Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Damn... maar eeb potje maken is ook zo risicovol. Als ik dan elke maand 100 euro opzij leg heb ik na 1 jaar 1200 euro. Wat als ze na 1 jaar een operatie van 3000 euro nodig heeft... oke dit is wel een probleem..
Flossie schreef:Een verzekering vergoed niet alles, ze beoordelen of ze het noodzakelijk vinden en dan kun je aanspraak maken op een vergoeding van een deel van de kosten. Een deel is eigen bijdrage. Ik heb me nog niet helemaal ingelezen maar volgens mij zit in zo’n top verzekering vaak ook inenting en castratie, maar is nog maar de vraag of je dat wel wil en al helemaal of het wel wenselijk is om daar maandelijks voor te blijven betalen. Veel info over verzekeringen in http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=320928 tenminste ik vond het een leerzaam topic.
Ik zal straks achter de laptop zitten en die hele topic doornemen bedankt !:)
Damn... maar eeb potje maken is ook zo risicovol. Als ik dan elke maand 100 euro opzij leg heb ik na 1 jaar 1200 euro. Wat als ze na 1 jaar een operatie van 3000 euro nodig heeft... oke dit is wel een probleem..
Tja, je kunt ook besluiten om dat niet te doen. Er kan tegenwoordig heel veel, dat betekent niet dat het moet.
Kun je nu je nog thuis woont niet sparen?
*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte
Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet.
Turks is niet Arabisch, en daarbij heeft het barweinig met afkomst of cultuur te maken wat je wel en niet weet.
Ik heb familie in Syrië en sommigen daarvan hebben een hond. En daarin is er weinig verschil met hoe het er in Nederland eraan toe gaat. Mijn vader (syriër dus) heeft ook honden gehad, in Syrië en Nederland.
Ik heb een Syrische/Irakese taalleerling en zij en haar man zijn best bang voor honden omdat in hun land (edit; omgeving in het eigen land) honden los op straat lopen en vaak gevaarlijk zijn. Ik heb met diverse oosterse mensen (ja ik weet dat Turken geen Arabieren zijn, maar wilde even iets toelichten) gesproken over honden en die waren om dezelfde reden bang voor honden. Dat jouw familie net zo omgaat met honden als wij wil niet zeggen dat dat voor alle Syriërs/Arabieren/Turken op gaat. Het is maar net waar ze vandaan komen en wat in hun familie normaal is. Als de norm is dat honden buiten worden gehouden of straathond zijn en mensen nooit leren hoe honden anders kunnen worden gehouden, hebben ze een achterstand op hondengebied (t.o.v. de gemiddelde Nederlander, laat staan t.o.v. de gemiddelde HF'er) van hier tot Tokio.
Laatst gewijzigd door *Wolf* op 17 jan 2018 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
De informatie uit deze link moet je vooral niet te letterlijk nemen aangezien het verouderd is (2011). Als je een verzekering wilt afsluiten voor je hond zul je niet ver van tevoren de polisvoorwaarden van de diverse aanbieders moeten vergelijken, ze worden namelijk regelmatig aangepast. Zo wordt er in het bericht achter de link gesproken over een ouderdomstoeslag bij Proteq. Die is inmiddels weer afgeschaft, en zo veranderen er wel vaker dingen.
Feit is echter dat -voor zover ik weet- elke verzekeraar de premie jaarlijks indexeert oftewel de premie gaat ieder jaar een beetje omhoog. Hoe groot die verhoging is verschilt per verzekering. Het werkt op dat punt eigenlijk niet veel anders dan overige verzekeringen voor bijvoorbeeld rechtsbijstand, inboedel of aansprakelijkheid. Gelukkig staat de hoogte van je huidige inkomen niet stil en zal je salaris later waarschijnlijk ook regelmatig hoger worden dus die premieverhoging voor de huisdierverzekering zal niet gauw een probleem zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte
Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet.
Turks is niet Arabisch, en daarbij heeft het barweinig met afkomst of cultuur te maken wat je wel en niet weet.
Ik heb familie in Syrië en sommigen daarvan hebben een hond. En daarin is er weinig verschil met hoe het er in Nederland eraan toe gaat. Mijn vader (syriër dus) heeft ook honden gehad, in Syrië en Nederland.
