Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kleine hondenras past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welke kleine hondenras past bij mij?

Ongelezen bericht door DoggoLover »

Shibby schreef:en dan nog een post-master wil je er ook echt iets mee kunnen verder :mann:

Maargoed, dat hoort allemaal niet in dit topic thuis verder
Zal ze mailen bedankt voor de waarschuwing :)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Nanna schreef:
DoggoLover schreef: nanna doe aardig
:LOL: En nou netjes vragen :hmmm: :engel:
Doe nou eens aardig jij :hmmm:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DoggoLover
Zeer actief

Nanna schreef:
Haha oke.
Mevrouw. Hierbij mijn excuses dat ik mijn irritatie tegen anderen op u afreageerde. U heeft meet ervaring dan ik en bent al wetend. Hierbij hoop ik dat u mijn excuses wilt ervaren en u mij ook met respect zult behandelen in de nabije toekomst.
Met vriendelijke groet.
Uhm. Nee.
Uhm
Groetjes
Ik.

En? :engel:
DoggoLover
Zeer actief

Shibby schreef:
Nanna schreef:
Doe nou eens aardig jij :hmmm:
Haha ik zeg eerlijk om deze kon ik wel lachen. Ze is ouder dan ik dus deed me denken hoe turkse volwassenen praten tegen jongeren. Ja je meent het niet en nu netjes je excuses aanbieden. Ook al ben je fucking 26 :lol1:

Maar bedankt voor lief opkomen. :flower:
DoggoLover
Zeer actief

Nanna schreef:Heel goed. En laat ik het niet meer merken.
O mijn god wat ben jij een strenge dame zeg O.O ook respectvol terug doen was het bericht mevrouw nana :neenee:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nanna schreef:
nanna doe aardig aub ik snap t nou wel jij bent hier de herplaatsers koningin
Lief toch :flower: :flower:
DoggoLover
Zeer actief

Maryanne schreef:
Nanna schreef:
nanna doe aardig aub ik snap t nou wel jij bent hier de herplaatsers koningin
Lief toch :flower: :flower:
:flower:
DoggoLover
Zeer actief

Kunnen we aub opnieuw beginnen en dat mensen lief doen?

Kijk? Voor allebei een bosje bloemetjes
Kom op vergeven en vergeten. Het is maar een forum. Dat kunnen we wel toch? :U:
Ik wil hier kunnen leren allebei alsjeblieft ophouden met die gemene opmerkingen?? :blauwoog:
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Kunnen we aub opnieuw beginnen en dat mensen lief doen?

Kijk? Voor allebei een bosje bloemetjes
Kom op vergeven en vergeten. Het is maar een forum. Dat kunnen we wel toch? :U:
Ik wil hier kunnen leren allebei alsjeblieft ophouden met die gemene opmerkingen?? :blauwoog:
Dat is de grootste hobby van die twee :LOL: dat kun je ze toch niet verbieden?! :engel:
Oohh nee ik heb mn lesje wel geleerd :O:

Maar lief vragen valt te proberen :roll:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Je kunt niet echt vragen of anderen je lief behandelen. Draai gewoon mee op het forum en je zult er vanzelf bij horen. Of niet. Dat hangt net als in het echte leven af van actie/reactie.
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:Je kunt niet echt vragen of anderen je lief behandelen. Draai gewoon mee op het forum en je zult er vanzelf bij horen. Of niet. Dat hangt net als in het echte leven af van actie/reactie.
Ik hoef er niet bij te horen wil gewoon alleen dat mensen lief doen :flower:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Wat een leuk topic. Ik zag het nu pas. Fijn dat je je moederstaal beheerst. En nog fijner dat je voor psycholoog gaat leren. Daar zal in Turkije ongetwijfeld veel vraag naar zijn. Ik wens je dan ook heel veel succes in Turkije.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
DoggoLover
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Wat een leuk topic. Ik zag het nu pas. Fijn dat je je moederstaal beheerst. En nog fijner dat je voor psycholoog gaat leren. Daar zal in Turkije ongetwijfeld veel vraag naar zijn. Ik wens je dan ook heel veel succes in Turkije.
Ooh nooo ik ga niet naar turkije o.O in nijmegen. Daar hebben ze ook een turkse psycholoog nodig. Ik ben turks maar heb niet zoveel gemeen met turken om eerlijk te zijn..
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

