Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kleine hondenras past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke kleine hondenras past bij mij?

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom krijg ik overigens nooit zulke geduldige reacties?? :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

malinois schreef:Waarom krijg ik overigens nooit zulke geduldige reacties?? :hmmm:
Omdat jij wel voor vol aangezien wordt :lol1:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:Waarom krijg ik overigens nooit zulke geduldige reacties?? :hmmm:
begin er een nieuwe topic over, wie weet welke reacties er komen :F:
Afbeelding
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Pets_Passion schreef:
Bij boomer denk ik aan iemand die bij mij in de buurt heeft gewoond.
Had een aantal "boomers" met hartproblemen en hij wou mijn reu (bordercollie mix) met een waslijst aan problemen en aangeboren heupproblemen wel als dekreu...
Zijn boomers waren familie, hadden allemaal een zeer zeldzame hartafwijking maar dat was volgens hem echt niet erfelijk, net als die rotte heupen van mijn reu heus niet erfelijk waren en dus kon je daar prima mee fokken...

Ik zou een boomer dus zeker nooit aanbevelen.
Het is in mijn ogen echt een broodfok-term voor een bastaard waarvan je geen idee hebt wat er eigenlijk in zit of wat je kunt verwachten.
Alleen de overweging waard als mensen heel eerlijk zijn in de rassen die in je hond zitten (boomer is geen ras maar een kruising tussen een divers aantal opties) en liefst ook een beetje gezondheidsonderzoek.
Maar dat is met alle bastaards en gelegenheidsnestjes natuurlijk. Mijn border collie mixje kwam ook uit zo'n nestje en zat ook behoorlijk rot in elkaar. Ik noemde hem altijd mijn maandagochtend exemplaartje.. Gouden reu die ik nog altijd enorm mis maar ik neem zijn "fokker" wel het een en ander erg kwalijk.

Karen
Een Boomer is een term gebruikt voor kleine pluizige kruisingen (oorspronkelijk dacht ik shi-tzu x maltezer?) en is bij mij in de omgeving bij uitstek het ras voor gelegenheidsnestjes. Kijk, ook deze hondjes kunnen door malloten gefokt worden, maar er zijn er zat te vinden van mensen die het leuk vinden een keer een nestje te hebben. Veel genenspreiding, dus minder kans op excessen (zowel uiterlijk als genetische defecten).
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik ben toch geblokt dus kan rustig reageren :cool2:
Ik denk dat die hele hond er nooit gaat komen. TS is net zo’n kraai die van het ene glimdingetje naar het andere vliegt en voor al het andere rap alle belangstelling verloren heeft. Nu is het een hond, volgende week is het een reisje of een tas. En iedereen die tegenspreekt ‘heeft issues’ en is buitengewoon gemeen en negatief.
We hebben ze hier op het forum meer gezien. Een hoop reuring veroorzaken en dan binnen de kortste keren met opgestoken veren en slecht behandeld wegstuiven :19:
Ik quote je even, tenzij ik ook geblokt ben, geen flauw idee.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Neeltje schreef:
Ik denk dat die hele hond er nooit gaat komen. TS is net zo’n kraai die van het ene glimdingetje naar het andere vliegt en voor al het andere rap alle belangstelling verloren heeft. Nu is het een hond, volgende week is het een reisje of een tas. En iedereen die tegenspreekt ‘heeft issues’ en is buitengewoon gemeen en negatief.
We hebben ze hier op het forum meer gezien. Een hoop reuring veroorzaken en dan binnen de kortste keren met opgestoken veren en slecht behandeld wegstuiven :19:
Ik quote je even, tenzij ik ook geblokt ben, geen flauw idee.
ik ben vast ook geblokt, dus quote heeft dan geen zin :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Van het hele verhaal geloof ik geen hondendrol. Gewoon een leuk bedacht personage. Als het te gek lijkt om waar te zijn, is dat meestal zo. En kijk eens wat het oplevert :ok:
:mrgreen: Misschien voor een herkansing even een nieuwe naam bedenken en het nog eens proberen. Zeker voor een toekomstige psycholoog heel interessant, actie en reactie. (Goh, waar is dat topic? :LOL: )
De echte persoon zal in de praktijk vast meevallen.
En anders is Kangalfan is nog vrijgezel toch?
Neeltje

dagmar88 schreef:

Van het hele verhaal geloof ik geen hondendrol. Gewoon een leuk bedacht personage. Als het te gek lijkt om waar te zijn, is dat meestal zo. En kijk eens wat het oplevert :ok:
:mrgreen: Misschien voor een herkansing even een nieuwe naam bedenken en het nog eens proberen. Zeker voor een toekomstige psycholoog heel interessant, actie en reactie. (Goh, waar is dat topic? :LOL: )
De echte persoon zal in de praktijk vast meevallen.
En anders is Kangalfan is nog vrijgezel toch?
Of een goede patient..... :roll:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Volgens mij ís dit Kangalfan... :pffff:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

kooi schreef:Volgens mij ís dit Kangalfan... :pffff:
Dan is hij wel erg omgeslagen van dit

Afbeelding

naar dit

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

veertje schreef:
kooi schreef:Volgens mij ís dit Kangalfan... :pffff:
Dan is hij wel erg omgeslagen van dit

Afbeelding

naar dit

Afbeelding
Ja dat wel. :LOL:

Maar toch, dat toontje, die stijl. Dat quasi naïeve. :U:

Als ik me vergis tienduizend excuses hoor, maar mijn gedachten dwaalden toch even in die richting.
Neeltje

Nee, dat gevoel heb ik niet. Alleen een heel erg onnozel iemand die 0,0 van honden weet en ik denk ook niet hoe de buitenwereld werkt. Psycholoog lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, daar zijn haar reacties te :schrik: voor. Kan er geen woorden voor verzinnen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ach, ik ben best bereid TS nog even het voordeel van de twijfel te geven. Mijn eigen krabbels uit m'n begintijd op het forum zijn om te grinniken en janken tegelijk :mrgreen: Weliswaar was ik toen pas zestien en geen zesentwintig zoals TS beweert te zijn, maar als ze blijft meedraaien op het forum kweekt ze misschien nog wel wat zelfreflectie en incasseringsvermogen :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tamara81 schreef: dingemelingen die uithangen
Ik heb dit 10 keer moeten lezen voordat ik snapte wat er stond en wat er mee bedoeld wordt :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Als mede 26-jarige vreet ik m'n schoen op als zij ook 26 is...
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte :19:

Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet. Elk klein dingetje wilden ze weten, ze hadden werkelijk geen flauw idee wat het is om een hond te verzorgen. Het hebben van een hond in huis als gezelschap maakt totaal geen deel uit van die culturen. Als je je dat realiseert, en dus je hele HF-referentiekader overboord kiepert, is het allemaal helemaal zo vreemd niet, hoor.

Heel eerlijk vind ik het leuk te lezen dat zij als Turkse, met blijkbaar een familie die honden niet zien zitten, als droom heeft een eigen hond te hebben en zich daar helemaal op stort en zich in verdiept. Helaas geeft ze wat te veel info, wat natuurlijk voer is voor allerlei insinuaties. Beter kan ze nu even afstand nemen, met de forumwandeling meegaan, en als het echt zover is hier weer terugkomen, ouder en wijzer en zich beperken tot honden (en haar privéleven erbuiten laten, gaat het HF niets aan).
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef:Geen idee of mevrouw Doggolover een trol is of niet. Maar ik heb me vermaakt met het honden-WC topic en dit topic bij elkaar.

Je gaat vanavond wel meteen billetje vegen toch :mrgreen:
Neeltje

*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte :19:

Ik heb te maken gehad met mensen van Arabische afkomst die een hond adopteerden. En ja, daar stond ik ook wel even van te kijken. Dingen die bij ons zelfs voor een jonge puber heel normaal zijn, snapten zij niet. Elk klein dingetje wilden ze weten, ze hadden werkelijk geen flauw idee wat het is om een hond te verzorgen. Het hebben van een hond in huis als gezelschap maakt totaal geen deel uit van die culturen. Als je je dat realiseert, en dus je hele HF-referentiekader overboord kiepert, is het allemaal helemaal zo vreemd niet, hoor.