Ik heb een Syrische/Irakese taalleerling en zij en haar man zijn best bang voor honden omdat in hun land honden los op straat lopen en vaak gevaarlijk zijn. Ik heb met diverse oosterse mensen (ja ik weet dat Turken geen Arabieren zijn, maar wilde even iets toelichten) gesproken over honden en die waren om dezelfde reden bang voor honden. Dat jouw familie net zo omgaat met honden als wij wil niet zeggen dat dat voor alle Syriërs/Arabieren/Turken op gaat. Het is maar net waar ze vandaan komen en wat in hun familie normaal is. Als de norm is dat honden buiten worden gehouden of straathond zijn en mensen nooit leren hoe honden anders kunnen worden gehouden, hebben ze een achterstand op hondengebied (t.o.v. de gemiddelde Nederlander, laat staan t.o.v. de gemiddelde HF'er) van hier tot Tokio.
Er zijn ook zat Nederlanders die geen verstand hebben van honden en er bang voor zijn. Afkomst doet er gewoon niet toe. Binnen landen zijn de verschillen gewoon te groot om op 1 hoop te gooien, of het nu om Nederland of om oosterse landen gaat.
Ik heb een Syrische/Irakese taalleerling en zij en haar man zijn best bang voor honden omdat in hun land honden los op straat lopen en vaak gevaarlijk zijn. Ik heb met diverse oosterse mensen (ja ik weet dat Turken geen Arabieren zijn, maar wilde even iets toelichten) gesproken over honden en die waren om dezelfde reden bang voor honden. Dat jouw familie net zo omgaat met honden als wij wil niet zeggen dat dat voor alle Syriërs/Arabieren/Turken op gaat. Het is maar net waar ze vandaan komen en wat in hun familie normaal is. Als de norm is dat honden buiten worden gehouden of straathond zijn en mensen nooit leren hoe honden anders kunnen worden gehouden, hebben ze een achterstand op hondengebied (t.o.v. de gemiddelde Nederlander, laat staan t.o.v. de gemiddelde HF'er) van hier tot Tokio.
Er zijn ook zat Nederlanders die geen verstand hebben van honden en er bang voor zijn. Afkomst doet er gewoon niet toe. Binnen landen zijn de verschillen gewoon te groot om op 1 hoop te gooien, of het nu om Nederland of om oosterse landen gaat.
Zelfs tussen Belgen en Nederlanders bestaat al een flink verschil over hoe honden gehouden worden en ermee wordt omgegaan. Laat staan tussen oosterse en westerse landen. Dus tuurlijk is het ook een cultureel ding, waarom denk je anders dat de gemiddelde Turkse vrouw strak aan de kant gaat als een hond ze tegemoet komt en Turkse etc. kinderen gillend wegrennen (nee niet allemaal maar veel wel) als ze op straat een hond tegenkomen?
Maar als jij alleen maar ongenuanceerd wilt zijn, wat je bent als je stelt dat afkomst en land er niet toe doet als het om honden gaat, dan prima joh, ga ik ook geen moeite meer doen om je van het tegendeel te overtuigen.
Edit: jij woont niet in de Randstad, heeft misschien ook wel te maken met je ongenuanceerde beeld. Ik zie hier veel te veel verschil in benadering van honden tussen allochtonen en autochonen om het af te doen als 'is individueel bepaald, niet cultureel'
Niet alles wat kan, moet je ook doen. Als een operatie te duur is en de kwaliteit van leven te laag zonder operatie, is inslapen ook een optie. Je hond zal je die beslissing echt niet kwalijk nemen. Dat is dus ook iets dat je moet meenemen in je overweging: hoe ver wil je gaan qua zorg voor je hond. Toen we Elco net hadden, hadden wij vrijwel niets op onze spaarrekening, dus hebben we hem verzekerd. Nu hebben we wel een goede buffer en zijn Elco en Gait allebei niet meer verzekerd. Eventueel kunnen we ook nog geld lenen van onze ouders. Maar stel dat 1 van de twee een ongeluk krijgt met een gecompliceerde botbreuk in een poot tot gevolg, dan is de kans groot dat wij zeggen: amputeer de poot liever dan 3 operaties te doen. Goedkoper, sneller herstel en een hond went over het algemeen snel aan het lopen op 3 poten. En zo zul je steeds keuzes moeten maken: er kan van alles, maar hoe ver ga je en hoeveel geld heb jij er voor (over).
Als je nu al begint met een potje op te bouwen, heb je al een aardige buffer tegen dat je je hondje daadwerkelijk hebt
Tja, je kunt ook besluiten om dat niet te doen. Er kan tegenwoordig heel veel, dat betekent niet dat het moet.