DoggoLover schreef:
Wolfsblut schreef:Wat een leuk topic. Ik zag het nu pas. Fijn dat je je moederstaal beheerst. En nog fijner dat je voor psycholoog gaat leren. Daar zal in Turkije ongetwijfeld veel vraag naar zijn. Ik wens je dan ook heel veel succes in Turkije.
Ooh nooo ik ga niet naar turkije o.O in nijmegen. Daar hebben ze ook een turkse psycholoog nodig. Ik ben turks maar heb niet zoveel gemeen met turken om eerlijk te zijn..
Deze man kun je wel gewoon negeren. Hij bedoelt namelijk dat hij je liever in Turkije ziet dan hier. En nee, da's al helemaal niet aardig, maar Wolfsblut is nu eenmaal beperkt :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Alex schreef:
DoggoLover schreef:
Deze man kun je wel gewoon negeren. Hij bedoelt namelijk dat hij je liever in Turkije ziet dan hier. En nee, da's al helemaal niet aardig, maar Wolfsblut is nu eenmaal beperkt :ugh:
:LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Volgens mij moet je hier gewoon nog even rondhangen en veel lezen :tongue: Dan weet je precies hoe er geschreven wordt. Vaak genoeg is het sarcastisch en moet je even de ondertoon eruit halen, wat lastig is als je hier net bent en alleen op de geschreven tekst moet afgaan :wink: Zo bedoelen Nanna en Cleva het lief en Wolfsblut bedoeld het alles behalve lief. De koffiecorner is een goede plek om te gaan lezen denk ik :mrgreen:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

veertje schreef:Volgens mij moet je hier gewoon nog even rondhangen en veel lezen :tongue: Dan weet je precies hoe er geschreven wordt. Vaak genoeg is het sarcastisch en moet je even de ondertoon eruit halen, wat lastig is als je hier net bent en alleen op de geschreven tekst moet afgaan :wink: Zo bedoelen Nanna en Cleva het lief en Wolfsblut bedoeld het alles behalve lief. De koffiecorner is een goede plek om te gaan lezen denk ik :mrgreen:
Dat dus. Je leert vanzelf wel welke mensen prima te pruimen zijn en wie je het beste links kunt laten liggen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O en Wolfsblut met zijn beledigende opmerkingen links laten liggen hoor.
Vragen of iedereen aardig doet dat zal niet helpen. Zoveel mensen.

Ik zou gaan voor een leuk mixje. Dus geen ras.
Ook zou ik gaan sparen alvast voor als er iets niet binnen de verzekering valt.

Wat betreft de haren wij hebben een zeer kortharige kruising chihuahua. Die bijna niet verhaard. Ook kan hij makkelijk alleen thuis zijn. Alleen heeft hij wel wat uitdaging nodig. Zelfs nu hij wat ouder is en niet meer zo gezond. Dan is het in huis een super gezellig en rustig hondje. Die ook nog eens overal naar mee kan.

Ik zou jou denk ook een poedeltje aanraden of een vlinderhondje, Markies etc de wat makkelijkere kleine rasjes. Alleen wat betreft alleen zijn 7 uurtjes dat kan het ene hondje wel het andere niet. Dit kun je wel oefenen maar er zijn hondjes die dat niet trekken, zeker de kleintjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

toots schreef: Ik zou gaan voor een leuk mixje. Dus geen ras.
Daarbij is het ook belangrijk je te realiseren dat medische problemen die de hond al had voordat je de verzekering afsluit niet onder de dekking vallen. Niet zo'n ramp als je een gezonde pup koopt bij een fokker en die direct verzekert, maar bij een herplaatsertje kan het wel vervelend zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara/Bayko schreef:
toots schreef: Ik zou gaan voor een leuk mixje. Dus geen ras.
Daarbij is het ook belangrijk je te realiseren dat medische problemen die de hond al had voordat je de verzekering afsluit niet onder de dekking vallen. Niet zo'n ramp als je een gezonde pup koopt bij een fokker en die direct verzekert, maar bij een herplaatsertje kan het wel vervelend zijn.
Die meld je dan toch meteen aan? Mankeert het binnen twee weken wat dan heb je wel pech ja. Puppy charlie had in de "wachttijd" al allergie klachten.
Ik zou toch eerder zorgen voor een potje.
Heb een groot wandelend wrak verzekerd en dat heeft qua kosten gunstig uitgepakt, maar die werd dan ook maar anderhalf.
Kosten van de verzekering gaan steeds omhoog. Betaal je op 12 jaar (kleine) hond met gemak 4000-5000 euro.
Daar kom ik over even zo veel jaren met 9 verschillende honden en een nest misschien net aan.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