Heel eerlijk vind ik het leuk te lezen dat zij als Turkse, met blijkbaar een familie die honden niet zien zitten, als droom heeft een eigen hond te hebben en zich daar helemaal op stort en zich in verdiept. Helaas geeft ze wat te veel info, wat natuurlijk voer is voor allerlei insinuaties. Beter kan ze nu even afstand nemen, met de forumwandeling meegaan, en als het echt zover is hier weer terugkomen, ouder en wijzer en zich beperken tot honden (en haar privéleven erbuiten laten, gaat het HF niets aan).
Wat wij dus al eerder schreven, eerst maar studie afmaken, eigen woning zoeken gaan werken en dan eens kijken of er een hond in past.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kruimel53 schreef:
Miezemuis schreef:
Omdat jij wel voor vol aangezien wordt Afbeelding1:
Ja, vol-wassen. Jij gedraagt je als een volwassene die kan incasseren en uitdelen. En die ook nog zinnige dingen te melden heeft.
Ok dan is t goed :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Shibby schreef:
Tamara81 schreef: dingemelingen die uithangen
Ik heb dit 10 keer moeten lezen voordat ik snapte wat er stond en wat er mee bedoeld wordt :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ik snap t nog steeds niet :oeps:
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

*Wolf* schreef:Gezien het feit dat TS Turks is, twijfel ik geen moment aan het waarheidsgehalte :19:

Ben ik weer. Was benieuwd of er nog wat positiefs tussen zat. Dankjewel dat je t begrijpt. Inderdaad ik ben niet opgegroeid met hondenkennis. Kreeg een hond ging dood. Kreeg nog een hond en hij moest wel na 3 maanden. Wat ik weet is door tegenkomen maar dat is niet ervoor zorgen en zelf ervaren. Dat wil ik heel graag.
En dont worry ik ben niet iemand die een dier pijn zal doen. Las ergens dar ik overkom als iemand die ermee omgaat als speelgoed. Dat is niet zo.
DoggoLover
Zeer actief

Hoi allemaal. Dit is een bericht aan iedereen die wat tegen me heeft. Jullie hebben verkeerde dingen gezegd. Ik heb ook verkeerde dingen gezegd. Ik heb geen verkeerde bedoelingen en wers gewoon getriggerd omdat zoveel mensen achter hun toetsenbordje achter me aan kwamen. Dit was mijn eerste ervaring met dat mensen zo kunnen zijn achter een toetsenbordje want ik praat normaal niet met mensen die ik niet ken. (Ja hier en daar een bs oomerking dat over niks gaat meer niet).

Ik heb alles gelezen. En ben nu niet meer boos. Nou heb ik het idee dat jullie in het begin zo deden omdat ik erg veel info gaf en dat alleen maar waarschuwingen voor jullie heeft veroorzaakt. Sommige van jullie zijn gwn trollen tegen jullie heb ik niks te zeggen. Maar nu ik terug lees. Er zitten er ook genoeg tussen die denken dat ik mn hond slecht behandel. Niet goed verzorg. Impulsief ineens een hond wil dus zal verlaten. En er zijn anderen die hebben meegekregen dat ik al heel lang een hond wil en advies kwam vragen en me er heel goed van bewust ben dat ik niks weet over honden en daarom.accepteerde ik ook elk advies dat over honden gaat.
Toen opende ik dit topic en dacht echt als er nog 1 zo gaat doen ben ik klaar met deze mensen. En ja hoor. Om niks. Alweer.

