Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe laat op de avond de laatste ronde?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Hoe laat op de avond de laatste ronde?
In het topic van de nadelen van het hebben van een hond noemen wordt vaak genoemd: de laatste ronde die nog gedaan moet worden..
Hoe laat doen jullie die dan en hoe ver lopen jullie dan?
Spike liet ik in het begin dat we hem hadden altijd nog even plassen tegen de tijd dat ik naar bed ging (23.30-24.00).
Het werd steeds lastiger hem wakker uit zijn mand te krijgen.
Na het avondeten gaat hij in zijn mand liggen en komt er niet meer uit.
Dus op een gegeven moment was de laatste ronde rond 17.00-18.00.
Als hij 's avonds nog eens zijn mand uitkomt als ik aan het opruimen ben weet ik dat hij nog even naar buiten wil maar ook dan loop ik ons terrein af en plast hij twee keer en zijn we zo weer binnen en dan valt hij weer als een blok in slaap..
In de zomerperiode is dat weer anders, als het licht is lopen we sowieso altijd later maar als het donker is gaat hij gewoon in zijn mand liggen...
Hoe laat doen jullie die dan en hoe ver lopen jullie dan?
Spike liet ik in het begin dat we hem hadden altijd nog even plassen tegen de tijd dat ik naar bed ging (23.30-24.00).
Het werd steeds lastiger hem wakker uit zijn mand te krijgen.
Na het avondeten gaat hij in zijn mand liggen en komt er niet meer uit.
Dus op een gegeven moment was de laatste ronde rond 17.00-18.00.
Als hij 's avonds nog eens zijn mand uitkomt als ik aan het opruimen ben weet ik dat hij nog even naar buiten wil maar ook dan loop ik ons terrein af en plast hij twee keer en zijn we zo weer binnen en dan valt hij weer als een blok in slaap..
In de zomerperiode is dat weer anders, als het licht is lopen we sowieso altijd later maar als het donker is gaat hij gewoon in zijn mand liggen...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Re: Hoe laat op de avond de laatste ronde?
Hier door de week rond 20.30, ben in de ochtend wel altijd vroeg op. Ijn de weekenden rond 23.00
Dat laatste rondje is geen hobby.
Dat laatste rondje is geen hobby.

-
- Zeer actief
In de winter tussen 18,00 en 19.00 uur. Kunnen ze prima ophouden tot de volgende ochtend, ze plassen eenmaal weer buiten niet eens heel snel. Ze krijgen 's middags wel kvv, en drinken daarna niet veel meer.
Laatst gewijzigd door *Wolf* op 16 jan 2018 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier meestal rond 19;00 en dan pas in de ochtend weer rond 7:00. Als het regent willen ze ook gerust nog langer blijven liggen.
Als de middagwandeling laat is geweest (16:00) dan wil Mahru ook wel eens besluiten de avondronde over te slaan en plast ze liever in de tuin.
En meestal is het gewoon even een korte plas, Jura wil in de avond gewoon snel weer haar bedje in.
Lazar is nog jong, met hem lopen we rond 21:00 nog een rondje van 10/15 minuten en dan houdt hij het meestal ook vol tot 7:00 in de ochtend.
Als de middagwandeling laat is geweest (16:00) dan wil Mahru ook wel eens besluiten de avondronde over te slaan en plast ze liever in de tuin.
En meestal is het gewoon even een korte plas, Jura wil in de avond gewoon snel weer haar bedje in.
Lazar is nog jong, met hem lopen we rond 21:00 nog een rondje van 10/15 minuten en dan houdt hij het meestal ook vol tot 7:00 in de ochtend.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ergens tussen 21.45u en 22.30u over het algemeen. Even 50 meter naar het grasveld en weer terug. Soms heb ik zin in echt een stuk lopen en doen we dat. En soms heb ik zo geen zin om nog schoenen aan te trekken, dan mogen ze even in de achtertuin. Volgende ochtend zijn we zelden vóór 9 uur buiten
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 16 jan 2018 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Meestal ergens tussen 21.30 en 00.00 uur

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Vusi gaat altijd even naar buiten als mijn man z'n tanden poetst, rond 22.30 uur
Ja, hij poetst z'n tanden altijd buiten

