiel, leg de situatie uit, vraag of je eens naar de hond mag komen kijken. Gewoon lekker knuffelen en kijken of er een klik is. Tweede keer op bezoek met Droef en Izzy erbij. Ik bedoel, de hond staat al even ter herplaatsing, waarschijnlijk is er aan jouw kant dus geen haast bij geboden.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Bel het asiel, leg de situatie uit, vraag of je eens naar de hond mag komen kijken. Gewoon lekker knuffelen en kijken of er een klik is. Tweede keer op bezoek met Droef en Izzy erbij. Ik bedoel, de hond staat al even ter herplaatsing, waarschijnlijk is er aan jouw kant dus geen haast bij geboden.

Ik denk dat ik ze morgen inderdaad maar ga bellen.

Is het heel erg als ik zelfs al een mogelijke nieuwe naam heb bedacht? :engel:
Afbeelding
Biothane
WashBar
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Maeve schreef:Het klinkt alsof je al een keuze hebt gemaakt :wink:
Die indruk had ik al vanaf het begin van dit topic. :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

LongFields schreef:
Maeve schreef:Het klinkt alsof je al een keuze hebt gemaakt :wink:
Die indruk had ik al vanaf het begin van dit topic. :wink:
Ik ook, zeker ook omdat de vriend eigenlijk alleen nog maar akkoord hoeft te geven.

Deels snap ik het ook wel hoor, maar goed ik zou wel goed kijken hoe de honden in eerste instantie op elkaar reageren. En de jonge hond lijkt me niet een geweldige start ook te hebben gekregen dus ook maar afwachten of hij als Droef is en alles over zijn kant laat gaan, of dat hij wat pro-actiever is. In het laatste geval heb je kans dat als het tussen hem en Droef ok gaat, je met wandelingen ineens ander gedrag van Droef ook gaat zien.. hoeft niet, maar dat kan zo maar gebeuren. En ik heb het idee dat jij het liefst met al je honden tegelijkertijd loopt, het liefst laat dollen op een omheind terrein omdat Droef dat allemaal wel kan in combi met andere honden.

Anderzijds snap ik ook wel je gevoel dat je een nazaat van je eigen hond in een asiel ziet en dat je in je hoofd hebt dat hij dan beter bij jou af is.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nadat ik ze eerst een mailtje had gestuurd met wat korte vragen en omschrijving van onze situatie(oa dat ik zijn vader in huis heb met een foto erbij) kreeg ik het antwoord dat ik even moest bellen.

Vanmiddag dus gebeld en er waren al meerdere geïnteresseerde. Goed teken dus. Nog wat vragen gesteld over de omgang met andere honden, daar konden ze weinig over zeggen want niet bekend. Ze hadden bij afstand te horen gekregen dat veel mensen omliepen omdat ze bang waren, waarschijnlijk omdat het een aangelijnde stuiterbal was. Maar het asiel zelf zag geen greintje kwaad in de hond, dus bij een eventuele kennismaking zou dat pas duidelijk worden. Voor de rest was de omschrijving precies als op de website, het alleen zijn is tot max 2 uur in een bench aangeleerd dus dat is echt wel vanaf 0 beginnen. En hij is 1,5 week terug gecastreerd(daarom ook wat hogere adoptie kosten). etc etc.

Op mijn antwoord dat ik er nog goed over na ging denken en kijken of ik de eerste periode vrij en daarna een oppas kan regelen voor mijn werkdagen, was het gelijk klaar.
Ze plaatsen alleen honden waarbij er altijd iemand thuis is. :piew: Dat bedoelde ze niet vervelend maar is gewoon protocol ofzo.

Dus er is niks meer om over na te denken. Beetje jammer dat ze er zo over denken, maar goed. Ik heb me best gedaan.
Kreeg nog wel te horen dat ze het leuk vinden dat de vader bekend is dus de foto hebben ze uitgeprint en bij zijn gegevens toegevoegd.
Afbeelding
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb twee reuen van dit ras bij elkaar gehad, dikke pret ...... allerbeste buddys ever, beetje jammer dat ze nu moeilijk gaan doen,,,,,, die honden moeten wel vreten en dat groeit nog niet spontaan langs de weg,,,,,,,,, :oeps: ,,,, je kunt uitleggen dat je heel veel ervaring hebt met dit ras en en en en en ,...... alles beter dan daar achter tralies.
Ik vind het wel een geweldige blijdbek hoor, ziet er leuk uit
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik heb twee reuen van dit ras bij elkaar gehad, dikke pret ...... allerbeste buddys ever, beetje jammer dat ze nu moeilijk gaan doen,,,,,, die honden moeten wel vreten en dat groeit nog niet spontaan langs de weg,,,,,,,,, :oeps: ,,,, je kunt uitleggen dat je heel veel ervaring hebt met dit ras en en en en en ,...... alles beter dan daar achter tralies.
Ik vind het wel een geweldige blijdbek hoor, ziet er leuk uit
Precies mijn gedacht. Laten we een (medisch) risico ras lekker bij werkeloze plaatsen :ugh: Dat ik ervaring heb en voor de rest perfect was dat was wel duidelijk. Dat gaf ze zelf ook aan, maar ja protocollen hea...
Afbeelding
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ow kut , dat zijn de regels zijn regels mensen :oeps: zucht..... dan kan er ook nooit wat........
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”