Ik ben niet gewend dat ik in real life iemand die in mn gezicht staat te roepen ga negeren. Kan kortaf reageren omdat ik het niet wil laten ontploffen. Maar een reactie krijg je wel. Maar dit is anders en moet ik aan wennen dat op internet mensen graag veel te typen hebben en ook al begrijp ik niet waar de negatieve opmerkingen vabdaab komen soms dan is t maar zo
Ik zal die mensen negeren als ze me irriteren. En klaar.
Wat betreft de lippenstift van een reu hahhaa daar moeat ik wel even lachen. Dat ging over sat ik het gedrag van reutjes vaak leuker vind maar de dingeling (lippenstift dus) vies vind en vroeg of een gecastreerde m ook eruit laat steken. Antwoord was ja. Dus geen reu voor mij. Meer was t niet. Als je t hebt over de lippenstift moet je de rest ook melden he :p ja of niet. Merk vab zelf wel wie er nog op een harde manier door gaan.
DoggoLover
Zeer actief

Ow en wie niet gelooft dat ik 26 ben begrijp ik ook wrl als ik op sommige dingen af ga. Namelijk dat ik als ik typ mezelf niet zo goed kan verwoorden als ij real life. Plus ik vat alles serieus tenzij er duidelijk wors gemaakt dat t een geintje is. Typend communiceren hou ik niet zo van over t algemeen en doe het ook niet vaak. Lang praten bel ik liever. Het verschil in mensen he.

Als je erbij bebt op de wandeling van gelderlans kan ik je een id laten zien. Ik ben het meisje met de rode kraag rode rugzak en scheef kapsel. Als je me ziet snaoje precies wat ik bedoel met een scheef kapsel. Letterlijk 1 kant kort 1 kant lang.

Ik zou graag opnieuw willen beginnen hier op t forum want inderdaad. Er zit hier tussen jullie duizenden jaren aan honden ervaring en daarom kwam ik ook hier. Om te leren van jullie. Ik wil geen foiten maken met mn hond. Ik wou bijna een trillende halsband tegen het blaffen kopen omdat die geen pijnlijke schok geeft . Was overtuigd met bs. Snapje? Zulke fouten ben ik bang om te maken. Dus ik heb jullie advies nou eenmaal nodig maar zou t fijn vinden als jullie me niet zo aanvallen want dat is nergens voor nodig. Ik neem ook terug wat ik zei tegen de meeste want ik las niet eens de namen. Bij elk negatief dingetje blokte ik maar. Jullie hadden me goed te pakken mket ik toegeveb damn wat zijn groepen op forums hard. Mja. Ik hoop dat t nu was beter zal gaan. En zo niet ik negeer en blok t wel.
Miezemuis
Zeer actief

Ik denk dat je het mis hebt als je denkt dat je zomaar voor de lol negatieve reacties krijgt. En deel van die reacties komt door jouw eigen manier van reageren, en ander deel (bijvoorbeeld ook die van mij) uit bezorgdheid. Wat jij over jouw opleiding zegt kan niét. Je komt over als iemand die vliegt van bevlieging naar bevlieging. Je hebt al bedacht wat je gaat doen met 6000 euro per maand als Gz-psycholoog zonder dat je überhaupt weet wat die doet of wat een opleiding behelst. Het gaat verder dan alleen honden
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Ow en ja een nederlandse id lol. Niet zo een papiertje met een plastic laagje wat een id moet voorstellen in turkije xD
DoggoLover
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik denk dat je het mis hebt als je denkt dat je zomaar voor de lol negatieve reacties krijgt. En deel van die reacties komt door jouw eigen manier van reageren, en ander deel (bijvoorbeeld ook die van mij) uit bezorgdheid. Wat jij over jouw opleiding zegt kan niét. Je komt over als iemand die vliegt van bevlieging naar bevlieging. Je hebt al bedacht wat je gaat doen met 6000 euro per maand als Gz-psycholoog zonder dat je überhaupt weet wat die doet of wat een opleiding behelst. Het gaat verder dan alleen honden
Zoek de opleisingen maar is op op de radboud universiteit van nijmegen. Als je kijkt bij toelating van de bachelor psychologie zie je colloquium doctum. Dat is hoe ik binnenkom.