DoggoLover schreef:
Sandra&co schreef:Je kunt niet echt vragen of anderen je lief behandelen. Draai gewoon mee op het forum en je zult er vanzelf bij horen. Of niet. Dat hangt net als in het echte leven af van actie/reactie.
Ik wil ook zoveel :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef:[
Kosten van de verzekering gaan steeds omhoog. Betaal je op 12 jaar (kleine) hond met gemak 4000-5000 euro.
.
dat is wel heel erg ruim berekend hoor :schrik:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja dan meld je dat meteen aan.
Wij hadden een herplaatsen met pl, dat werd er natuurlijk niet netjes bij vermeld. Hij was niet verzekerd en is niet verzekerd dan krijg je sowieso niks. Maar bij sommige hondje worden bepaalde aandoeningen nou eenmaal niet vergoed en dat kan ook met kleine hondjes aardig in de cijfers lopen.
De pl operatie is best een dure ingreep.
De hartkwaal die Toots erbij kreeg en zijn medicatie zouden wel vergoed worden waarschijnlijk en zijn gebitsbehandeling met speciale narcose deels. Maar het kan geen kwaad om een klein extra potje te hebben.
Ts gaf aan dat een bepaalde aandoening die voor kan komen bij de chitzu niet vergoed wordt door de verzekering. Zo zijn er meer aandoeningen en meer rasjes waarbij dat het geval zal zijn. Nogmaals Toots is niet verzekerd dus ik weet daar eigenlijk niks van. Maar om die reden zou ik zorgen dat ik wat achter de hand zou hebben. Beter dat dan dat je de hond bijv niet kan laten onderzoeken of opereren.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 17 jan 2018 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Lizzie. schreef:
dagmar88 schreef:[
.
dat is wel heel erg ruim berekend hoor :schrik:
Het begint rond de 20 euro per maand voor een pup en wordt steeds hoger. Prijzen zijn de laatste 10 jaar al enorm gestegen.

Had charlie toen verzekerd voor rond de 14 euro, maar het werd steeds gekker. Pluisje van 50+ kilo voor 25 per maand. Hoef je nu niet eens meer aan te beginnen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte :19:

Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet.
Turks is niet Arabisch, en daarbij heeft het barweinig met afkomst of cultuur te maken wat je wel en niet weet.
Ik heb familie in Syrië en sommigen daarvan hebben een hond. En daarin is er weinig verschil met hoe het er in Nederland eraan toe gaat. Mijn vader (syriër dus) heeft ook honden gehad, in Syrië en Nederland.
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Als je een gezond 3 jarig hondje verzekerd, blijft de verzekering kosten dan haar hele leven het zelfde? Juist omdat mijn inkomen zo laag is vind ik persoonlijk dat als ik de hoogste verzekering niet kan betalen, geen hond kan betalen. Dus mijn budget voot maandelijkse verzekering is 60 a 70 en elke maand 50 euro sparen op mn rekening voor t geval dat.. plus de beste die ik kon vinden vergoed 80%. Dus niet alles. Dat snal ik niet om eerlijk te zijn. Betaal je elke maand 60 voor een vergoeding van 80%.

En ja idd ik ga voor een kruising :) een vlinderhondje heb ik zoveel jaren voor gesmeekt als kind o mijn god. Maar ik heb geen verstand van gedrag en haren etc. Was als kind verliefd geworden op de fluffyheid :)

Maar ik ga als hrt eenmaal zo ver is contact opnemen met asielen etc en vragen of ze een hondje hebben als wat ik zoek en vertellen wat ik haar kan bieden :) hopelijk vinden we iets wat goed ks voor het hondje en ook voor mij.
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:
DoggoLover schreef:
Ik wil ook zoveel :)
Hihi valt te proberen toch :)
dagmar88
Zeer actief

DoggoLover schreef:Als je een gezond 3 jarig hondje verzekerd, blijft de verzekering kosten dan haar hele leven het zelfde?