Kun je nu je nog thuis woont niet sparen?
Ja maar moeilijk. Als ik een eigen woning heb gaat sparen beter hoe raar t ook klinkt. Lang verhaal.
Plus dat sparen gaat naar meubels en honden spulletjes etc.
True that! Maar we moeten toch toegeven dat nederlands vaker honden hebben dan wij buitenlanders
Ik moet eerlijk zeggen dat als je ergens komt waar straat honden rondlopen het ook soms erg spannend kan zijn. In ankara heb ik zooooveel honden geaait en gevoerd niet normaal. Maar 1 keer trok een hond een sprint recht naar mij toe met een kwijlende bek. Ik schrok wel moet ik eerlijk toegeven. Mn moeder is ook bang voor grote honden omdat ze in turkije is opgegroeit in een tijd dat hondsdolheid erg heerste en haar moeder werd voor haar ogen aangevallen uit het niet door een straathond. Maar dat vertelde ze mij pas toen ik volwassen werd omdat ze weet dat angst een aanval kan veroorzaken.
Wat wel erg tof is is dat de straathonden vaak erg slim zijn en je lichaamstaal goed begrijpen. Op een dag voerde ik 2 turkse pizzas aan een straathond in de tijd dat de vuilnis containers er nog waren. Mn neven waren bang en zeiden hij zal je bijten niet doen. Ik vroeg hun om geen stap verder te zetten en ook niet weg te lopen. Gewoon blijven staan en toekijken. En ik liep nog 50 meter met mn turkse pizzas die ik voor familie had gehaald plus de 2 extra pizzas odat ik wist dat ik wel een hond tegenkom die t wel lust. Groot hondjelief gooide ik 1 halve pizza voor zn neus. At het op. Liep richting mij. Ik zet 1 stap achteruit met mn hand omhoog. Hij zet 1 stal achteruit en gaat zitten. En toen gaf ik hem alles in 1 keer. Wachtte even. Leegde een fles water in mn hand dat hij t kon drinken. Aaide hem minimaal 10 minuten. En liep met mn neven door naar huis.
Dat vonden hun raar want hun denken hond bijt. Oh nee niet je hand bij zn mond! Oh nee!
En ik zo van. Blijf maar daar niet komen :p
Want hun angst maakt de hond nerveus.
Straathonden daar zijn zo lief.. maar er zijn uitzonderingen die echt eng zijn...
Oh en water is mineraalwater. Niemand drinkt daar kraanwater.
Niet alles wat kan, moet je ook doen. Als een operatie te duur is en de kwaliteit van leven te laag zonder operatie, is inslapen ook een optie. Je hond zal je die beslissing echt niet kwalijk nemen. Dat is dus ook iets dat je moet meenemen in je overweging: hoe ver wil je gaan qua zorg voor je hond. Toen we Elco net hadden, hadden wij vrijwel niets op onze spaarrekening, dus hebben we hem verzekerd. Nu hebben we wel een goede buffer en zijn Elco en Gait allebei niet meer verzekerd. Eventueel kunnen we ook nog geld lenen van onze ouders. Maar stel dat 1 van de twee een ongeluk krijgt met een gecompliceerde botbreuk in een poot tot gevolg, dan is de kans groot dat wij zeggen: amputeer de poot liever dan 3 operaties te doen. Goedkoper, sneller herstel en een hond went over het algemeen snel aan het lopen op 3 poten. En zo zul je steeds keuzes moeten maken: er kan van alles, maar hoe ver ga je en hoeveel geld heb jij er voor (over).
Als je nu al begint met een potje op te bouwen, heb je al een aardige buffer tegen dat je je hondje daadwerkelijk hebt
O mijn god.. nee pootje amputeren zou ik niet kunnen doen ik zeg eerlijk.. ik ga wel potje maken op mn spaarrekening. Zie nu wel in dat de verzekering nergens op slaat..
Oh ja 1 van die neven heeft nu een grote hond in huis lol. Woont bij mn tante. Zn moeder. En er zijn allemaal katten al sinds hij klein is maar ju ook een hond. En de andere neef aait en voert nu ook alemaal straathonden. Geweldig hihi
DoggoLover schreef:
O mijn god.. nee pootje amputeren zou ik niet kunnen doen ik zeg eerlijk.. ik ga wel potje maken op mn spaarrekening. Zie nu wel in dat de verzekering nergens op slaat..