En 6 duizend per maand whow nee dat verdien ik nooit! Dat is na jaaren en met een fulltime baan. Ik wil halve dagen werken als mn loon voldoende omhooog is om mn buikje te vullen en mn huisje te betalen en andere simpele dingen en klaar. Heb zowiezo niks met rijk leven ofzo. Ik wou daarmee zeggen dat als mn loon omhoog gaat ik met weinig uren makkelijk rond kan komen. En in het begin ook wel rondkom met 6 uur per sag werken.

En ja ik heb woede problemen. Word niet snel boos maar als je teveel op me afkomt blijf ik ook geirriteerd een paar dagen en dat was wat jullie zagen. Toen reageerde ik slecht op elk dingetje wat gemeen klonk. Maar je moet toegeven dat ala je t vorige topic hebr gevolgd dat er zat waren die het echt wilden uitlokken. Maar lang niet iedereen die zo getriggerd reageerde.
Miezemuis
Zeer actief

DoggoLover schreef:
Miezemuis schreef:Ik denk dat je het mis hebt als je denkt dat je zomaar voor de lol negatieve reacties krijgt. En deel van die reacties komt door jouw eigen manier van reageren, en ander deel (bijvoorbeeld ook die van mij) uit bezorgdheid. Wat jij over jouw opleiding zegt kan niét. Je komt over als iemand die vliegt van bevlieging naar bevlieging. Je hebt al bedacht wat je gaat doen met 6000 euro per maand als Gz-psycholoog zonder dat je überhaupt weet wat die doet of wat een opleiding behelst. Het gaat verder dan alleen honden
Zoek de opleisingen maar is op op de radboud universiteit van nijmegen. Als je kijkt bij toelating van de bachelor psychologie zie je colloquium doctum. Dat is hoe ik binnenkom.

En 6 duizend per maand whow nee dat verdien ik nooit! Dat is na jaaren en met een fulltime baan. Ik wil halve dagen werken als mn loon voldoende omhooog is om mn buikje te vullen en mn huisje te betalen en andere simpele dingen en klaar. Heb zowiezo niks met rijk leven ofzo. Ik wou daarmee zeggen dat als mn loon omhoog gaat ik met weinig uren makkelijk rond kan komen. En in het begin ook wel rondkom met 6 uur per sag werken.

En ja ik heb woede problemen. Word niet snel boos maar als je teveel op me afkomt blijf ik ook geirriteerd een paar dagen en dat was wat jullie zagen. Toen reageerde ik slecht op elk dingetje wat gemeen klonk. Maar je moet toegeven dat ala je t vorige topic hebr gevolgd dat er zat waren die het echt wilden uitlokken. Maar lang niet iedereen die zo getriggerd reageerde.
Maar dan nog bestaat het niet dat je binnen 1 jaar na je ba een master kan hebben. Laat staan een GZ-psycholoog zijn. Dat is na je master nog 2 jaar. Verder moet je daarna nog 1 jaar werkzaam zijn om gekwalificeerd te wouden als psycholoog NIPT. Dan ben je dus 10 jaar verder.
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Miezemuis schreef:
DoggoLover schreef:

Maar dan nog bestaat het niet dat je binnen 1 jaar na je ba een master kan hebben. Laat staan een GZ-psycholoog zijn. Dat is na je master nog 2 jaar. Verder moet je daarna nog 1 jaar werkzaam zijn om gekwalificeerd te wouden als psycholoog NIPT. Dan ben je dus 10 jaar verder.
Op de radboud universiteit website staat. Bachelor psychologie. Bij toelating staat colloquium doctum. Duur opleiding 3 jaar als ik t me goed herinner. Bij master gz psycholoog. Staa onder toelatingseisen bachelor psychologie. Duur opleiding 1 jaar.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

en dan nog een post-master wil je er ook echt iets mee kunnen verder :mann:

Maargoed, dat hoort allemaal niet in dit topic thuis verder
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DoggoLover
Zeer actief

Iedereen is unblokt. En nanna doe aardig aub ik snap t nou wel jij bent hier de herplaatsers koningin O.o
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”