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor ik naar bed ga, meestal ergens tussen 22.00 en 23.00, stuur ik ze naar buiten en staan ze binnen een paar minuten weer voor de deur. Met de opvangers loop ik even mee (tenzij ze langer dan een half jaar blijven), gauw een plasje en dan weer naar binnen.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
21.30 uur een snelle plas en naar binnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik moest dit ff 2x lezen, dacht huuh Vusi die buiten zijn tanden poetstmosquito1980 schreef:Vusi gaat altijd even naar buiten als mijn man z'n tanden poetst, rond 22.30 uur

- mosquito1980
- Zeer actief
Neeheee, hij (mijn man dus) poetst, zij (Vusi) plastLizzie. schreef:ik moest dit ff 2x lezen, dacht huuh Vusi die buiten zijn tanden poetstmosquito1980 schreef:Vusi gaat altijd even naar buiten als mijn man z'n tanden poetst, rond 22.30 uur

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik laat ze uit voor ik naar bed ga. SOms wil pom dan niet mee, nouja prima, dan niet. Ik loop een kwartiertje, en de tijd varieert tussen 23.00 en 3.30 haha.
- Leonie&Evi
- Actief
Om 21.45 maar kan het geen rondje noemen. Loop naar beneden in de flat en gooi haar op het gras voor de deur. Dan plast ze en dan gaan we weer terug naar boven. Doe haar geen plezier met een rondje lopen op dat tijdstip...
-
- Zeer actief
Meestal gaan we rond 20.00 - 20.30 uur nog even naar buiten, maar soms is de laatste ronde al om 19.00 uur. We wandelen dan hooguit nog een kwartier. Ik heb daar dan ook helemaal geen hekel aan.
De eerste wandeling vind ik vele malen vervelender, want die vindt om 05.30 uur plaats. Eenmaal buiten, vind ik dat dan overigens ook wel weer fijn
De eerste wandeling vind ik vele malen vervelender, want die vindt om 05.30 uur plaats. Eenmaal buiten, vind ik dat dan overigens ook wel weer fijn

Laatst gewijzigd door natalie op 16 jan 2018 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ergens tussen 20:00 en 21:00 en dan lopen ze de volgende ochtend rond half 7 door de week. In het weekend later.
Yara gaat als ze loops is 's avonds vlak voor het slapen gaan nog even op 't terras plassen. Anders moet ze er 's nachts uit
Yara gaat als ze loops is 's avonds vlak voor het slapen gaan nog even op 't terras plassen. Anders moet ze er 's nachts uit

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Doordeweeks tegenwoordig tussen 22.00 en 0.00
In t weekend tussen 22.00 en 3.00
T eerst rondje is dan doordeweeks tussen 6.00 en 7.30 en in t weekend tussen 8.00 en 10.00
In t weekend tussen 22.00 en 3.00
T eerst rondje is dan doordeweeks tussen 6.00 en 7.30 en in t weekend tussen 8.00 en 10.00
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- mosquito1980
- Zeer actief
Zela ligt tegenwoordig 's nachts in m'n kantoor lekker in haar mand.
Helemaal als het regent dan kan ze er om 18 uur al inliggen en komt er niet meer uit voor de volgende morgen om een uur of 8 en zelfs dan heeft ze geen haast om eruit te komen

Helemaal als het regent dan kan ze er om 18 uur al inliggen en komt er niet meer uit voor de volgende morgen om een uur of 8 en zelfs dan heeft ze geen haast om eruit te komen

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zooo wat gaan sommige mensen al vroeg
.
Hier worden ze doordeweeks tussen 22.00-23.00u uitgelaten en dat is dan 10 minuutjes even heen en weer. Ze moeten altijd plassen en alle herders die ik tot nu toe heb gehad willen altijd mee. Hippo daarentegen bleef 's avonds laat liever liggen dan dat hij mee moest.
Hier worden ze doordeweeks tussen 6.45-7.00 een ruim halfuur uitgelaten. In het weekend worden ze tussen 23.00-1.00 uitgelaten en 's morgens tussen 7.30-9.00u.