Dat wil ik ook niet zeggen, maar als je de kans hebt wat opzij te zetten is dat verstandig.
En ja, dat soort beslissingen horen ook bij het hebben/houden van honden.
DoggoLover schreef:
Dat wil ik ook niet zeggen, maar als je de kans hebt wat opzij te zetten is dat verstandig.
En ja, dat soort beslissingen horen ook bij het hebben/houden van honden.
Weetje wat ik doe. Ik maak een mooi potje. Plus ma zei toen ik deze informatie met haar besprak van ah joh kom.lekker 4 keer per week bij mij eten. Neem je hondje ook mee gezellig samen op bezoek. Bespaar je zo ook 100 euro aan boodschappen kosten. Kan je dat in je hondje potje op je rekening doen.
Ik helemaal blij natuurlijk! Plus ma en ik hebben een hele goede band dus vind t alleeb maar leuk lekker vaak eteb en kletsen met haar
Weet iemand wat medicatie kost voor dingen zoals suikerziekte of andere dingen die ik niet ken bij hondjes? Ben benieuwd of ik maandelijkse kosten van medicatie ook aan kan zonder verzekering mocht dat nodig zijn
Dat is heel moeilijk in te schatten. Je kunt gewoon niet van te voren precies weten wat een hond gaat kosten en wat voor onverwachte kosten je krijgt. Honden kunnen, net zoals mensen van alles krijgen. Hij kan ook voedselallergie krijgen of allergisch ergens anders voor er is zo veel, dat is onbegonnen werk.
...en wat als je hond zijn staart breekt, 3 dagen later allergisch blijkt voor granen, daarna wegloopt en vervolgens over de snelweg dendert en daar een kettingbotsing van 15 auto's veroorzaakt, met 3 doden en 12 zwaargevonden als gevolg? En daarna zijn crematie? En daarna de kosten voor de aanschaf van een nieuwe hond?
Ik ben het met Sandra&co eens. Goed nadenken voordat je een hond in huis haalt is natuurlijk een goed idee maar je kunt ook alle wat-als-en voor willen zijn. Dat gaat gewoon niet.
Ik heb het financieel prima voor elkaar maar er blijven grenzen aan wat ik kan, en wil, ophoesten om Izzie in leven te houden. Ze is een droomhond maar als ze weet-ik-veel-wat gaat mankeren waarvoor ik vele duizenden euro's moet betalen dan laat ik haar toch echt gaan. Denk ik
Sandra&co schreef:...en wat als je hond zijn staart breekt, 3 dagen later allergisch blijkt voor granen, daarna wegloopt en vervolgens over de snelweg dendert en daar een kettingbotsing van 15 auto's veroorzaakt, met 3 doden en 12 zwaargevonden als gevolg? En daarna zijn crematie? En daarna de kosten voor de aanschaf van een nieuwe hond?
Sandra&co schreef:...en wat als je hond zijn staart breekt, 3 dagen later allergisch blijkt voor granen, daarna wegloopt en vervolgens over de snelweg dendert en daar een kettingbotsing van 15 auto's veroorzaakt, met 3 doden en 12 zwaargevonden als gevolg? En daarna zijn crematie? En daarna de kosten voor de aanschaf van een nieuwe hond?
Ik heb een paar uur geleden de dierenarts gebeld en die mevrouw zei dat de duurste verzekering geen nut heeft. Raadde ook pet plan aan maar dan zeg maar een verzekering rond de 25 euro. Dan zijn veel van die grote dingen verzekerd tenminste. Dus ik doe dat en spaar een potje en zie wel <:)
Ow en ze zei zonder dat ik iets zei over rassrn dat een kruising vaak het sterkste is enige wat ik vroeg was denkt u dat een hoge verzekering nut heeft? Ik zit financieel krap maar kan wel een potje sparen. En toen vertelde ze heel veel voorbeelden en ook idd dat je nooit kan raden wat er komt en dat de 25 euro verzekering t beste is en hoger gewoon zonde is.
Neeltje schreef:Dat is heel moeilijk in te schatten. Je kunt gewoon niet van te voren precies weten wat een hond gaat kosten en wat voor onverwachte kosten je krijgt. Honden kunnen, net zoals mensen van alles krijgen. Hij kan ook voedselallergie krijgen of allergisch ergens anders voor er is zo veel, dat is onbegonnen werk.
Idd ik besef me nu dat ik een veelste brede vraag stel met een onmogelijke antwoord nvm