Nee.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=544519
DoggoLover
Zeer actief

Paisley schreef:
*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte :19:

Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet.
Turks is niet Arabisch, en daarbij heeft het barweinig met afkomst of cultuur te maken wat je wel en niet weet.
Ik heb familie in Syrië en sommigen daarvan hebben een hond. En daarin is er weinig verschil met hoe het er in Nederland eraan toe gaat. Mijn vader (syriër dus) heeft ook honden gehad, in Syrië en Nederland.
Opgroeien met een hond en opgroeien met een paar maanden een hond die weg moet is al veel verschil. Ik kan net zoveel dog whisperer kijken als ik wil. Ik zal nooit jouw kennis over honden kunnen hebben zonder te ervaren wat jij ervaart. Hond aaien en uitlaten die zich perfect gedraagd leer je ook niks van. Dan leer je alleen dat je er dol op bent netals ik. En ja. Turkse mensen kan je wat dieren betreft echt delen in 2 extreme groepen. 1. Super grote dierenvriend ks hun baby en gezinslid en hun alles. Super verwende huisdieren. Maar kennis word opgebouwd door maar te doen meestal. En 2. Fucking achterlijke idioten die met een kat op straat overgooien omdat dat leuk is. En niet eens snapprn dat dieren ook gevoel hebben.
Er zijn in turkije mensen die alles doen wat ze kunnen voor die miljoenen straat honden en katten. En er zijn mensen die even extra hard op de gas trappen om toch die hond aan te rijden. En wij stoppen dan midden op de weg voor die hond. Zulke dingen. Daarom kan ik daar nirt meer naartoe op vakantie ik ben het zat om al die dieren zo te zien.

Maar geluk bij ongeluk. Er zijn bommen ontploft in vuilnis containers en nu zijn vuilnjs containers afgeschaft in ankara. Dus alle straatdieren lijken net zwanger zo lekker dik buikje. Dat maakte me wel blij. Sorry voor die mensen maar miljoenen dieren eten nu elke dag...

Maar zie je hoe groot het verschil is hier met nederland als je dit leest? En het is lang niet alles..
Locaties waar honden worden gedumpt. Dezelfde locatir rijden elke dag mensen naartoe met kapot veel eten wat ze van deur naar deur hebben opgehaald als afval vlees. Ze gooien al dat.eten op een stapel en pikken de botjes en plastic er met de hand uit zonder er viesvan te zijn.
Dieren gedumpt op straat en gaan vokrtplanten.
Als je belt word de zwangere hond meegenomen verzorgd gevoed en na de bevalling gesteriliseerd. Ook de jonkies.

Wat dieren betreft is het echt een zooitje onwetendheid en ongeregeld. Dus hij had een goed punt. Ik wou bijna een blafband omdoen bij mn hond omdat die trilt en oh zo dier vriendelijk is. Ik wou een honden wc halen en haar dat aanleren voor wanneer ik weg ben want dacht dat ze dat wel fijn zou vinden.

Als je geen ervaring hebt en maar leest leer je zulke verkeerde dingen echt niet normaal.. en daarom ben ik jullie ook dankbaar.

Oh en dat van arabisch linken aan turkije klinkt erg logisch. Meerdere keren per dag hoor je arabische gebeden door de hele stad op speakers. 1 voorbeeld. Dus die link is erg logisch :)

Zo. Ff hartjr opgelucht over de diertjes daar :blah:
Flossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flossie »

Een verzekering vergoed niet alles, ze beoordelen of ze het noodzakelijk vinden en dan kun je aanspraak maken op een vergoeding van een deel van de kosten. Een deel is eigen bijdrage. Ik heb me nog niet helemaal ingelezen maar volgens mij zit in zo’n top verzekering vaak ook inenting en castratie, maar is nog maar de vraag of je dat wel wil en al helemaal of het wel wenselijk is om daar maandelijks voor te blijven betalen. Veel info over verzekeringen in http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=320928 tenminste ik vond het een leerzaam topic.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”