Hier worden ze doordeweeks tussen 22.00-23.00u uitgelaten en dat is dan 10 minuutjes even heen en weer. Ze moeten altijd plassen en alle herders die ik tot nu toe heb gehad willen altijd mee. Hippo daarentegen bleef 's avonds laat liever liggen dan dat hij mee moest.
Hier worden ze doordeweeks tussen 6.45-7.00 een ruim halfuur uitgelaten. In het weekend worden ze tussen 23.00-1.00 uitgelaten en 's morgens tussen 7.30-9.00u.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
tegen half 11 is het altijd standaard laatste rondje door de stallen, Lana gaat dan mee,
tegen de tijd dat we naar bed gaan, doe ik haar de deur open om nog even naar buiten te gaan, als ze klaar is meld ze zich wel.
s morgens is het vaste prik, dat als wij naar buiten gaan, gaat ze mee, hoe laat maakt niet uit, ze wacht rustig totdat we zover zijn.
tegen de tijd dat we naar bed gaan, doe ik haar de deur open om nog even naar buiten te gaan, als ze klaar is meld ze zich wel.
s morgens is het vaste prik, dat als wij naar buiten gaan, gaat ze mee, hoe laat maakt niet uit, ze wacht rustig totdat we zover zijn.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Als ik geen late dienst heb is het snel ff plassen op een veldje om 23.30/ 0.00 ongeveer. Als ik late dienst heb gehad lip ik altijd ff klein rondje. Dan is het 22.45.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
ze gaan hier om 20.00 naar bed,dat betekend dat ze vanaf half 8 al strak liggen omdat ze naar bed willen en bij elke beweging die ik maak al naar buiten willen,afijn ik weet het nog zo te rekken dat iets voor 20.00 gaan ze nog even naar buiten,in de tussentijd maak ik alle bedjes voor ze klaar voor de nacht,buiten piesen ze of niet,ze zoeken het maar uit,en dan gaan ze naar bed en slapen tot de volgende ochtend half 8 .
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik doe geen poep- en plasrondjes, maar laat de honden 's avonds tussen 22 en 23 uur nog even in de tuin een plasje doen als ze dat willen. Meestal willen alleen Taartje en Amoz dat.
Als het langer licht is, vind ik het heerlijk om 's avonds nog een lange wandeling te maken net voor zonsondergang. Nu doe ik dat meestal ook net voor zonsondergang, maar dan is het dus eind van de middag.
Als het langer licht is, vind ik het heerlijk om 's avonds nog een lange wandeling te maken net voor zonsondergang. Nu doe ik dat meestal ook net voor zonsondergang, maar dan is het dus eind van de middag.
-
- Zeer actief
Normaliter ergens tussen 22.00 en 23.00; "een blokje om" ff piesen en dat was dat. Moet wel gaan proberen wat vroeger te gaan; want het loopt nog wel 's naar 23.30 en dan ben ik de volgende ochtend moe; da's toch te laat om naar bed te gaan blijkt... het wil ook wel 's 21.30/21.45 zijn maar dat is eigenlijk net te vroeg voor het mooie. Ze redden het prima hoor, maar dat voelt dan toch niet goed. Tussen22.00 en 22.15 is denk ik een prachtige tijd. Dan zijn ze rond 07.15 weer aan de beurt voor een rondje.
-
- Zeer actief
Ergens tussen 24.00 en 02.00.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lucia
- Zeer actief
Meestal tussen 21.30 en 22.00.
We lopen 15 tot 20 minuten.
Peer doet het als we eerder gaan of korter lopen sporadisch in huis.
We lopen 15 tot 20 minuten.
Peer doet het als we eerder gaan of korter lopen sporadisch in huis.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik sla inmiddels de laatste ronde ook over, als ze een uur of 6 er nog uit zijn geweest. En de ochtend erna kan ik gerust ook uitslapen.
Mijn honden laten wel weten wanneer ze er uit willen, maar eigenlijk missen ze die laatste ronde nooit.
In de zomer gaan ze inderdaad in de avond nog lekker mee wandelen, daar geniet ik zelf ook van. Maar zo'n treurig rondje door de regen in het donker vindt niemand in Huize Paisley een goed idee.
Mijn honden laten wel weten wanneer ze er uit willen, maar eigenlijk missen ze die laatste ronde nooit.
In de zomer gaan ze inderdaad in de avond nog lekker mee wandelen, daar geniet ik zelf ook van. Maar zo'n treurig rondje door de regen in het donker vindt niemand in Huize Paisley een goed idee.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
ergens tussen 21 en 01 uur.
Variërend van 2 minuten tot 10 minuten tot een half uur door de wijk of in de zomer gewoon een uur tot zonsondergang in het bos.
Variërend van 2 minuten tot 10 minuten tot een half uur door de wijk of in de zomer gewoon een uur tot zonsondergang in het bos.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tussen 10.00 en 11.00. Als ze er echt niet uit wil dan hoor je mij niet klagen.